Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
Tuota noin, sanokaapas viisaammat paljon tulisi maksamaan suunnilleen extraa, jos tilaisin esimerkiksi postikuluineen 150 dollarin paketin iHerbistä?
Noin kymmenen pakettia tullut jo tilattua ja mikään ei ole vielä jäännyt tulliin, mutta kiinnostaisi tehdä
kesällä hieman isompi tilaus.

Kiitän!
Jos tilaat jotain sellaista, minkä tulli luokittelee lisäravinteeksi, maksu on 14%. 150 € x 0,14 = 21 €.

Mikä tämä 22€ raja on mistä täällä puhutaan?? Uusi tulliraja esim vitamiineille jne. on 35.71€, sisältäen rahdin. Tuon alle kun tilaa niin paketti tulee suoraan kotiin! Voi nähtävästi olla hiukan ylikin, koska osa n. 40€ paketeista tullut joillakin suoraan kotiin? Eikä tässä ole väliä tilaatko vitamiineja vai shampoota sillä rahalla, paketissa kuitenkin lukee: lisäravinteita omaan käyttöön tms. Turha miettiä niitä tuotteiden alveja jos tilaat alle 35.71€.

mahdankohan joutua ongelmiin.. tilasin sinkkiä, magnesiumia, d-vitamiinia ja lisäks Betaine Hydrochloride with Pepsin.. tilauksen paino(?) ylitti sen verran, ettei pystynyt valitsemaan halvinta postia joten otin dhl.. no nyt tutkisin asioita tarkemmin ja tuo betaine hydrochloride on lääkeainelistalla. olen ehtinyt jo antaa sotun dhl:n.. :(

mahdankohan joutua ongelmiin.. tilasin sinkkiä, magnesiumia, d-vitamiinia ja lisäks Betaine Hydrochloride with Pepsin.. tilauksen paino(?) ylitti sen verran, ettei pystynyt valitsemaan halvinta postia joten otin dhl.. no nyt tutkisin asioita tarkemmin ja tuo betaine hydrochloride on lääkeainelistalla. olen ehtinyt jo antaa sotun dhl:n.. :(
Voiko tulliin soittaa ja ilmoittaa etukäteen, että maahan on tulossa vahingossa tilattua lääkeainetta, että ne voivat ottaa sen sivuun ilman seuraamuksia?

en tiedä, koska dhl hoitaa tullauksen mun puolesta.. kiva nyt sitten koko viikonloppu miettiä ja vatvoa tätä tilannetta.. ainut syy miks lähdin tilaa tota iherbistä oli ku ei tota ollut suomessa missään verkkokaupassa varastossa.. ...ttujen kevät...... :wall:

Hassua jos se on lääkeainelistalla, koska esim. Life-myymälät myyvät Solgarin Betaine HCl with Pepsiniä. Itsellekin on tulossa pari purkkia Vitacostista.

Kyllähän joitain lääkeainelistalla olevia tuotteita myydään luontaistuotekaupoissa, mutta se ei tarkoita sitä, että sitä saisi itse maahantuoda.

Nyt tuli henk.koht. ekaa kertaa testattua, missä menee tullausraja käytännössä. Tulos: 54,64$ paketti jäi tulliin ja 46,83$ paketti tuli läpi. Tullausmaksuja maksoin ensinmainitusta 5,90€. Outoa kyllä, postikuluista tullia ei peritty. Paketti oli perillä seuraavana päivänä siitä, kun olin tullausilmoituksen tehnyt, että ainakin kohtuu nopeaa ja näppärää.

Kyllähän joitain lääkeainelistalla olevia tuotteita myydään luontaistuotekaupoissa, mutta se ei tarkoita sitä, että sitä saisi itse maahantuoda.

Ihme logiikkaa, luulisi että lääkeainelistan tuotteita saisi vain apteekeista. Vaikea käsittää miten se tekee tilanteesta erilaisen, jos ostaa tuotteen Suomen ulkopuolelta verrattuna siihen että ostaa sen jostain lisäravinneputiikista Suomen sisällä. Perkeleen Venäjä...

Ihme logiikkaa, luulisi että lääkeainelistan tuotteita saisi vain apteekeista.

Tätä olen itsekin ihmetellyt. Tietääkö joku miten tämä on mahdollista? Luulisi, että asia olisi toistepäin eli omaan käyttöön saisi tilata stydimpiä aineita kuin elinkeinotarkoituksessa jälleenmyyntiin.

tuli muuten mieleen, että siinä lääkelistallahan on myös kofeiini. tarkoittaako se vaan esim. kofeiinitabletteja vai myös kahvia? eli saisko iherbistä ostaa edes kahvia? jotenki tää suomen meininkin on kyllä jotain niin naurettavaa välillä... odottelen maanantaita "innolla".

Olisiko tälläinen Nature's Way, Alive! Whole Food Energizer, Multi-Vitamin, Max Potency, No Iron Added, 180 Tablets - iHerb.com hyvä multivitamiini (vai hieman liian voimakas kun arvoja vertailee)? Vai onko tuolla jotain parempia? Ja noissa monissa näyttää olevan Inositolia, joka löytyy lääkelistalta, joten voiko tuollaista multivitamiinia edes tilata?

Itsellä on juuri kyseistä multia. Ensimmäisten pillerien jälkeen alkoi aina kasseja vähän jomottamaan / tuntui oudolta mutta mennyt nyt ohi, muuta en ole huomannut :D. Mutta eipähän noissa multeissa koskaan mitään oikein huomaakkaan.. Mielestäni oikein oiva tuote kun noin monta pilleriä ja vain yksi päivässä. Näyttää olevan todella monipuolinen + ei hintakaan päätä huimaa.

Ite vuotan tullin virkailijoilta yhteydenottoa. Tilasin seitsemän lootaa Quest patukoita ja siinähän menee yli rajan tilauksen arvo aika reilusti, että veroa/tullia pitää maksaa. So not, maksan sen sitten, kunhan ilmoittavat, että täällä olisi tää sun paketti, mistä pitäisi maksuja maksella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom