Ei ainakaan Ilmavoimien puolelle, siviili-ilmailun (liikennelentäjien) näkörajoista en tiedä!?CiioN sanoi:Pääseekö lentäjäksi, vaikka on silmälasit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ainakaan Ilmavoimien puolelle, siviili-ilmailun (liikennelentäjien) näkörajoista en tiedä!?CiioN sanoi:Pääseekö lentäjäksi, vaikka on silmälasit?
Siviilipuolelle kait pääsee rillit/piilarit päässä, jos niillä näkee sen tietyn arvon.höyhen sanoi:Ei ainakaan Ilmavoimien puolelle, siviili-ilmailun (liikennelentäjien) näkörajoista en tiedä!?
Accord sanoi:Siviilipuolelle kait pääsee rillit/piilarit päässä, jos niillä näkee sen tietyn arvon.
Pistäkää yötä-päivää piilarit päähän ja sanotte "Vidu mulla mitään laseja koskaan oo ollukaan!" ;)Wendy sanoi:Näöntarkkuuden tulee olla laseilla korjattuna tai ilman vähintään 1.0 kummassakin silmässä erikseen. Suurin sallittu likinäköisyyskorjaus on - 2,0 D, likinäköisyyskorjausleikkauksia ei hyväksytä. (Lähde: Finnairin nettisivut)
-2 dioptria on kuitenkin aika vähän, joten pullonpohjilla on turha yrittää. Kuulemma joissain ulkolaisissa koulutuslaitoksissa myös korjausleikatut silmät hyväksytään.
JoAT sanoi:Intissä meidän lääkintämajuri kertoi tod. näk. tornihuhua siitä kuinka joku jätkä pyrkiny ilmavoimien lentäjäks, mutta kaverin näkö ei ihan riittäny. Noh, kaveri ei ollu lannistunu vaan opetteli ulkoa ne eri "E"-taulut. :D En tiedä oliko se kelannu, et jossain vaiheessa siitä voi jäädä kiinni, myös testien jälkeen. :jahas:
Vielä vähän mutta pakko sanoa, et mulla on ainakin vaikeuksia nähdään mitään jos on piilarit ja rillit päässä yhtä aikaa. Meinaan vaan et on vaikeeta olla törmäilemättä esim. pöydän kulmiin. Saattaa näyttää vähä tyhmältä jos kävelee vaikka oven karmiin kun menee näöntarkastukseen ja sit näkee täydellisesti testissä. :down:Wendy sanoi:Mä oon kuullu juttua kaverista, joka pyrkiessään poliisikouluun laittoi piilarit silmiin ja sankalasit päälle. Näöntarkastuksessa otti vaan lasit pois ja näki sujuvasti kaikki eet. Urbaanilegenda ja
JoAT sanoi:Vielä vähän mutta pakko sanoa, et mulla on ainakin vaikeuksia nähdään mitään jos on piilarit ja rillit päässä yhtä aikaa. Meinaan vaan et on vaikeeta olla törmäilemättä esim. pöydän kulmiin. Saattaa näyttää vähä tyhmältä jos kävelee vaikka oven karmiin kun menee näöntarkastukseen ja sit näkee täydellisesti testissä. :down:
Wendy sanoi:Sehän tässä olikin pointti että ennen näöntarkastusta tyyppi oli todennäköisesti kävellyt päin seiniä ja yllättäen yhtäkkiä näkö olikin lähes täydellinen.
Itse hain tuonne Halliin. Oliko muita tänä vuonna pääsykokeissa?dink sanoi:Jos ilmavoimat ja ilmailu silti kiinnostaa niin onhan aina Hallin teknillinen koulu ja Tikkakoskella Viestikoulu. Hallin kauttahan pääsee renssaamaan noita lentovehkeitä Vinkasta Hornettiin joten se on varmasti hyvä valinta jos haluaa päästä koneita lähelle. Tikiksellä ei oikein koneiden läheisyyteen pääse mutta saa kyllä hyvän kuvan muuten Ilmavoimien toiminnasta ja mielenkiintoisia hommia löytyy sieltäkin.