Ilmavoimiin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hain viime vuonna. Pääsin siihe viimosee vaiheessee missä otetaan 90:stä 40:tä. En voinnu mennä painekammiotesteihin ku oli ollu just korvatulehus. En tiiä syytä miks en päässy ku en vaivautunu soittamaan sinne. tuli vaa et ilmoitus karsiutumisesta. Vois hakee kyl uudestaa...
 
höyhen sanoi:
Ei ainakaan Ilmavoimien puolelle, siviili-ilmailun (liikennelentäjien) näkörajoista en tiedä!?
Siviilipuolelle kait pääsee rillit/piilarit päässä, jos niillä näkee sen tietyn arvon.
 
Accord sanoi:
Siviilipuolelle kait pääsee rillit/piilarit päässä, jos niillä näkee sen tietyn arvon.

Näöntarkkuuden tulee olla laseilla korjattuna tai ilman vähintään 1.0 kummassakin silmässä erikseen. Suurin sallittu likinäköisyyskorjaus on - 2,0 D, likinäköisyyskorjausleikkauksia ei hyväksytä. (Lähde: Finnairin nettisivut)

-2 dioptria on kuitenkin aika vähän, joten pullonpohjilla on turha yrittää. Kuulemma joissain ulkolaisissa koulutuslaitoksissa myös korjausleikatut silmät hyväksytään.
 
Wendy sanoi:
Näöntarkkuuden tulee olla laseilla korjattuna tai ilman vähintään 1.0 kummassakin silmässä erikseen. Suurin sallittu likinäköisyyskorjaus on - 2,0 D, likinäköisyyskorjausleikkauksia ei hyväksytä. (Lähde: Finnairin nettisivut)

-2 dioptria on kuitenkin aika vähän, joten pullonpohjilla on turha yrittää. Kuulemma joissain ulkolaisissa koulutuslaitoksissa myös korjausleikatut silmät hyväksytään.
Pistäkää yötä-päivää piilarit päähän ja sanotte "Vidu mulla mitään laseja koskaan oo ollukaan!" ;)

Intissä meidän lääkintämajuri kertoi tod. näk. tornihuhua siitä kuinka joku jätkä pyrkiny ilmavoimien lentäjäks, mutta kaverin näkö ei ihan riittäny. Noh, kaveri ei ollu lannistunu vaan opetteli ulkoa ne eri "E"-taulut. :D En tiedä oliko se kelannu, et jossain vaiheessa siitä voi jäädä kiinni, myös testien jälkeen. :jahas:
 
JoAT sanoi:
Intissä meidän lääkintämajuri kertoi tod. näk. tornihuhua siitä kuinka joku jätkä pyrkiny ilmavoimien lentäjäks, mutta kaverin näkö ei ihan riittäny. Noh, kaveri ei ollu lannistunu vaan opetteli ulkoa ne eri "E"-taulut. :D En tiedä oliko se kelannu, et jossain vaiheessa siitä voi jäädä kiinni, myös testien jälkeen. :jahas:

Mä oon kuullu juttua kaverista, joka pyrkiessään poliisikouluun laittoi piilarit silmiin ja sankalasit päälle. Näöntarkastuksessa otti vaan lasit pois ja näki sujuvasti kaikki eet. Urbaanilegenda ja :offtopic:
 
Wendy sanoi:
Mä oon kuullu juttua kaverista, joka pyrkiessään poliisikouluun laittoi piilarit silmiin ja sankalasit päälle. Näöntarkastuksessa otti vaan lasit pois ja näki sujuvasti kaikki eet. Urbaanilegenda ja :offtopic:
Vielä vähän :offtopic: mutta pakko sanoa, et mulla on ainakin vaikeuksia nähdään mitään jos on piilarit ja rillit päässä yhtä aikaa. Meinaan vaan et on vaikeeta olla törmäilemättä esim. pöydän kulmiin. Saattaa näyttää vähä tyhmältä jos kävelee vaikka oven karmiin kun menee näöntarkastukseen ja sit näkee täydellisesti testissä. :down:
 
JoAT sanoi:
Vielä vähän :offtopic: mutta pakko sanoa, et mulla on ainakin vaikeuksia nähdään mitään jos on piilarit ja rillit päässä yhtä aikaa. Meinaan vaan et on vaikeeta olla törmäilemättä esim. pöydän kulmiin. Saattaa näyttää vähä tyhmältä jos kävelee vaikka oven karmiin kun menee näöntarkastukseen ja sit näkee täydellisesti testissä. :down:

Sehän tässä olikin pointti että ennen näöntarkastusta tyyppi oli todennäköisesti kävellyt päin seiniä ja yllättäen yhtäkkiä näkö olikin lähes täydellinen.
 
Siellä hävittäjän puikoissa se vasta onkin mukava ilmoittaa radioon, ettei näe mitään, jos sinne asti on päässyt. Kyllä nuo erilaiset rajoitukset varmaan on laadittu ihan lentäjän ja muidenkin turvallisuutta silmälläpitäen.
 
Mun mielestä siinä viimeisessä lääkärintarkistuksessa tutkitaan silmät jollain laitteella. Siinä kyllä jäät kiinni jos on piilarit silmissä...
 
Onhan tuolla testeissä vaikka millä mitalla erilaisia laitteita joilla niitä silmiä testataan, pelkät C-taulut ovat käytössä ainoastaan ensimmäisessä lääkärintarkastuksessa, ennen Tilkka-visiittiä. En suosittele skämmäysyrityksiä piilarien kanssa. ;)
 
Sama juttu, ilmoitus tuli karsiutumisesta. Kaksi kaveria pääsi kanssa tähän asti, mutta tänään tuli niillekin ilmoitus ettei pääse jatkoon. Nämä psykologiset testit onkin ollut suurin karsiva tekijä viime vuosina. No, eipä tarvitse lähteä Kauhavalle, Santahaminassa paikka, ainakin lähempänä.
 
Täytyy kyllä soittaa noille ja kysyä. Jos tuo ei ole kiinni, jostain reagointitesteistä vaan jostain persoonallisuudesta yms. mitä ne psykologit on jotenkin tulkinnut jostain minäkuvaesseestä tai vastaavasta, niin kiinnostaa kyllä tietää mikä ihme mun päässä on vikana. :)
 
Harmin paikka. :(

Jos ilmavoimat ja ilmailu silti kiinnostaa niin onhan aina Hallin teknillinen koulu ja Tikkakoskella Viestikoulu. Hallin kauttahan pääsee renssaamaan noita lentovehkeitä Vinkasta Hornettiin joten se on varmasti hyvä valinta jos haluaa päästä koneita lähelle. Tikiksellä ei oikein koneiden läheisyyteen pääse mutta saa kyllä hyvän kuvan muuten Ilmavoimien toiminnasta ja mielenkiintoisia hommia löytyy sieltäkin.

Itse kävin tuon lentohomman karsiutumisen jälkeen vuoden verran Tikkakoskella johtokeskuslinjaa ja RUKin ja olin kyllä ihan tyytyväinen etten mennyt sitten loppupeleissä mihinkään lähimpään mahdolliseen paikkaan vaan sinne mikä kiinnosti.
 
Se on muuten ihan mielenkiintoista, että tunnen 2 muuta tänä vuonna hakenutta. Kaikki sai monoa psykologisissa. Kuitenkin psykologisista piti päästä vähän alle puolet jatkoon. Missäköhän piileksii se joukko, jossa ne jatkoon pääsijät on? Vai tunnenko sitten vain henkisesti tasapainottomia ihmisiä. :)
 
niistä psykologisista testeistä pääsee kyllä läpi sitten ihmeporukkaa :) Ainoa sotilaslentäjäksi päässyt tuntemani tyyppi on luonteeltaan täysi kusipää, ilkeä kaikille ja muutenkin perin vittumainen tapaus. Eikä edes mikään fiksu jätkä. Siellä se nyt kumminkin opettelee ohjaamaan hornettia..
 
dink sanoi:
Jos ilmavoimat ja ilmailu silti kiinnostaa niin onhan aina Hallin teknillinen koulu ja Tikkakoskella Viestikoulu. Hallin kauttahan pääsee renssaamaan noita lentovehkeitä Vinkasta Hornettiin joten se on varmasti hyvä valinta jos haluaa päästä koneita lähelle. Tikiksellä ei oikein koneiden läheisyyteen pääse mutta saa kyllä hyvän kuvan muuten Ilmavoimien toiminnasta ja mielenkiintoisia hommia löytyy sieltäkin.
Itse hain tuonne Halliin. Oliko muita tänä vuonna pääsykokeissa?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom