Idols 2007

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Komppaan toolatea osittain. Hyvä valinta Kristianilta.

Arilta perussetti, mutta "if it works, why change it?" :) Nämä kaksi siis varmoina jatkoon.

Annakin melko varmasti jatkaa vaikka ääntä ei tulisikaan, koska fanit äänestää saldorajat paukkuen hänet jatkoon.

Kristiinan toivon saavan biisin vedettyä kunnialla. Toi biisi ei kuitenkaan ole mikään ihan helppo.

Panu hissuttelee itsensä laulukuoroon (no pun intended :)) Take That vedolla.

Mia putoamisvaarassa, mutta yllätti ainakin viime viikolla minut positiivisesti.
Muutetaan ennustusta sen verran, että Kristiina on suuressa putoamisvaarassa ja Panu on toinen vaihtoehto laulukuoroon. Mian biisivalinta saattaa pelastaa hänet tänään.

Ei kai arvon herra hunter killer epäile Suomen suosituimman teini-lehden päätoimittajan(tms?) ammattitaitoa :D

edit. mxm tiesin toki tämän. Muistan hänet Jyrkin ajoilta. En pitänytkään päätoimittajan tittelia hänen ainoana kredibiliteettina(miten ihmeessä toi edes kirjotetaan?)

Ei kai arvon herra hunter killer epäile Suomen suosituimman teini-lehden päätoimittajan(tms?) ammattitaitoa :D

Hyvä muistaa, että Ståhl on ollut musiikkitoimittajana jo pidemmän tovin ja varmaan tietää muustakin kuin Antti Tuiskusta ja Pandorasta.

Minusta se taas oli pelkkä vahinko... Katja tarkoitti tietenkin Ian Gillania :) Tai no mistä sen tietää

ps. Deep Purple Joensuussa \,,/

Ja näin meitä opastaa raskaan musiikin suuri ja uskottava 18-vuotias asiantuntija.
Se nyt vaan on niin, että harvalla 22v pojalla on vielä samaan uskottavuutta ja karismaa kuin jollain James Hetfieldillä tai muulla vastaavalla, jolla ikää ja esiintymiskokemusta on kymmeniä vuosia. Kyllä Ari hyvässä alussa on, ne suurimmat uskottavuusongelmat tuossa kisassa ovat jollain ihan muilla tyypeillä kuin Arilla.
P.S. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan: huonosti perusteltuun ja ilkemämieliseen postiin vastataan samalla mitalla.
Miten tää nyt liittyi mihinkään? Se vaksi kritisoi Ilkka Jääskeläistä, ei Aria.

Palatakseni viime viikon kisaan... Huomasi kukaan että tämä Suosikin päätoimittaja sanoi Arin esityksen jälkeen, että "Osaako tätä vetää joku muukin hyvin kun Bruce Dickinson?" Siis onko Iron Maiden esittänyt joskus Deep Purplen biisejä vai häh...
Se puhui hevistä, ei Purplesta. En muista sanatarkkaan miten se meni, mutta ajatus oli kutakuinkin seuraava. Asko sanoi Arille ensiksi jotain tyyliin "Nyt sä pääsit viimein laulamaan sitä mitä sä parhaiten osaat, eli heviä. Ja ihan hyvin sä vedit, mutta niin vetävät monet muutkin hevilaulajat..." ja Katja tokaisi siihen taas "Osaako sitä/tätä(heviä) vetää joku muukin hyvin kuin Bruce Dickinson?"

Aikaisemmin mä en ole pitänyt Aria mitenkään erikoisena, mutta nyt kun katsoin sen viime jakson niin pakko sanoa, että Ari veti hiton hyvin sen Perfect Strangersin. Kiitos entisen Radio Cityn, kyseinen biisi kuuluu Welcome to the Junglelin ja muiden vastaavien ohella niihin, joiden kuuleminen alkaa vituttamaan. Tossa ohjelmassa se kuulosti kuitenkin ihan hyvältä, paljon paremmalta kuin alkuperäinen. Arin pitää vetää jossain vaiheessa Bruce Dickinsonin Tears of the Dragon, niin kilpailun voitto alkaa olemaan varma.

Kristianin esitys alkoi taas unettamaan puolen minuutin kohdalla ja hyppäsin suoraan tuomarien kommentteihin. Ilmeisesti ihan hyvin laulettu, mutta Kristian ei ole vaan "mun tyyppiä", joten se on mulle periaatteessa ihan sama mitä se laulaa ja miten hyvin. Kristianin voisin paremminkin kuvitella laulavan jotain serenadeja parvekkeen alla joillekin yksinäisille kolmekymppisille naisille.

Pikku-Annalta olen peräänkuuluttanut jonkin rauhallisemman biisin laulamista välillä. Nyt kun se viimein niin teki, niin ymmärrän miksi se aina haluaa laulaa niin korkealta ja kovaa. Se ei yksinkertaisesti osaa laulaa muuten. :(
Harmi sinänsä, tyttö vetää kuitenkin noista eniten asenteella ja sille ton kilpailun voitto merkitsisi kaikkein eniten.

Muiden jäljellä olevien kilpailjoiden matkan olisi pitänyt tyssätä jo alkukarsintoihin.

Ennustuksia.

Oikea biisilista:
Ari: Iron Maiden -The Evil that Men Do
Kristian: Lenny Kravitz - Are You Gonna Go My Way
Mia: Pink - Nobody Knows
Panu: Eric Clapton - Tears in Heaven
Kristiina: Celine Dion - My Heart Will Go On
Anna: Alicia Keys - A Woman’s Worth

Arin kohtalon hetki. Onko hän oikea hevilaulaja vai poika joka laulaa korkealta? Minä en ainakaan anna anteeksi mitään rutiinisuoritusta. Laulakin hyvin, prkl. Ari on automaattisesti jatkossa, veti miten veti.

Kristian rockaa miehekkäällä raspilla itsensä jatkoon. Remun suosikki.

Miasta ei ole tuota Pinkiä viemään kotiin. On vaarassa pudota. Tuomareilta tulee 1 puolesta ja kolme vastaan.

Panu, hoh-hoijaa, teinit itkee, minä en. Valitettavasti jatkoon, mutta on vaarassa pudota. Taikapeili kehuu virettä, muut tuomarit kehuu, että Panu on omillaan juuri tälläisissä biiseissä. Remu ei tykkää.

Kristiina. Teit virheen. Sinä putoat. Biisi jonka kaikki tytöt haluaa laulaa, mutta kukaan ei osaa. Ei ainakaan kukaan suomalainen 16-vuotias.

Anna sulattaa metallisydämeni ja olen polvillani ruudun edessä. Samalla Asko keräilee itseään tuomaripöydän alta yhdessä Jonen kanssa.Remu ei sen sijaan enää tässä vaiheessa tiedä missä mennään.

Arin kohtalon hetki. Onko hän oikea hevilaulaja vai poika joka laulaa korkealta? Minä en ainakaan anna anteeksi mitään rutiinisuoritusta. Laulakin hyvin, prkl. Ari on automaattisesti jatkossa, veti miten veti.

Tässä pahimmille vastarannan räkäkiiskeille esimakua illan "rutiinisuorituksesta".

http://www.youtube.com/watch?v=Q-6BsAvF7Tw

Kyllä toi suoritus antaa kovan vastuksen Dickinsonin marraskuiselle live-tulkinnalle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja näin meitä opastaa raskaan musiikin suuri ja uskottava 18-vuotias asiantuntija.

Se nyt vaan on niin, että harvalla 22v pojalla on vielä samaan uskottavuutta ja karismaa kuin jollain James Hetfieldillä tai muulla vastaavalla, jolla ikää ja esiintymiskokemusta on kymmeniä vuosia. Kyllä Ari hyvässä alussa on, ne suurimmat uskottavuusongelmat tuossa kisassa ovat jollain ihan muilla tyypeillä kuin Arilla.

P.S. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan: huonosti perusteltuun ja ilkemämieliseen postiin vastataan samalla mitalla.

Juu siis Ilkka "auktoriteetti" Jääskeläistä tuossa mollasin. :)

EDIT: Arihan on ollut suosikki jo siitä Kirkan biisistä alkukarsinnoissa. :D

Elikkä kohtaa lähtee taas. Biisivalinnat seuraavat:

Kristian
Lenny Kravitz:Are You Gonna Go My Way

Ari
Iron Maiden:The Evil that Men Do

Mia Permanto
Pink:Nobody Knows

Panu
Eric Clapton:Tears in Heaven.

Kristiina
Celine Dion:My Heart Will Go On.

Anna
Alicia Keys:A Woman’s Worth

Taitaa olla Kristiinalle hieman liian iso pala haukattavaksi tällä kertaa. Ei voi mitään, Kristiina tippuu.
Mielestäni Ari saisi näyttää hieman
muitakin puoliaan itsestään, kuin pelkän hevi kiekunan, vaikka tosin hyvin vetääkin.

Mielestäni Ari saisi näyttää hieman
muitakin puoliaan itsestään, kuin pelkän hevi kiekunan, vaikka tosin hyvin vetääkin.

Miksi ihmeessä? Hevari on hevari eikä sen tarvi mitään Take Thatia ruveta hoilaamaan.

Luulen että Ari haukkasi liian vaikean Maidenin kipaleen laulettavaksi. Lähinnä huolestuttaa ne kohdat joita ei lauleta niin korkealta. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä. Hienoa kuitenkin että kuulee muitakin biisivetoja kuin perinteistä junttipopjööttiä. Odotan silti innolla miten Kuoppis paukuttaa kannuja suosikkibändini biisin tahdissa.

edit: olen kyllä katsonut tuon YouTuben pätkän ja se ei vakuuttanut :)

Luulen että Ari haukkasi liian vaikean Maidenin kipaleen laulettavaksi. Lähinnä huolestuttaa ne kohdat joita ei lauleta niin korkealta. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä. Hienoa kuitenkin että kuulee muitakin biisivetoja kuin perinteistä junttipopjööttiä.
Tossa http://www.youtube.com/watch?v=Q-6BsAvF7Tw Ari vetää ko. biisin Karaoken MM-kisoissa. Siitä esimakua. :)

Vähän ärsyttää kun Ari näyttää vetävän vain noita "varmoja" biisejä. Eli niitä joita näkee juuri tuolla youtubessa. Sais vetää jotain muuta. Ettei mene ihan kasariheviksi koko finaali Arin kohdalta.

Siellä on niin kovat soittajat, että laimeudesta ei huolta. Nauratti kun toisella foorumilla pähkäiltiin osaavatko noin vaikeaa biisiä vetää? :D Biisihän on hemmetin simppeli ja tuon tason ukot vetää sen vaikka unissaan.

Miksi monet jankuttaa, että perkeleen Ari kun vetää Heviä? Se on sen omin juttu niin se vetää sitä. Miksi Anna Abreu ei räppää välillä? Ja johan se Ari vetäisi Piano Manin, joka ei oo heavya nähnytkään.

edit: olen kyllä katsonut tuon YouTuben pätkän ja se ei vakuuttanut :)
Kannattaa ottaa huomioon, että kyseinen klippi on tallennettu kamerakännykällä. Johtuen äänisignaalin AD-muunnoksesta koko äänisignaali saattaa laskostua alempitaajuiseksi signaaliksi, jos näytteenottotaajuus ei ole tarpeeksi suuri. Varsinkin korkeataajuiset komponentit tahtovat leikkautua pois, jolloin muunnettu signaali ei enää vastaa alkuperäistä. Eli ihan vaan tällainen tekninen huomio...

Suositut

Back
Ylös Bottom