Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
En tiiä, mutta mulla tuli kutsu jo vitosvaiheeseen!!! 27.4. ois Meilahdessa

Lapun mukaan siellä otetaan ainakin virtsanäyte, ja silmälääkäri tekee jonkin näkötutkimuksen, jossa "härkitään" silmiä sen verran, että lapun mukaan autolla ajo on kielletty kyseisenä päivänä testien jälkeen. jeah

Onkos haisua montako tohon vitoseen pääsee tänä vuonna?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiiä, mutta mulla tuli kutsu jo vitosvaiheeseen!!! 27.4. ois Meilahdessa

Lapun mukaan siellä otetaan ainakin virtsanäyte, ja silmälääkäri tekee jonkin näkötutkimuksen, jossa "härkitään" silmiä sen verran, että lapun mukaan autolla ajo on kielletty kyseisenä päivänä testien jälkeen. jeah

Onkos haisua montako tohon vitoseen pääsee tänä vuonna?

Ne sano kolmosvaihees et puolet pääsee nelosvaiheesee. kolmoses oli 200 nii nyt on 100 nii luulis että 50 jäbää noin ois vitoses ja niistähän valitaan se joku 40. näin minä sen olettaisin. sulla on vitosvaihe jo kaks päivää ennen meikäläisen nelosta :D menee taas ihan niinku logiikka sanelee ;)

Kävin vitosessa... Tässä vähän helpotusta sitä odottaville.
Siellä tehdään silmätutkimuksia ja kuvataan silmän eri osia. Näkyvyyttä "silmän taakse" parannetaan mustuaista laajentavilla tipoilla. Lähinäkö menee huonoksi siinä hommassa noin päiväksi, ehkä kahdeksi.
Lisäksi kuvataan sydän ultralla ja tutkitaan tukirangan osat sekä raajojen liikeradat. Staattiset pitotestit tehdään selälle, vatsoille ja niskoille.

Nämä jäi mieleen; ei siellä muuta tainnut olla.

Tulokset tullee touko-kesäkuun vaihteessa.

Millai noi staattisuus jutut testattii? varsinkii toi niska!

Joo eli makuulleen ritsille pää reunan yli ja leuka pitää pitää kiinni rinnassa.
Noihin staattisiin oli karsivat rajatkin mutta mulla meni kaikki erinomaisen rajan yli, mikä taisi olla 3min kaikissa.

Vatsat katottiin sillain että piti pitää kädet suorina kämmenet polvien kohdalla istuma-asennossa, jalat 90 asteen kulmassa. Siinä se 3min sitten. Selät telineessä samalla periaatteella, mutta niissä katottiin selän taittumiskulman pysyvyyttä ajan kuluessa. Jos laskee 15 astetta niin hylky tulee ja silleen...

mikäköhän on karsiva raja? yli 2 min? kokeilin tota vatsajuttua ja en oo varma menikö oikein mut helpolta tuntu :D siis normaali vatsalihasliikeasento mut noustaa vaan vähän ja sit kädet pitkällee polvien luokse?

nii oltiiko vatsoissa selällää vai jotenkii istuma-asennossa seinää vasten tai tuolilla? vähä pihalla täällä ;D

Katsotaanko lentoRUKiin haettaessa pelkästään ylioppilastodistus, vai lukion päättötodistus JA ylioppilastodistus? Jos haitte suoraan lukiosta lentoRUKiin, niin kirjoititteko kaikki pisteytettävät aineet (ruotsi, englanti, matikka, äikkä) syksyllä? Koska jos osan kirjoittaisi keväällä, ei haettaessa saisi niin paljon pisteitä?

Ite kirjotin ruotsin syksyllä ja merkkasin sen siihen paperiin ja muut sitten arvosanan perusteella

Eli sinun tapauksessasi he katsoivat pelkästään lukion päättötodistusta? Vai saitko pisteitä tuosta kirjoitetusta ruotsistakin?

Ilmavoimien sivuilla lukee näin: "Pisteytys suoritetaan sen todistuksen perusteella, joka tuottaa hakijalle parhaan yhteispistemäärän (lukion viimeisen luokan viimeisin kurssiote, lukion päästötodistus, ylioppilastodistus tai soveltuvan ammatillisen tutkinnon päästötodistus). Todistuksien arvosanoja ei pisteytetä ristiin."

Lähetin sinne viestiä ja kysyin että saanko yhdistää ja sanoivat että anna mennä vaan, en sit tiiä miten ne loppupeleissä sen sit katto.

Woohoo, musta tulee lentsikkamekaanikko II/09 Halliin. Olin ihan varma, että tulee nega ku jotkut särmät kaveritkin oli hylsyä saanu, mut meikä pääs kuitenkin.
Veri häpi.
:dance2:

Woohoo, musta tulee lentsikkamekaanikko II/09 Halliin. Olin ihan varma, että tulee nega ku jotkut särmät kaveritkin oli hylsyä saanu, mut meikä pääs kuitenkin.
Veri häpi.
:dance2:
Mää meen I/2010 Hallille kun tuli tuota inttiä vähän siirrettyä. Saas nähä, että miten tulee toimeen jonkun verran nuorempien kanssa. Onneksi sinne oli pääsykokeet niin ei ketään liian :david: tarvii katella...

Mää meen I/2010 Hallille kun tuli tuota inttiä vähän siirrettyä. Saas nähä, että miten tulee toimeen jonkun verran nuorempien kanssa. Onneksi sinne oli pääsykokeet niin ei ketään liian :david: tarvii katella...
Joo kyllä tuolla pääsykokeissa tuntu melko fiksua porukkaa olevan, ja itsekin ihmettelin vähän sitä, että miten siinä porukasta nyt voidaan rankata 2/3 pois, mutta ilmeisesti se on sitten mahdollista.

Olitko nyt keväällä pääsykokeissa? Ite olin 31.3.

Yeah. LentoRUK:sta hylsy, LteknAUK:sta kutsu II/09 erään :rock: Itsekin tiedän pari aika fiksua kaveria ketkä saivat hylsyn, mutta itse pääsin :eek:

Tällähetkellä olen IlmaVTK:ssa Hallissa, melkein puoli vuotta jo palvellut(I/09). Tänään tuli kirje että pääsin LentoRUK 84:seen eli TJ vähän pompsahti tuonne 400 kieppeille. Erittäin hieno paikka tämä LteknAUK, että oikea valinta teiltä jotka haitte ja pääsitte :D Ja HemmoXille että täällä on kaiken ikäistä porukkaa, 19-27v.

Jeah baby! LentoRUK_84 täältä tullaan!
Vuoden odotus palkittiin kun viime keväänä päätin lykätä perusinttiä koska en päässy lentorukkiin lihaskunnon takia. Ja nyt sitten ei siitä jäänyt kiinni, ja mikä tärkeintä: ei muustakaan!

to Jouho: Kurssilla nähdään :kippis1:

Sen sanon vielä että uskokaa itteenne kun pyritte näihin; se näkyy positiivisesti kaikessa mitä ne testaa!

:dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom