Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eri lähteissä sanotaan yleensä että noin 20 henkilöä valitaan vuosittain ohjaajalinjalle MPKK:uun. Tiedä sitten paljonko vuosittain on LentoRUK:n "ulkopuolisia" hakijoita?
Eli 40 oppilaasta noin puolet lienee riittävän kykeneviä kadettikouluun vuosittain?
MPKK:n sivuilta löytyy lisätietoa itse opiskelusta.
Ei kai se ole siitä kiinni, että ei olisi kykenevä vaan siitä, että tarpeeksi halukkaita jatkajia PV:n palveluksessa ei löydy palveluksen jälkeen.
Viime vuoden puolella olin...Joo kyllä tuolla pääsykokeissa tuntu melko fiksua porukkaa olevan, ja itsekin ihmettelin vähän sitä, että miten siinä porukasta nyt voidaan rankata 2/3 pois, mutta ilmeisesti se on sitten mahdollista.
Olitko nyt keväällä pääsykokeissa? Ite olin 31.3.
Lihaskunnot meni vähän penkin alle, koska en oo oikein tollasia himopitkiä sarjoja treenannut ollenkaan. Punnerruksista tais tulla täydet ja muut oli sitten vähän alle sitä täyden rajaa.Viime vuoden puolella olin...
Onhan se aika erikoista, että sieltä niin paljon porukkaa laitettiin pois, mutta onneksi ite olin niiden joukossa jotka pääsi!
Mites sulla meni ne testit, tuntuko helpoilta?
Lihaskuntotestit meni mulla kyllä hyvin ja tekniikasta sain kuulemma kans hyvät pisteet. Muuten menikin sitten vähän sinne päin...:DLihaskunnot meni vähän penkin alle, koska en oo oikein tollasia himopitkiä sarjoja treenannut ollenkaan. Punnerruksista tais tulla täydet ja muut oli sitten vähän alle sitä täyden rajaa.
Muut testit oli kyllä aika helppoja mun mielestä. Käsittämättömän helppoja palikkajuttujahan niissä oli joissain kohdin ja ne viputehtävät taisin keritä tekemään kaikki annetussa ajassa, mutta muut jäi jonkun verran kesken. Muistitehtävässä en muistanut oikeastaan yhtään mitään, koska ajattelin keskittyä vähän erilaisella taktiikalla siihen, mutta sitten sekin meni pieleen. Sisälle mentiin joka tapauksessa.
Ei ois montaa päivää enää. Oikeastaan innolla jo odotan.
Noniin nostetaan tämäkin taas ylös kun alkaa tuo LentoRUK 85:n valintakoekausi, ja hakemusten viimeinen lähetyspäivä on kulman takana. Keitä on hakenut tonne ensi heinäkuulle? Lähetin joskus ennen joulua paperit ja kutsuttiin tulevalle viikolle tampereelle 2. vaiheeseen. 2. vaiheessahan on ilmeisesti lähinnä lääkärintarkastus, kuntotestit ja muutama psykologinen. Millasia pisteitä noista kuntotesteistä pitäis saada ettei nyt niihin tyssää lentoura? Max 400 kutsutaan 2. vaiheesseen ja max 250 kolmanteen vaiheeseen, jolloin 150 ihmistä karsitaan. Vuonna 2002 n. 80-90 oli karsittu kunnon perusteella.
Onkos kuinka monella hakijalla tyssännyt tie kohonneeseen verenpaineeseen? Noissa "pääsyvaatimuksissa" sanotaan että pitäisi olla normaali verenpaine, mutta miten asia on sitten käytännössä, millaisissa rajoissa verenpaineen pitää olla? :D