Ilman treeniä puolisen vuotta vamman takia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo eli on tullut treenattua noin 3 vuotta semi aktiivisesti jonka jälkeen sain vamman joka esti minua käymään salilla noin puoleen vuoteen, nyt pitäisi taas alkaa käymään niin jatkanko periaatteessa siitä mihin viimeksi jäätiin vai joudunko aloittamaan puhtaalta pöydältä, tuntuu että voimatasot on laskenut aivan täysin koska en voinut periaatteessa harrastaa minkäänlaista liikuntaa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aloitat vain rauhallisesti ja vähitellen painomäärää nostaen. Kohta olet jo niissä tuloksissa mihin jäit. Mutta ota tosiaan todella rauhallisesti ekat 2 viikkoa ja siitäkin eteenpäin vielä maltilla tai tulehdutat joka ikisen lihasryhmän.

Mä pidin tuossa vuosi sitten vähän yli puolen vuoden tauon. Sitten aloitin kyykkäämällä ehkä 10% alemmilla painoilla kuin aikaisemmin ja se oli virhe, ekan sarjan jälkeen jalat olivat aivan jumissa. Jatkossa otin suunnilleen kolmasosan aikaisemmista painoista pois. Pari kuukautta meni että pääsin niihin tuloksiin mihin jäin.

Itsellä oli vastikään 10 viikon treenitauko. Lähdin liikkeelle starting strenghtin muunnelmalla, mikä tuntuu edelleen hyvältä ratkasulta. Pari viikkoa hajanaista treeniä takana. Jos kaikki menee nappiin niin parin, kolmen viikon päästä olis voimat palautettu lineaarisella progressiolla. Laskennallisesti siis, totuus on aivan eri. Eli lähtee tarpeeks alhaalta ja maltilla. Noin pitkää taukoa mulla ei ole ikinä ollut tässä parin vuoden treenihistorian aikana.

Zone-sarja -42%
Unohtui sanoa, että hyödyt todennäköisesti tiheästä frekvenssistä. En tiedä millä teit ennen taukoa, mutta nyt suosittelen 1-2 -jakoista. Mulla oli vuosia taukoa ja kun aloittelin uudestaan niin aloittelin kaksijakoisella. Pääliikkeissä etenin lineaarisella progressiolla ja hyvin rauhallisesti. Se tuntui olevan oikein järkevä valinta. Aloitin penkin esim. 60 kilosta ja tein sillä 3x6. Nuo sarjat ei olleet luonnollisesti edes tiukkoja ja voimien palautumisen myötä helpommaksi vain meni, mutta en tehnyt sen suurempia hyppyjä kuin hyppäsin muistaakseni 70 kilosta suoraan 80 kiloon ja siitä jatkoin progressiota 2.5 kg joka treeniin, eli 5 kg viikossa. Tuolla progressiolla pääsin muistaakseni 117.5 kg asti mikä sattui olemaan vielä koko treeniurani siihenastinen ennätys. Eli otettiin voimat takaisin ja siitä vielä yli ja vielä suhteessa hyvin lyhyessä ajassa. En voi olla varma, mutta mulla on kutina, että juuri maltillisen progression takia pääsin lopulta korkeampiin sarjapainoihin kuin ikinä. Voimat palautui niin nopeasti että olisin voinut ottaa vielä suurempia hyppyjä, mutta enpä ottanut ja se taisi luoda jonkinlaista pohjaa.

Unohtui sanoa, että hyödyt todennäköisesti tiheästä frekvenssistä. En tiedä millä teit ennen taukoa, mutta nyt suosittelen 1-2 -jakoista. Mulla oli vuosia taukoa ja kun aloittelin uudestaan niin aloittelin kaksijakoisella. Pääliikkeissä etenin lineaarisella progressiolla ja hyvin rauhallisesti. Se tuntui olevan oikein järkevä valinta. Aloitin penkin esim. 60 kilosta ja tein sillä 3x6. Nuo sarjat ei olleet luonnollisesti edes tiukkoja ja voimien palautumisen myötä helpommaksi vain meni, mutta en tehnyt sen suurempia hyppyjä kuin hyppäsin muistaakseni 70 kilosta suoraan 80 kiloon ja siitä jatkoin progressiota 2.5 kg joka treeniin, eli 5 kg viikossa. Tuolla progressiolla pääsin muistaakseni 117.5 kg asti mikä sattui olemaan vielä koko treeniurani siihenastinen ennätys. Eli otettiin voimat takaisin ja siitä vielä yli ja vielä suhteessa hyvin lyhyessä ajassa. En voi olla varma, mutta mulla on kutina, että juuri maltillisen progression takia pääsin lopulta korkeampiin sarjapainoihin kuin ikinä. Voimat palautui niin nopeasti että olisin voinut ottaa vielä suurempia hyppyjä, mutta enpä ottanut ja se taisi luoda jonkinlaista pohjaa.

Tein ennen kolmejakoista, varmaan fiksuin vaan jatkaa suoraan siitä mihin on viimeksi jääty ja todella maltillisesti painojen suhteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom