Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo eli nyt olen ajatellut hakea lentäjäksi ilmavoimiin ja kysynkin, että kuinka paljon lievä siitepölyallergia, joka ei vaadi lääkkeitä, sekä lievä tinnitus, vaikka on erinomainen kuulo, oikein vaikuttavat? Karsivatko nämä mahdollisuuksia kuinka paljon, vaikka lääkäri sanoikin, että ne eivät ole palveluskelpoisuuteen vaikuttavia asioita?

Joo eli nyt olen ajatellut hakea lentäjäksi ilmavoimiin ja kysynkin, että kuinka paljon lievä siitepölyallergia, joka ei vaadi lääkkeitä, sekä lievä tinnitus, vaikka on erinomainen kuulo, oikein vaikuttavat? Karsivatko nämä mahdollisuuksia kuinka paljon, vaikka lääkäri sanoikin, että ne eivät ole palveluskelpoisuuteen vaikuttavia asioita?

jos sulla ei oo mitenkää todettu mitää siitepölyallergiaa (testeillä) tai on vain satunnaisesti esiintyvää allergiaa johon käytttää lääkkeitä satunnaisesti nii ei kannata mainita niistä mitään missään vaiheessa. Itse valintasihteerin suusta sain kuulla nämä sanat kun koulun terveydenhoitaja soitti sille ku kävin kyselemässä asiaa häneltä.

jos sulla ei oo mitenkää todettu mitää siitepölyallergiaa (testeillä) tai on vain satunnaisesti esiintyvää allergiaa johon käytttää lääkkeitä satunnaisesti nii ei kannata mainita niistä mitään missään vaiheessa. Itse valintasihteerin suusta sain kuulla nämä sanat kun koulun terveydenhoitaja soitti sille ku kävin kyselemässä asiaa häneltä.

Tämä pätee myös yleispätevästi myös kaikkiin muihinkin tilanteisiin (esim. vakuutusyhtiöt jne.). Eli jos sulla ei ole vedenpitävästi todistettu lääkärin toimesta joitain sairauksia/vaivoja niin niitä ei kannata mainita. Myöskään mitään sairauksia/vammoja joista ei ole mitään merkintää hoidosta lääkärin puolesta ei kannata mainita.

Allergiatesteissä olen käynyt joskus 7 vuotta sitten ja kyllä tinnituksestakin näkyi tiedoissa, että kävin tutkituttamassa korvani ja ei mitään kuulonalenemia ym. Vituttaa vain jos eteneminen katkeaa näihin kahteen vaivaan, josta ei oikeastaan ole ollenkaan haittaa mulle...:jahas:

Allergiatesteissä olen käynyt joskus 7 vuotta sitten ja kyllä tinnituksestakin näkyi tiedoissa, että kävin tutkituttamassa korvani ja ei mitään kuulonalenemia ym. Vituttaa vain jos eteneminen katkeaa näihin kahteen vaivaan, josta ei oikeastaan ole ollenkaan haittaa mulle...:jahas:

Veikkaan että toi tinnitus pudottaa sut pois jatkosta...valitan. Meinaan harha-aistimuksia ei sallita... Sama kuin näkisi näkyjä, näön tarkkuutta kuitenkaan huonontamatta. Mutta ainahan sisään voi hakea :P

Täältä olis yks tulossa ensi viikolla Rovaniemelle testeihin. Itselläkin ollut allergiaa pitkän aikaan, joskin muutaman vuotta käytännössä ei oireita lainkaan. Saapi nähdä uskovatko, että oireita ei ole, luki jossain että voivat siellä tehdä testejä tarvittaessa. Harmi vaan että iskee vähän flunssaa nyt päälle, eikä viikonloppuna pysty sinne soittamaan että siirtäisin...

Veikkaan että toi tinnitus pudottaa sut pois jatkosta...valitan. Meinaan harha-aistimuksia ei sallita... Sama kuin näkisi näkyjä, näön tarkkuutta kuitenkaan huonontamatta. Mutta ainahan sisään voi hakea :P

Niin mutta ei mielestäni ole ihan sama asia harhanäöt ja tinnitus, koska harhanäöt haittaavat tärkeintä työkalua, eli silmiä, kun taas kuulolla ei ole niin suurta merkitystä... Tai sitten koitan vain keksiä selityksiä, että ei alkaisi harmittamaan enempää:( Koska toi tinnitus tuli yhdeltä ainoalta keikalta, ja muuten kuulo täysin normaali... No elämä ei oo reiluu...:(

Tänään oli kuntotestit ja psykologisia,

14/15 pojoo kuntotestistä, ( Kaikista muista aika reilusti yli vedin, paitsi vatsoista. Piti tehdä niin pitkään kuin jaksaan koska kovia tuloksia tullut. )

Sitten ne psykologiset meni miten meni, kaikkia en kerenny siinä aikajutussa tehdä, mutta vain muutama jäi lopusta.)

Näkö meni heittämällä ja kuulokin oli hyvä, mitenkäs on muilla pakkislaisilla kulkenu?

jepp

tänää testit oli treella ja fyysisistä 12/15, näkö ja kuulo oli erinomaisia, psykologiset meni kai iha jees ja siinä kuntopyöräergometrissä vedin jonku yhden kaikkien aikojen parhaista tuloksista kuuulemma lääkärin mukaan x)

Noniin eli kysyin sitten ihan tuolta virallisesta lähteestä ja sieltä vastattiin, että ei välttämättä ole este toi tinnitus... Eli sitten vaan vuoden päästä testeihin, pitää vain koittaa saada mahd. hyviä tuloksia sitten :)

Rissalassa kävin 27.3 kakkosvaiheessa.

Leuat: 15
Vauhditon: 245cm
Vatsat: 48
Selät: 62
Punnerrukset: 39

eli 15/15... ergometrissä poljin 3,8W/kg eli 12min 59s :)
Huippu näkö 2.00 ja 2.25, syvyysnäkö toimii, vähän piilokarsastusta, täydellinen värinäkö, kuulo hyvä... Matikka- ja kuvaosioista kerkesin kaikki tehä, sanoista tais jäädä 5.

Tiistaina tuli kutsu 3.vaiheeseen 1.3.2010 kello 8.50 =) Nopeeta toimintaa pakko myöntää.

Sinne siis...

muistatko yhtään w/kg lukemaa? :O

joo 5.3 w/kg siin pyöräergometrissä =) molemmissa silmissä 2.5 näkö ja kai ne muutki näköosiot oli iha hyvät =) nyt vaa toivotaan että päästäki löyty jotain niihi palikkatesteihin että niihin se sit tyssää jos tyssää :S 2.2 kävin testeissä eikä nyt vielä ainakaa oo tullu mitää, tietääkö joku kuinka kaua menee suurinpiirtein että kirje tulee jos on tullakseen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom