Ikäsi ja maksimisykkeesi?

mannala sanoi:
Millä mittasit?
kellolla ja laskemalla -virhettä syntyy helposti
sykemittarilla -luotettava (joskus temppuilevat)

Joskus oma sykemittari on heittänyt kesken lenkin 230 (taitaa olla maksimi laitteelle?) lyöntiä per minuutti. Pumppuni ei kuitenkaan ollut sellaista tekemässä.

Niin miten muilla onko sykemittareista vastaavia kokemuksia?

Polarin m62 sykemittarilla mittasin. On se joskus heittänyt ihan mitä sattuu, mutta syynä on ollut esim liian paksu takki tai se että en ole hihnaa kastellut kunnolla.

Kyllä tuo minun mielestä toimii ihan hyvin, ja toimi silloinkin.

Ei tuonne yli 200 lukemiin ihan helpolla pääse, aika koville otti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eemeli sanoi:
Polarin m62 sykemittarilla mittasin. On se joskus heittänyt ihan mitä sattuu, mutta syynä on ollut esim liian paksu takki tai se että en ole hihnaa kastellut kunnolla.

Kyllä tuo minun mielestä toimii ihan hyvin, ja toimi silloinkin.

Ei tuonne yli 200 lukemiin ihan helpolla pääse, aika koville otti.

Joo luotettavaa on.
Uskon, että koville otti!
ASIAA

Lightweight sanoi:
Tyttöystävällä heittelee sykemittarin lukema melkein poikkeuksetta alkulenkissä 160-220 välillä ;). Sykelukema laskee kuitenkin 10-15 min juoksun jälkeen 120-130 mitä oma mittarini näyttää. Joskus mittari temppuilee loppulenkilläkin. Kyseessä on puolitoista vuotta vanha S-sarjan polarin mittari. Ollaan kanssa vähän ihmetelty mistä voisi johtua? :eek:

Eilen aamulla tuliterä Polar F6 antoi ymmärtää, että mun korkein syke HIIT-sessiossa olisi ollut 229. Tuskinpa vain oli. Luulen, että ton aiheutti joku lievä rytmihäiriö, joita mulla on melko usein. Oliskohan se teknisesti mahdollista?

Harjoituksen tiimellyksessä oon nähny sykkeen nousevan johonkin 195:een tms.

Voitto Kotiin sanoi:
Ei 220:ssä mitään outoa ole.

Ja harvinaisia nuo piilevät sydän viat on. Laturetkillä ja maratoneilla aina silloin tällöin joku tipahtaa matkan varrella. Asiaa on joku tutkinutkin ja olikohan se suuruusluokkaa 1 vainaja miljoonaa urheilutuntia kohden tai jotain vielä harvinaisempaa.

Keski-ikäisille sohvaperunoille, jotka aloittavat vuosien tauon jälkeen liikunnan uudelleen, suositellaan perusteellista lääkärintarkastusta sydänkäyrineen.

En sanoisi, että sydänviat ovat harvinaisia. Esim. eteis-kammioläppävika on loppujen lopuksi aika yleinen, mutta ei juuri tapa, kunhan helposti hengästyy kun kiertävä veri tuppaa olemaan huonosti saturoitunutta. Muun muassa edellä mainitussa tilanteessa ei olisi ihme eikä mikään jos leposyke olisi korkea. En tosin usko, että 220:n maksimisykkeitä vioittuneella sydämellä juostaisiin, mutta kun en ole lääkäri, en osaa varmuudella sanoa. Lisälyönnit ovat normaaleja silloin tällöin - vakavat rytmihäiriöt ovat sitten eri asia. Mutta onneksi EKG:n voi tsekata joka terveyskeskuksessa täällä ruuhka-Suomen päässä..

Lightweight sanoi:
Tyttöystävällä heittelee sykemittarin lukema melkein poikkeuksetta alkulenkissä 160-220 välillä ;). Sykelukema laskee kuitenkin 10-15 min juoksun jälkeen 120-130 mitä oma mittarini näyttää. Joskus mittari temppuilee loppulenkilläkin. Kyseessä on puolitoista vuotta vanha S-sarjan polarin mittari. Ollaan kanssa vähän ihmetelty mistä voisi johtua? :eek:
Kandee pestä se panta. Jos sitä ei oo pesty, niin siihen on jääny hikeä => suolaa => voi näyttää mitä sattuu. Eli kuumalla/lämpimällä vedellä, vähän saippuaakin ja jollain harjalla kevyttä harjausta, niin että kaikki valkoinen lähtee sieltä "railoista". Ja sitten hyvä huuhtelu tietysti. :)

Aika hassulta muuten kyllä kuulostaa.

Vyötä on pesty ensimmäisistä käyttö kerroista lähtien. Saippuaakin tulee kyllä käytettyä. Se on muutenkin vittuilut ihan ensimmäisistä käyttö kerroista lähtien. ;) Eipä olla itse ainakaan keksitty mitään järkevää selitystä asialle...

Tää voi tuntua tyhmältä mutta onko tyttöystävä kastellu kunnolla tuon anturin taustan sekä ihon? Koska jonkin ajan kuluttua kun iholle on tullut hikeä mittari toimii kunnolla. Jos se ei saa kunnon kosketusta niin tuntuvat yleensä esittävän juuri tuollaisia 220 tai muita älyttömiä arvoja ei suinkaan 00 tulosta

Ikää 27 ja maksimisyke 209 mitattuna pitkän lenkin viimeisellä kilometrilla suoralla tiellä. Lepo ~55

ikää 17v, maksimi 208

Ikä 19 ja syke nousi viimekerralla 214 kun tein vetoja. Ehkä se voi vielä vähän tuosta nousta... Kesällä kokeilen.

23 v. ja 212. Viikko sitten otti tuommoset pyörälenkillä, kun syöksyin suht jyrkkään ylämäkeen jo valmiiksi hyvillä sykkeillä. Imi mehut niin lahjakkaasti repäsy, että pakko oli vaihtaa toviksi kävelyyn :)

ikää on 24v, tuon kaavan mukaan 198 olisi maksimisyke, mutta tähän mennessä oon saanut rutisteltua vasta 194 irti. Tosin, eipä tässä oo hirveän pitkään tullu vielä liikuttuakaan :rolleyes:

Lenkillä en oo saanu yli 182 mutta kuntotestissä oli ihan tajuton tsemppi päällä ja piiska viuhu korvien välissä :whip: niin tuli tulos 204. Musta tuntu että olin maksimini rajoilla tai jos en niin ainakin ihan lähellä !

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom