Hyviä saliohjelmia massan kasvatukseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Damis
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No niin aloitin tässä salilla käymisen vajaa 4 vuotta sitten, tavoitteenani saada vähän lihaa luiden ympärille. Aluksi kehitys oli nopeaa, kun ei suurempaa liikuntataustaa ollut ja ensimmäisten reilun kolmen vuoden aikana lihasmassaa tulikin hyvin hyvin nopeasti hieman vajaa 40kg, mutta nyt viimeisen puolen vuoden aikana on tuntunut, että kehitys on pysähtynyt melkeinpä kokonaan, puntti tulokset eivät tahdo nousta, eikä massaa tulla ollenkaan lisää. Tällä hetkellä teen salilla kolmijakoista ohjelmaa: yhtenä päivänä jalat, toisena ojentajat rinta ja hartiat ja kolmantena hauikset ja selkä. Eli hyvät massaohjelmat ja muut neuvot olisivat tarpeen.

Ootko nelijakosta tehny?

Ma: Rinta, Hauis, Epäkkäät
Ti:Etureidet, Pohkeet, Vatsat
Ke:Lepo
To:Selkä, Olkapäät, Ojentajat
Pe:Lepo
La:Takareidet, Kyljet, Vatsat
Su:Lepo

Itellä tollanen käytössa nyt ja ihan hyvin mulle toiminu.

Itse en ainakaan näe mitään ongelmaa tuossa 40kg 4 vuodessa. Kirjoittajan ikäkin on 19, joten sali tullut aloitettua 15vuotiaana... Lisäksi tässä vielä lainaus hulkilta:
Ei kai tästä nyt pidä taas ruveta vääntämään. Jos lääkärit, jotka tuon 2 kilon säännön ovat kehittäneet, ovat puhuneet nimenomaan lihaksen proteiinimassasta, voi luku olla kohtalaisen realistinenkin sillä lihaksesta on ylivoimaisesti suurin osa vettä. Tällöin esimerkiksi 2 kiloa lihaksen proteiinimassaa tarkoittaa 10-15 kiloa lihasta (lihas sisältää sekä proteiinia että nestettä).

Mutta tuo 2 kilon lihasmassan sääntö on jostain niin käsittämättömän syvältä ettei sitä voi edes ymmärtää. Suoraan sanottuna aika heikot geenit ja retuperäinen treeni/ravinto-ohjelma saa olla, jos ei esimerkiksi ensimmäisenä treenivuotenaan saa ainakin 7-10 kiloa lihasmassaa (eli edelleen lihaspainoa johon kuuluu sekä proteiini- että nestemassa). Käytännön esimerkkejä kun löytyy pilvin pimein joka paikasta. Itsekin sain ensimmäisen reilun 4 treenivuoteni aikana noin 50 kiloa lisää painoa, josta arviolta 40 kiloa oli jotain muuta kuin rasvaa. Aloitin treenit syksyllä 1997, painoin 50 kiloa ja pituutta oli 181 cm. Keväällä 2002 painoin jo likimäärin 100 kiloa, pituutta 188 cm.
http://members.surfeu.fi/hulkki/morph.htm

Jos minä, keskivertogeenisenä kaverina joka ei ole koskaan käyttänyt anabolisia lääkeaineita, olen onnistunut saamaan tuollaista kehitystä aikaan, voidaan vain arvailla mitä joku geneettisesti lahjakas nuori mies voi saavuttaa. Ja olivat ne kilomäärät sitten mitä tahansa, ovat ne jotain aivan muuta kuin hikiset 2 kg / vuosi.

Vai onko Hulkki ainut joka pystyy tuohon 40kg 4 vuodessa?

Kiitos ereJ, koska tuo 40 kg ei todellakaan ole mitään paskapuhetta. Kun aloitin saliharjoittelun 15-vuotiaana, niin pituutta minulla oli se 192cm ja painoa vain noin 60kg, että aikamoinen kukkakeppi olin, ja nyt neljä vuotta myöhemmin pituutta on 197cm ja painoa hieman vajaa 110kg, että on siihen kymmenkunta kiloa jotain muutakin kuitenkin tullut. Niinhän se kai on, että juuri tuossa iässä jos ei ole mitään kummoisempaa liikunta tai treenitaustaa, niin se lihasmassa vain tuppaa kasvamaan aika nopeasti. Ja loppuun vielä sellainen juttu, että en usko, että tässä olutkiloja on liiemmin tullut kun en sitä kerta juo.

Kiitos ereJ, koska tuo 40 kg ei todellakaan ole mitään paskapuhetta. Kun aloitin saliharjoittelun 15-vuotiaana, niin pituutta minulla oli se 192cm ja painoa vain noin 60kg, että aikamoinen kukkakeppi olin, ja nyt neljä vuotta myöhemmin pituutta on 197cm ja painoa hieman vajaa 110kg, että on siihen kymmenkunta kiloa jotain muutakin kuitenkin tullut. Niinhän se kai on, että juuri tuossa iässä jos ei ole mitään kummoisempaa liikunta tai treenitaustaa, niin se lihasmassa vain tuppaa kasvamaan aika nopeasti. Ja loppuun vielä sellainen juttu, että en usko, että tässä olutkiloja on liiemmin tullut kun en sitä kerta juo.

Aika hiljaista että karvaa vaille 50 kg noussut paino ja siitä 40kg puhasta lihasta. :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Hyvin oot painon saanut nousemaan ja kertoo ettet ihan hukassa ole. Vaihdat ohjelman 4-jakoseen ja hiot oman mielen mukaan. Täältä sä et valmiita ohjeita saa, vaan vinkkejä, jotka voi sitten lisätä omaan reeniin.

Itsellä paino lisääntyi ensimmäisen treenivuoden aikana 8 kiloa, eikä rasvaa tullut juurikaan lisää. Mitat oli alussa 188/82 ja vuoden päästä 188/90.

Se on just surkuhupaisaa kun nämä viiskytkiloset 15v junnut alottaa salillakäynnin ja saavat viiden vuoden sisällä nostettua painoa vaikka sinne 90 kiloon. Sen jälkeen nää sankarit alkaa huudella kuinka ajan saatossa tuli pakattua vaatimattomat 40kg lihasta runkoon. Siis ihan oikeasti? Kuinkahan paljon se paino olisi lisääntynyt ihan ilman salitreeniäkin? Mä ainakin sain reilu 15 kiloa massaa yläasteen ja lukion välisenä aikana makaamalla vittu sohvalla ilman että rasvaprossa muuttui mihinkään... Ehkä olisi parempi tarkastella sellasen kaverin kehitystä, jolla on jo kropan luontainen kasvuvaihe ohi.

Se on just surkuhupaisaa kun nämä viiskytkiloset 15v junnut alottaa salillakäynnin ja saavat viiden vuoden sisällä nostettua painoa vaikka sinne 90 kiloon. Sen jälkeen nää sankarit alkaa huudella kuinka ajan saatossa tuli pakattua vaatimattomat 40kg lihasta runkoon. Siis ihan oikeasti? Kuinkahan paljon se paino olisi lisääntynyt ihan ilman salitreeniäkin? Mä ainakin sain reilu 15 kiloa massaa yläasteen ja lukion välisenä aikana makaamalla vittu sohvalla ilman että rasvaprossa muuttui mihinkään... Ehkä olisi parempi tarkastella sellasen kaverin kehitystä, jolla on jo kropan luontainen kasvuvaihe ohi.

Vaikka ois kasvuvaihekki ohi ni paha sanoo todellisesta lihaskasvusta ellei rasvaprosenttia ole mitannut ennen ja jälkeen. Ehkä nyt jonkun pitkänlinjan kaverin mutu voi olla suht oikeessa mut just alottaneella reenarilla tuskin on perstuntumalla mahollisuus arvioida lihaskasvun määrää. Itellä oli painoo treenauksen alottaessa 92 ja nyt 86. Lihasmassaa on tullu lisää ja se näkyy mut kuinka paljon niin ei aavistustakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom