Hyviä proteiinin lähteitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zamp
  • Aloitettu Aloitettu
Kaikkihan ovat erittäin hyviä proteiinin lähteitä. Kutoseksi laittaisin kyllä punaisen lihan. Sitä kun ihmiset ovat syöneet iät ja ajat. Vaikka osassa punaista lihaa onkin vitusti rasvaa, se on silti parhaita proteiinin lähteitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän kaikki liha- & maitotuotteista saadut proteiinit ole niitä parhaita... siitä sitten sen mukaan mistä tykkää ja paljon haluu hiilaria/rasvoja mukana yms.

Minä valitsisin noista tonnikalan.
Se on kalaa eli suht terveellistä, ilmeisesti proteiinina yhtä täydellistä kuin punainenkin liha ja käytännön näkökulmasta helppoa, monikäyttöistä ja hyvänmakuista.

Varmasti imeytymisnopeudeltaan kaikkein paras vaihtoehto noista olisi raejuusto, runsaan kaseiini pitoisuutensa ansiosta ja toiseksi paras maitorahka. Mutta jokainen noista on hyvä proteiinin lähte. Itse pitäisin kaikkia noita mukana ruokavaliossa, raakaa kananmunaa lukuunottamatta.

Lukemani perusteella kananmunassa on jollain tavalla parasta proteiinia, mutta en vain satu muistamaan millä. ^^ Muistaako joku muu?

Raejuustossa on muuten vähän enemmän proteiinia per kcal, kun maitorahkassa. Joku 15 - 20%.

Varmasti imeytymisnopeudeltaan kaikkein paras vaihtoehto noista olisi raejuusto, runsaan kaseiini pitoisuutensa ansiosta ja toiseksi paras maitorahka. Mutta jokainen noista on hyvä proteiinin lähte. Itse pitäisin kaikkia noita mukana ruokavaliossa, raakaa kananmunaa lukuunottamatta.

Miksei raakaa kananmunaa? Vai oonko jääny jostain yleisestä tiedosta paitsi :nolo:

Tonnikala on hyvää proteiinina. Ja kohta kuolemassa sukupuuttoon liikakalastuksen takia. Just in case anyone cares.

Jostain luin,et maito on paras. Toisena tuli kananmunaskuiset ja sit liha.
Ihan ite,ku oon vege niin suosin soijaa. Esim, rouheessa on palttiarallaa n.50geetä.Soijasuikaleissa on riippuen valmistajasta 50-70 geevoimia.Nää arvot siis
kuivana.Lisäksi kannatan, kikherneitä ja mungpapuja. Näissä on n.20-25 geetä.

Saattaa joissakin tapauksissa sisältää salmonellaa ja makukaan ei erikoisen mielyttävä raakana ole. Toki niitä saa raakanakin syödä, mutta itse en söisi.

Toi oli teiniaikana ihan kova valuuttaa... appelssiinimehua, siis oikeista puristetuna, sinne sekaan 2 kananmunaa ja huiviin.

Kananmuna oli siis ROK, mutta nää pulverit sun muut on ajaneet kyllä siitä ohi jo aikoja sitten.

Kananmuna oli siis ROK, mutta nää pulverit sun muut on ajaneet kyllä siitä ohi jo aikoja sitten.

Eikös kananmuna ollut biologiselta arvoltaan paras (100), kunnes heraproteiini keksittiin? Heralle sit taidettiin antaa biologiseksi arvoksi 104 tms?

Saatan kyllä muistaa väärinkin...

Ainakin punaisessa lihassa on paljon hivenaineita yms.

pihviä vaa napaan reilusti !! :thumbs:

Jos ihan perus safkasta puhutaan niin mun ehdoton suosikki protskun lähteenä on broiskun fileet.. Vähän rasvaa ja paljon protskua.. Lisäks erittäin maukasta!

Kananmunat ja katkarapu

Äidinmaito taitaa olla se ihmiselle täydellisin proteiinin lähde :) Tosin kananmunan valkuainen on verrattain lähellä sitä (Ja omankin muistin mukaan juuri heraproteiini ylittää jopa tuon biologisen arvon vrt. 100 vs 103-104).

Kala ja liha seuraavat perässä, jonka jälkeen tulee vasta lehmänmaito.

Juu niin se oli, että äidinmaidon jälkeen toisena tulee tuo kananmunan valkuainen. Tämä kuitenkaan ei missään nimessä tarkoita sitä että pitäisi se keltuainen heittää pois sillä se sisältää myös todella hyvää prodea paljon. Myös sieltä löytyy tuhoton määrä tärkeitä vitamiineja ym. Eli jos joku haluaa vetää 50 egua viikkoon niin suosittelen sitten hakemaan esim tukusta kananmunan valkuaista pullotettuna. Pysyy tällä tavoin jotenkin järkevänä tuo kilohintakin.

Eikö tuossa katkaravussa kuitenkin ole sekin homma ettei suuria määriä suositella? Eri raskasmetallipitoisuuksien tms vuoksi? Itse suosin mahdollisuuksien rajoissa aina lohtakin proden lähteenä niin saa rasvat siinä samassa. Muuten tulee kyllä prodet aika pitkälle rahkasta ja kalkkunasta. Menee myös tota naudan vähärasvaista aika huolella käkättimeen.

Ja vetäkää ihan huoletta sitä munaa raakana jos mieli tekee. Sen salmonellan mahdollisuus on häviävän pieni ja joka paikassahan sitä muutenkin käytetään raakana joten ääntä kohti ja muokkaamaan pohkeesta kelloradion muotoisen!

Eikö tuossa katkaravussa kuitenkin ole sekin homma ettei suuria määriä suositella? Eri raskasmetallipitoisuuksien tms vuoksi?
Toivottavasti ei ole näin, vaikken paljoa syökkään. Katkaravut on vaan niin :kuola: :kuola: :whip:

Mikä näistä on paras proteiinin lähde

1.Tonnikala
2.Raejuusto
3.Maitorahka
4.Keitetty/paistettu kananmuna
5.Raaka kananmuna
6.Ei mikään näistä.. Mikä?? :eek:

(palkkareitten protskuja ei lasketa.) :D

kananmunan proteiini on aikakin biologisesti kaikkein parhainta, näin muistelisin.

Suositut

Back
Ylös Bottom