Ilmasto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Dragon
Katsokaas näitä hiukan tummempia kavereita, nehän kävelee mustat farkut, mustat pilotit ja musta pipo päässä ja ihmettelevät: "Onko täällä kesäisinkin näin kylmä?"

Jep! Tänään kaverin kanssa naureskeltiin kun mentiin salille kun vastaan tuli näitä joujoufubujee-jätkiä joilla oli helvetti tuulihousut ja -takit päällä!!! Oon muutamalla nähny päässä sellasen villapiponkin.. ei hyvää päivää. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Just ajattelin, että mahtaa spugeilla olla aika helvetin kuuma, kun käppäilevät päivät pitkät rotsit ja pipot niskassa;)

Pidän vähän viileämmästä, ehkä joku +20 astetta on sopiva. Olen ehdottomasti kesäihminen. Talvessa on viheliäistä, kun auton ikkunoita pitää rapata, huolehtia auton lämmityksestä ja pitää pukea lämmintä päälle kun menee ulos, kesällä on kaikki jotenkin helpompaa.

Vai johtuu kuumuuskyllästyminen siitä, että emme ole tottuneet. Minulla on afrikkalainen tuttava, joka on joitakin vuosia asustellut pohjoismaissa, ja hänessä ja keskiverto suomalaisessa auringonpalvojassa on yksi suuri ero: tämä afrikasta kotoisin oleva viihtyy näillä helteillä mielummin varjossa, suomalainen hakeutuu suoraan auringon säteiden vaikutuksen alaiseksi aina kun aurinko jostain hiukan pilkottaa. Ko. tuttavan mielestä nyt on siis liian kuuma :rolleyes:

Ja minusta siis nyt on ehkä hiukan liian kuuma, mutta en missään nimessä valita, niin harvinaista tämä täällä Suomessa on :kippis1:

heipskukkuu...

Mahtavat kelit, sais vaan jatkua :D treenikin kulkee paremmin, eikä tarvii polkee ihmeemmin kuntopyörää tms. vetkutinta ,ennen treeniä vaan suoraan puntille . *odottaa jo vapaapäivää* et pääsis tuonne biitsille. ;)

Just hyvät ilmat. Paperitehtaan sisällä ei tosin sole paljon kaljapötsii rusketa. Äsken tuli käytyä kesän ensimmäisen kerran uimassa, pelaamassa biitsiä ja rentouduttua kunnolla rannalla. Ja kyllähän tuo rentoutti tehokkaasti. :)

Re: heipskukkuu...

Originally posted by TanGirl
Mahtavat kelit, sais vaan jatkua :D treenikin kulkee paremmin, eikä tarvii polkee ihmeemmin kuntopyörää tms. vetkutinta ,ennen treeniä vaan suoraan rautaan kiinni . *odottaa jo vapaapäivää* et pääsis tuonne biitsille. ;)

Mä en kyllä tollasta kesäistäaurinkopalvojaa huolis!!!!!!111
Miksi kaikki naiset on tollasia!!?!? ;)

..taidanpa pakata tavarat ja matkata Grönlantiin..siellähän on hylkeitä ja muita rasvakaloja joihin tällainen suomalainen saimaanorppa sulautuu tosin hyvin.. HEI! Siinäpä tulikin vuosisadan itea! :kippis1:

On kuuma joo, täällä pääkaupunkiseudulla kävi lämpömittari jopa 32 asteessa! Ei kyllä pysty tekemään just mitään.. Mun mielestä paras lämpötila on jossain 22-25:n asteen paikkeilla. 20 astetta on kuitenkin varjossa aika kylmä, varsinkin jos tuulee.

Ihan perseestä.

Täällä Oulussa on nämä helteet jatkuneet jo oikeastaan 3 viikkoa, välillä vaan muutama viileämpi päivä. Kyllä nämä +20 -päivät vielä menee ja on jopa hauskoja, mutta kun ollaan nyt jo +30:ssä, niin ei tahdo pystyä edes nukkumaankaan; Perkele, hikimärkänä yö pyöritään vaikka on ikkunat auki ja tuuletin täysillä.

Viilenisi vähän, niin vois mennä ulos, vaikka tuohon auringon pilalle polttamalle pihanurmelle tytön kanssa leikkimään.

eihän aamulla voi vetää edes housuja jalkaan ilman että paita on läpimärkä hiestä... :)
Ja siitä on hyvä jatkaa ulos töihin koko päiväksi. Henki lähtee jos ei lämmöt ala laskemaan pikkuhiljaa..

Originally posted by AsteriX

Asun kattohuoneistossa, joten meillä on tällaisella säällä sisälläkin iltamyöhään reilu 25 C, kun katto lämmittää. huhuh!

Ei tuo 25 C ole mitään verrattuna niihin lämpötiloihin mitä minun huoneessani on, tällä hetkellä lämpömittari näyttää 41 C..
Kerran unohdin voirasian pariksi tunniksi tänne ja kun löysin sen, se oli sulanut (siis se voi eikä se rasia :D).
Ilmastointi on hankintasuunnitelmissa, se vain maksaa vitusti tonneja.

Originally posted by Lars
Ei tuo 25 C ole mitään verrattuna niihin lämpötiloihin mitä minun huoneessani on, tällä hetkellä lämpömittari näyttää 41 C..

Noniin! Nyt vaan lyöt ämpärin kiviä täyteen ja heität siihen kauhalla vettä.. ;)

Oikeesti. Miten helvetissä voit asua tollasessa kuumuudessa?

20-kerroksisen kerrostalon ylin huoneisto?

Se on jännä juttu, että oli millainen sää tahansa ni aina suurin osa ihmisistä on tyytymättömiä siihen. Talvella valitetaan kylmyyttä ja pimeyttä, kesällä kuumuutta. Kuitenkin säästä on ihan turha valittaa, tai turha kiinnittää siihen huomiota, koska siihen ei voi vaikuttaa. Partiotoiminta opettaa sopeutumaan erilaisiin olosuhteisiin. Kyllä muakin vähän häiritsee kun sisällä yli 25 astetta lämmintä. Paska homma, mut ei mahda mitään. Pitää vaan koittaa nauttia sään hyvistä puolista.

Originally posted by Gamzae
Se on jännä juttu, että oli millainen sää tahansa ni aina suurin osa ihmisistä on tyytymättömiä siihen. Talvella valitetaan kylmyyttä ja pimeyttä, kesällä kuumuutta.

harvinaisen totta! kyllä minullakin tulee talvella -35 asteen keleissä ikävä kesähelteitä ja toisinpäin..

Näinhän se on..

Kyllä mä oon ainaki tyytyväinen tähän keliin.. Ei oo salillakaan hirveesti porukkaa tälläsinä päivinä.. varsinkaan jos ei oo ilmastointia kuten meidän salilla

Pitäis kyllä lähteä mökille.. ei oo hirveen usein tälläsiä kelejä monta päivää putkeen :kippis1:

Originally posted by paistijauheliha
Noniin! Nyt vaan lyöt ämpärin kiviä täyteen ja heität siihen kauhalla vettä.. ;)

Oikeesti. Miten helvetissä voit asua tollasessa kuumuudessa?

20-kerroksisen kerrostalon ylin huoneisto?

Ei vaan kaksikerroksisen mustakattoisen välikatottoman(?) omakotitalon toinen kerros + tietokone (lämmittää mukavasti).
Nykyään viihdyn hyvin vähän huoneessani. Nukunkin muualla kuumuuden takia. Tuulettimia on kaksi, ne eivät muuta tee kuin kierrätä kuumaa ilmaa edestakaisin.

hm.. jos alkaisin vuokraamaan tätä huonetta laihdutuskeinona. Pariksi tunniksi kun tulee tänne makoilemaan niin varmana hikoaa pari kiloa painoa pois.

Hyvät palstalaiset, se Suomen kuumuus on lasten leikkiä verrattuna Aasian kuumuuteen. Lapsena asuin Kyrgystanissa, jolloin kesällä +40 varjossa on minimilämpötila,
yöllä alle +22 - +28:aan ei päästy ikinä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom