Ihonalainen tunnistesiru

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu

Dragon

VIP
Ikä
46
Kaupunki
Turku
Taas astutaan lähemmäksi "isoveli valvoo" -järjestelmää. Voisin lyödä vetoa, että jokaisella länsimaalaisella ihmisellä tulee olemaan valvontasiru elimistössään 50 vuoden kuluessa.

12.9.2004: Jo tuhannelle ihmiselle on istutettu siru

Sirua käytetään myös kadonneiden lemmikkieläinten etsimiseen.
Jo tuhanteen ihmiseen on istutettu Applied Digital Solutions -yhtiön valmistama VeriChip-siru. Vaikka siru auttaa esimerkiksi henkilön tunnistamisessa tai tämän terveydentilan tarkkailemisessa, kriitikot näkevät sirun ennekaikkea yksityisyyden uhkana. - -

Koko teksti ja lähde: Mbnet 12.9.2004

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aikamoista. Provokaatio: Pedon merkki ja 666.

Offtopic: Tietääkö moni mistä numero 666 tulee? Raamatun numerologiassa 3 on Jumalan luku (pyhä kolminaisuus) ja 6 ihmisen luku. Ihmisen luku kolme kertaa toistettuna luetaan "Ihminen on Jumala".

Älkää leimatko mua foorumilla. Ei pidä ottaa turhan vakavasti.

Manuel sanoi:

Offtopic: Tietääkö moni mistä numero 666 tulee? Raamatun numerologiassa 3 on Jumalan luku (pyhä kolminaisuus) ja 6 ihmisen luku. Ihmisen luku kolme kertaa toistettuna luetaan "Ihminen on Jumala".

Älkää leimatko mua foorumilla. Ei pidä ottaa turhan vakavasti.

Joopa...mun yksi exä (uskovainen) tuosta jaksoi vööhöttää

Tuommoisen Googletin sirusta ja pedon luvusta:
http://members.surfeu.fi/reinosav/petoluku.htm

Mielenkiintoinen aihe sinänsä, mutta ei kannata liian vakavissaan ottaa. :D

Dragon sanoi:
Taas astutaan lähemmäksi "isoveli valvoo" -järjestelmää. Voisin lyödä vetoa, että jokaisella länsimaalaisella ihmisellä tulee olemaan valvontasiru elimistössään 50 vuoden kuluessa.
Mikä olisikin ihan saatanan hyvä keksintö.

Mike sanoi:
Mikä olisikin ihan saatanan hyvä keksintö.

Eikös se niin pitäisi ollakin. :D

Jos nyt jätetään raamatullinen näkökanta pois, niin miksi näin? Sinulle sopisi, että aivan kaikkia tekemisiäsiä voitaisiin valvoa?

Manuel sanoi:
Eikös se niin pitäisi ollakin. :D

Jos nyt jätetään raamatullinen näkökanta pois, niin miksi näin? Sinulle sopisi, että aivan kaikkia tekemisiäsiä voitaisiin valvoa?
Sopisi ihan hyvin, osan yksityisyyttä olisin valmis uhraamaan, jos se auttaisi rikollisuuden radikaaliin vähenemiseen.

No jos minä olen lainkuuliainen kansalainen niin uskon sirusta olevan minulle hyötyä. Kuten myös muille lainkuuliaisille kansalaisille. Niillä voidaan tarkkailla terveyden tilaa, minut voidaan tunnistaa valmiiksi kun asioin kaupoissa, pankeissa ja viranomaisten luona. Ehkä jopa jäljitystoiminto olisi mahdollista ja minut voitaisiin löytää mahdollisen onnettomuuden sattuessa.

Mike sanoi:
Sopisi ihan hyvin, osan yksityisyyttä olisin valmis uhraamaan, jos se auttaisi rikollisuuden radikaaliin vähenemiseen.

Kyllähän siitä tuollaista hyötyä hyvin voisi olla, mutta... Itse pelkäisin, että ne henkilöt, jotka noita siruja pääsevät hallitsemaan, tulevat kontrolloimaan liiaksi ihmisten elämää.

Paha sanoa, kun ei vielä tiedä kaikista mahdollisuuksista mitä ne tuo mukanaan.

:offtopic:

Mike, kuka tuossa sun avatarissa on?

Itse en nyt ihan heti keksi mitään tilannetta, jossa en haluaisi viranomaisten tietävän tietävän olinpaikkaani ellen olisi tehnyt mitään laitonta.

Kaipa tuo voisi toimiakin jos ei riistäytyisi käsistä ja kaikki tiedot pysyisivtä luottamuksellisina. Terveysjutut olisivat myös ihan kivoja.

Mulla on radiolähetin hampaassa. Sieltä tulee yleensä TAPA KAIKKI kanavalta alan vinkkejä miten homma otetaan haltuun. Joskus tulee myös Hermusta jännittävänä radiokuunnelmana (vrt. Pertsa ja Kilu). Folioon kääriytymällä onneks saan tehtyä lagia kanavaan. Supo asensi sen, kun olin kuumeessa riparilla.

Kraftwerk n sanoi:
:offtopic:

Mike, kuka tuossa sun avatarissa on?

mike tais sitte ihastuu coliniin.. ;)
joo mutta muistaako kukaan vielä leffan demolition man..siinähän ihmisiin sitten oltiin laitettu joku koodi käsiin..tais sijoittuu johonkin 2030 luvulle, saapa nähä miten on asian laita 25v päästä.. :)

Manuel sanoi:
Täh? Missä mainitaan 666? (Olenko niin väsynyt etten huomaa jotain? Stnan kello soitti puolituntia etuajassa :rolleyes: )
Eugen sanoi:
Mulla on radiolähetin hampaassa. Sieltä tulee yleensä TAPA KAIKKI kanavalta alan vinkkejä miten homma otetaan haltuun. Joskus tulee myös Hermusta jännittävänä radiokuunnelmana (vrt. Pertsa ja Kilu). Folioon kääriytymällä onneks saan tehtyä lagia kanavaan. Supo asensi sen, kun olin kuumeessa riparilla.
:lol2:
Sillä metro(?)kirvesmiehellähän oli jo tällainen lähetin (omien sanojensa mukaan).

Ja onhan tämä nyt ihan törkeää seurantaa. Jokin intimiteetti suoja pitäisi olla (olettaen että näitä lyötäisiin käteen jo syntymän jälkeen ja pakolla).
Joidenkin taparikollisten tai turvallisuusriskien käteen voitaisiinkin tällainen asentaa harrastustoimintaa haittaamaan (varmaan Venäjällä jo niin tehtykin).

Uber-Gott sanoi:
Joidenkin taparikollisten tai turvallisuusriskien käteen voitaisiinkin tällainen asentaa harrastustoimintaa haittaamaan (varmaan Venäjällä jo niin tehtykin).
Juu tuota kannatan :worship:
Suomessa esim noita autoja "lainaillaan" 400 kpl pvä, niin ei niitä hemppoja pidä kurissa kukaan.Jos olisi tuollanen siru, niin Poliisille vain scanneri jne jne.
Ei se siru estä sen auton ottamista, mutta ainakin saadaan se syyllinen kiinni ja taas ehdonalaista 6kk-2v ajan.
Samalla sydeemillä voidaan saada pohjoiseen toimiva vankeinhoito "alue" jota valvotaan kompuuttereilla.Jos joku karkaa esim sieltä tunturista vekes, niin on poijjaat vastassa jo muutaman kilometrin päässä.
Itse lainkuuliaisena kadun tallaajana pidän tuosta ideasta. :anssi:

Tuosta pikku vuodatuksesta voisi siis päätellä asian olevan todellakin 2 teräinen miekka.
Soneran johtohan on jo todettu likimain syylliseksi salakuunteluun ja Supo auttoi.
Olet baarissa (kuka prkl pakkikselta muka baarissa on ? ) ja muutaman paukun jälkeen alat unohtaa vaimon/ukon olemassa olon.Siitä vaan rohkeesti vonkaamaan...Kotona parempi puoliso (kumpi vaan ) kattelee jaa että kello on jo paljon ja ottaa netin auki...missähän se ja se menee =)
Orwell jo aikoinaan näki ja kirjoitti maailman jossa on vain valvontaa.

En ainakaan itse suostuisi / haluaisi ylimääräisiä siruja itseeni. Jos tuolla tavoiteltaisiin rikollisuuden vähentämistä niin silloin ne sirut pitäisi laittaa rikollisille eikä normaaleille kaduntallaajille.

paksi sanoi:
En ainakaan itse suostuisi / haluaisi ylimääräisiä siruja itseeni. Jos tuolla tavoiteltaisiin rikollisuuden vähentämistä niin silloin ne sirut pitäisi laittaa rikollisille eikä normaaleille kaduntallaajille.
Uudet rikokset vähenisivät radikaalisti, ehkäisy on päivän sana. Mitä ideaa on laittaa rikolliselle sirua millä sadaan tietää mitä tämä puuhaa, onhan tämä jo muutenkin lukkojen takana tarkkailussa?

paksi sanoi:

Minulla on jo seurantasiru, joka mahdollistaa viranomaisille tarpeen vaatiessa liikkeitteni seuraamisen ihan tarpeeksi tarkalla tasolla. Tämän sirun nimi on kännykkä.

Ja mitä kroppaan istutettaviin siruihin tulee, niin jos jotakin tungetaan kroppaan niin sen saa kyllä sieltä myös pois puukkoa apuna käyttäen. Eli puoskarikirurgeille koittaisi juhlavat ajat. Ja entä sitten kun sirua käytetään tunnistukseen, äkkiäkös jostakin paksusta rahamiehestä kaivaa puukolla hänen sirunsa ja talsii pankkiin ukon tilejä ihmettelemään?

Eli miten tuollainen siru konkreettisesti auttaisi selvittämään rikoksia yhtään sen paremmin kuin nykyään, minusta tuollainen pikemminkin loisi täysin uusia rikollisuuden muotoja?

Puhumattakaan kansalaistenhallintaan avautuvista täysin uusista mahdollisuuksista, miten minkäänlainen valtarakenteiden uudistus aka vallankumous olisi koskaan missään mitenkään mahdollinen, jos kaikki lampaat olisivat millintarkassa seurannassa?

Suositut

Back
Ylös Bottom