Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipa nyt pieni poikamainen haave hakea tännekkin. Mites tarkkaa tuon ruotsin kielen kanssa on, jos abivuonna hakee. Keskiarvo varmaan siellä 5 tuntumassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä lukioasteikolla ruotsin ka. 5 ja pääsin sisään. Muutenkaan ei mitenkään hyvät kouluarvosanat, 3 B:tä ja 1 M kirjotuksista. Tärkeämpää on miten suoriutuu eri testivaiheista ja eihän siinä mitään häviä vaikka ei-niin-hyvät hakupaperit lähettääkin.

Nyt alkoi todenteolla kiinnostaa. Onkos tietoa, että jos pääsee tuonne lentoreserviupseerikurssille, niin miten varmasti pääsee sitten jatkamaan kadettikurssille varusmiespalveluksen jälkeen?

Eri lähteissä sanotaan yleensä että noin 20 henkilöä valitaan vuosittain ohjaajalinjalle MPKK:uun. Tiedä sitten paljonko vuosittain on LentoRUK:n "ulkopuolisia" hakijoita?
Eli 40 oppilaasta noin puolet lienee riittävän kykeneviä kadettikouluun vuosittain?
MPKK:n sivuilta löytyy lisätietoa itse opiskelusta.

Eri lähteissä sanotaan yleensä että noin 20 henkilöä valitaan vuosittain ohjaajalinjalle MPKK:uun. Tiedä sitten paljonko vuosittain on LentoRUK:n "ulkopuolisia" hakijoita?
Eli 40 oppilaasta noin puolet lienee riittävän kykeneviä kadettikouluun vuosittain?
MPKK:n sivuilta löytyy lisätietoa itse opiskelusta.

Ei kai se ole siitä kiinni, että ei olisi kykenevä vaan siitä, että tarpeeksi halukkaita jatkajia PV:n palveluksessa ei löydy palveluksen jälkeen.

Ei kai se ole siitä kiinni, että ei olisi kykenevä vaan siitä, että tarpeeksi halukkaita jatkajia PV:n palveluksessa ei löydy palveluksen jälkeen.

Okei. Olen aiemmin antanut itseni ymmärtää, että halukkaita olisi niin paljon että vain kykenevimmät pääsevät jatkamaan... Mutta noinhan tämä on vain hyvä asia PV-uraa suunnittelevalle:)

Joo kyllä tuolla pääsykokeissa tuntu melko fiksua porukkaa olevan, ja itsekin ihmettelin vähän sitä, että miten siinä porukasta nyt voidaan rankata 2/3 pois, mutta ilmeisesti se on sitten mahdollista.

Olitko nyt keväällä pääsykokeissa? Ite olin 31.3.
Viime vuoden puolella olin...

Onhan se aika erikoista, että sieltä niin paljon porukkaa laitettiin pois, mutta onneksi ite olin niiden joukossa jotka pääsi!:)

Mites sulla meni ne testit, tuntuko helpoilta?

Viime vuoden puolella olin...

Onhan se aika erikoista, että sieltä niin paljon porukkaa laitettiin pois, mutta onneksi ite olin niiden joukossa jotka pääsi!:)

Mites sulla meni ne testit, tuntuko helpoilta?
Lihaskunnot meni vähän penkin alle, koska en oo oikein tollasia himopitkiä sarjoja treenannut ollenkaan. Punnerruksista tais tulla täydet ja muut oli sitten vähän alle sitä täyden rajaa.

Muut testit oli kyllä aika helppoja mun mielestä. Käsittämättömän helppoja palikkajuttujahan niissä oli joissain kohdin ja ne viputehtävät taisin keritä tekemään kaikki annetussa ajassa, mutta muut jäi jonkun verran kesken. Muistitehtävässä en muistanut oikeastaan yhtään mitään, koska ajattelin keskittyä vähän erilaisella taktiikalla siihen, mutta sitten sekin meni pieleen. Sisälle mentiin joka tapauksessa.

Ei ois montaa päivää enää. Oikeastaan innolla jo odotan.:)

Lihaskunnot meni vähän penkin alle, koska en oo oikein tollasia himopitkiä sarjoja treenannut ollenkaan. Punnerruksista tais tulla täydet ja muut oli sitten vähän alle sitä täyden rajaa.

Muut testit oli kyllä aika helppoja mun mielestä. Käsittämättömän helppoja palikkajuttujahan niissä oli joissain kohdin ja ne viputehtävät taisin keritä tekemään kaikki annetussa ajassa, mutta muut jäi jonkun verran kesken. Muistitehtävässä en muistanut oikeastaan yhtään mitään, koska ajattelin keskittyä vähän erilaisella taktiikalla siihen, mutta sitten sekin meni pieleen. Sisälle mentiin joka tapauksessa.

Ei ois montaa päivää enää. Oikeastaan innolla jo odotan.:)
Lihaskuntotestit meni mulla kyllä hyvin ja tekniikasta sain kuulemma kans hyvät pisteet. Muuten menikin sitten vähän sinne päin...:D

Mulla ois vielä muutama aamu jäljellä kun tammikuussa vasta menen...

Viekö siitepöly allergia kaikki mahdollisuudet pois? Miten se vaikuttaa edes, vai tarkoittaako se pahoja allergioita? Esim jos saa vaikka jonkui tukehtumis reaktion jossai pilvien yläpuolella.

Itsellä lievää allergiaa.

Tuolla ilmavoimien sivuilla sanotaan ainaki että lievä siitepölyallergia ei ole yleensä este lentäjäkoulutukselle. Itelläki lievä allergia ja kävin just keväällä armeijan lääkärintarkastuksissa ja siellä mietittii lääkärin kans tuota asiaa ja päätettiin sitten olla laittamatta mitään allergiasta siihe lääkärintodistukseen ku ei mulla koskaan kerta oo todettu kunnolla mitään allergiaa millään testeillä. Lääkäri sit sano että jätetään allergia kohta tyhjäksi. Et en sit tiiä onko tuolla sama meininki että jos sitä ei oo millään testeillä koskaan todettu, että sulla on allergiaa nii ei sitä varmaa sit oteta huomioon niin raskaasti :)

Kuinka moni on hakenut lentoRUK:iin lukion lyhyellä matikalla? Millaisilla arvosanoilla? Ilmeisesti siellä ei tietyn aineen arvosanoja katsota, vaan ennemminkin kokonais pistemäärää(?)

noniin lentäjän alut, ja miksei vanhatkin keskustelijat! aletaas heittämään keskustelua nyt lentorukista ja ylipäänsä ilmavoimien toiminnasta!, ei tuohon haun päättymiseen ole aikaa kuitenkaan vaan kuin vajaat 4 kuukautta! =)) millaisilla todistuksilla meinaatte hakea? onko lihaskunto yhtä tärkeä kuin koulumenestys haettaessa? Kuinka moni hakijoista tippuu hakupaperien jälkeisen vaiheen jälkeen? :o:)

jos oot perusjamppa nii ei hätää. sellaset semipaperit ku on ka. 8,00< nii ei pitäs olla hätää. Sit alkaa olla enää kyvyistä ja terveydestä kiinni. Fyysinen kunto tulee etee vast sit koulutuksen aikana varmasti. Eihän kokeissa oo ku normi varusmieskuntotesti, ergometripyöräily ja sit se jonkuu sortin staattinen pito. Ite tipahin 4. vaiheessa ja sillon katteltii silmiä seittemällä eri laitteella, eli näkö on yllättäenkii TÄRKEIN :D on kiva nähä millon se sorsa tulee esiin sieltä. Kaks päiväset psykologiset on sit mukava keikka. Suhteellisen puuduttavaa ja välillä tekee vaan mieli lähtä pois sieltä mut ne ku vetää loppuu asti tosissaan nii ei oo hätää.

LentoRUK:iin haetaan siis tasapainoista jamppaa. Fyysinen kunto ja terveys kohallaan ja vielä korvien väliin muuta ku hernekeittoa nii pääsee. Toki motivaatio on suuri plussa! Ei lentäjät mitään supermiehiä oo. Niillä on vaa superkoneet millä ne painelee eteenpäin.

Tässä meikäläisen mietteitä mitä huomasin testeissä käydessäni...

Noniin nostetaan tämäkin taas ylös kun alkaa tuo LentoRUK 85:n valintakoekausi, ja hakemusten viimeinen lähetyspäivä on kulman takana. Keitä on hakenut tonne ensi heinäkuulle? Lähetin joskus ennen joulua paperit ja kutsuttiin tulevalle viikolle tampereelle 2. vaiheeseen. 2. vaiheessahan on ilmeisesti lähinnä lääkärintarkastus, kuntotestit ja muutama psykologinen. Millasia pisteitä noista kuntotesteistä pitäis saada ettei nyt niihin tyssää lentoura? Max 400 kutsutaan 2. vaiheesseen ja max 250 kolmanteen vaiheeseen, jolloin 150 ihmistä karsitaan. Vuonna 2002 n. 80-90 oli karsittu kunnon perusteella.

Onkos kuinka monella hakijalla tyssännyt tie kohonneeseen verenpaineeseen? Noissa "pääsyvaatimuksissa" sanotaan että pitäisi olla normaali verenpaine, mutta miten asia on sitten käytännössä, millaisissa rajoissa verenpaineen pitää olla? :D

Noniin nostetaan tämäkin taas ylös kun alkaa tuo LentoRUK 85:n valintakoekausi, ja hakemusten viimeinen lähetyspäivä on kulman takana. Keitä on hakenut tonne ensi heinäkuulle? Lähetin joskus ennen joulua paperit ja kutsuttiin tulevalle viikolle tampereelle 2. vaiheeseen. 2. vaiheessahan on ilmeisesti lähinnä lääkärintarkastus, kuntotestit ja muutama psykologinen. Millasia pisteitä noista kuntotesteistä pitäis saada ettei nyt niihin tyssää lentoura? Max 400 kutsutaan 2. vaiheesseen ja max 250 kolmanteen vaiheeseen, jolloin 150 ihmistä karsitaan. Vuonna 2002 n. 80-90 oli karsittu kunnon perusteella.

vähimmäis pistemäärä oli 8 pistettä ja täydethän on 15.. itelle tuli kans kutsu valintakokeisiin ja keskiviikkona pitäis tampereelle lähtee!

Onkos kuinka monella hakijalla tyssännyt tie kohonneeseen verenpaineeseen? Noissa "pääsyvaatimuksissa" sanotaan että pitäisi olla normaali verenpaine, mutta miten asia on sitten käytännössä, millaisissa rajoissa verenpaineen pitää olla? :D

Ei ole tarkempaa tietoa, mutta yleisesti ajatellaan, että aikuisella ihmisellä normaali verenpaine on alle 130/80mmHg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom