Ihonalainen tunnistesiru

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu
ringside sanoi:
Esitän tähän näennäisretoriseen kysymykseen vastauksen niin sanottuna arvoituksena. Tässä pari vihjettä:

Vihje nro 1:
Sen voisi suorittaa joko humanistinen diipadaapahörhö tai piinkova ekonomikapitalisti.

Vihje nro 2:
Puhutsä mulle vai Aimotarmolle?....Hä?...Vastaa vittu...

Etkö sinäkin ole usein häkeltynyt tämän kosmoksen meille esittämän kysymyspähkinän nimeltä "elämä" edessä? Etkö sinäkin kantanut unissasi kynnyksen yli mummoa, sen allit tyhjinä nahkaleileinä roikkuen...sen suu kuin kostea hampaaton onkalo...mättäässä harmaat hapset...

Ei uskoisi, että ollaan joskus riidelty. Milloin mä kasvoin suhun näin kiinni?

PS: Mun pimppi on ihan kostea...

Sen tason läbbää lentää et ei voi ku: :lol2: :lol2: :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uber-Gott sanoi:
Täh? Missä mainitaan 666? (Olenko niin väsynyt etten huomaa jotain? Stnan kello soitti puolituntia etuajassa :rolleyes: )

Jaksoinpa nyt etsiä Raamatun ja katsoa kohdan, tässä lyhennettynä:

"Peto pakottaa kaikki ottamaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa(Tietääkö kukaan muuten, mihkä näitä siruja on laiteltu koehenkilöille?)Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen *luku. (*Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina) Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi."

Kostaja X sanoi:
Jep. Menee rankasti ohi aiheen, mutta:

Aikamoisia spekulaatioita nämä ovat. Ties kehenkä henkilöön on yhdistetty 666 ja jotenkin saatu laskettua sen nimen lukuarvoksi tuo. Tosi asiassa sitä petoa nyt ei vielä ole maailmassa ollut.

En tiedä onko oma selityksenikään oikein. Mietin kanssa, että Raamattu antaa sen luvun, mutta ei kerro miten se on laskettu... Senhän takia sitä tilaa jääkin niin monille selityksille.

Nämä on sitten mielenkiintosia juttuja... En halua saarnata kenellekään mitään, mutta luulen, että monia muitakin kiinnostaa, vaikkei täysin vakavissaan asiaa ota.

Manuel sanoi:
Aikamoisia spekulaatioita nämä ovat. Ties kehenkä henkilöön on yhdistetty 666 ja jotenkin saatu laskettua sen nimen lukuarvoksi tuo. Tosi asiassa sitä petoa nyt ei vielä ole maailmassa ollut.

En tiedä onko oma selityksenikään oikein. Mietin kanssa, että Raamattu antaa sen luvun, mutta ei kerro miten se on laskettu... Senhän takia sitä tilaa jääkin niin monille selityksille.

Nämä on sitten mielenkiintosia juttuja... En halua saarnata kenellekään mitään, mutta luulen, että monia muitakin kiinnostaa, vaikkei täysin vakavissaan asiaa ota.

Teorioita tosiaan on monia ja niin on ollut Kuuskuuskutosiakin esim. Hitler, Neuvostoliitto, tms. Itsekkään en halua "totuutta" julistaa. Se ei taida olla "tieteellisessä väittelyssä" kovinkaan fiksua. Tärkeämpää on tuoda tutkittu tieto esille, ja siitä voidaan sitten lähdekritiikin jälkeen lähteä tekemään johtopäätöksiä. (Tämä siis on vain Internetissä oleva keskustelupalsta.)

Mutta kaikista henkilöistä/asioista, joihin luku 666 on yhdistetty, TIETÄÄKSENI Nero on ainoa, joka eli ainakin suunnilleen kirjan ilmestymisen aikoihin ja kiusasi (=vainosi) henkilöitä, jotka sen todennäköisesti kirjoittivat.

Ilmestyskirja on kirjoitettu ainakin suunnilleen Neron aikoihin. -"Peto on kuudes, ja on oleva kahdeksas" (Tuskin menee lainaukset ihan nappiin.) Tästä on päätelty, että Ilmestyskirja olisi kirjoitettu seitsemännen keisarin aikana, mikä tosin on kehäpäätelmä.

Nero joka tapauksessa oli kova poika vainoamaan kristittyjä, ja ei olisi mikään ihme, että hänet olisi rinnastettu joksikin todella pahaksi.
Eihän se välttämättä juuri Nero ole, vaan yleensäkin Rooma, "roomalainen keisari" tms. Kysyä voidaan, (jos ei kaikkea Ramatussa uskota)
ketä kristityt pelkäsivät kirjan ilmestymisen aikoihin?

Tilaa tosiaan jää monille selityksille. "Täytyy olla viisautta ymmärtääksen tämän" -Suunnilleen tuollaisilla sanoilla Ilmestyskirja alkaa. Eli jos kyse on varoituskirjeestä, kuten minä uskon/luulen, on ymmärrettävää, että kaikkea ei sanotakkaan ihan suoraan.

Lähdeluettelo:
Noita edellisen viestini juttuja luin jostain lukion uskonnon kirjasta muutama vuosi sitten. Hitto, pitäis löytää se kirja jostain. Se uhraus- kaupankäynti juttu oli jostain Ylen näyttämästä dokkarista parin vuoden takaa.

No tää viesti ei sisältänyt paljoakaan informaatiota, toivottavasti joku jatkaa.

ringside sanoi:

Oi Kalervoni,

nämä sinun viestisi ovat vaan niin tajunnan räjäyttäviä. Siksi, juuri siksi olen sinun. :love:

ringside sanoi:

Aimotarmo sanoi:
Oi Kalervoni,

nämä sinun viestisi ovat vaan niin tajunnan räjäyttäviä. Siksi, juuri siksi olen sinun. :love:

Eiköhän riitä jo! Multa puuttuu sisälukutaito niin, että ymmärtäisin, onko tämä vain alkusoitto orgastiselle floodithreadille, vai tulinko jälleen väliin liian myöhään (yleensä tulen liian aikaisin, ainakin tytöt valittaa). Jättäkää se raiskattu mummo rauhaan jo. :urjo:

Mixu:

Sä et vaan tajua! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom