Ikuinen flunssa :/

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SirVili
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Flunssa senkun venyy. Pari viikkoa jo ollu yskää ja nuhaa, nyt tosin poistumassa. Ja tätä ennen olin viikon terve ja taas flunssassa. Mitä mieltä olette, voiko treenata jos vaikka kurkussa tuntuu vähän karhealta? Onko vaarallista?

Tämän asian kanssa olen aika ehdoton. Eli jos on vähänkään sellainen olo, että tauti on iskemässä niin salitauko alkaa juuri sillä hetkellä.

Kerran olen taistellut 3 kuukautta pikku kuumeen ja salin kanssa ja se oli yhtä tuskaa. Juuri kun oli tullut kuntoon(pari päivää kuumeen laskettua vielä lepoa) niin viikko treeniä ja sama uudestaan.

Olen myös seurannut vierestä kaverin treenejä joka tuli liian aikaisin kuumeen jälkeen salille ja ehti muutaman päivän treenata ja hänelle iski joku paha jälkitauti. En muista enään muuta kuin, että kaulaan tuli sellainen kananmunan kokoinen patti, olikohan joku rauhasen paha tulehdus tai jotain. Lääkäri määräsi 3 kuukautta lepoa (ei kävelyä kummempaa rasitusta) ja kaikki tämä n.2 viikkoa ennen penkkikisoja joihin oli valmistautunut jo useamman kuukauden.

Joten kannattaa antaa parantua kunnolla ennen kuin alkaa vetämään salitreenejä.

Originally posted by SirVili
Mitä mieltä olette, voiko treenata jos vaikka kurkussa tuntuu vähän karhealta? Onko vaarallista?

Vaikka ite yleensä treenaankin flunssasta huolimatta, niin suosittelen olemaan treenaamatta.
Yleensähän tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Olen ennenkin kertonut nämä, mutta hieman ajattelemisen aihetta..
Eräs jätkä nuoruudessani melkein naapurista kuoli kesken treenien, kun oli flunssassa. Hän oli vasta silloin jotain 15v. Voihan olla jotain muutakin taustalla, mutta voi olla että ei.

Toinen tapaus on vielä hengissä ja treenaa samalla salilla. Tosin pyörätuolissa vyötäröstä alaspäin halvaantuneena. Hän halvaantui treeneissä myös, kun oli kuumeessa pelaamassa.

Hyvähän se on odottaa, eikä ne tuloksetkaan nyt varmaan pahemmin flunssassa nouse. Tuntuu vaan et kädet ohenee joka päivä ;)

Olen sairastanut yhden sydänpussintulehduksen, eikä näillä asioilla tosiaan kyl kannata leikkiä. Tämä tulehdus ei kyllä johtunut mistään liian aikaisesta treenaamisesta.

Mä oon ottanut sellaisen tyylin että totaalisen treenitauon laitan päälle kun on pientäkin kuumetta. Se on mun raja, pienenkään kuumeen kanssa en leiki. Mutta noita yskiä ja flunssan poikasia on nykyään kokoajan liikkeellä, joutuisi pitämään vuodessa useita kuukausia taukoa jos ei nuhassa treenaisi. Toki puolikuntoisena treenaan lyhyitä treenejä enkä vedä täysillä mutta kuumetta pidän todellisena uhkana ja silloin lyön treenikassin komeroon.. :itku:

Originally posted by Kalju
Mä oon ottanut sellaisen tyylin että totaalisen treenitauon laitan päälle kun on pientäkin kuumetta. Se on mun raja, pienenkään kuumeen kanssa en leiki. Mutta noita yskiä ja flunssan poikasia on nykyään kokoajan liikkeellä, joutuisi pitämään vuodessa useita kuukausia taukoa jos ei nuhassa treenaisi. Toki puolikuntoisena treenaan lyhyitä treenejä enkä vedä täysillä mutta kuumetta pidän todellisena uhkana ja silloin lyön treenikassin komeroon.. :itku:

Sama käytäntö on mullakin treenaamisen suhteen:kippis1:

joo, huonoja kokemuksia flunssassa treenaamisesta kyllä löytyy. Viimeksi kun flunssaisena treenasin, kesti tuo flunssa tai ainakin nuha seuraavat 3-4kk ennenkuin lähti pois.

Täälläkin tuntuu olevan sellainen kunnon kestoflunssa meneillään! viikon pari on aina flunssaa, sitten luulen jo parantuneeni siitä (ehkä parenenkin, tiedä häntä) ja alan treenailemaan, kun parin, kolmen viikon päästä tauti iskee jälleen. Yleensä on pientä kuumetta mukana. tätä on nyt jatkunut 3 kuukauden ajan ja alkaa jo pikkasen risomaan. Mielestäni tunnen itseni terveeksi kun ekaa kertaa salille menen ja otan sellaiset pari kiertoa kevyesti alussa..
Pääasiallisesti pyrin treenaamaan vain kun olo on terve.

Juu odota vaan rauhassa että paranet, mä sain viikko sitten antibioottikuurin vaikkei tulehdusta verikokeissa ilmennytkään, no se puri kuumeeseen joka oli ja olo oli terve joten pari päivää sitten otin ensimmäiset treenit ja aamulenkin - kas, nyt on taas kumma olo ja 37,5 kuumetta. Voi tosin johtua siitäkin että eilen tuli vähissä vaatteissa ulkona oleskeltua mutta olihan siellä sentään 21 lämpöastettakin... tiedä sitten.

Kyllä alkaa usko mennä, juuri kun sai taas treenistä kiinni ja kaikki suunniteltua jatkoa varten niin tauko iski.

Erikoista on se että lääkekuuri on vielä päällä, ja silti iski uudestaan, kohta tämä kuuri loppuu ja mitäs sitten...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom