ilmavaivat..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fen
  • Aloitettu Aloitettu

Fen

Oon jo monta kuukautta kärsinyt päivittäisistä ilmavaivoista. Aamulla ja aamupäivällä ne on vähäisiä , usein niitä ei ole ollenkaan tänä aikana , mutta lounaan jälkeen vatsa rupee pitämään kauheeta kurinaa ja iltaa kohden kaasua pukkaa enempi ja enempi.

Oon itseasiassa ollut aina keskivertoa kovempi kaasuttelija. Tämä voi johtua siitä ,että röyhtäilen todella harvoin. Ehkä kerran pari vuodessa joten kaasuthan tulee sitten sitä toista reittiä pitkin pihalle.

No joo takaisin asiaan. Olen mm. vähentänyt ja lopulta jättänyt kokonaan leivän ( sekä tumman , että vaalean) pois ruokavaliosta aina vähintään muutaman päivän periodeiksi tuloksetta. Samalla tavalla pierua pukkaa , mutta ilman leipää ei vatsa toimi moneen päivään ja kun toimii niin ulostetta tulee todella vähän ja se on kovan työn takana saada pihalle :eek:
Myöskin kahvin jätin yhdessä vaiheessa pois mutta ei sekään auttanut. Oon myös kokeillut Sinaire Forte nimistä ravintolisää mut ei mitään apua. Syön ihan norm. safkoja päivittäin elikkä : puuroa , mysliä , rahkaa , raejuustoa , porkkanaa , banaaneja , mandariineja , tonnikalaa ,salaattia , kurkkua , juustoa , tomaatteja jugurttia , ruis ja kauraleipää , omenoita ym. ja juomaksi vettä , maitoa, piimää , fun lightia ja kahvia kuppi aamulla. Lämmin ruoka tietysti vaihtelee aina esim. tänään söin jotain pataa. Laitan usein salaatin joukkoon lorauksen oliiviöljyä.

Laktoosi-intoleranssia mulla ei pitäisi olla koska ei mitään ripulointiakaan ole ollut ja oon koko elämäni käyttänyt maitotuotteita ongelmitta. Nyt oon kuitenkin päättänyt kokeilla vähentyisivätkö kyseiset vaivat siirtymällä pariksi päiväksi laktoosittomiin tuotteisiin. Kellään parempia ehdotuksia? Joku lääke ehkä?

edit: enkä käytä mitään lisäravinteita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juothan varmasti tarpeeksi? Ja onko sulla miten kireät housut/alusvaatteet? Jos oikein sopivasti painaa vyötärönauha koko päivän ja etenkin jos istut paljon (esim. toimistotyö), ei ole mikään ihme, että ongelmia tulee viimeistään siinä vaiheessa kun on syönyt paljon päivän mittaan.

Ainakin kusettaa sen verran paljon , että sanoisin että juon. :) en kyllä ymmärrä noita suosituksia joissa sanotaan , että vettä pitäis juoda päivittäin 2 litraa! Tarkoittaaks tää pelkkaa vettä vai kaikkia nesteitä mitä ruuasta ja muista juomista saa? Toihan rupee kusettaa ihan helvetisti , jos pelkästään vettä juo 2 litraa plus kahvit , maidot , mehut ym :0

Ei ole kireet housut. kylhä täs tulee koulussa istuttua ja kotona kans aika paljon. Salilla käyn 4 kertaa viikossa , kävelylenkkejä tulee tehtyä aika paljon ja liikun pyörällä melkein joka paikkaan.

Älä ainakaan kerralla juo sitä paria litraa, vaan päivän mittaan. Jotkut ruoka-aineet vaan pierettää, tässä ainakin yksi vanha ketju aiheesta.

Meikällä alkaa heti kyseiset vaivat ku proteiinia lyödään koneeseen kunnolla! Vähäisellä määrällä ei ole mitään ongelmia. Nyt meinaa taas vähän vaivata..

Itse kun saan maitoa koneeseen niin alkaa pieru lentää. Litran tai pari kun sitä kittaa päivässä, niin seuraava päivä kuluu piereskellessä. Uloste sentään tulee ihan normaalina pakettina ulos. Alkaa tosin pikkuhiljaa tuntua, että elimistöni tottuu siihen ja rupsauttelu vähenee...

Ite menin aikoinani laktoosi-intoleranssitesteihin ilmavaivojen takia, ei mulla mitään ripuleita tai muita vaivoja ollu. Vähän kupliva olo ja jatkuva rusauttelu vaan. Kuitenkin diagnosoivat mulla laktoosi-intoleranssin ja hyla-tuotteisiin siirtymisen jälkeen on piereskely selvästi vähentyny, mut kyllä mä edelleen keskivertoo enemmän päästelen :D

itse olen kokenut samat ongelmat! lääkäri suositteli cuplaton valmistetta saa apteekista ilman ressua tippoina ja kapseleina! erittäin hyvä ja halpa tuote! itsellä auttoi tosi hyvin suosittelen kokeileen! googleta toi cuplaton niin saat lisää tietoo!

Katselin tuota ruokalistaasi, ja onko noi porkkanat raakoja vai keitettyjä? Jos kokeilisit esim. esikeitettyjä pakastebabyporkkanoita tai sitten keittele itseksesi porkkanat. Kannattaa ainakin kokeilla.

Toinen on omenat. Itselleni esim. ei omenat tunnu oikein sopivan. Ennemminkin tuntuvat jäävän jonnekin tonne rööreihin, ja olo on tukkoinen. Mitäs jos vaihtaisit omenat päärynöihin? On toiminut ainakin itselläni.

Vielä tuosta leivästä ja ummetuksesta. Ehkä jos leivän jättäisi pois, ja ottaisin käyttöön mm. luontaistuotekaupasta saatavan TehoLaxa -nimisen valmisteen. Se on kuituvalmiste, ja otetaan illalla ennen nukkumaanmenoa runsaan veden kera. Se on siitä hyvä, että koska on pure kuitua, se ei laiskista suolistoa kuten esim. laksatiivit pitkäaikaisessa käytössä.

Auttaako teillä huomattavasti tuo Cuplaton? Vedättekö suositusannoksen vai tuplasti/triplasti? Itse en huomannut mitään eroa, kun joskus niitä kokeilin yhden putelin verran, sillä suositusannoksella.

en kyllä ymmärrä noita suosituksia joissa sanotaan , että vettä pitäis juoda päivittäin 2 litraa!
Mulla ainakin menee helposti tuo 2 litraa, lisäksi vielä litra tai kaksi maitoa + jonkun verran tuoremehua. Ja jos juo kahvia niin janottaa vaan entistä enemmän.:)

Kannattaa juoda reilusti vaikka ei janottaisikaan, siinä vaiheessa kun ihmistä alkaa janottamaan, on jo lievää nestevajausta.
Tarpeeksi nesteitä nauttimalla estät myös mahdollisesti tulevaisuudessa nivelrikot ja muut nesteen saannin vähyydestä saadut vaivat.

Itse olen piereskellyt koko ikäni niin maanperkeleesti.
Haisee pahalle ja en pysty/jaksa pidätellä yleisilläkään paikoilla.
Ei ole auttanut ruokavalion muutokset ynm. vaan aina turisee.
Minua tuo ei enään haittaa edes sen verran siihen tottunut.

Itse kärsinyt myös noista kaasuista ja apu löytyi apteekista saatavista maitohappobakteeri pillereistä. Noita kun kiskoo aamusta niin ei koko päivänä kaasut vaivaa ja suolikin toimii.

Vaikuttaako toi proteiini jotenki paskomiseen? Tuntuu taas kun taukoa on tullut että jos syö sitä vähän runsaammin niin paskalla ei tule kovin usein käytyä. Protskufartteja tulee välillä mutta ei mitenkään häiritsevästi ja mahasta ei muuten kourista.

Itse olen piereskellyt koko ikäni niin maanperkeleesti.
Haisee pahalle ja en pysty/jaksa pidätellä yleisilläkään paikoilla.
Ei ole auttanut ruokavalion muutokset ynm. vaan aina turisee.
Minua tuo ei enään haittaa edes sen verran siihen tottunut.

Kuulostat ihan omalta "sukulaiselta", mutta se ei alaa harrasta niin tuskin olet kyseinen ihminen. Sillä ei tarvita koneeseen muuta kuin paprikaa, sipulia, ruisleipää jne jne ja aina leijat lentää. Ja tietty paikasta välittämättä eli hissistä markettiin niin aina paukkuu ja sisko häpee (on siis sukulainen avioliiton kautta). Muuten pirun hyvä tyyppi, mutta ruoansulatus ihan viturallaan.
Ettei menis pelkäksi haukkumiseksi niin ittellä nyt maha elää turhan paljon kun syön boos4you:n heraa. Perse laulaa vakkei se niin tehnyt kesällä kun viimeksi tuota kunnolla tankkasin. Ei näistä aina tiedä. Ei välttämättä tarvita kuin xylitolipurukumin syömistä niin ei tarttee monologeja vetää yksinäisellä bussipysäkillä.

Minkäs hintaisia noi cuplaton tipat ois abaut? Entäs noi maitohappobakteeripillerit? Onks ne sitä samaa kamaa mitä gefilus tuotteissa? On tullut gefilus piimääkin nautittua viime aikoina , mutta eipä ole siitäkään apua ollut. Hyvän makusta kyllä on :) Tuleekos muuten noitten hyla-tuotteiden/ laktoosittomien osteleminen kuin paljon kalliimmaks ku normaalien? Mutsi vaan sano et ne ois jonkin verran kalliimpia kuin normaalit :( Laskeskelen tässä vaan jos joudun niihin siirtymään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom