Ilmalämpöpumput

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja John R
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Alkoi sitten Mitsun sisäyksikkö kusemaan vettä sisälle, voihanvittu ei tässä muuta voi todeta.
Ootko saanut vian selville jo? Mulla tipautti viime kesänä hiukan sisälle, kun kondessiputki oli mennyt huonoon asentoon maalaustouhujen aikana. Sen kun oikasi niin alkoi vettä tulemaan taas pihan puolelle.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ootko saanut vian selville jo? Mulla tipautti viime kesänä hiukan sisälle, kun kondessiputki oli mennyt huonoon asentoon maalaustouhujen aikana. Sen kun oikasi niin alkoi vettä tulemaan taas pihan puolelle.

En ole viittiny alkaa röpäämään tota itte, koska on takuu vielä voimassa. Soittelen huomenna asentajalle ja katellaan sitten. Mulla ei ole ainakaan kondenssiputki päässyt mitenkään eri asentoon ja kaadot sun muut pitäisi olla ihan ok. Eikä toi kondenssiputkikaan voi tukossa olla, koska sieltä tiputteli vettä vielä sammuttamisen jälkeenkin reilun desin verran. Niin ja kosteudenpoisto-modella teki ton.

Ei joutanu asentaja sittenniin paikalle, anto puhelimitse luvan laittaa päälle ja meinas jos hajoaa niin takuu korvaa. Epäili vahvasti notta koska oli kuivaus-mode ollut päällä, että sisäyksikkö olisi mennyt jäähän koska oli sen verran kostea ilma. Lupaili tulla tsekkaamaan kylmäaineet sunmuut kunhan kerkiää... Ainiin, toi pumppu on mallia EF35 eikä GE35 kuten aiemmin kirjoittelin, sekin selvisi että tossa mallissa pikkasen vaikeampi itse putsailla kondenssiveden lähtöä, kun toi asentajakin meinasi että parempi pitää itse takuuaikana varsinkin näpit erossa siitä.

Jumaslauta, eilisiltana raaskin ensimmäistä kertaa laittaa puhalluksen viilentämään, pyynti kaukkarista 25 astetta (eli pyrkii 23 asteeseen?) ja huomas samantien unenlaadussa kun kämpän lämpötila putos 24->23 astetta. Vielä ku sais haalittua kasaan rahat uutta sänkyä varten :D

Ei paljon tartte kulutusta miettiä kun on maalämpösysteemissä konvektori kiinni. Kulutus 80W.

Itellä maalämpö ja jäähy ilmastoitikoneen kautta..ei hyvä. About 1000 € tulis maksaan jos maalämpömyyjältä ottas konvektorin asennettuna. Siihen hintaan jäähdyttelis isältä saamallani ultimaten pro plus 13 pumpulla helvatan kauan. Tuo ulti ois tarkoitus laittaa autotalliin.

Sais tuon jäähyn halvemmalla niin laittasin heti!

Kertokaapa, että löytyykö mistään hintatietoja tälle ILP:lle niin, että tulisi kaksi sisäyksikköä ja yksi ulkoyksikkö? Malli Mitsun EF35VEW. Itse en löydä hintoja ku asennuksineen ja niissä tietenkin aina vaan yksi sisäyksikkö.

Onkos Mitsubishi FH sarjalaisista kerennyt tulemaan kokemuksia kenellekkään? Puntaroin tässä juuri että kannattaako se 200€ ero FD:n verrattuna maksaa, eli tarjottua tällä hetkellä FD25 asennettuna 1600€ ja FH25 1800€. Mitsubishi merkkinä tuntuu olevan ainoa mistä ei haukkuja löydy juurikaan, näistä malleista ainakaan.

Onkos Mitsubishi FH sarjalaisista kerennyt tulemaan kokemuksia kenellekkään? Puntaroin tässä juuri että kannattaako se 200€ ero FD:n verrattuna maksaa, eli tarjottua tällä hetkellä FD25 asennettuna 1600€ ja FH25 1800€. Mitsubishi merkkinä tuntuu olevan ainoa mistä ei haukkuja löydy juurikaan, näistä malleista ainakaan.

Itsellä FD25 ja aivan loistava peli. Toki jos uuden mallin saa 200 e lisäpanostuksella, niin itse ainakin sen ottaisin. Tuskin siitä suurta hyötyä rahoille saa muuta kuin jotain hifistelyä. 200 e kyllä voi huonompaankin laittaa... Edullinen kauppa se 1800 e ja varmasti hinnan arvoinen valinta.

Kävikin tosiaan niin että kun yksityiskohtia ruvettiin sopimaan kauppiaan kanssa niin nousikin hinta sitten sinne 2000€ yli. No, otettiin silti, tosin toiselta kaverilta. Mallina FH25. Toiminut pari päivää mainiosti, lämmintä tosiaan piisaa! Onko kukaan seuraillut kulutuksia ilpin laiton jälkeen, mihin on voi odottaa että nousee sähkön kulutus öljylämmitteisessä kämpässä? Vanha kulutussähkö + kylppärin lattialämpö n. 7000kWh/a.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kävikin tosiaan niin että kun yksityiskohtia ruvettiin sopimaan kauppiaan kanssa niin nousikin hinta sitten sinne 2000€ yli. No, otettiin silti, tosin toiselta kaverilta. Mallina FH25. Toiminut pari päivää mainiosti, lämmintä tosiaan piisaa! Onko kukaan seuraillut kulutuksia ilpin laiton jälkeen, mihin on voi odottaa että nousee sähkön kulutus öljylämmitteisessä kämpässä? Vanha kulutussähkö + kylppärin lattialämpö n. 7000kWh/a.

Mulla ollut kokonaissähkö nyt alle satasen kuussa kun taloa lämmitetty vain ilpillä. Viime vuonna oli kovin sähkölasku n.170 e kk.

Ennen öljyä kului yli 3000 l ja viimeinen vuosi pumpun asennuksen jälkeen n. 1200 l. eli kovilla pakkasilla patterit päällä ja lämmin vesi tulee öljylämmön voimalla.

Ilppi ei minulla ainakaan ole paljoa kuluttanut kun kokonaissähkö jäänyt alle 200 e kuussa pahimmillaankin. Kun sää on plussan puolella niin sähkölasku ei ole kertaakaan ollut yli satasta kuussa. Pakkasilla olen pitänyt kolmosella puhaltimen ja pyynnön 27 C. Se on taannut, että lämpö levittyy koko taloon. lämmitettävää minulla ilpilla 140 neliötä. Muutakun patterit kylmäksi ja ilppi puhaltamaan edullista energiaa. Kympin pakkasilla patterit vasta mukaan.

Zone-sarja -42%
Minkälaisia ratkaisuja olette kehittäneet talveksi ulkoyksikön alle? Meillä on kesällä rakennettu puinen terassi enkä haluaisi kerätä sen päälle mitään jäävuorta. Aikaisempina vuosina ulkoyksikön alla on ollut muovilaatikko, mutta siinäkin on omat ongelmansa.

Mikäs olisi hyvä+halpa :D ilmalämpöpumppu, eritoten halpa? Sais olla hiljainen ja kohtuullisen näköinen sisäyksikkö, pääasiallinen käyttö jäähdytys, hyötykertoimet se ja sama. Vai ostaisko vaan tollasen siirrettävän pallihuurruttimen?

Vielä kun joku tekisi tuuletusikkunan paikalle asennettavan ilmalämpöpumpun. tyyliin ikkuna irti ja pumppu tilale ja töpseli seinään.

Pitäisi asentaa olohuoneeseen uusi korvausilmaventtiili. Paras paikka vedon tunteen kannalta olisi seinä, jonka vieressä on ilmalämpöpumppu. Voiko sen asentaa siihen, vai onko siitä jotain haittaa? Eli pumppu on yhden seinän nurkassa ja venttiilin asentaisin siihen viereiseen seinään eli se olisi pumpun oikealla puolella seinässä noin 30cm päässä pumpusta. Venttiilin ulkosäleikkö tulisi tässä tapauksessa pumpun ulkoyksikön päälle (1.5 metriä ulkoyksikön yläpuolelle). ILP ei ole kovin aktiivisessa käytössä.

Pitäisi asentaa olohuoneeseen uusi korvausilmaventtiili. Paras paikka vedon tunteen kannalta olisi seinä, jonka vieressä on ilmalämpöpumppu. Voiko sen asentaa siihen, vai onko siitä jotain haittaa? Eli pumppu on yhden seinän nurkassa ja venttiilin asentaisin siihen viereiseen seinään eli se olisi pumpun oikealla puolella seinässä noin 30cm päässä pumpusta. Venttiilin ulkosäleikkö tulisi tässä tapauksessa pumpun ulkoyksikön päälle (1.5 metriä ulkoyksikön yläpuolelle). ILP ei ole kovin aktiivisessa käytössä.

Ja sitten käy niin, että aina kun se ilp ei ole päällä tulee vedon ja kylmän tunnetta.

Niin? Mitä muutakaan voi odottaa painovoimaiselta tai koneelliselta poistolta? Talvipakkasilla vetoa tulee varmasti. Tuo kyseinen paikka vaan sopisi parhaiten, koska se on poissa oleskelualueelta ja sen alla on patteri. Lähinnä mietin, että häiritseekö se pumpum toimintaa jotenkin.

Back
Ylös Bottom