Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Vähän myöhässä tulee, mutta tulkoon :D

Tilaamisen laillisuutta voi tiedustella Fimealta, mutta yleensä tämä on turhaa, koska jos jokin aine löytyy lääkelistalta, vastaus on noin 99,999% todennäköisyydellä: "Ei saa tilata". Näin myös aineiden kohdalla jotka eivät ole yleisiä, esim yrtit eli jos tuote ei ole lääkelistalla vedotaan siihen ettei ole käyttökokemuksia siitä ja sen vuoksi kiellettyä :woot:

Oma kysymykseni liittyy vitamiinien raja-arvoihin, onko tietoa minkä vahvuiset vitamiinit tulevat tullista läpi ongelmitta, etenkin niasiini eli B3 kiinnostaisi. Lisäksi onko kenelläkään kokemuksia ravintolisien tilaamisesta EU-alueelta esim ebayn kautta, jääkö tulliin? Saisi melkoisen halvalla, mutta ei vaan periaattesta jaksa leikkiä tullin kanssa.

Onkohan Huperzine A sallittu vai ei? Netissä yhdellä sivulla luki että olisi lääkeaineluettelossa, mutta tarkistin ja ei ollut mitään mainintaa finlexin sivuilla.

Onkohan Huperzine A sallittu vai ei? Netissä yhdellä sivulla luki että olisi lääkeaineluettelossa, mutta tarkistin ja ei ollut mitään mainintaa finlexin sivuilla.

Ei taida olla. Supermassihan joutui muuttamaan boosterinsa jo painettua etikettiä, kun tietyt aineet ei ollutkaan sallittuja mm. Huperzine A.

Ei taida olla. Supermassihan joutui muuttamaan boosterinsa jo painettua etikettiä, kun tietyt aineet ei ollutkaan sallittuja mm. Huperzine A.
Kummallista . En kyl mistään löydä että olisi kielletyllä listalla vaikka hakisi englanniksi ja suomeksi.

Yritin vilkaista pari sivua ketjusta, mutta en löytänyt vastausta kysymykseeni. En ole koskaan täältä mitään tilannut, mutta nyt olisi tarkoitus tilata eu.iherbistä. Eihän näistä tule mitään tullimaksuja, jos tosiaan eu:sta tulee? Ja jos tulee, niin paljonko on raja paketille ilman tulleja?

Nyt vasta kuulin ensimmäisen kerran eu iherbistä vaikka on tuo näköjään jo useamman vuoden ollut. Tullut aina tilattua normi iherb comista. Mitä nopeasti katsoin niin jenkeistä tulee kuitenkin eu iherbinkin tilaukset. Eli vitskuja ym.ravinteita mitkä menee 14% alvilla voi tilata 35€ max ja sen jälkee alv on yli 5€ ja tulee maksettavaksi.

Viimeksi postituksen yhteydessä sai maksettua verot, nyt kuitenkin otettu toi vaihtoehto pois. 59e tilaukseen (josta 10e postimaksuja) tuli kevyet 33e verot päälle. Kelasin että ois pitänyt maksaa joku 20% veroja, ois muuten jäänyt tilaus tekemättä jos oisin tiennyt että tollanen lasku tulisi messiin...
E: Ton tullauksen ois voinut näköjään hoitaa itse, mutta ei ollut tiedossa.

Viimeksi postituksen yhteydessä sai maksettua verot, nyt kuitenkin otettu toi vaihtoehto pois. 59e tilaukseen (josta 10e postimaksuja) tuli kevyet 33e verot päälle. Kelasin että ois pitänyt maksaa joku 20% veroja, ois muuten jäänyt tilaus tekemättä jos oisin tiennyt että tollanen lasku tulisi messiin...
E: Ton tullauksen ois voinut näköjään hoitaa itse, mutta ei ollut tiedossa.

Käytit varmaan jotain kuriiria esim fedex, dhl..

Nehän veloittaa tullauksen tekemisesta ja antavat sun myös ite tehdä sen, mutta joudut maksamaan siitäkin :D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Käytit varmaan jotain kuriiria esim fedex, dhl..

Nehän veloittaa tullauksen tekemisesta ja antavat sun myös ite tehdä sen, mutta joudut maksamaan siitäkin :D
Jep. Viimeks kun tilasin oli ihan helppoa, maksoin joku 15e postituksesta ja hoitivat kaikki kulut mun puolesta. Nykyään ei ole vaihtoehtona enää.

Tilasin itsekkin viimeksi isomman paketin parilla sadalla. Siihen rahtimaksut, DHL lisä + tullaus ja alvit niin ei tarvii enää tilailla. Puhumattakaan näistä halvemmista paketeista, niin ei paljoa enää voi Suomeen sieltä ostaa.

Itellä ois kohta lähdössä 200€ tilaus iherbiin. DLH ja UPS ainuat vaihtoehdot postitukselle ja lukee että "voivat kerätä verot ja lisämaksuja", kumpis noista nyt kannattaa valita vai onko mitään väliä?

Itellä ois kohta lähdössä 200€ tilaus iherbiin. DLH ja UPS ainuat vaihtoehdot postitukselle ja lukee että "voivat kerätä verot ja lisämaksuja", kumpis noista nyt kannattaa valita vai onko mitään väliä?

Muistaakseni UPS lähes pakosti tekee tullauksen sun puolesta, jos nakki napsahtaa. Se tietää verojen lisäksi vielä lisäpalveluhintaa sulle siitä tullauksen tekemisestä..olisko ollu 10-15 eur. DHL muistaakseni antaa itse tehdä tullauksen netissä. Mitään väliä tietenkään ei ole, jos et halua sitä itse edes tehdä.

Itse käytän aina kun mahdollista global mail by dhl, mikä menee loppupeleissä postin terminaaliin hki-vantaalla, jolloin tullauksen voi tehdä aina itse. Sillä säästää.

Kesällä DHL laskutti muistaakseni 20€ siitä, että tein itse tullauksen. Pari e ois maksanu enemmän jos oisin heidän antanu tehä. Kannattaa kattoa niiden sivuilta

Eikös noi kusetukset loppuneet jo kun kuluttaja-asiamies antoi noista noottia? Ainakin DHL lopetti noi tullausmaksujen perimiset. Itse ottanut muutaman kerran isomman satsin nopeammalla kuljetuksella jossa tullit maksetaan jo iherbille.

Eikös noi kusetukset loppuneet jo kun kuluttaja-asiamies antoi noista noottia? Ainakin DHL lopetti noi tullausmaksujen perimiset. Itse ottanut muutaman kerran isomman satsin nopeammalla kuljetuksella jossa tullit maksetaan jo iherbille.

Nyt puhutaan kahdesta..eikun kolmesta eri asiasta.

Ensinnäkin ne "iherbille maksettavat tullit". Jenkeillä voi olla kyllä vientitulleja, joita ehkä iherb voisi kantaa jenkkejen .goville, mutta en muista milloin viimeksi niitä olisi ollut kannossa. Varsinkin kun eu:lla ei ole nyt mitään usa:n lisätulleja päällä. Nämä ovat poliittisia pelivälineitä.

Suomessa tuontitullit maksetaan sitten tullille (riippumatta onko ostohetkellä maksettu mitään jenkkien tulleja) ja sen tekee joko sinä tai joku yritys sun puolesta..tässä keississä dhl.

Kuluttaja-asiamies ei voi päätää, etteikö tulleja ja muita veroja kuten alv ei tulisi maksaa, mutta tuossa ehkä oli pointtina se, että ottavat lähes yhtä ison palvelumaksun, jos itse maksat tullit heidän puolestaan. SE ON KUSETUSTA, sillä tullit ovat velvoite ja jokaisen itse maksettavissa tullin luomien palveluiden kautta.

Heinäkuussa tilasin vain lievästi tullaus rajan ylittävän setin, tekstarilla tuli sitten DHL:ltä ohjeet joko antaa heidän hoitaa tullauksen ja maksaa sen mukainen taksa tai jos hoitaa itse niin oliko se 20e vai mitä huolintamaksua tai jotain pitäisi maksaa että saa tullia varten lähetyksen tiedot. Vitutti tuollainen ylläri niin että käskin lähettää takaisin iherbille koko paketin ja tilasin uudestaan pienempänä tilauksena ettei mee tulliin.
Onhan tuo ihan suoraa kusetusta tarjota verkkokaupalle näennäisesti halvemmalla kuin kilpaileva vaihtoehto ja sitten repiä kate toisesta päästä maksuilla joita tilatessa ei ees voi tietää. Tilanteena ihan sama kuin suomen posti tarjois verkkokaupoille smart post paketit eurolla mutta sitten ostaja joutuis laittaa kympin automaatin luukun avausmaksuna jotta saa paketin ulos mistä rahti jo maksettu kertaalleen.

Ensinnäkin ne "iherbille maksettavat tullit". Jenkeillä voi olla kyllä vientitulleja, joita ehkä iherb voisi kantaa jenkkejen .goville, mutta en muista milloin viimeksi niitä olisi ollut kannossa. Varsinkin kun eu:lla ei ole nyt mitään usa:n lisätulleja päällä. Nämä ovat poliittisia pelivälineitä.

Ollaan sitte neri mieltä asiasta. Tuskin tulisi 200usd maksava paketti suoraan kotiin jos tulleja ei olisi hoidettu kokonaisuudessaan. Eli ei ole mikään vientitulli vaan koko tullauksen hoito jo iherbin päässä. Samaahan on tarjolla jenkkien amazonissa ja ebayssä. Kuluttaja-asiamies otti kantaa noihin yllättäviin palvelumaksuihin. Mutta turha näistä on väitellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom