Ikävä "napsahdus" ranskalaisella punneruksella?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
kyynärpään seudulla tuntuu ilkeä napsahdus ranskalaisen punnerruksen aikana kyynärniveliä koukistaessa, vika lienee tekijässä, mutta mitä teen väärin?

Ainahan kaikki paikat naksuu salilla. Mullakin tuntuu jossain lantion seudulla istumaannousuja tehdessä ilkee napsahdus. Naksuminen yleensä on mulla lähtenyt itsestään pois kun on vaan treenannut ja venytellyt yms. verryytellyt.

Ranskalaisissa on alussa ihan normaalia pieni kipu kyynärpään alueella, kuten esim. dipissä kipu rintalastan alueella. Kyllä se siitä helpottuu kun tekee ranskalaisia pidempään. Ja tässä tapauksessa luulen tuon napsahduksen olevan juuri siitä kiinni, ettet ole tehnyt ranskalaisia ennen.

Korjatkaa nyt jos olen väärässä, mutta eikö nilvelten naksuminen johdu ilmasta joka on joutunut nivelpussiin ja ääni tulee juuri siitä , kun nivelen liikkumisen myötä kertyvä paine rikkoo nämä kyseiset ilmakuplat?

Ranskalaisissa on alussa ihan normaalia pieni kipu kyynärpään alueella, kuten esim. dipissä kipu rintalastan alueella.

Huh! kiitos vstaote.:worship: Minä jo ihmettelin että mikä se kipu siinä rintalastan alueella on dippiä tehtäessä. Onneksi ei mitään vakavaa ja menee ohi kun tekee useammin dippejä.

Testasin asiaa ja mulla tulee tuo ääni ranskalaisia tehdessä, kun joku jänne napsahtaa luun toiselta puolelta toiselle. Pystyn seuraamaan ihan silmillä, että okei, nyt jänne lipuu kiristyen kohti lakipistettä ja kun se sen ylittää, se napsahtaa toiselle puolelle - vähän sama efekti kuin jännittäisi jousen ja sitten päästäisi sen vapaaksi. Saan pienen äänen aikaiseksi pelkästään käsivartta jännittämällä ja laittamalla sitä sitten koukkuun ja suoraksi, mutta jos laitan painoja niin jännitys lisääntyy ja volyymi samalla.

Napsahtelut ja kaiken maailman rutinat eivät yleensä ole pahasta mikäli niihin ei liity kipua, mutta enpä oikein ymmärrää mitä on "normaali kipu" missään liikkeessä? Pieni kipu kun yleensä on merkki siitä, että jokin ei nyt ole ihan oikein ja juuri tuollaisista pikkukivuista ne monet suuretkin vaivat/loukkaantumiset saavat alkunsa.

Jos jossain harjoitteessa esiintyy kipua sitä aloitellessa, pitää panostaa tekniikkaan/liikkeen hallintaan, liikkuvuuteen ja huolelliseen lämmittelyyn. Mikäli nämä ei auta, niin kannattaa kyseinen harjoitus unhoittaa tai kääntyä asiansa osaavan ohjaajan puoleen, jos se kivun syy sieltä vaikka paljastuisi sitä kautta.

"Ranskalaisissa on alussa ihan normaalia pieni kipu kyynärpään alueella, kuten esim. dipissä kipu rintalastan alueella."

Tästä on ollut useamminkin juttua.
Nyt perkele anatomian tuntijat hereille ja kertokaa tuon humeruksen alapään bony prominencen yli pomppaavan jänteen nimi. T: sama vaiva

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu se on ojentajan joku jänne ku hyppii tos kyynärpään sisäsivulla. Ei se johdu mistään treeniin tottumattomuudesta. Itellä ollu aina tommonen. Ei se oikeestaan haittaa. Välillä tuntuu vähän inhottavalta jos tekee pienellä painolla. Unohtuu kyl sit isossa raudassa. Syytä tähän en tiedä. Varmaan joku geneettinen juttu jollain. En mä sitä säryks luokittelis

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom