SUPERCARB 1kg -40%

Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt varmaan selvisi syy miksi jäi tulliin. Tilauksen arvo oli kirjattu lähetykseen yli 50 USD arvoiseksi, mutta koska olin käyttänyt referral bonuksia ostoksen maksuun niin maksettava hinta iherbille jäi alle 25 USD. Näköjään tullikin oli samaa mieltä, että veron perusteena käytetään todellisesti maksettavaa hintaa eikä sitä alkuhintaa, josta vähennetään alennukset. Tai sitten mulla kävi tuuri? :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Nyt varmaan selvisi syy miksi jäi tulliin. Tilauksen arvo oli kirjattu lähetykseen yli 50 USD arvoiseksi, mutta koska olin käyttänyt referral bonuksia ostoksen maksuun niin maksettava hinta iherbille jäi alle 25 USD. Näköjään tullikin oli samaa mieltä, että veron perusteena käytetään todellisesti maksettavaa hintaa eikä sitä alkuhintaa, josta vähennetään alennukset. Tai sitten mulla kävi tuuri? :)

Sulla kävi tuuri sillä ainakin muualla netissä on juttuja kuinka tullia ei alennukset kiinnosta vaan otetaan todellisin hinnoin verotukset.

Two-per-day näyttää hyvältä, pitänee testata, vaikka hinta paljon kovempi kuin noilla mitä itse olen käyttänyt. Vaikka nimi on kaksi päivässä niin yksi riittää kun katsoo pitoisuuksia. Ite en halua isoja määriä vitamiineja näistä multivitskuista, koska ilmankin pärjää ja ruuasta tulee suurin osa tarpeesta. Varmuuden vuoksi tulee otettua, joten pienet määrät kuten 100% saantisuosituksesta riittää.

Kovat pitoisuudet noissa on ja mielestäni hintaan nähden hyvä ostos. 2 kappaletta minä olen noita nappaillut päivässä vaikka teoriassa yksikin riittänee. Noh, eipä ainakaan ole tullut paljon sairasteltua ja muutenkin pysynyt terveenä mitä vertaa aiempiin vuosiin.

Kerran olen tänä vuonna tilannut iHerbistä (tilaus alle 50 dollaria) eikä jäänyt tulliin - kuten ei ole aiempinakaan vuosina.

Two-per-day näyttää hyvältä, pitänee testata, vaikka hinta paljon kovempi kuin noilla mitä itse olen käyttänyt. Vaikka nimi on kaksi päivässä niin yksi riittää kun katsoo pitoisuuksia. Ite en halua isoja määriä vitamiineja näistä multivitskuista, koska ilmankin pärjää ja ruuasta tulee suurin osa tarpeesta. Varmuuden vuoksi tulee otettua, joten pienet määrät kuten 100% saantisuosituksesta riittää.
Joo, yhtä mäkin oon tuota ottanut.

Vitacostilla on tuo opti-men vieläkin sen 19 dollaria. Naisten versio samoissa hinnoissa.
Fitnesstukussa sama tavara yli neljäkymmentä euroa.

Onkos porukka BCAA:ta tilannut, ilmeisesti tuossa tuotteessa ei tule ongelmia tullin kanssa? Myydäänhään tuota Suomessakin vapaasti.

Onkos porukka BCAA:ta tilannut, ilmeisesti tuossa tuotteessa ei tule ongelmia tullin kanssa? Myydäänhään tuota Suomessakin vapaasti.

noissa on ongelmana painorajoitukset, mitä painavampaa kamaa tilaa niin sitä isommat postikulut.

Niin no tuota bcaa:ta kannattaa painonsa puolesta vielä tilata ainakin esimerkiksi vitacostista, näyttäisi olevan huomattavasti halvempaa kuin Suomessa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Niin no tuota bcaa:ta kannattaa painonsa puolesta vielä tilata ainakin esimerkiksi vitacostista, näyttäisi olevan huomattavasti halvempaa kuin Suomessa.

Vitacostista olen kolmesti tilannut monster aminoa. Joka kerralla ollut joku tarjous että toinen purkki puoleen hintaan. Eli kaksi purkkia noita + jotain vitamiineja/omegoita. Aina tulleet perusmaksuilla sekä ei ole ollut tullissa.
Sitten jos viellä uusi asiakas niin linkillä saa viellä sen 10$ pois hinnasta.

Tullasin juuri viimeisimmän lähetykseni tullin nettipalvelun kautta. PAketissa oli omega 3, c-vita, d-vita ja b-vita. tuotteet $51.89 ja posti $4.00.

Tein selvityksen ensin tavara-kohdan Sekalaista - Lisäravinteet kautta. Tuli samantien päätös, että paketin arvo 42,23€, ei kanneta tullia, ALV 24% --> maksettavaa 10.15€.

Koska lisäravinteiden ALV minun tietääkseni pitäisi olla 14%, yritin muuttaa sitä sisältöä niin että ilmoitin itse sisällön (Ravintolisä) ja tavarakoodin (sama kuin lisäravinteet) ekä ALV:n (14%). Ei auttanut, AVL24% on ja pysyy. Maksoin laskun kun en jaksanut enää muutaman euron takia käyttää enempää aikaa. Kusetukselta tuntui kuitenkin.

Hmm. Oman logiikkani mukaan laskutoimitus 51,89*0,14 + 4*0,24 = 7,399, joka on Googlen valuuttalaskimella nyt 5,69€, joka siis paukuttaisi rajat. Menee yli vaikka laskisi pelkästään tuotteiden arvolla. Oletkohan sitten laskenut vahingossa jonkun alennuksen mukaan ja päätynyt sitten hyväksyttävään lopputulokseen. Nyt kun itse vilkaisin, niin oman paketin kylkeen oli kyllä painettu tuotteiden yhteisarvon sijaan pelkästään tuotteiden alennettu hinta (n. 41€, ennen discountteja n. 43€).

mulla ei siis ollut mitään discountteja siinä paketissa. ja tulli lätkäisi saman 24% alvin kaikelle, siis tuote sekä postit.

Kymmeniä kertoja iHerbistä tilanneena ja tästä uudesta systeemistä tietämättömänä, jäi tulliin 60$ tilaus, missä 2x purkkia 180 kapselin 3mg melatoniinia. Tullista kirje että EU:n ulkopuolelta tuodut tavarat täytyy tullata, jos arvo ylittää 22 euroa. Kirjeessä neuvotaan, että tullimaksun jälkeen toimitus postitetaan normisti himaan. Kysymys kuuluu, jos maksan tullimaksun, voiks tästä tulla jotain paskaa (lääkeainerikos tms), kun tilaus sisältää melatoniinia, joka ilmeisesti on siellä lääkeainelistalla nykyään? Eli kannataako kieltää tilanneensa, vai vaan maksaa toi 22 euroa, minkä oon tän kerran valmis kyl tietämättömyydestäni maksaa, jos vaan ei tuu mitään vakavampii rangaistuksii.

Kymmeniä kertoja iHerbistä tilanneena ja tästä uudesta systeemistä tietämättömänä, jäi tulliin 60$ tilaus, missä 2x purkkia 180 kapselin 3mg melatoniinia. Tullista kirje että EU:n ulkopuolelta tuodut tavarat täytyy tullata, jos arvo ylittää 22 euroa. Kirjeessä neuvotaan, että tullimaksun jälkeen toimitus postitetaan normisti himaan. Kysymys kuuluu, jos maksan tullimaksun, voiks tästä tulla jotain paskaa (lääkeainerikos tms), kun tilaus sisältää melatoniinia, joka ilmeisesti on siellä lääkeainelistalla nykyään? Eli kannataako kieltää tilanneensa, vai vaan maksaa toi 22 euroa, minkä oon tän kerran valmis kyl tietämättömyydestäni maksaa, jos vaan ei tuu mitään vakavampii rangaistuksii.

Ymmärtääkseni ne eivät aukaise niitä paketteja mutta haluavat tilausvahvistuksen liitteenä mistä näkevät tuotteiden hinnat ja varmistuvat siitä veron oikeudellisuudesta. Joten on rajamailla että miten käy tuon melatoniin kanssa.

Älä tee mitään, niin pakettii lähtee takaisin ja saat yrttikaupalta rahat takaisin.

Vituttaa ton melatoniinin hinta Suomessa. Kävin lääkäriltä hakemassa reseptin tohon paskaan, kun luulin, että sillä sais vähän edullisemmin. Päinvastoin. Hintaa oli muistaakseni 28euroa 30kapselille, jossa 2mg melatoniinia.. Siis vajaa 0,5€ milligrammaa kohden. Sanoin apteekissa, että heitä se resepti roskiin. Toi on vitun kallis, kun saan tosta hyllystä ilman reseptiä halvemmalla.
Ilman reseptiä olis saanut 30eurolla 100kapselia 1milligramman vahvuista. Eli 0,3€ milligrammaa kohden.

Iherbistä saa 3mg:n kapseleita 180kpl 4,8eurolla. Eli 56kertaa halvempaa kuin Suomesta apteekista reseptillä ja 33kertaa halvemmalla kuin ilman reseptiä

Toi Circadin on kyllä turhan kallista. Ite manasin pari vuotta sitten lääkärille, et melatoniinit on täällä niin hinnoissaan, että tilaan mieluummin ne jenkeistä, kun sieltä saa halvalla. Eipä se siihen muuta sanonu, ku jotain "niin, joo, totta, kyllä, joo-o"

Älä tee mitään, niin pakettii lähtee takaisin ja saat yrttikaupalta rahat takaisin.

Näin siis, kiitti infost. Ois vaan ollu mahtavaa saada taas kuukauden tauon jälkeen, millo about toi tilaus tehty, kalaöljykapselit ja mankut taas käyttöön. Pitää nyt sit kattoo mistä seuraavaks tilailee.. Ei toi yrttikauppa paljoo houkuttele, jos pystyy tilaamaan vaan 22eurolla, jos ei haluu tota tullipaskaa. Mitää suosituksii? ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom