Ihmisten kuvallinen vedätys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
....Ei sanaakaan mistään tutustumistarjouksesta tai mistään määrä rajotuksesta. En muuten maksa yhtään enempää kun 4,90 per kipale, täyttä kusetustahan tuo on.

Tiedoksi että tässä asiassa päästiin Extrafilmin kanssa kohtuu helpolla yhteisymmärrykseen. Olivat vaan unohtaneet mainita määrärajoituksesta siinä pitkässä tarjouskirjeessä. No tekevälle sattuu :)

Jessica Alban Campari-kuvaussessioista on vuotanut julkisuuteen kuva, josta selviää kuinka paljon sitä on käsitelty matkalla mainokseksi.

Liitteet

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    45,5 KB · Katsottu: 1 039
Alkuperänen paljon parempi musta tost Jessicasta!

Alkuperänen paljon parempi musta tost Jessicasta!
Niin mun mielestäkin, outoa että on lähdetty noin rankalla kädellä muuttamaan kuvaa, kun tyttö on tarpeeksi kaunis muutenkin :rolleyes:

Noh, olisihan tuota voinut olla muokkaamattakin mutta AD:lla vain on ollut visio mikä on mahdollisesti erinnyt kuvaajan visiosta eikä kuvaa ole haluttu tai voitu ottaa uudelleen syystä X kun se on mahdollista korjata photoshopissa.

Turhaan sitä järkkäilemään uudelleen kuvauspaikkaa, kuvaajaa ja lennättämään Jessicaa paikan päälle vain koska tyttö unohti katsoa kameraan ja tuulikoneeseen ei löytynyt tarpeeksi pitkää jatkojohtoa. Graafikko raapustaa hieman Wacomilla ja homma on siinä, mainostoimisto saa sata tonnia hynää ja asiakas mainoksen. Kaikki on tyytyväisiä. :D

Vuosia sitten luin juttua, miten mainosten hampurilaisista saadaan niin muhkeita ym. Hammastikut käyttöön. Tietenkin on tuo kuvankäsittely. Kermavaahdon tilalla käytetään partavaahtoa.

Juuri näin.

Esimerkiksi ruokia "kypsytetään" kosanilla lämmittämällä niin että saadaan pinta kauniin ruskeaksi muttei kuvaan oikeasti kypsän tuotteen huonoa ulkonäköä. Monesti käytetään myös raakoja aineita joita maalataan näyttämään herkullisilta. Esimerkiksi mansikoista saadaan tällä tavoin erittäin houkuttelevan näköisiä. Kypsä mansikka sitä harvoin oikeasti on.

Näitä esimerkkejä on valtavasti. Tottakai tuotteista tehdään mainoskuviin mahdollisimman houkuttelevan näköisiä.

Jessica Alban Campari-kuvaussessioista on vuotanut julkisuuteen kuva, josta selviää kuinka paljon sitä on käsitelty matkalla mainokseksi.
Täähän nyt oli ihan perussettiä. Mun mielestä tota kuvaa ei ole juurikaan muokattu, korjailtu lähinnä. Itse mainonnan suunnittelijana olisin tehnyt samantyylisiä korjauksia vaikka nainen kuvassa on jo lähes "täydellinen", jos niin voisi sanoa. Värit oli muokattu lämpimän sävyisiksi ja tuotu enemmän valoa esiin kuvasta. Minun mielestä hillitty ja hyvä muokkaus. Mikä tuosta nyt sitten tekee skandaalin?

Täähän nyt oli ihan perussettiä. Mun mielestä tota kuvaa ei ole juurikaan muokattu, korjailtu lähinnä. Itse mainonnan suunnittelijana olisin tehnyt samantyylisiä korjauksia vaikka nainen kuvassa on jo lähes "täydellinen", jos niin voisi sanoa. Värit oli muokattu lämpimän sävyisiksi ja tuotu enemmän valoa esiin kuvasta. Minun mielestä hillitty ja hyvä muokkaus. Mikä tuosta nyt sitten tekee skandaalin?

Eikös tuota ole aika isolla kädellä hoikistettu tuossa kuvassa?

Mainonnassahan luotetaan paljon mielukuvien luontiin ja vähän turhankin usein kuvat mainonnassa eivät todellakaan ole yhtä todellisuuden kanssa, vaan usein aika helvetin kaukana siitä. Tänne saa pistää parhaita ja kaikista epätodellisimpia kuvia palveluista, tuotteista jne.

Tässä yksi, josta sain idean ketjuun. Autokorjaamo, just, ihan vitusti onkin tuommoista. Meitsi kun auton vie korjaamolle, niin avaimet tiskille ja viikon päästä katsomaan josko olisi valmista.

Kuva: www.veho.fi

attachment.php
Pitää ottaa tosta Bemarin Munchenin päähuoltopaikasta foto ens kerralla. Se näyttää nimittäin tismalleen tommoselta, samanlaiset jakkaratkin on joissa istuskella kahviautomaatin vieressä :D
(palmuja ei kuitenkaan ole kuten Vehon kuvassa.)

Eikös tuota ole aika isolla kädellä hoikistettu tuossa kuvassa?
Ai isolla kädellä? No ei minun mielestä. Suht samalta näyttää kummassakin kuvassa noin niinku painonsa puolesta. Lähinnä korostettu ihon sävyä esimerkiksi ja tuotu kuvaan enemmän lämpöä ja ryhtiä. Eka kuva oli aika pliisu mainoskuvaksi, korjattu paljon kirkkaampi ja tuotu enemmän sävyjä esiin.

Ai isolla kädellä? No ei minun mielestä. Suht samalta näyttää kummassakin kuvassa noin niinku painonsa puolesta. Lähinnä korostettu ihon sävyä esimerkiksi ja tuotu kuvaan enemmän lämpöä ja ryhtiä. Eka kuva oli aika pliisu mainoskuvaksi, korjattu paljon kirkkaampi ja tuotu enemmän sävyjä esiin.

No kyllä ainakin mun silmään ihan selkeesti hoikempi tässä muokatussa. Ekassa kuvassa näyttäis jotain jenkkakahvojakin olevan. Onkohan ton silmätki muokattu kun ekassa kuvassa kattoo iha eri suuntaan ku tokassa?

No mitä helvettiä? Onhan tota vyötäröä kavennettu vaikka kuinka! Ei tosin alkuperäisessäkään kuvassa mitenkään läskiltä näytä, mutta siinä ei ole oikeastaan ollenkaan erottuvaa vyötäröä.

No kyllä ainakin mun silmään ihan selkeesti hoikempi tässä muokatussa. Ekassa kuvassa näyttäis jotain jenkkakahvojakin olevan. Onkohan ton silmätki muokattu kun ekassa kuvassa kattoo iha eri suuntaan ku tokassa?

On sitä vähän laihdutettu, mutta ei nyt mitenkään isolla kädellä. Vyötäröä pikkuisen kavennettu ja yleisesti tiukennettu sieltä täältä. Silmät on käännetty katsomaan kameraan.

Mutta sellaista ne joskus haluaa ja me tehdään, mainosmaailma on raaka maailma ja silloin pitää heittää moraali sinne minne aurinko ei paista kun pitää saada leipää pöytään. Tietty on asioita mitä minäkään en koskaan tekisi mutta se nyt on ihan sama että otanko joltain Pamelalta pari kiloa pois vai en kun asiakas niin haluaa. Pikkujuttuja moiset, maailmassa on paljon muutakin vialla kuin Jessican shopattu vyötärö.

On sitä vähän laihdutettu, mutta ei nyt mitenkään isolla kädellä. Vyötäröä pikkuisen kavennettu ja yleisesti tiukennettu sieltä täältä. Silmät on käännetty katsomaan kameraan.

Mutta sellaista ne joskus haluaa ja me tehdään, mainosmaailma on raaka maailma ja silloin pitää heittää moraali sinne minne aurinko ei paista kun pitää saada leipää pöytään. Tietty on asioita mitä minäkään en koskaan tekisi mutta se nyt on ihan sama että otanko joltain Pamelalta pari kiloa pois vai en kun asiakas niin haluaa. Pikkujuttuja moiset, maailmassa on paljon muutakin vialla kuin Jessican shopattu vyötärö.
Minä ainakin olen syyllistynyt monesti näihin "pikkukorjailuihin", eikä ole vielä kukaan huomannut että omaa kuvaa olisi hoikennettu. Tyytyväinen asiakas on tyytyväinen asiakas...

Mutta aika pientä tuo Jessican muokkaus. Ei vaan voi puhua kovasta muokkaamisesta tän kuvan kohdalla. Ja mitä sitten jos silmiä on käännetty kameraan päin? Todennäköisesti leikattu toisesta kuvasta niin mitä sitten..? En ymmärrä. Kai sitten minäkin olen tällainen moraaliton mainosmaailmassa korruptoitunut vanha akka.

Pitää ottaa tosta Bemarin Munchenin päähuoltopaikasta foto ens kerralla. Se näyttää nimittäin tismalleen tommoselta, samanlaiset jakkaratkin on joissa istuskella kahviautomaatin vieressä :D
(palmuja ei kuitenkaan ole kuten Vehon kuvassa.)

se on upee paikka todella hienot ne hissi jutut siellä ym!

tollanen autokorjaamo on turussa jossain! kun kuljetin jaguaria tuonne tampereelle huoltoon niin siellä pelas kyllä palvelu oli jäätelöä ym tarjolla. vielä kun olis saanut jotain upeita isotisissiä naisia siihen polville niin avot!

Näyttää kuitenkin erilaiselta kuin alkuperäinen kuva, koska vyötäröä on vedetty tiukemmaksi ja lantiota kapistettu ja reisiä myös. Poikkeaa selvästi alkuperäisestä ja on edelleen vedätystä, koska ei Alba itse näytä tuollaiselta mitä se jälkimmäisessä kuvassa näyttää.

Onhan maailmassa pahempiakin asioita kuin mainosmaailma, kuten AK-47, ydinpommit ja terrorismi.:jahas:

Asiasta videoon:
Dove evolution

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom