Iljettävät otukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slrt
  • Aloitettu Aloitettu
Rowena sanoi:
En pelkää tavallisia hämähäkkejä (paitsi vähän) mutta lukit ovat totaalisen kammottavia. Mokomatkin koikkelehtivat koipeliinit... [/IMG]
joo voisivat treenata vähän noita jalkojaan. miten hemmetissä noi edes pysyy kiinni kropassa tai ylipäätään kasassa? sama pätee niihin isoihin hyttysiin. kaverit voisi myös opetella lentämään vähän paremmin. härönnäköistä meininkiä se niiden lentäminen. törmäilevät sinne sun tänne ihan miten sattuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rowena sanoi:
En pelkää tavallisia hämähäkkejä (paitsi vähän) mutta lukit ovat totaalisen kammottavia. Mokomatkin koikkelehtivat koipeliinit... Menetän kaiken toimintakykyni ja rationaalisuuteni tuollaisen osuessa lähietäisyydelle. Pelkästä kuvastakin tulee jo ahdistava olo.

Pilkunnussimista, myönnettäköön, mutta lukit eivät ole hämähäkkejä.

Kannattipa avata tämä threadi kun syö samalla aamupalaleipiä... Piti pariin kertaan tarkistaa, ettei noissa leivissä luikertele torakoita tms.

kaikki öhkömönkiäiset millä on enemmän kuin neljä jalkaa ovat ällöttäviä!
Nyt kun omat lapset tutkivat ötököitä ihan innoissaan, yritän olla siirtämättä omaa kammoani heihin. Vaan mitäs teet, kun poika 4v tulee innoissaan käsi ojossa ja hihkuu "äiti, äiti, katso kun on iso hämähäkki!" Hrrr...

Hirvikärpänen on yks vittumaisimmista olioista, mitä Suomessa kohtaa.
vshk66.jpg

Vitun lapamadot
heisimato.jpg

Ja sitten oma inhokki, joka saattaa tuntua monesta perin erikoiselta, mutta mä inhoon yli kaiken sieniä. Niistä saa sellaset vilunväristykset, että ei mitään rajaa. Mä en pysty melkein edes koskemaan sieniin. Siis sellasiin isoihin ja limasiin. Hyi saatana.

ht10.jpg

Hyi samperi mitä ällöjä väristyksiä melkeen kaikista noista kuvista saa, onneks kerkesin syödä aamupalani. Tosin ampparit ja vastaavat ei itseäni häiritse, mut kaikki hämikset, isot koppakuoriaiset ja toukat - YÖK.

Rankkuri sanoi:
Hirvikärpänen on yks vittumaisimmista olioista, mitä Suomessa kohtaa.
vshk66.jpg
Perkele, hirvikärpänen on kyllä sellainen kyrpiäinen, että satan sentään! Erinäisiä kertoja joutunut taistelemaan päänahkastaan niitä irti. Ja on sitkeä mönkijäinen, ei kuole aivan pikku hipaisusta.

Mulla ei tee yhtään pahaa noi sirkat, ampparit, mehiläiset ja varsinkin kimalaiset on ok ja ne pyydystetään purkkiin ja viedään ulos jos ne eksyy sisään. Perhostoukat pitää ottaa käteen ja kantaa ruohikkoon, jos ne on eksyny tielle mönkimään. Nisäkkäät ja matelijat on mukavia.. aina jos luonnossakin näkee käärmeen niin pitää mennä ihmettelemään niin lähelle kuin voi vaikka olisi kyy, ei ihan pistämisetäisyydelle mutta melkein kun se on niin hieno.. karkuun ne pikkuset aina lähtee, vähän ensin sihisee. Sammakot on ihan parhaita.

Mun kauhu onkin hämähäkit, mitä isompi ja karvaisempi sen kauheampi. Ja muurahaiset, mitä enemmän samassa kasassa sen pahempi. Se johtuu siitä heiluvien jalkojen määrästä. Siksi käärme on paras eläin, siinä on vaan yks liikkuva osa. Mä en tiedä mikä niissä ulokkeissa ja niiden viuhdonnassa on niin kamalaa, mutta niin se on. Ja lähikuva hämyrin naamasta ja ne 8 silmää, hyi saatana.. menee yöunet jos sitä alkaa miettiä. Ylipäätään ötökät joilla on liikaa huitovia raajoja on kamalia, ja varsinkin lähikuvat niistä. Torakat on myös iljettävyyslistan kärjessä kun niitä juoksi kotona keittiössä Venäjällä asuessa.. jäi voileipä tekemättä kun leipäkaapista juoksi russakka. Hyi hitto.

Tää on muuten mielenkiintoista, että miehet usein ei kestä noita rukoilijasirkkoja ja naiset taas kammoaa hämähäkkejä. Kastematoja kukaan ei oo vielä maininnut. Mä kannan niitäkin ruohikolle turvaan joskus..

Hyi helvetti mikä ketju :D Mulla tekee pahaa kaikki ötökät, joilla on pitkiä jalkoja ja tuntosarvia. Pelkään perhosiakin. Ja hyi saatana, SUDENKORENNOT ne vasta kauheita on. Enkä kyllä edes ala ettimään niistä kuvia.

Fecske sanoi:
Nisäkkäät ja matelijat on mukavia.. aina jos luonnossakin näkee käärmeen niin pitää mennä ihmettelemään niin lähelle kuin voi vaikka olisi kyy, ei ihan pistämisetäisyydelle mutta melkein kun se on niin hieno.. karkuun ne pikkuset aina lähtee, vähän ensin sihisee. Sammakot on ihan parhaita.

Ja lisättäköön vielä, että mulla sama juttu. Harmittaa vaan ku käärmeitä näkee niin harvoin. Sisiliskot on ihan huippuja enkä mä hiiriäkään pelkää. Meillä töissä on varastolla yks hiiri, jota yritetään pyydystää loukulla jossa on suklaata. Se on niin fiksu, että se käy vaan syömässä sen suklaan pois. Toivon näkeväni sen joku päivä :) Ja sammakoista erityismaininta nuijapäille :haart:

Nimim. Pienenä nuijapäitä barbien ammeessa kasvattanut :D

Olen lähes kokonaan vapaa ötökkäinhoista ja kammoista. Ainoastaan suuri parvi hirvikärpäsiä voi alkaa käydä hermoille. Ja hiiret ja rotat on söpöjä ja käärmeet kanssa:)

Pienenä männynkävyt aiheuttivat inhon väristyksiä:rolleyes: :D

Kaveri kertoi Afrikan reissustaan, että eka yöpaikassa oven alapuolelle oli jääny yli viiden sentin rako ja nukkumaan mennessä oli jänskättäny että mitä kippoperseitä sieltä alkaa ryömimään. Oli heräilly yöllä yhtenään ja yhellä kerralla kuulunu kopse ovelta, kun jotain hiton isoja koppanoita oli yrittäny sisään, mutteivat mahtuneet oven alta...

Sokeritoukka taitaa olla ainoo ilettävä elikko näillä nurkilla. Otuksen näkeminen jossain kaapinperällä ei ahista, mutta suuremman siivouksen jälkeen tulee jonkun aikaa kaadettua prodet ja muut jauhot siivilän läpi.

Noista sokeritoukista pääsee helposti muuten eroon kotona: ostaa Luontokaupasta/Ruohonjuuresta/tms. punaseetripaloja ja asettelee niitä strategisiin paikkoihin. Punaseetrissa on jotain, jota ötökät ei voi sietää.

Ja hiirien pyydystämisestä, äitini varastossa oli hiiri, joka kävi syömässä ruokasyötin ämpärin pohjalta ja kiipesi ämpäristä pois, en tiedä millä lihaksilla. Oli myös tyhjentänyt veljeni tekemän loukun ja avannut siis sisäpuolelta sisäänpäin aukeavan oven. Oven tiukentaminen auttoi ja hiiro saatiin kiinni ja vietiin metsään.

Mutta Afrikka, voi kirstus mitä ötököitä, niitä ei tajunnut edes kammota. Kuuntelin ihan oikeasti, että nyt tulee helikopteri. Kyseinen pörriäinen oli järjettömän kokoinen möykky, söi talojen puiset kattorakenteet ja kakki ilmasta hirveän kokoisia keltaisia mällejä, joita sai pyyhkiä päältään tyyliin äyskärillä. Muutenkin siellä se ötököiden koko oli häkellyttävä.

Fatso sanoi:
Hehee, ökkömökkiäset on aina kiinostanu, nyt tulee sitten nippu kuvia :)

LampreyMouth.jpg

:lol2:

Tuohan on tuollaisen hieman normaalia raavaamman peräkammarinpojan normi tekorömpsötin!

Hyper-HAES sanoi:
Hiiret ja rotat, hyi stana! Ne pikku perkeleet näyttää viattomilta puputtaessaan juustoo, mutta todellisuudessa ne vaan odottavat tilaisuutta päästä puremaan pahaa aavistamaton uhriaan kaulavaltimoon.!

Äitini serkku 70-luvulla ibizalla. Viimeisin havainto illalla kaveri kävelee ympäri kännissä paikalliselle näköala kalliolle. Seuraavaksi hän herää aamulla siihen kun rotta syö sen reittä kallion alapuolella ollen puoliksi vedessä. :)

Tennispallon kokoinen kuoppa nykyisin jalassa, olen nähnyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom