Olen taikinahuuli sinua kymmenen vuotta vanhempi todennäköisesti, olen joissakin asioissa sinun kanssasi täysin samaa mieltä kokemuksen syvällä rintaäänellä ja joissakin asioissa erimieltä. Kysymys sinulle, luuletko että elämäntilanteesi paranee kun olef Facebookissa kaiken päivää ja katsot jotain Jersey Shorea teeveestä? Oletko koskaan miettinyt että teet jotain? Tarkoitan tällä tekemisellä että ajattelet laatikon ulkopuolella. Ymmärrätkö sen asian että jos haluat päästä "oravanpyörästä" ni se ei käy parissa vuodessa vaan on vuosikymmenen asia. Itse olen nyt noin 7v tehnyt kiinteistöasioita, ja näen maalin 3-5v päässä, silloin olen toivottavasti ulkona kaikesta paskasta.
Käyn kerran kuukaudessa facebookissa (olen niitä ihmisiä jotka lähtee autolla/kevarilla kattoon kavereita jos on vaan kyyti ja varaa maksaa bensat) enkä kato jersey shorea, tai yleensä mitään noita ajanpolttoa, jos sitä tarkotit. Teen paljon kaikkea, olen yrittänyt laittaa firmaa pystyyn yms mut ei ne onnistu. Muunmuummoassa rakennan paljon autoja ja rakennan justii kesämökkiä itelle, mutta nuo molemmat hommat alkaa masentaan saatanasti. Nykyään jos alotan tekemään jotain niin alotan aina kaikki sillä asenteella että joku jossain vaiheessa lyö suunnitelmat roskakoriin tai alkaa laittaan niin järjettömästi vastaan että hommasta katoo kaikki kiva, mutta ennemmin sitä kun istua tietokoneella tai jotai
Nyt olisi intin jälkee tarkoitus valita semmonen korkeakoululinja mistä pääsee varmasti ulkomaille, yliopisto tai AMK, ei menis lukiokaan 100% hukkaan. Kun olen noitten tulevien insinöörien kans jutellu niin ne ainakin sanoo että laitetaan puolipakolla ulkomaille opiskelemaan/töihin (tai asia muotoillaan niin että pakko ei ulkomaille ole lähteä mutta ei se teidän elämä ihan siihen lopu :D ). Paras scenaario olis jos pääsis vaikka saksaan lukemaan automaatiota ja sit vaikka siihen koulun viereen bemarille tai audille töihin, ja jos alkaa se paikka nyppimään niin suoraa EU:n ulkopuolelle jonnekki palmujen alle en tiedä toimiiko käytännössä, siten olen elämääni kasannut ettei tänne suomeen sido yksikään asia sitten kun viimmeset sulakkeet palaa ja muutto olisi mahdollisimman kivutonta, jos suomessa vielä sivussa opiskelis baarimikoksi ja portsariksi niin luulis että jostai nuorisopaikasta maailmasta löytyy jotai töitä. Eri kieliä pitäs alkaa tahkomaan älyttömästi, eiköhän intis ainakin ole siihen luppoaikaa. Vanhemmat reissaa aika paljon ulkomailla lomalla, ja joskus pääsee siinä itsekin siivellä, voi olla että sitten täysi-ikäisenä tulee revittyä se paluulippu. Sitenkin asiaa ajatellut että jos kakaroita joskus saan (joita kyllä haluan) niin täytyy mun pystyä järjestämään niille mielenkiintosempi nuoruus kun tämä Suomen maaseutu :D
Vastasinko kysymykseen vai ymmärsinkö edes oikein? Niin olen yrittänyt elää että en edes joudu mainitsemaasi suomalaiseen oravanpyörään, vaikea tosin sanoa olenko sielä jo