Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
Kesäkuun tarjous lienee vuoden paras. Harvoin ollut näin hyvää joten parempaa turha odottaa.

For the remainder of June, we are offering:

Free Global Priority Mail service for orders over $40.00, and deeper discounts on DHL Express shipping.
No voi ny helvata. Mä olen ihan varma, että eilen kun tuota tilausta kasasin, niin tuo tarjous näkyi aluksi, kunnes yhtäkkiä hävis jonnekin. Eikä tuu uudestaan näkyviin, oli tilauksen loppusumma sit yli tai ali $40. Onkohan saavuttanut vähän turhankin hyvän suosion ja ovat sit lopettaneet kesken kaiken?

Edit. Eikun komento takas. Kokeilin pistämällä yhtä tuotetta reilusti useamman kappaleen, niin tuli taas näkösälle. Ilmeisesti se totaalinen loppusumma ei vaan ollu tarpeeks.

Itse olen nykyään tilannut vitacostista. Moni tuote on halvempi ja paremmat tarjoukset. Just odottelen että milloin tuo posti 600kpl omega kapselia ja treenibuusteria, hintaa noille jäi noin 25€.
Postikulut on kylläkin isommat mutta silti säästöä. Ja sinne saa uudet tilaajat viellä 10$ alennuksen kun joku vanha asiakas antaa koodin.

Hah, Questilta tuli ensin oikein virallisen oloinen (lie juristin kirjoittama) kirje, jossa sanottiin, että nyt kun on international jutusta kyse, niin tähän lähetykseen voi tulla lisäkuluja, tullia ja veroa ja että Quest ei ole näistä missään vastuussa, eikä voi tietää, minkä kokoinen lisäkustannus tulee, että hyväksytkö tämän. Vastasin kai ensin liian monimutkaisesti ja pitkästi (yritin sanoa "Kyllä, asia on ok, laittakaa paketti tulemaan vain."), koska sieltä tuli lyhyt lisäkysymys, että onko tää nyt ok, voidaanko lähettää paketti, johon vastasin tyyliin "Yes!", enkä muuta, ettei VAAN jää mitään epäselväksi. :D Jenkit.

Mutta kokonaisuutena voin vain kehua Questin asiakaspalvelua. Ekan kerran ikinä kohtasin nettikaupassa asiakaspalvelusätin. Ihan huvikseen klikkasin siitä ja kirjoitin erään kysymyksen, mikä oli ollut mielessä. Aika pian tuli jotain "Se ja se asiakaspalvelija linjoilla, hetko, niin vastataan." ja hyvin pian tuli terveydys ja vastaus ja meikä :eek: Kysyin siinä sit pari muutaki asiaa samalla ja vastaukset tulivat saman tien. Ihan huikeaa! Onkohan millään suomalaisella nettikaupalla mitään tuommoista? Eihän nettikauppa tietenkään voisi taata, että 24/7 on joku asiakaspalvelija vastailemassa asiakkaiden kysymyksiin, mutta jos sättiasiakaspalvelija olisi linjoilla, niin tuo olisi äärimmäisen nopeaa asiakaspalvelua ja tod.näk. halvempaa ja kätevämpää firmalle, kuin puhelinpalvelu.

What. Tilaukseni jäi tulliin ja siellä seassa oli Betaine HCL:ää. Jääkö nyt koko paketti sinne? Perkele.

Siis voi vittu mitä paskaa taas..
Hei,
lähetyksestä on otettu pois tuote Glucosamine Chondroitin, joka sisältää lääkeainetta. Lääkeaineiden tilaaminen EU:n ulkopuolelta ei ola sallittua. Tuote hävitetään tullivalvonnassa.
Voitte vähentää tuotteen hinnan tullauksessanne.

Doctor's Best, Glucosamine Chondroitin MSM, 240 Capsules - iHerb.com
näköjää saa tätäkää tilaa, aiemmi tullu vaan sit tullin ohi.. perkele just kun löytää tuotteen mikä jeesas.....

näköjää saa tätäkää tilaa, aiemmi tullu vaan sit tullin ohi.. perkele just kun löytää tuotteen mikä jeesas.....

Ethän vain ole mennyt äänestämään yhtäkään sosialistista puoluetta, nimittäin tuollainen totalitarismi on juuri sitä, mitä saa niitä äänestämällä. Pitää kysyä sosialistilta lupa saako syödä ja mitä ja sitten pitää maksaa sosialistille siitä ja olla kiitollinen, että sosialisti huolehtii susta.

Ethän vain ole mennyt äänestämään yhtäkään sosialistista puoluetta, nimittäin tuollainen totalitarismi on juuri sitä, mitä saa niitä äänestämällä. Pitää kysyä sosialistilta lupa saako syödä ja mitä ja sitten pitää maksaa sosialistille siitä ja olla kiitollinen, että sosialisti huolehtii susta.

Eli ketään.

Siis eikös glukosamiinia ole saanut reseptivapaana lisäravinteena jo vuosikausia Suomessa? Täten voi todeta, että jos se jää tulliin, niin on asiantuntemuksen puutteesta kyse. Toki glukosamiinia saa myös reseptillä ja siten paljon halvemmalla, kuin lisäravinteena, mutta ihan tuosta noin lisäravinnekaupasta ilman reseptiä myös, eli ei mitenkään pitäisi jäädä tulliin. Sama nykyään melatoniinin kohdalla. Ennenhän se oli vain reseptillä saatavilla Suomessa, muualla pääosin reseptivapaana lisäravinteena.

Glukosamiini on ollut listoilla ties kuinka kauan. Mä oon käsittänyt, että edes listoilla olevia reseptivapaita tuotteita ei saa maahantuoda. Eviralla on vissiin näpit tässä jotenkin pelissä. Pahin skenaario on tietenkin se, että tilaat kiinasta jotain supermelatoniinia ja siellä onkin sitten rotanmyrkkyä. Evira on luultavasti tutkinut Suomessa myytävät melatoniinit ja ne ei luultavasti sisällä ainakaan hirveesti rontamyrkkyä.

Minä väittäisin toista ihan vaan sillä perusteella että olen lukenut toisaalta netistä. Eli ennen tuli tuo glukosamiini tullista läpi, itsekin olen tilannut ja sitä saa ja sai Suomestakin mutta nyt keväällä tullut uusi lista sisältää sen ja siksi ei enää tule läpi.
Ja se että jotain saa suomesta ilman ressua ei viellä takaa sitä että se olisi vapaasti tilattavissa ulkomailta.

Voi pylly, oli niin kätevä lisäpönikkä vitamiinitilauksen ohella. Täytyy jatkossa siirtyä sitten apteekin valikoimiin, jos nämä nykyisin menee suoraan hävitykseen kovalla seulalla. Ei lopulta kovin paha kuitenkaan, jos parilla kybällä saa 1,5g/pv satsin 3kk:lle (arthrobalans verkkoapteekista x). Aika byrokratiamainen tuo lääkelistastatus tuntuisi silti olevan. Kumminkaan kyseessä ei ole mikään kolmiolääke vahvoilla sivuvaikutuksilla, vaan melko simppeli ravinne nivelille. No, ehkä tällä säästyy niiden muutamien henkiparka, joiden mielestä jossain kiinalaisissa myrkkylammikoissa huljutetuissa tableteissa ei ole paljoakaan vikaa. Mikä helpotus.

Yritykset saavat joillekin lääkeainelistalla oleville aineille kuten glukosamiinille ja melatonille maahantuontiluvan. Yksityiset ei. Itse tilaisin tuollaiset tuotteet vaikka Briteistä.

Oliko moniko mg? Tuliko sakkoja?

3 mg. Ei tullut sakkoja.

"Käsittelijän havaitsema virhe
paketissa oli melatonin 3 mg nimistä ainetta, joka lasketaan lääkeaineeksi. otttu
tullin haltuun. voitte vähentää ko aineen tullauksestanne."

edit. Ainakaan vielä ei ole tullut mitään tietoa sakoista

No hyvä että ottaa ainoastaan pois, eikä lähde pelleilemään sakoilla tai muilla. Saa nähdä millon kosahtaa ekan kerran itsellä. Tilauksia on kuitenkin aika paljon jo takana.

Maanantaina tilattu 120€ arvoinen paketti iherbistä ja rahdiksi valitsin dhl expressin ja keskiviikkona puolenpäivän aikoihin oli paketti käsissäni. Nopeeta oli ja ei muita maksuja;).

Maanantaina tilattu 120€ arvoinen paketti iherbistä ja rahdiksi valitsin dhl expressin ja keskiviikkona puolenpäivän aikoihin oli paketti käsissäni. Nopeeta oli ja ei muita maksuja;).

DHL ei tullannut tuota? Kyllä niiden ainakin pitäis.

Mulle tuli Tullilta kirje mun vähän päälle 6kg protupatukkatilauksesta. Justiin tein netitse tullausilmoituksen. Saapa nähdä, paljonko tulee veroa. En ressaa asialla, vaikka tullin nettitullaussysteemi aika monimutkainen olikin. Olen silti varma, että saan paketin pikapuoliin lähipostiini, eikä jää edes paha hinta per patukka. :) Eiköhän tuo ihan noileesti järjestyne kumminkin, kunhan ilmoittavat veron/tullin määrän vain ja maksan sen pois.

Mulle tuli Tullilta kirje mun vähän päälle 6kg protupatukkatilauksesta. Justiin tein netitse tullausilmoituksen. Saapa nähdä, paljonko tulee veroa. En ressaa asialla, vaikka tullin nettitullaussysteemi aika monimutkainen olikin. Olen silti varma, että saan paketin pikapuoliin lähipostiini, eikä jää edes paha hinta per patukka. :) Eiköhän tuo ihan noileesti järjestyne kumminkin, kunhan ilmoittavat veron/tullin määrän vain ja maksan sen pois.

Siinä nettitullauksessa kannattaa olla tarkkana että tilee lisäravinteiden oikea alv-kanta 14% maksettavaksi eikä vahingossa 24%. Muistaakseni jossain oli mainintaa, että se "pikavalinta" lisäravinteille laittoi väärin alvikannan ainakin jossain vaiheessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom