Ihonalainen tunnistesiru

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu
Pixies: Monkey gone to Heaven

If man is 5
Then the devil is 6
And if the devil is six
Then god is 7

Ringsiden postimäärä oli jo jonkinaikaa 666, mutta hän rikkoi luvun vastatakseen tähän threadiin.... Hmmm...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei rikolliseen mielenlaatuun tehoa siru. Jossain pajassa jo valmistetaan väärennettyjä siruja, sirunlukijajammereita etc. Ja eiköhän joku jo suunnittele webbipalvelua joka (maksusta) ilmoittaa sinun sirusi olevan vaikka kirkossa vaikka tosiasiassa olet privaatissa nykimässä tumppuun.

Siru olisi kyllä ihan looginen jatko valvontakameroille, kulunvalvontajärjestelmille, teletunnisteille etc. Kyllä meidän kulkemisemme aika hyvin tallentuu jo nytkin. Ihan turha haaveilla mistään yksityisyyden suojasta. Autolla ajaessa rekisterikilvestä kuka tahansa näkee kuka siinä menee. Entäs naamataulu, siinä vasta biotunniste! Yksilölliset kasvonpiirteet ovat saatanasta! Kuka vain näkee heti pärstästä että minähän siinä, ja heti tunnistetaan jos vähän hakkaa tai raiskaa. Epäreilua! Ja baarissa täytyy olla kumihanskat ettei tarjoilija saa tuopista sormenjälkiä, ja ruokailuvälineet pitää uittaa hapossa ettei jää DNAta... :hyper:

Siruista tai muista tunnisteista ei todellakaan ole haittaa tavallisille kansalaisille, mutta esim. seksuaali-, väkivalta- ja taparikollisten harrastuksia ne voisivat jopa haitata. Nyt pitää vain tarkkailla lainsäätäjiä. Siru joka sisältäisi terveystietoja, maksuvälineen, telekommunikaatiolaitteen tms. olisi automaattisesti monien lakien suojaamaa luottamuksellista tietoa ja viranomaistenkin käytössä vain kun epäillään kovan luokan rikosta. Jos tietosuojaan aletaan puuhata heikennystä on PIRU merrassa.

Biotunnisteista tuli muuten mieleeni että eikös kaikkien kannattaisi näin sirua odotellessa vaikka tatuoida veriryhmä kainaloon... :evil:

Mike sanoi:
Uudet rikokset vähenisivät radikaalisti, ehkäisy on päivän sana. Mitä ideaa on laittaa rikolliselle sirua millä sadaan tietää mitä tämä puuhaa, onhan tämä jo muutenkin lukkojen takana tarkkailussa?

Eli siis rikolliset eivät sirua tarvitsisi, vaan ainoastaan rehelliset ihmiset jotka ovat potentiaalisia tulevia rikollisia?

Taisin ymmärtää tuosta pointin vähän väärin

Sen sirun pitäis olla aika vaikeessa paikassa, että siitä olisi jotain hyötyä. Jos se on vaan jossain ihon alla, kuka tahansa rikollinen voi sen huumepäissään sieltä kaivaa. Tai sitten pitäisi kysyä sitä sirua kaupan kassallakin, että siruttomat ei voisi käyttää mitään julkisia palveluita.

Se vois hyvin toimia sisäänrakennettuna henkilöllisyystodistuksena, ja se voitaisiin tarkastaa nopeasti kaikkialla. Eikä tarvisi enään kantaa kauheasti papereita mukana, vaan kaikki viisumit ja ajokortit voitaisiin lataa siihen :hyper: . No ehkä mä menin vähän liian pitkälle...

Tää ei nyt liity tähän ihonalaiseen siruun, mutta eikös uudehkoissa (kalliissa?) autoissa ole jokin jäljitysjärjestelmä, joka voidaan aktivoida kun se auto on varastettu? Vai olenko väärässä ja katsonut vaan "Puhallettu 60 sekunnissa"?

Monet rikkaat ihmisethän ovat jo laitattaneet tällaisia jäljityssiruja lapsiinsa, jotta nämä voitaisiin kidnappaustilanteessa löytää. Suostuisivatkohan nämä ihmiset kantamaan tällaista sirua myös itse mukanaan, jotta esim. virkavalta tietäisi aina, missä he ovat...

suortti sanoi:
Sen sirun pitäis olla aika vaikeessa paikassa,

Sen sirun pitäs olla syvällä persereiässä ja se lukulaite vois näyttää tekopenikseltä. Siinä vois olla kaupan bonuskortit kans.

"Onko bonus-korttia? :)"
"On. :( " Ja housut kinttuihin ja pyllistys.

Sirussa pitää olla myös kauko-ohjattava itsetuhotoiminto, jolla väärässä paikassa oleva henkilö voidaan räjäyttää.

No ei se mua haittais jos virkavalta halutessaan vois tarkistaa mistä mut löytää. Ei mulla mikään kolkuttele omatuntoa eikä mitään salattavaa muutenkaan. Rikoksesta epäillyt sen sijaan ois helppo löytää.. Ja esim kun tietää mihin aikaa on ryöstä tapahtunut, sen kun vilkasee että kukas on ollut siellä siihen aikaan ja käy sitten jututtamassa.

Aika jännää että raamatussa on jo ennustettu tuhansia vuosia sitten tää sirun laitto :eek:

twinlab sanoi:
Aika jännää että raamatussa on jo ennustettu tuhansia vuosia sitten tää sirun laitto :eek:

Tarpeeksi kun käyttää mielikuvitusta, niin raamattua lukemalla voi ennustaa vaikka salkkareiden tulevat tapahtumat.

Huuhaata koko kirja. Sori vaan palstan pastorit

Kilkenny sanoi:
Tarpeeksi kun käyttää mielikuvitusta, niin raamattua lukemalla voi ennustaa vaikka salkkareiden tulevat tapahtumat.

Huuhaata koko kirja. Sori vaan palstan pastorit

No eipä siinä nyt niin hirveesti tarvii edes sitä mielikuvitusta käyttää... :)

Toivoisin että ihmiset lukisivat ennen tunnistesirun kannattamista seuraavat teokset: Aldous Huxley Uljas uusi maailma, Ray Bradbury Fahrenheit 451 sekä George Orwell 1984.

suortti sanoi:
Sen sirun pitäis olla aika vaikeessa paikassa, että siitä olisi jotain hyötyä. Jos se on vaan jossain ihon alla, kuka tahansa rikollinen voi sen huumepäissään sieltä kaivaa. Tai sitten pitäisi kysyä sitä sirua kaupan kassallakin, että siruttomat ei voisi käyttää mitään julkisia palveluita.

Se vois hyvin toimia sisäänrakennettuna henkilöllisyystodistuksena, ja se voitaisiin tarkastaa nopeasti kaikkialla. Eikä tarvisi enään kantaa kauheasti papereita mukana, vaan kaikki viisumit ja ajokortit voitaisiin lataa siihen :hyper: . No ehkä mä menin vähän liian pitkälle...

Vois olla mielenkiintonen tapahtuma kun ajat reilun ylinopeuden ja polliisi setä vie kortin kuivumaan... veitsi kouraan ja silpasu.
No oppis varmaan kerrasta ajelemaan rajotusten mukaan.

ringside sanoi:
Nyt mä en tajunnut. Siis miten toi siru ehkäisee uusia rikoksia?
Olin juuri kuuntelemassa yhden proffan juttua siruista. Ihan mielenkiintoinen, muttei sirua voisi pakottaa ottamaan lainkuuliaisen ihmisen kroppaansa. Rikollisille se sopisikin, heti kävisi ilmi jos ehdonalaisella oleva vanki olisi ei sallitulla alueella ja se voitaisiin hakea säilöön, kun koko ajan näkyisi missä se liikkuu. Aiheesta on varmaan tulossa joku laki tai eettinen säännöstö mihin sirua saa käyttää.

treenaisko sanoi:
Olin juuri kuuntelemassa yhden proffan juttua siruista. Ihan mielenkiintoinen, muttei sirua voisi pakottaa ottamaan lainkuuliaisen ihmisen kroppaansa. Rikollisille se sopisikin, heti kävisi ilmi jos ehdonalaisella oleva vanki olisi ei sallitulla alueella ja se voitaisiin hakea säilöön, kun koko ajan näkyisi missä se liikkuu. Aiheesta on varmaan tulossa joku laki tai eettinen säännöstö mihin sirua saa käyttää.

Itseasiassa mä tarkotin enemmänkin sitä, että mun humanistiaivoni ei kykene hahmottamaan, että miten se itse tekniikan VALVONTA toimii käytännössä. Oletetaan, että se olisi kaikilla. Eli mä tajuan sen, että se siru koodaa sun sijaintipaikkaa koko ajan. Mutta miten se tekniikkaa niinku sen lisäksi menee? Onko jossain joku helvetin suuri Helsingin kartta, jossa vilistää jotain valopisteitä? Vai koodautuuko jonkun ehdonalaisvalvojan monitorille heti jotain piip piip uuaa uuaa, kun valvottava poistuu "alueelta" (?) Jos Pirkkolan pururadalla on hakattu joku mummo, niin mistä ja kuka ja miten se sitten tsekataan, että ketkä siellä oli? Ja miten pitkälle se, että jonkun siru oli jossakin riittää rosiksessa todisteeksi? Mä siis tajuan, että se on ihan tavallinen GPRS -siru, joka koodaa johonkin sateliittiin jotain pituus- ja leveyspiirejä suhteessa kellonaikaan (vai tajusinko?), mutta voisiko joku teekkari tai joku selittää, että miten se systeemi toimii sitten, kun se on käytännössä? Otetaan vaikka sellainen esimerkki, että mä raiskaan tossa pururadalla jonkun mummon. Kuristan sen sukkahousuilla ja nussin ruumista suuhun. Olen ihan hurmiossa siitä kurttuisesta ja ruttuisesta lihasta tulevasta verenpainelääkkeiden hajusta...rakastelen sitä...kunnes kaste peitää maan...ja heivaan sen johonkin ojaan. Se ruumis sitten löytyy sieltä vaikka kahden päivän päästä. Miten se tekniikka nyt sitten pelaa, millä tsekataan, että meikähän se siellä -----> Rinkku linnaan. Eikä nyt mitään "no se katotaan siitä sirusta" diipa daapa vastauksia.

make77 sanoi:
Vois olla mielenkiintonen tapahtuma kun ajat reilun ylinopeuden ja polliisi setä vie kortin kuivumaan... veitsi kouraan ja silpasu.
No oppis varmaan kerrasta ajelemaan rajotusten mukaan.
Ei, ei, ei, poliisi setä vaa lykkäis johdon kiinni ylinopeutta ajaneen otsassa olevaan plugiin ja deletoi sen kortin sieltä. :jahas:

ringside sanoi:
Otetaan vaikka sellainen esimerkki, että mä raiskaan tossa pururadalla jonkun mummon. Kuristan sen sukkahousuilla ja nussin ruumista suuhun. Olen ihan hurmiossa siitä kurttuisesta ja ruttuisesta lihasta tulevasta verenpainelääkkeiden hajusta...rakastelen sitä...kunnes kaste peitää maan...ja heivaan sen johonkin ojaan. Se ruumis sitten löytyy sieltä vaikka kahden päivän päästä. Miten se tekniikka nyt sitten pelaa, millä tsekataan, että meikähän se siellä -----> Rinkku linnaan. Eikä nyt mitään "no se katotaan siitä sirusta" diipa daapa vastauksia.

Diipadaapaa nyt kuitenkin tulee...

...jos tuommoista tapahtuu, niin variksen paskat siihen mitään sirua tarvita. Tuhannet palstaa lukevat pystyvät suoraan kohdistamaan ajatuksensa suhun. Hei kamoon, kuka muu vois tällä telluksella suorittaa moista aktia. Varsinkin jos sen vierestä löytyy vielä vino pino tunteen paatosta rakkauskirjeiden muodossa. :rolleyes: :haart: :jahas:

Viimeksi muokattu:
Manuel sanoi:
Offtopic: Tietääkö moni mistä numero 666 tulee?

Jep. Menee rankasti ohi aiheen, mutta:

Tässä yksi vaihtoehto selitykseksi. Roomassa ihmisillä oli tapana antaa nimille lukuarvoja, kirjainten lukuarvoilla (A=1, B=2 jne). Kun laskee keisari Neron nimen kirjaimet yhteen saadaan... Arvaa mikä luku?

Nyt ei millään pysty muistaan, millä kielellä Ilmestyskirja on kirjoitettu. Latinaksi vai kreikaksi? Anyway, Jos latinalaisia aakkosia käytti ja kirjoitti "keisari Nero" ja laski kirjaimet, lukuarvo oli 666. Jos saman teki kreikkalaisilla kirjaimilla kreikaksi luku oli 686. Joissain Ilmestys kirjan ensimmäisissä kreikan kielisissä versioissa pedon luku on 686. TAI SITTEN TOISINPÄIN. En tosiaan muista kumpi versio oli kumpi...

Nyt ei mene lainaukset välttämättä oikein, mutta
"Peto oli kuudes" -Nero oli kuudes keisari.
"Seitsenpäinen hirviö" -Rooma oli rakennettu seitsemälle kukkulalle.
"Kaikilla täytyy olla merkki" -Kristityt eivät uhranneet keisarille (eivät hyväksyneet keisari=jumala -kulttia). Lailliseen kaupankäyntiin tarvittiin jonkinlainen todistus uhraamisesta keisarille (uskollisuudesta keisarille).

Kirja on ilmeisesti ollut jokin varoitus kristityille yhteisöille.

Jotain tämmöstä on tullut luettua, katseltua dokkareista. Teorioita on monia ja jos jollain on tietoa asiasta, niin ainakin minua kiinnostaa.

suortti sanoi:
Ei, ei, ei, poliisi setä vaa lykkäis johdon kiinni ylinopeutta ajaneen otsassa olevaan plugiin ja deletoi sen kortin sieltä. :jahas:

Bllääh!
Ei toi ois ssiiiisstiii.
Kannatan lastu pois menetelmää.

Aimotarmo sanoi:
Hei kamoon, kuka muu vois tällä telluksella suorittaa moista aktia.:

Esitän tähän näennäisretoriseen kysymykseen vastauksen niin sanottuna arvoituksena. Tässä pari vihjettä:

Vihje nro 1:
Sen voisi suorittaa joko humanistinen diipadaapahörhö tai piinkova ekonomikapitalisti.

Vihje nro 2:
Puhutsä mulle vai Aimotarmolle?....Hä?...Vastaa vittu...

Etkö sinäkin ole usein häkeltynyt tämän kosmoksen meille esittämän kysymyspähkinän nimeltä "elämä" edessä? Etkö sinäkin kantanut unissasi kynnyksen yli mummoa, sen allit tyhjinä nahkaleileinä roikkuen...sen suu kuin kostea hampaaton onkalo...mättäässä harmaat hapset...

Ei uskoisi, että ollaan joskus riidelty. Milloin mä kasvoin suhun näin kiinni?

PS: Mun pimppi on ihan kostea...

Suositut

Back
Ylös Bottom