Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
__vellu__:3511468 sanoi:
Minkälaisilla numeroilla hait? Kun soitin lentosk:hon tänään niin sanovat, että ne joilla on jonkun rajan ylittävät pisteet niin pääsevät suoraan nuihin 2-vaiheen testeihin ennen hakuajan päättymistä ja ne joilla on alle rajan, niin niitä sitten vertaillaan, kun hakuaika on ohi.

Kaikkien aineiden keskiarvo 8, ja lomakkeen kolmoskohdassa kysyttyjen neljän kysytyn aineen numerot välillä 7-9.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaa, tässä tuskailin että pääsenkö ku en saa varmaan ku 11 pistettä. Ja jos käsien leveyden saa päättää nii kädet vaa täyteen leveyteen ja sit nykii kroppaa pari senttii ylös :D

Missäs muuten kävit testeissä?

Yhellätoista sun kuntoluokitus on jo hyvä, eli ei sensuhteen pitäis hätää olla. Mulla oli ekan kolmen lajin jälkeen 9 pistettä, jolloin se testaaja sanoi, että voisin lopettaa tähän, mutta kuulemma ei kannata koska se on aika ylimielistä :D Testit oli Helsingissä ilmailulääketieteen keskuksessa.. Biomedicum tai joku vastaava se paikka oli nimeltään :)

Samaan paikkaan siis oon menos testeihin. Ja sinänsä ei toi pistemäärä huoleta, äsken vaa ku vedin leukoja nii näyttäis et pisteit tulee korkeintaan yks ja seki on vähän kiven takana :/ kummasti päässy hauikset huonoon kuntoon. Ei kai tos oo jotain et pitää saada jokaisesta osa-alueesta väh. yks piste? Nimittäin jos huono päivä sattuu nii voi jäädä sit tosta kiinni mun pääsy vaik saisinkin sen 10-11 pistettä muuten.

Samaan paikkaan siis oon menos testeihin. Ja sinänsä ei toi pistemäärä huoleta, äsken vaa ku vedin leukoja nii näyttäis et pisteit tulee korkeintaan yks ja seki on vähän kiven takana :/ kummasti päässy hauikset huonoon kuntoon. Ei kai tos oo jotain et pitää saada jokaisesta osa-alueesta väh. yks piste? Nimittäin jos huono päivä sattuu nii voi jäädä sit tosta kiinni mun pääsy vaik saisinkin sen 10-11 pistettä muuten.

Ilmavoimiin pyrkiessä ei mun mielestä tarvi saada kaikista edes pistettä, kun taas esim. laskuvarjojääkärien tarvitsee jokaisesta liikkeestä saada se yksi ainakin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Tervepä terve!

Pitkään jo ketjua seuranneena huomasin vihdoin, että ketju on taas herännyt eloon kun pääsykokeet taas alkavat. Itselläkin tosiaan odotuksissa mahdollinen kutsukirje 2. vaiheen testeihin tässä alkavalla viikolla. Kuntoa aloin itse jo kohottaa tuossa 1.5kk sitten ja nyt voisin sanoa aikas hyvällä varmuudella, että kunto-osiosta ropsahata se 12-13/15 pistettä, joten ongelmia ei siinä pitäisi olla. Lukiossa ka tällä hetkellä n. 8,3, joten luulisi kutsun 2. vaiheeseen tulevan, kun ei ole mitään muitakaan karsivia tekijöitä. Mukavaa, että on muitakin samaan paikkaan hakevia ihmisiä täällä kirjoittelemassa, niin voi vähän seurata ja tsempata kanssahakijoita! Elikkäs onnea nyt vaan teille muillekin tänä vuonna LentoRUK:iin hakeville :rock:

Tervepä terve!

Pitkään jo ketjua seuranneena huomasin vihdoin, että ketju on taas herännyt eloon kun pääsykokeet taas alkavat. Itselläkin tosiaan odotuksissa mahdollinen kutsukirje 2. vaiheen testeihin tässä alkavalla viikolla. Kuntoa aloin itse jo kohottaa tuossa 1.5kk sitten ja nyt voisin sanoa aikas hyvällä varmuudella, että kunto-osiosta ropsahata se 12-13/15 pistettä, joten ongelmia ei siinä pitäisi olla. Lukiossa ka tällä hetkellä n. 8,3, joten luulisi kutsun 2. vaiheeseen tulevan, kun ei ole mitään muitakaan karsivia tekijöitä. Mukavaa, että on muitakin samaan paikkaan hakevia ihmisiä täällä kirjoittelemassa, niin voi vähän seurata ja tsempata kanssahakijoita! Elikkäs onnea nyt vaan teille muillekin tänä vuonna LentoRUK:iin hakeville :rock:

Ootko reenaillu myös ergometriä varten kuntopyörällä? Itse olen sitäkin yrittänyt harjoitella niin että poljen niin pitkään kuin jaksan nostamalla aina leveliä yhdellä minuutissa. :)

Ootko reenaillu myös ergometriä varten kuntopyörällä? Itse olen sitäkin yrittänyt harjoitella niin että poljen niin pitkään kuin jaksan nostamalla aina leveliä yhdellä minuutissa. :)
Juu, no ergonometriatestiin olen harjoitellut lähinnä harrastusteni kautta. Yläasteen ja lukion 2 ensimmäistä vuotta pyöräilin joka päivä kouluun (matka n. 7km edestakaisin yläasteella, lukiossa 10km) ja nyt harrastan salibandyä n. 3-5 kertaa viikossa. Perjantaina testasin salilla pyöräillä kuntopyörällä, ja nostin rasitustasoa 2min välein, kuten oikeassa testissäkin tehdään. 10min pyöräiltyäni ei jalat olleet vielä moksiskaan. Jos joku osa kropastani on hyvässä kunnossa niin jalat, joten tuskin ergonometriatestikään on vaikea pala. Hyvä tapa varmaankin olisi juuri pyöräillä paljon testiä varten, sillä sitähän testissä tehdään.

Ilmavoimien ergossahan nostetaan vastusta 1min välein tietääkseni? Itse viimeksi kokeilin niin että aloitin 1 vastuksella ja poljin 16min niin että viimeinen vastus oli 16 ja kierrosnopeuden pidin vakiona n.60kierrosta/min, jota myös tietääkseni käytetään tuolla. Ja totta, tuo vaati erittäin paljon kestävyyttä etureisissä ja sekä kivunsietoa :D Tämän sivun alaosassa sanotaan tuosta ergosta: http://www.puolustusvoimat.fi/porta...9nQSEh/?pcid=daeb22004242a6dbb741bfdb003147a6

Ilmavoimien ergossahan nostetaan vastusta 1min välein tietääkseni? Itse viimeksi kokeilin niin että aloitin 1 vastuksella ja poljin 16min niin että viimeinen vastus oli 16 ja kierrosnopeuden pidin vakiona n.60kierrosta/min, jota myös tietääkseni käytetään tuolla. Ja totta, tuo vaati erittäin paljon kestävyyttä etureisissä ja sekä kivunsietoa :D Tämän sivun alaosassa sanotaan tuosta ergosta: http://www.puolustusvoimat.fi/porta...9nQSEh/?pcid=daeb22004242a6dbb741bfdb003147a6
Jaa niinpäs näytettäisiin sanottavan, testistä saat esimakua etsimällä youtubesta Äijät ohjelman 12. jakson ensimmäiseltä tuotantokaudelta. Jaksossa Nikula ja Hynynen menee testeihin päästäkseen hawkin kyytiin, siinä samassa on ergonometriatesti. Ei haku tuonne pitäisi kuitenkaan karsiutua ergonometriatestiin, jos on vähääkään harrastanut jotain liikuntaa jossa käytetään aktiivisesti jalkalihaksia.

Jaa niinpäs näytettäisiin sanottavan, testistä saat esimakua etsimällä youtubesta Äijät ohjelman 12. jakson ensimmäiseltä tuotantokaudelta. Jaksossa Nikula ja Hynynen menee testeihin päästäkseen hawkin kyytiin, siinä samassa on ergonometriatesti. Ei haku tuonne pitäisi kuitenkaan karsiutua ergonometriatestiin, jos on vähääkään harrastanut jotain liikuntaa jossa käytetään aktiivisesti jalkalihaksia.

Joo olen katsonut tuon, tosi hyvä jakso :) Niin olen samaa mieltä, jos omistaa ihan ok peruskunnon, niin pääsee testit kyllä läpi. Kyllä tosiaan toivon, että tulevalla viikolla tulee soitto tai kirje 2.vaiheen testeistä. Mistä päin muuten olet?

Sama on toiveissa, eli odotus on kova, josko se kirje kolahtaisi postissa jo piakkoin :) Toivon mukaan pian pääsee testaamaan kuntoa Kauhvalle, sillä asun itse vaasassa, joten esivalintapaikoista kauhava on se lähin paikka. Olisi myös kiva tietää mistä päin muutkin ketjua seurailevat / ketjuun kirjoittelevat ovat, ja mites on kunnon laita, ja paljonko on odotukset kuntotestistä jne. Kuumeisesti olen lentorukista googletellut jo monen kuukauden ajan, ja haaveena olisi päästä ehkä jopa kadettikouluun, mikäli se vain onnistuu ikinä ja sitä kautta ohjaajaksi PV:lle.

Itsellä ollut aina haaveissa päästä hn-lentäjäksi, joten ehottomasti mielessä myös kadis. Itse uskon saavani kuntotestistä kiitettävän, jollei sitten onnistu ryssimään täydellisesti :D Harrastuksena ollut puntilla käynti nyt kolmatta vuotta, joten lihaskunto on aika hyvä, vaikkakin omapainokin on n.80kg pituuden ollessa 172cm, että se tosin hieman haittaa omalla painolla tehtäviä suorituksia, kuten myös ergoa. Oon Siilinjärveltä, joten testipaikkana tulis olemaan tuo karjalanlennosto varmaankin?

No itseltä löytyy elopainoa sen 77kg, ja pituutta 175cm. Lentäjäksi oltaisiin ainakin sopivan pituisia, tiedä sitten muista kriteereistä :), mutta sehän selviää sitten testeissä. Tuosta sinun testipaikastasi en kyllä tiedä, mutta toivotaan, että onni olisi myötä! Toivotaan että painoindeksiä ei katsota liiaksi, sillä painoikdeksin mukaan olen "lievästi ylipainoinen" vaikkakin kunto on suhteellisen hyvä, ja eihän tuo painoindeksi tosiaankaan ota huomioon esim. lihasmassan määrää jne.

Minulle sano viime keväänä eräs hornet lentäjä, että painoindeksillä ei ole merkitystä ja samalla se vielä nauro, ettei kannata uskoa kaikkea mitä netissä sanotaan ;D Joo pituus on kyllä aika optimi, enkä usko että painoindeksin takia karsiivat, kun näkevät ettei ole lihavuudesta johtuva tuo painoindeksi. Ja muistaakseni sama lentäjä vielä sanoi, että paino ei vaikuta g-vitamiinin sietoon millään tapaa, vaan se painorajoitus on muista syistä.

Minulle sano viime keväänä eräs hornet lentäjä, että painoindeksillä ei ole merkitystä ja samalla se vielä nauro, ettei kannata uskoa kaikkea mitä netissä sanotaan ;D Joo pituus on kyllä aika optimi, enkä usko että painoindeksin takia karsiivat, kun näkevät ettei ole lihavuudesta johtuva tuo painoindeksi. Ja muistaakseni sama lentäjä vielä sanoi, että paino ei vaikuta g-vitamiinin sietoon millään tapaa, vaan se painorajoitus on muista syistä.
No näinpähän se järkevästi ajateltuna onkin. Pituushan on sinänsä olennainen, sillä lyhyellä ihmisellä sydämestä lyhyempi tie aivoihin ja verta saa nopeammin aivoihin kun g-vitamiini alkaa vaikuttaa ;). Mitäs olet viime kerralla terveydenhoitajalla / lääkärillä saanut tuomioksi näöstä? Itsellä silmät oli terveydenhoitajalla tarkistettaessa 1.6/1.6, ja näin kaikki symbolit taulusta selvästi, eli täydet sain terveydenhoitajan testistä. Mites tuo Landoltin c-taulu on sitten verrattavissa näihin terkkarin yms. testeihin, eli jos landoltin taululla pitäisi saada se 1.25, niin riittäkö tuo 1.6 terveydenhoitajalta? Tätä olen hetken jo mietiskellyt mutta ei ole ihan suoraa vastausta mistään löytynyt.

No näinpähän se järkevästi ajateltuna onkin. Pituushan on sinänsä olennainen, sillä lyhyellä ihmisellä sydämestä lyhyempi tie aivoihin ja verta saa nopeammin aivoihin kun g-vitamiini alkaa vaikuttaa ;). Mitäs olet viime kerralla terveydenhoitajalla / lääkärillä saanut tuomioksi näöstä? Itsellä silmät oli terveydenhoitajalla tarkistettaessa 1.6/1.6, ja näin kaikki symbolit taulusta selvästi, eli täydet sain terveydenhoitajan testistä. Mites tuo Landoltin c-taulu on sitten verrattavissa näihin terkkarin yms. testeihin, eli jos landoltin taululla pitäisi saada se 1.25, niin riittäkö tuo 1.6 terveydenhoitajalta? Tätä olen hetken jo mietiskellyt mutta ei ole ihan suoraa vastausta mistään löytynyt.

Joo noinhan toi g:n sietokyky toimii juu :) Tuota sain terveydenhoitajalta näöksi 1.0 ja ajattelin että se siitä sitten.. Noh kutsunta tarkastuksessa näkö testattiin ja yllätykseksi se olikin 2.0 :D Mietin hieman itsekkin, että kyllä omasta mielestäni nään ihan hyvin. Landoltia sanotaan hieman vaikeammaksi, mutta tuskin voi olla suurta eroa :) Hankalaa näön testauksesta tekee se, että se kuulemma testataan hetimmiten ergon jälkeen, jolloin silmät ovat täysin ristissä :D

Joo noinhan toi g:n sietokyky toimii juu :) Tuota sain terveydenhoitajalta näöksi 1.0 ja ajattelin että se siitä sitten.. Noh kutsunta tarkastuksessa näkö testattiin ja yllätykseksi se olikin 2.0 :D Mietin hieman itsekkin, että kyllä omasta mielestäni nään ihan hyvin. Landoltia sanotaan hieman vaikeammaksi, mutta tuskin voi olla suurta eroa :) Hankalaa näön testauksesta tekee se, että se kuulemma testataan hetimmiten ergon jälkeen, jolloin silmät ovat täysin ristissä :D

Juu tosiaan ainakin meillä järjestys oli juuri tämä. Muutenkin tuntui hieman oudolta ja ehkä vaikeammalta katsoa C taulua kun aina tähän asti tottunut E-kirjaimia toljottamaan :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom