IL: Treeni ei paranna kaikkien kuntoa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
http://www.aamulehti.fi/Terveys/1194801194659/artikkeli/il+treeni+ei+paranna+kaikkien+kuntoa.html

"Karoliinisen instituutin tutkimuksessa - - osan kunto ja hapenottokyky eivät kohene sitten millään - - Syynä ovat geenit."

Onko joku lukenut alkuperäisen tutkimuksen? Lehtijutun mukaan joka kymmenes ei saisi kuntoaan paremmaksi; jutusta ei käy selvästi ilmi puhutaanko kestävyydestä, lihasvoimasta vai mistä. Tuntuu aika uskomattomalta väitteeltä, koska kuitenkin elinaikainan sopeutuminen ympäristöön on ihmisen perusominaisuuksia.

Tästä pyöri pakkiksella dokkarikin joskus. Se dokkari jossa äijä treenaili 3min settejä kuntopyörällä. Siinä todettiin et kaikkien kroppa ei vastaa yhtä hyvin kuntoiluun ja joillakin kunto ei juurikaan nouse. Ei mistään bodailusta ollut kyse. Voin yrittää etsiä kyseisen pätkän.

http://v.youku.com/v_show/id_XMzU5MjM1Njky.html siinä

No voi tos jotain perääkin olla. Ite en saanu aerobista kuntoa intissä yhtään paremmaksi, vaikka tein kuten muutkin siellä noita kuntojuttuja. Toisilla parani Cooper jotain 500m mut itellä tais huonontua. Eli itellä ainakaan ei ole mihkään pitkäkestoiseen rasitukseen geenejä.

Ei varmaan ketään yllätä että iltapaska taas tulkitsee asiaa ihan väärin. Kyse o mun käsittääkseni siitä että kaikille ei ns. perinteisesti hyvänä pidetty treenaustapa tuo läheskään samoja tuloksia. Jokainen kyllä saa tuloksia kun treenaa, mutta se itselleen sopivan treenitavan löytäminen voi olla toisilla hankalampaa.

Olen kyllä huomannut omalla kohdalla, että kestävyyskuntoni on noussut verrattain hitaasti, vaikka olen harrastanut paljon aerobista puntin lisäksi 15- vuotiaasta asti. Olen aina ollut parempi räjähtävää nopeutta vaativissa lajeissa.

Pyh ja pah, ei kannata ottaa absoluuttisen totuuden väittäminä lehtiotsikkoja ja kirjoituksia, mitkä perustuvat yksittäisestä kokeesta tehtyihin hypoteeseihin.

Se harmittaa, että tälläiset otsikot lisäväävät tiettyjen ihmisryhmien tekosyitä olla harrastamatta liikuntaa.

Se, minkä veikkaan kyllä olevan totta, on että tietynlainen treeni ei pure joillekin. Uskon, että jokaiselle löytyy jokin kehittävä treenimuoto. Ainakin valtaosalle. En usko missään nimessä, että 1/10 ihmiskunnasta minkäänkaltainen fyysinen harjoittelu ei aiheuttaisi adaptaatiota ja hyprekompensaatiota.

Lehtijutussa tais lukea että yleiskunto ja hapenottokyky ei merkittävästi parane.

Porukka kumminkin lukee vaan otsikon ja saa hyvän tekosyyn olla urheilematta.
Tyyliin "oon lihava sen takia kun urheilu ei auta mua"

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom