Hyviä proteiinin lähteitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zamp
  • Aloitettu Aloitettu
Maito on muuten perttanan hyvä proteiinin lähde ainakin itselläni. Juon sitä nimittäin n.2 litraa per päivä, niin sieltähän tulla humahtaa jos ihan kiva annos protskua ku 100g:ssa on 3,2g protua ja eikös yks purkki oo tommosen n.1kg painava eli 32g purkissa. 74g 2:ssa purkissa :hyper:

kaikki maitoa juomaan :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ponipeikko sanoi:
Itse en syö ollenkaan lihaa, joten soijarouhe kuuluu olennaisesti ruokavaliooni.

Kun sen maustaa oikein se maistuu aivan samalta kuin jauhelihakin. Sitä käytetään samalla tavoin kuin jauhelihaa, eli siitä voi tehdä niin kastikkeita, patoja, laatikoita kuin pihvejäkin. Se kannattaa muistaa, että se turpoaa nesteeseen laitettaessa tosi paljon, joten jos sitä käyttää liikaa, ruoka voi kieltämättä maistua hieman puiselta :D .

Eli ites tuo maustaminen käytännössä on paras tehdä, siinä turvotus vaiheessa vai sitten kun paistelee sitä? Mitkähän mausteet ovat parhaimpiä tuon rouheen kanssa, jauheliha-mauste?

Mikä tuossa maitorahkassa on niin ihmeellistä?

Katsoin kaupassa maitorahkaa
100g, proteiinia vain 6,9g :hyper:

Olenko katsonut jotain väärää vai? Tuon pitäisi olla hyvä proteiini lähde? :eek:

Kannattaako tonnikalaan laittaa rypsiöljyä? Iltapalaksi tulee.

_Wilii_ sanoi:

100g, proteiinia vain 6,9g :hyper:

Minkäs merkkistä rahkaa katsoit, ainbakin mun näkemissä on ollut kaikissa 10-12g/100g

mammoth sanoi:
Minkäs merkkistä rahkaa katsoit, ainbakin mun näkemissä on ollut kaikissa 10-12g/100g
Merkkiä en muista, mutta eihän tuossa kovin paljoa proteiinia ole? Onko tuota tarkoitus sitten vetää puoli kiloa kerralla? :hyper:

Onkohan siinä mitään perää kun oon kuullu että soija laskis testotasoja? Onneks en siitä ees tykkää ettei tulis kiusausta sitä ruveta vetään :D

Itse juon kans maitoa tosi paljon, koulussa 4 lasillista aina ruoan kans, kaverit ihmettelee mutta mä kasvan :D päivässä n. 2l (+2x maitorahka tai tonnikalaa)

_Wilii_ sanoi:
Merkkiä en muista, mutta eihän tuossa kovin paljoa proteiinia ole? Onko tuota tarkoitus sitten vetää puoli kiloa kerralla? :hyper:

Itellä menee rahkaa se reilu kilo päivässä... Eli 4-5 purkkia Ehrmannia...

Aamu alkaa useimmiten 500 gramman rahkahärdellillä, jossa beesissä on kauraleseitä, pellavan siemeniä, fun lightia... Otan ison kulhon, laitan ainekset sekaisin, ja eikun ääntä kohti... Lisäks kylvän rahkan joukkoon kalaöljykapselit, c-vitamiinit, mineraalit ja magnesiumin... Siinä on jo sinällään aika velmu aamiainen... Vielä 3-4 leipää leikkeleineen päivineen, ni homma alkaa olla bueno...

EDIT: en kans ymmärrä ku jengi purnaa ettei saa tarpeeksi protua... Itellä tulee väkisinkin se 300 grammaa päivässä eli jopa ehkä vähän ylimäärin...

_Wilii_ sanoi:

Taidat olla katsonut Exquisan hedelmärahkoja. Katsopas vaikkapa Valion tai Milbonan rahkojen proteiinipitoisuuksia...:)

Volmari sanoi:
Eli ites tuo maustaminen käytännössä on paras tehdä, siinä turvotus vaiheessa vai sitten kun paistelee sitä? Mitkähän mausteet ovat parhaimpiä tuon rouheen kanssa, jauheliha-mauste?

Mä maustan yleensä vasta turvotuksen jälkeen. En tiedä mahtaisko mausteet tarttua vielä paremmin jos heittäisi mausteet jo siihen turpoamisvaiheeseen mukaan. Joku tuolla aiemmin jo suosittelikin turvottamaan esim. lihaliemessä.

Mä käytän mausteita laidasta laitaan. Yleensä kaikkeen tulee tungettua pippuria, paprikajauhetta sekä jotain "yrttiä" (basilika/oregano/timjami/persilja). Jauhelihamauste voi olla ihan hyvä vaihtoehto mikäli ei itse jaksa miettiä minkälaista maustesekoitusta käyttäisi. Kannattaa tosin tsekata onko siihen lisätty suolaa ja ottaa sitten se huomioon mausteen määrässä.

Lihansyöjäveljeni muuten aikoinaan tuli luokseni syömään ja kehui jauhelihakastiketta kovin maukkaaksi. Piti sitten kertoa että se kastike ei ole lihaa nähnytkään. Veljen ilme oli kyllä näkemisen arvoinen :D .

ArSka87 sanoi:
Maito on muuten perttanan hyvä proteiinin lähde ainakin itselläni. Juon sitä nimittäin n.2 litraa per päivä, niin sieltähän tulla humahtaa jos ihan kiva annos protskua ku 100g:ssa on 3,2g protua ja eikös yks purkki oo tommosen n.1kg painava eli 32g purkissa. 74g 2:ssa purkissa
32g prot 48g hh / l
Jos joku laktoosivaivaton keksii vielä syitä ostaa jotain supomegamass4000 gainerii ni ostakoot.
Jos litrasta tulee vetelä olo niin kannattaa kokeilla piimää.

Taitaa muuten toinen purkki olla 1.5l, kun 2*32=64.

Soijarouheestas sen verran vielä, että on muuten mainiota tavaraa kaikenlaisten wokkien beesissä... Vähähiilarinen ateria koostuu mulla monesti Finduksen Wok Classicista ja soijarouheesta... Rypsäriä pannulle, wokkivihannekset sekaan, nopea freesaus... Samaan aikaan chilillä/paprikalla maustetussa vedessä turvonnut soija joukkoon, ja sekoitus... Annos lautaselle, ja raejuustoa päälle... Nam... Eikä ole lihaa sitten yhtään, joten käy hyvin myös vegetaristeille/vegaaneille/kenelle vaan... Itse en ole kasvissyöjä, mutta nautin silti tällaisista aterioista suunnattomasti...

Myös makaronilaatikossa voi käyttää turvotettua soijaa jauhelihan korvikkeena/jatkeena...

En oo koskaan syöny soijarouhetta enkä syö...

Vedä aamulla rahkamössösekotus, lounaaksi raejuustoa muun ruoan seassa (liha, kala, kana), välipalaksi rahkaa funlightilla, salin jälkeen palkkari ja kotiin tultua taas jonkun liha-/kala-/ broilerifilesörsselin kanssa taas raejuustoa ja illalla sitten vaikkapa Protein XL:ää ja maitoa. Sekaan eloveenaa ja öljyä painotuksella aamulla ja salin jälkeen HH:t ja iltapuolella R. Opettele käyttämään kalorilaskuria osoitteessa laam.ath.cx/ruoka.

Hämmer sanoi:
Soijarouheestas sen verran vielä, että on muuten mainiota tavaraa kaikenlaisten wokkien beesissä... Vähähiilarinen ateria koostuu mulla monesti Finduksen Wok Classicista ja soijarouheesta... Rypsäriä pannulle, wokkivihannekset sekaan, nopea freesaus... Samaan aikaan chilillä/paprikalla maustetussa vedessä turvonnut soija joukkoon, ja sekoitus... Annos lautaselle, ja raejuustoa päälle... Nam... Eikä ole lihaa sitten yhtään, joten käy hyvin myös vegetaristeille/vegaaneille/kenelle vaan... Itse en ole kasvissyöjä, mutta nautin silti tällaisista aterioista suunnattomasti...

Myös makaronilaatikossa voi käyttää turvotettua soijaa jauhelihan korvikkeena/jatkeena...
pakko sanoa tähän väliin että vegetaristi/vegaani ei syö maitotuotteita, joten raejuusto on niille ylimääräinen. lacto-ovo-vegetaristi taas syö myös maitotuotteita ja kananmunia. tuskinpa kovin montaa vegetaristia löytyy kehonrakentajien keskuudesta... :rolleyes:

100g, proteiinia vain 6,9g

Olenko katsonut jotain väärää vai? Tuon pitäisi olla hyvä proteiini lähde

toi on just sitä exquisa-maitorahkavalmistetta mutta esim. ingman pro 11g ehrmann 9.8g

Soijaproteiini sisältää muistaakseni kasviestrogeenejä joten se voi vaikuttaa jopa negatiivisesti. Syö normaalia ruokaa niin paljon kun jaksat ja kerran päivässä jotain protskua yksi drinkki, niin eiköhän siitä saa kaiken tarpeellisen proteiinin. Ei sitä proteiiniakaan liikoja tarvitse- tärkeämpää on minusta hiilari, jotta ei tule käytettyä niitä protskuja energiantuotantoon.

kaenkky sanoi:

100g, proteiinia vain 6,9g

Olenko katsonut jotain väärää vai? Tuon pitäisi olla hyvä proteiini lähde

toi on just sitä exquisa-maitorahkavalmistetta mutta esim. ingman pro 11g ehrmann 9.8g
no itse syön tota ehrmannia, niin kuin varmaan moni muukin. Se proteiinipitoisuus on aika suuri, kun ajattelee, että rahka on aika raskasta tilavuuteen nähden, ja helppoa syödä. nimittäin 250g rahkaa menee aika paljon mukavammin kuin 200g raejuustoa. ja tuossa 250g:ssähän on jo 25g protskua, mikä kyllä riittää välipalaksi, ainakin mun kokoiselle.

Paras proteiinin lähde

Mikä näistä on paras proteiinin lähde

1.Tonnikala
2.Raejuusto
3.Maitorahka
4.Keitetty/paistettu kananmuna
5.Raaka kananmuna
6.Ei mikään näistä.. Mikä?? :eek:

(palkkareitten protskuja ei lasketa.) :D

raejuustoo voi laittaa melkein mihin vaan ja tonnikala menee leivän päällä hyvin. rahka on muuten hyvää mut itellä tarvii ainakin pistää paljon sokeria ennenkun pystyy syömään...

raejuustoo voi laittaa melkein mihin vaan ja tonnikala menee leivän päällä hyvin. rahka on muuten hyvää mut itellä tarvii ainakin pistää paljon sokeria ennenkun pystyy syömään...

Kokeiles pistää sen sokerin tilalle rahkaan Fun lightia tai rasvatonta juguu;)

Suositut

Back
Ylös Bottom