Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Away sanoi:
Itse hain tuonne Halliin. Oliko muita tänä vuonna pääsykokeissa?

Hain sinne, mutta en päässy. :( Pari luokkakaveria pääsi ja sekös pistää vituttamaan. No täytyy hakee vielä siihen tammikuun erään jos vaikka pääsis.

AKT sanoi:
Hain sinne, mutta en päässy. :( Pari luokkakaveria pääsi ja sekös pistää vituttamaan. No täytyy hakee vielä siihen tammikuun erään jos vaikka pääsis.

Eikös se mene niin, että sinne haetaan sitten näillä tämän kevään testituloksilla? Käsittääkseni ne tulokset ovat sitten seuraavat kaksi vuotta voimassa..

lentoemo sanoi:
Eikös se mene niin, että sinne haetaan sitten näillä tämän kevään testituloksilla? Käsittääkseni ne tulokset ovat sitten seuraavat kaksi vuotta voimassa..

Juu, näillä tuloksilla haetaan. Ainoastaan jos terveydentila on oleellisesti muuttunut niin pitää laittaa uusi lääkärintodistus.

höyhen sanoi:
Jes... Kutsu kävi ja ilmasotakoulu kutsuu! :hyper: :thumbs:

Onneksi olkoon! Tsemppiä palvelukseen ja voihan sieltä vaikka ammatin itselleen hankkia. Lentäjät tienaa ihan kohtuullisesti intissäkin..

Ittellä kans mielenkiintoo löytyy paljon ilmavoimia kohtaan. Mitään muita rajottavia tekijöitä ei pitäis olla paitsi reiden pituus. Mun muut mitat on 172 cm ja 73 kg ja selän pituus 92 cm mutta reiden pituus saattaa jäädä jostain sentistä kiinni (siis liian lyhyt). Kuinka tarkkaa siellä on noi mittausarvot?? onko mahdollista päästä 54 cm reidellä?

Ceppis sanoi:
Ittellä kans mielenkiintoo löytyy paljon ilmavoimia kohtaan. Mitään muita rajottavia tekijöitä ei pitäis olla paitsi reiden pituus. Mun muut mitat on 172 cm ja 73 kg ja selän pituus 92 cm mutta reiden pituus saattaa jäädä jostain sentistä kiinni (siis liian lyhyt). Kuinka tarkkaa siellä on noi mittausarvot?? onko mahdollista päästä 54 cm reidellä?
Kannattaa hakea, kyllä siellä kerrotaan, jos joku ominaisuus ei kelpaa. Ja ei ne ainakaan omalla kohdalla mittanauhalla katsoneet reiden pituutta! Ja vaikka mittaisivatkin, niin mittaustapa saattaa olla hieman erilainen, jolloin senttien heitto omaan mittaukseen täysin mahdollinen. En jättäisi tuon takia hakematta!

Aion itsekkin hakea kolmen vuoden päästä noihin testeihin... Onko kenelläkään tietoa ammatin palkkamäärästä? Eläkeikä taisi olla 45v. johtuen g-voimista?

Accord sanoi:
Aion itsekkin hakea kolmen vuoden päästä noihin testeihin... Onko kenelläkään tietoa ammatin palkkamäärästä? Eläkeikä taisi olla 45v. johtuen g-voimista?
Mun tietääkseni eläkeikä on jotain 30-35v.

Accord sanoi:

Alkupalkka lentäjällä lienee jossain kolmen tonnin kieppeillä ja siitä sitten nousee kuuteen-seitsemään hornet-piloteilla. Mutta toki jo kadeteilla koulutusaikana se rahallinen korvaus on aika kivaa luokkaa.

Jees onnittelut niille ketkä pääsivät sisään! Taitaa kohta olla aika teillä myös astua sinne armeijan harmaisiin. :)

naksu sanoi:
Jees onnittelut niille ketkä pääsivät sisään! Taitaa kohta olla aika teillä myös astua sinne armeijan harmaisiin. :)

Sinisiin ei harmaisiin (pölypallot on erikseen).

Halli -> Utti
-91 II

edit: Vai ollaanko siellä nykyään vallan maastoasuissa kokoajan?

Asymm sanoi:
Sinisiin ei harmaisiin (pölypallot on erikseen).

Halli -> Utti
-91 II

edit: Vai ollaanko siellä nykyään vallan maastoasuissa kokoajan?

Kyllä vaan. Tai mun erä (01/2001) taisi olla viimeinen joka vielä käytti sitä hienoa bussikuskiuniformua lomapukuna. Nykyään kaikki on kurkkusalaateissa, baretin väri vaan erottaa..

dink sanoi:
Harmin paikka. :(

Jos ilmavoimat ja ilmailu silti kiinnostaa niin onhan aina Hallin teknillinen koulu ja Tikkakoskella Viestikoulu. Hallin kauttahan pääsee renssaamaan noita lentovehkeitä Vinkasta Hornettiin joten se on varmasti hyvä valinta jos haluaa päästä koneita lähelle. Tikiksellä ei oikein koneiden läheisyyteen pääse mutta saa kyllä hyvän kuvan muuten Ilmavoimien toiminnasta ja mielenkiintoisia hommia löytyy sieltäkin.

Itse kävin tuon lentohomman karsiutumisen jälkeen vuoden verran Tikkakoskella johtokeskuslinjaa ja RUKin ja olin kyllä ihan tyytyväinen etten mennyt sitten loppupeleissä mihinkään lähimpään mahdolliseen paikkaan vaan sinne mikä kiinnosti.

Oliko hyviä hommia? Varmaankin fyysinen koulutus ei ollut kovin rankka, vai... Ottivatko miten helposti haluamalleen linjalle. Itse meinas nyt hakee tonne johtokeskuslinjaa tai ainakin se kiinnostas

Hakemukset lähetetty (siis ohjaajakurssille), ja nyt vain odotellaan... Olikos ne ensimmäiset testit (ilmeisesti fyysistä kuntoa mittaa?) miten vaativat?

Korpivaara sanoi:
Oliko hyviä hommia? Varmaankin fyysinen koulutus ei ollut kovin rankka, vai... Ottivatko miten helposti haluamalleen linjalle. Itse meinas nyt hakee tonne johtokeskuslinjaa tai ainakin se kiinnostas

Kyllä oli hyviä hommia ja varsinkin loppuvaiheessa tuntui siltä että teki suorastaan ihan järkeviä hommia kun pääsi ihan konkreettisesti sitä ilmatilaa valvomaan.

Koulutus ei varmaankaan johonkin maavoimiin verrattuna ollut kovin fyysisesti rankkaa, sen sijaan tuossa jokelinjalla kaikenlaisia lukuhommia sai tehdä aika paljon. P-kausihan on ihan sama kuin muissakin aselajeissa, AUKin aikana laskeskelin että tuli joku 10-15 metsäyötä ja RUKin aikana toinen mokoma. AUKissa ja RUKissakin käytiin tietysti ne kaikki perusjohtamiskoulutukset läpi eli tetsaamaankin pääsi ihan riittävästi. :)

Valinta tapahtuu niin että paperit laitetaan menemään jo ennen palvelukseenastumista jossa ilmoitetaan kiinnostus jokelinjaan. Varsinainen valinta tapahtuu kuitenkin vasta paikanpäällä p-kauden pisteiden perusteella. Jokelinja on ylivoimaisesti suosituin noista tarjolla olevista, omassa erässäni oli n.150 aukkiin menijää joista 80 halusi tuolle linjalle ja 22 otettiin. Eli p-kauden saa tsempata kyllä ihan kunnolla. Mutta mielestäni se on ihan kannattavaa kun lopputuloksena pääsee tekemään oikeasti mielenkiintoisia juttuja eikä vaan hajoamaan vitutukseen.

No ok, kyllä tossakin välillä vitutti aika rankasti mutta vain silloin tällöin.. :lol2:

Kaveri pääsi viime vuonna ensiyrityksellä ja on nyt siellä jossain kadettikoulutuksessa tyyliin TJ-13 vuotta. :hyper: En kyllä yhtään ihmettele kun se on ollut koko ikänsä kiinnostunut kaikesta lentävästä ja oon tuntenut sen ala-asteelta lähtien todella hyvin.

Tänään tuli ittelle soitto että tervetuloa ma (24.1) siihen ekaan karsintavaiheeseen. Voisko joku asiasta perillä oleva kertoa että mitkä on vaatimukset fyysisesti (kestävyys- ja lihaskunto).
Siellä mitataan:
-etunojapunnerrukset
-leuanveto
-Selkäliike
-vauhditon pituushyppy
-maksimaalinen kuntopyöräily

Onko jollain käsitystä että miten monta etojapunn./min. pitää suorittaa jne. että ei jää niistä kiinni..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom