Hyvinkään ampumatapaus

Olen taikinahuuli sinua kymmenen vuotta vanhempi todennäköisesti, olen joissakin asioissa sinun kanssasi täysin samaa mieltä kokemuksen syvällä rintaäänellä ja joissakin asioissa erimieltä. Kysymys sinulle, luuletko että elämäntilanteesi paranee kun olef Facebookissa kaiken päivää ja katsot jotain Jersey Shorea teeveestä? Oletko koskaan miettinyt että teet jotain? Tarkoitan tällä tekemisellä että ajattelet laatikon ulkopuolella. Ymmärrätkö sen asian että jos haluat päästä "oravanpyörästä" ni se ei käy parissa vuodessa vaan on vuosikymmenen asia. Itse olen nyt noin 7v tehnyt kiinteistöasioita, ja näen maalin 3-5v päässä, silloin olen toivottavasti ulkona kaikesta paskasta.

Käyn kerran kuukaudessa facebookissa (olen niitä ihmisiä jotka lähtee autolla/kevarilla kattoon kavereita jos on vaan kyyti ja varaa maksaa bensat) enkä kato jersey shorea, tai yleensä mitään noita ajanpolttoa, jos sitä tarkotit. Teen paljon kaikkea, olen yrittänyt laittaa firmaa pystyyn yms mut ei ne onnistu. Muunmuummoassa rakennan paljon autoja ja rakennan justii kesämökkiä itelle, mutta nuo molemmat hommat alkaa masentaan saatanasti. Nykyään jos alotan tekemään jotain niin alotan aina kaikki sillä asenteella että joku jossain vaiheessa lyö suunnitelmat roskakoriin tai alkaa laittaan niin järjettömästi vastaan että hommasta katoo kaikki kiva, mutta ennemmin sitä kun istua tietokoneella tai jotai

Nyt olisi intin jälkee tarkoitus valita semmonen korkeakoululinja mistä pääsee varmasti ulkomaille, yliopisto tai AMK, ei menis lukiokaan 100% hukkaan. Kun olen noitten tulevien insinöörien kans jutellu niin ne ainakin sanoo että laitetaan puolipakolla ulkomaille opiskelemaan/töihin (tai asia muotoillaan niin että pakko ei ulkomaille ole lähteä mutta ei se teidän elämä ihan siihen lopu :D ). Paras scenaario olis jos pääsis vaikka saksaan lukemaan automaatiota ja sit vaikka siihen koulun viereen bemarille tai audille töihin, ja jos alkaa se paikka nyppimään niin suoraa EU:n ulkopuolelle jonnekki palmujen alle :) en tiedä toimiiko käytännössä, siten olen elämääni kasannut ettei tänne suomeen sido yksikään asia sitten kun viimmeset sulakkeet palaa ja muutto olisi mahdollisimman kivutonta, jos suomessa vielä sivussa opiskelis baarimikoksi ja portsariksi niin luulis että jostai nuorisopaikasta maailmasta löytyy jotai töitä. Eri kieliä pitäs alkaa tahkomaan älyttömästi, eiköhän intis ainakin ole siihen luppoaikaa. Vanhemmat reissaa aika paljon ulkomailla lomalla, ja joskus pääsee siinä itsekin siivellä, voi olla että sitten täysi-ikäisenä tulee revittyä se paluulippu. Sitenkin asiaa ajatellut että jos kakaroita joskus saan (joita kyllä haluan) niin täytyy mun pystyä järjestämään niille mielenkiintosempi nuoruus kun tämä Suomen maaseutu :D

Vastasinko kysymykseen vai ymmärsinkö edes oikein? Niin olen yrittänyt elää että en edes joudu mainitsemaasi suomalaiseen oravanpyörään, vaikea tosin sanoa olenko sielä jo

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakko vielä kitistä tosta uutisoinnista. Vittu kun tässä maassa on lehtien kirjottelu niin ala-arvosta, ettei mitään rajaa. Haastatellaan naapurin mummon kaiman kummin siskoa, joka oli kuullu kun kaveri kerto jonkun ampuneen. Eräässä lehtijutussa mainittiin ampujan fanittama firma. Mitä vitun tekemistä sillä on koko asian kanssa? Siellä firman päässä ollaan varmaan todella tyytyväisiä, kun sanomalehden valopään takia ihmiset yhdistää nyt nää kaks asiaa toisiinsa.

Jos näille hulluille tulee tarve ampua joku, niin miksi eivät ammu itseään? Onko se niin kivaa päästä näkemään päähänpistonsa tulos??!?! No eipähän hullujen liikkeistä tai ajatuksista ota kukaan selvää, eivät hullut luultavasti itsekään.

Jos tuntuu että maailma on paska paikka ja kaikki muut ihmiset mulkkuja, ni pitäähän se jollekki päästä kostamaan. Varsinki jos kuvioissa o ollu kiusausta ja muuta. Kyseinen nuori mies vaikutti vähän nössöltä ja just sellaiselta jota vähän kiusataan, sitten sairastunut masennukseen eikä oo oikein suuntaa elämässä, vähätki palikat hukassa. Olihan tässäkin alkoholilla osuutta asiaan, plus masennuslääkkeillä.

Oon aika varma että nyt kyseisellä paikkakunnalla vähän harmittaa niitä tyyppejä jotka o kyseistä jantteria sorsineet elämänsä aikana.

Joo vastasit ja hyvin, yleistin sinua "normaaliksi" parikymppiseksi jannuksi, olin väärässä. Jokainen on jollakin tavalla oravanpyörässä ellei oikeasti ole miljoonaa tai kahta tilillä, tai näin ainakin minä itse ajattelen. Tois Saksa on ihan hyvä idea, ei kannata turhaan jäädä tänne Suomeen. Tossa lapsi asiassa olen täysin samaa mieltä että en tee itse ennen lapsia ennenkuin pystyn tarjoamaan niille maailman parhaan koulutuksen ja hyvän elämän. Suomessa toi firman pyörittäminen on vitun vaikeata ja yhtä helvettiä.

Kyllä ainakin Suomessa keskikokoisessa 200 tuhannen asukkaan kaupungissa riittää joissakin määrin tekemistä. Viikonloput baarissa, ja arkenakin. Kivaa on.

Hirveä tapaus sinällään. Toivottavasti ammuttu poliisi selviää. Ja tosiaankin tätä poliisineitokaista ja kuolonuhreja oli ammuttu hirvikiväärillä. Tavallaan tässä kävi "tsägä" (tiedän todella huono termi tähän tapaukseen) siinä että jantteri räiski ensiksi tuolla piekkarilla menemään, niin ei tullut kalmoja sitten vielä isompaa kasaa.

Ottaa vaan päähän myös kyllä silti tämä kieltämisvimma. Vaikka en yhtään asetta ole koskaan omistanutkaan, niin ei sitä pidä kieltää. Kaikkea kun ollaan muutenkin kieltämässä nykyaikoina. Itsekkin olen pienestä Etelä-suomalaisesta kylästä kotoisin ja aseet ovat ihan hieno harrastus juurikin tuon ikäisille kavereille siinä missä kevaritkin, yms.

Ai eivät?

Kyllä tuollaista nyt vähän helvetisti enemmän tapahtuu, kuin sitä että kiivetään katolle ja aletaan ammuskelemaan ihmisiä.

Eivät. Kyse on todennäköisyyksistä. Kuinka suuri osa känniin haluajista on valmis juomaan myrkkyviinaa? Väitän, että se on hyvin pieni osuus. Väitän myös, että känniin haluajia on paljon enemmän kuin niitä, jotka haluavat ampua ihmisiä. Eli jos yhtä pienellä osuudella ampujista toteuttaisi ampumisensa kuin kännääjistä myrkkyviinan juonnin, niin olisiko meillä ollut vielä ainuttakaan ampujaa. Tietenkin ne jotka ovat päättäneet tappaa itsensä ampumisen lopussa olisivat toimineet kuitenkin ja niitä on merkittävä osa ja sellaisia ei oikein voi millään pelotella.

Teet saman päättelyvirheen kuin ne, jotka väittävät vaikkapa tiikerin olevan turvallisempi kuin ihminen, koska ihmiset tappavat enemmän ihmisiä kuin tiikerit. He eivät osaa suhteuttaa vaaroja.

Tuosta kaverista tuli varsin tunnettu...

2iw0ht0.jpg

Eivät. Kyse on todennäköisyyksistä. Kuinka suuri osa känniin haluajista on valmis juomaan myrkkyviinaa? Väitän, että se on hyvin pieni osuus. Väitän myös, että känniin haluajia on paljon enemmän kuin niitä, jotka haluavat ampua ihmisiä. Eli jos yhtä pienellä osuudella ampujista toteuttaisi ampumisensa kuin kännääjistä myrkkyviinan juonnin, niin olisiko meillä ollut vielä ainuttakaan ampujaa. Tietenkin ne jotka ovat päättäneet tappaa itsensä ampumisen lopussa olisivat toimineet kuitenkin ja niitä on merkittävä osa ja sellaisia ei oikein voi millään pelotella.

Minäkin puhun todennäköisyyksistä. Mikä on tilastojen mukaan todennäköisyys sille, että yksilö (vaikkapa sinä) alkaa ampua ihmisiä, tai sitten sille, että yksilö juo myrkkyviinaa. Tällä kaavalla sinä juot todennäköisemmin myrkkyviinaa.

Teet saman päättelyvirheen kuin ne, jotka väittävät vaikkapa tiikerin olevan turvallisempi kuin ihminen, koska ihmiset tappavat enemmän ihmisiä kuin tiikerit. He eivät osaa suhteuttaa vaaroja.

Sulla on itsellä ihan helvetin paha aivokatkos. Suhteuta ensin ihmisten määrä tiikerien määrään.

EDIT: Enkä nyt todellakaan väitä, että random tiikeri olisi "turvallisempi", kuin random ihminen.

Ja väittäisin että valtaosa niistäkin tappajista jotka eivät aio tappaa itseänsä lopuksi, ovat silti sellaisessa mielentilassa ettei pelottelulla ole mitään vaikutusta. Kyllähän jo se, että ryhtyy noihin murhahommiin osoittaa sen että harkinta on pettänyt lopullisesti, joten vaikuttaisiko siinä rangaistuksen pelko enää millään tavalla?

Minun nähdäkseni vankila ei ole väkivaltarikollisille alkuunkaan oikea paikka, vaan kaikki törkeään pahoinpitelyyn, raiskaukseen tai näitä vakavampaan väkivaltarikokseen syyllistyneet pitäisi toimittaa pakkohoitoon, josta vapautuisi vasta kun hoitava lääkäri on sitä mieltä että riski rikoksen uusimiseen on pieni. Jos paranemista ei näyttäisi tapahtuvan niin siellä vietettäisi sitten loppu elämä. Kyllähän tuollainen maksaisi tietysti aika helvetisti, mutta toisaalta jos tällä tavalla saisi rikollisuutta ja väkivaltaa vähenemään niin kyllä jossain kohtaa taas säästyisikin rahaa.

Jos näille hulluille tulee tarve ampua joku, niin miksi eivät ammu itseään? Onko se niin kivaa päästä näkemään päähänpistonsa tulos??!?! No eipähän hullujen liikkeistä tai ajatuksista ota kukaan selvää, eivät hullut luultavasti itsekään.

Tota minäkin olen miettinyt. Että jos on kova tarve ammuskella, niin ampukoon itsensä eikä muita viattomia ihmisiä.
Mutta eipä sitä tiedä mitä tollasen hullujen päässä liikkuu. Kun luin tosta ampujasta, niin kyllä se juttu pisti silmään
että hän ihannoi jotain sotien tarkka-ampujaa..

Ei kai tuota kukaan vakavissaan oo väsänny..? Mulle tuli mielikuva, että toi on pikemminkin vittuilua noita kohtaan.

Kyllä noita kouluampujia on ainakin osa aiemmin fanittanut. Sama porukka ihannoi niitä jenkkien ampujiakin. Tuo kuva ei oikein toimi vittuiluna noiden sanavalintojen takia.

Ei kai tuota kukaan vakavissaan oo väsänny..? Mulle tuli mielikuva, että toi on pikemminkin vittuilua noita kohtaan.
Mitäs vittuilua toi on muuta kuin omaisia kohtaan.

Kyllähän niitä "ihannoidaan" kun sääli on sairautta ja ajatusmaailma kieroutunut. Lukee noista 4.chaninikin juttuja niin kyllä Breivikiäkin fanitettiin ihan kybällä.

Toivottavasti tuomitaan syyntakeettomaksi ja lukitaan loppuiäkseen Niuvanniemeen. Muussa tapauksessa saattaa päästä vielä vapaaksi.

Tai sitten kansalaisuus pois ja Mogadishuun.

Kun luin tosta ampujasta, niin kyllä se juttu pisti silmään
että hän ihannoi jotain sotien tarkka-ampujaa..
Tuskin se sitä ihannoi sen ihmeemmin. Kunhan tykkäsi Facebookissa, kuten nyt vaikka minä. Se on enemmänkin kunnianosoitus kovalle miehelle. Googleta Simo Häyhä, niin tiedät edes mistä puhutaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom