Ikäero?

Topic "pituusero?" rohkaisi minua kirjoittamaan itselleni ajankohtaisesta aiheesta, nimittäin ikäerosta naisen ja miehen välillä.

Jos miehiä haittaa pituusero niin naisille tuntuu olevan ikäero tärkeä. Baarissa ainakin minulta naisen ensimmäisten kysymysten joukossa on "miten vanha sää oot?". Yleensä kun sanon ikäni(21v), niin nainen toteaa "ääh.. oot liian nuori". Olen koko ikäni pyörinyt itseäni vanhemmassa seurassa, joten "pikkutytöt" eivät ole minun makuuni, vaan metsästän(en keksinyt parempaa sanaa) itseäni 2-4 vuotta vanhempaa naista, joskus vanhempiakin :).

Nyt tulee tarina: Reilu kuukausi sitten tapasin yksissä koulun bileissä erään naisen(25v). Siinä sitten hirveässä kännissä ajattelin pitää yhden yön hauskaa ja valehtelin olevani 4v vanhempi mitä oikeasti olen. Tuolloin tosiaan ajattelin(ja vielä toisellakin tapaamisella, selvänä), ettei ikää tarvitse muutaman tapaamisen takia paljastaa. Nyt ollaan kuitenkin tapailtu jälkeenpäinkin, ja jos suhdetta aiotaan jatkaa, nii pitäisi tuo oikea ikä paljastaa, vai?

Joku nainen voisi kertoa, kuinka hän suhtautuisi mieheen vastaavanlaisessa tilanteessa. Tälle naiselle iällä on selvästi jotain merkitystä, sillä hän kysyi sitä IHAN ensimmäisenä minulta. Eli jos kommentin saisi sellaiselta, joka antaa iälle paljon painoarvoa.

Itse olen päätellyt, että naisille miehen ikä on tärkeä vain siksi, ettei heidän kaverit pidä miestä iän perusteella lapsena. Tätä "ikärasismia" ei varmaan tapahdu enää kypsemmällä iällä (>30), mutta itseni ikäisille se on paha ongelma.

Jos joku keksii asiasta jotain minun kustannuksella hauskaa sanottavaa, niin siitä vaan, mutta kerronpa vielä että olen aika maissa jo valmiiksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No oli tietenkin virhe valehdella ikänsä ja kypsä mies ottaa siitä vastuun eikö? Ikävä tilanne, mutta pitäähän se ikä kertoa. Mahdollisimman äkkiä, sanoisin.

Originally posted by wildcockis1
Nyt ollaan kuitenkin tapailtu jälkeenpäinkin, ja jos suhdetta aiotaan jatkaa, nii pitäisi tuo oikea ikä paljastaa, vai?

Älä ole hullu, ei tietenkään tarvitse. Olet sen naisen kanssa kaikessa rauhassa, jos homma menee hankalaksi joskus, niin paljastat sitten ikäsi :)

...Tälle naiselle iällä on selvästi jotain merkitystä, sillä hän kysyi sitä IHAN ensimmäisenä minulta. Eli jos kommentin saisi sellaiselta, joka antaa iälle paljon painoarvoa...

No, tuota noin, mitähän sillä nyt sitten on loppujen lopuksi tälle naiselle oikeasti väliä jos olet nuorempi, jos teillä kerran muuten juttu toimii?

Voithan aina tehdä niin että et kerro ikääsi aluksi vaan odottelet kunnes suhde on ns. pitemmällä (rakkautta kenties :haart: ) tai kerrot heti ja katsot kuinka käy.

Niin tai näin, vastuun otto tulee jossain vaiheessa eteen...

jos se gimma susta oikeesti välittää muutenkin kuin vaan hauskan pidon merkeissä niin ei luulisi tommosen ikäeron haittaavan.
Ja jos se kerrottuasi oman ikäsi veivaa sut suohon, ni eiks se ole vaan merkki siitä ettei se ollut sun veroisesi neiti kun sellasesta asiasta jo pukkaa probleemaa hänelle.

eli kerro..:thumbs:

joo, tässä ollaan nyt viikon verran oltu joululomien vuoksi erossa kun ollaan kotoisin eri puolilta Suomea, enkä muuta ole koko aikana miettinyt kuin sitä että kuinka kerron asiasta heti kun nähdään.

Tuosta toisesta vastauksesta tuli mieleen kaverin neuvo: "kuolinvuoteet ovat niitä paikkoja, jossa tällaiset asiat paljastetaan". Muuten ihan hyvä mutta kyllä tuo juttu selviää aika pian jotain muuta kautta jos sitä ei itse paljasta. Eikä enää tee itsekkään mieli salailla..

Itse olen 29 -vuotias neitonen ja jostain syystä välillä aika nuoretkin pojat pyörii jaloissa ;) Ei vaan...mutta jostain syystä, varsinkin tänä vuonna olen tapaillut itseäni jopa 8 vuotta nuorempia miehiä. Ikäero ei juuri häiritse jos asiat muuten sujuu, ja ollaan asioissa ns samoilla aaltopituuksilla. Mutta jos pitäisi ajatella vakavaa seurustelua nuoremman kuin 25 -vuotiaan kanssa niin kyllä valitettavasti alkaisi miettimään toisen ikää. Tulee usein mieleen että ehkä sillä nuoremmalla miehellä voisi olla vähän vielä jopa enemmän menohaluja kun mulla, että ei jotenkin uskoisi että itseään kovasti nuorempi mies olisi kovin valmis sitoutumaan vakavasti...

wildcockis1: Kerro ihmeessä tytölle oikea ikäsi...mitä kauemmin sitä panttaat sen hankalammaksi tilanne käy, ja asia saattaa tulla esiin jossakin kiusallisessa tilanteessa.

...Yleensä kun sanon ikäni(21v), niin nainen toteaa "ääh.. oot liian nuori". Olen koko ikäni pyörinyt itseäni vanhemmassa seurassa, joten "pikkutytöt" eivät ole minun makuuni, vaan haen itseäni 2-4 vuotta vanhempaa naista, joskus vanhempiakin.

Tuossahan sinä sen selityksen jo itse vuodatit. Eli kerrot asian niin kuin se on.

Jos olet yhtä kypsä/fiksu mitä tuo teksti antaa (haet vanhempaa naista sen sosiaalisen puolen takia) ymmärtää niin hänvarmaan näkee sen ja miettii tarkkan että "antaako lähdöt vai anteeksi."

jos se gimma susta oikeesti välittää muutenkin kuin vaan hauskan pidon merkeissä niin ei luulisi tommosen ikäeron haittaavan...

ei varmaankaan, mutta nytten on suuremopi ongelma toi valehtelu tai oikeastaan huijaaminen. naiset ei oikein pidä, että tutustumis vaiheessa tälläsillä asioilla huijataan.
NM: kokemuksen rintaääni:nolo:

ei varmaankaan, mutta nytten on suuremopi ongelma toi valehtelu tai oikeastaan huijaaminen. naiset ei oikein pidä, että tutustumis vaiheessa tälläsillä asioilla huijataan.
NM: kokemuksen rintaääni:nolo: [/B][/QUOTE]

mut sit voi sanoo pää hieman kallellaan ja kyyneleet silmissä etten voinut antaa sinun kadota elämästäni, joten jouduin tekemään noin kauhean tempun. Kadun sitä syvästi...sit pitää ottaa toista kädestä hellästi kii ja sanoa..älä mee..

:haart: :haart: :nolo:

HooEeen kanssa samaa mieltä(mielistelemättä).

Minun kypsän naisen HAUSSA on vain se ero, että annan nuoremmallekkin naiselle mahdollisuuden osoittaa kypsyytensä, enkä ensimmäisenä tivaa ikää. Yleensä nuo nuoremmat vaan ovat sellaisia kikattelijoita, ettei niiden kanssa naposta kovin kauaa roikkua.

Kerronpa toisen tarinan: Tapasin syksyllä laivan diskosta, driksuja juomasta ensimmäisenä iltana kivan "naisen". Ilta meni hyvin ja yhteystiedot vaihdettiin. Kun "nainen" oli sattumalta kotoisin naapurikunnasta, niin sovittiin jo jatkotapaamisestakin. Seuraavana päivänä "nainen" kysyi minulta, että voinko hakea hänelle tax-freestä juomista kun hänellä ei ole ikää. Selvisi että tyttö on 16(täytti seuraavalla viikolla 17), nii kyllä se touhu loppui samantien! Vaikka tyttö vaikutti parikymppiseltä ulospäin niin sillä hetkellä tunsin itseni niin vanhaks että oli pakko jättää juttu siihen. Ja alaikäiset on aina alaikäisiä..

--------------- ----------------------------- ---------------------
Tuonkin olen itselleni tiedostanut, että valehtelu saattaa olla JO tässä vaiheessa se pahempi kolaus.

JohnnyB

En tiedä onko tätä muut kommentoineet mutta JohnnyB:n avatar kuvan muutos on kyllä aika mauton juttu, muuta silti hyvä. Pisti hymyilemään, myönnän.:)

Tätä "ikärasismia" ei varmaan tapahdu enää kypsemmällä iällä (>30), mutta itseni ikäisille se on paha ongelma.

Kyllä ne 30 vuotiaatkin naiset karsastaa yli 2 vuotta itseään nuorempia miehiä. Ite seurustelen paraikaa reilu 4 vuotta vanhemman naisen kanssa ja kyllä sitä aluksi häiritsi, on kuulemma juoksuaika vielä menossa. :D

Ja tuo JohnnyB:n ava on aika karsea.

Re: Re: Ikäero?

Henk.koht. en sinänsä karsasta nuorempia parisuhdekandidaatteina, kunhan ovat about 25+ :D .

On niin nahkeita kokemuksia nuoremmista, että omassa subjektiivisessa universumissani kaikkia 25- naiset ovat leimautuneet henkisesti epäkypsiksi kakaroiksi.

Ja 35+ taas vanhoiksi kääkiksi, joten kai sitä ihminen suunnilleen omanikäistään seuraa syystä tai toisesta yleensä hakee. Ainakin elämänkokemus on määrältään suunnilleen samassa haarukassa, joten juttu luistaa yleensä paremmin kuin täysin eri sukupolvea olevan kanssa.

Mulla nainen on melkein 6 vuotta vanhempi, enkä olisi juuri nuorempaa mihinkään vakavaan suhteeseen huolinutkaan, samasta syystä kuin threadin aloittaja, eli kaikki ystävät ja ihmiset muutenkin kenenkanssa on viime vuosina ollut tekemisissä on lähes kaikki n.10 vuotta vanhempia, meille ikäero ei haittaa kumpaakaan, ja tuli heti selville.
Jos olisin alussa ajatellut tästä tulevan jotain niin olisin myös valehdelluty ja kertonut vasta myöhemmin. :D

Kuule kyllä sillä iallä on merkitystä. Iteellä tuppas nuorena oleeen ittee 4-5 vuotta vanhempii tyttöystäviä. Kuitenkin kun myöhemmin menin itteeni 4 vuota vanhemman naisen kanssa naimisiin, joka myös näytti vanhemmalta ei siitä tullut mitään, muija epäili kaikkee ja kaiken aikaa. Nyt on jo seittemän vuotta ollu mukana itteeni 4 vuotta nuorempi daami ja mukavasti menee.
Eli ei se nuorea vanhempi haitta mutta vanhana kyläkin...

Noh..tapasin baarissa elämäni naisen..oli v.2000 :kippis1:
Tuli aamulla puhetta iästä, olin katellut tuota naista: "ihana, ei yli kolmikymppinen" hän oli ajatellut: "ihana mies..yli kolmikymppinen"
Meillä on ikäeroa 11vuotta ja pituuseroa n 40cm..
Ollaan oltu siitä illasta asti tiiviisti yhdessä, tulee neljä vuotta täyteen, kohta jo kaksi vuotta naimisissakin!:love:
ikäero ei ole haitannut tippaakaan suhdettamme! :haart:

Muistakaa, älkää tuijottako syntymävuotta, vaan sitä miltä ja minkäikäiseltä se toinen ihminen tuntuu..:thumbs:

Rakastelkaa toisianne!! :whip:

Kumma juttu joo miten se mieli muuttuu, kun oli itse 18 niin 3- kymppiset naiset kiinnosti, nyt kun on ite 30 niin homma on toisin päin:nolo:

Aikanaan itselläkin oli vähän sama tilanne ja tuntui kyllä siltä, että naisia tuntuu tuo asia "vaivaavan". No paljon on tapahtunut ja nyt ollaan jo viidettä vuotta "onnellisesti" naimisissa melkein kolme vuotta vanhemman kanssa. Eipä tuo enään todellakaan tunnu. Siitä vanhemmasta iästä on tietenkin todella hyvä vitsailla toisin päin, kun itse ei oo vielä täyttänyt edes 30 v ja toinen on jo "piiiiitkälle" yli kolmenkympin. Vanhemmalle on myös hyvä uhkailla, että vaihtaa nuorempaan... Ei vaan, älä nyt iohmeessä tata ajattele, jos tyttö on muuten mukava !!!

Itse olen viimeaikoina tietoisesti pyrkinyt tapailemaan itseäni vanhempia naisia. Vuosi pari on passeli, enemmänkin toki menee.. Suurin ikäero on tainnut olla 6 vuotta ylöspäin.. Alas päin sitten vähän vähemmän.

Kaikkia se ikäero ei haittaa, osa tykkää nuoremmista, osa vanhemmista.

Aivan, toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Kerro ihmeessä oikea ikäsi. Jos et ikäsi takia kelpaa niin haistattele pitkät...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom