Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Alkosta saatavista Franziskaner Hefe Weissbier + samantyyppiset saksalaiset vehnäoluet ovat herkkua, samoin ainoa oikea tosimiesten olut eli Aecht Schlenkeria Rauchbier. William K -ravintolaan sattuessa tulee yleensä tilattua maukasta Barbär-hunajaolutta.

Kilkenny sanoi:
Eräs kokeilun arvoinen olisi jenkkiläisen Sierra Nevada-panimon olut. En ole itse maistanut, mutta paljon kehuja olen kuullut.

Sinänsä harvinaista, koska yleensä nuo jenkkibisset haukutaan eurooppalaisten toimesta alimpaan helvettiin...

Sierra Nevada Pale Ale on palkittu aika monissa kilpailuissa ihan jenkkien ulkopuolellakin. Saman tekijän Bigfoot on myös hyvää. Ei vaan voi nauttia riittävän montaa, kun prossia se 9,6%.
Vahvoista aleista kannattaa kokeilla myös skottilaista Skull Splitteriä. Pelkkä etikettikin on tutustumisen arvoinen.

Lompakko ei vaan tykkää ulkomaisista oluista :(

radial sanoi:
Stoutit ym. tummat pitäisi olla nauttimishetkellä "sääntöjen" mukaan 12-13c mutta makunsa kullakin. Se vituttaa kyllä muakin, että ravintolassa porterit ja stoutit tarjoillaan vaalean oluen lämpöisenä. :curs:

Älä välitä. Sulla on ihan normaalit nuoren miehen huolenaiheet. Sun ikäisenä (16 v.) muakin vitutti ihan samat asiat. :D

Amerikan maassa kun majailee niin joutuu todella taistelemaan tämän kaljan maun kanssa. Joka kerta kun juomme porukalla paikallisten kanssa on pakko kuitata vitsinpoikasella tämä amerikkalainen armpit juice: What does Budweiser and a young couple on a boat have in common? - Both are fucking near water! :D

Mutta itse asiaan: Parhaat biisonit mitä täältä löytyy ovat Sam Adams, Red Stripe ja Coronoa with a lime. Corona on muuten järkyttävää pisswateria ilman sitä pientä lime-siivua. Kannattaa kokeilla molempia jos vaan on mahdollista.

Gillyanne sanoi:
Mä olen aina ollut vannoutunut siideri- ja viini-ihminen, enkä ole olueen koskenut pitkällä tikullakaan. Mutta niin vain 30 vuoden kypsässä iässä löytyi yllättäen olutmerkki, joka maistuu meikäläisen suussa jopa hyvältä! :kippis1: Kyseessä on Lindeman's Kriek kirsikkaolut, hinta Alkossa 2,05 euroa/0,25 litran pullo (eli ei ihan halpaa tämäkään). Maku on lähinnä kuin marjamehua, josta syystä lienenkin siihen mielistynyt :D Alkoholipitoisuus ei ole kovin korkea, vain 3,5%, joten voipi ottaa useammankin tarvitsematta pelätä välitöntä nelivetoa ;)

Kokeilkaapa, niin suuret oluen ystävät kuin vannoutuneet sidukkasiepotkin, saatatte yllättyä positiivisesti! :kippis1:

Kuin suoraan minun suustani! Kriekit ovat ihania!

Täältä ehdottomasti äänet vaaleille oluille (kirjotetaanko se noin?? :eek: ),
Saksassa käydessä ihastuin warsteineriin ja Tallinnassa puolestaan saaremaahan, ehkäpä myös todella halpa baltika on aika yllättävän hyvvee.

Kotimaisista karhu menettelee, koffit yms.. :urjo:

Tsekkiläiset Baron Trenck ja Primator maistuu itselle ainakin noista ulkomaisista... yhdysvaltalaiset oluet kuuluu kyl vahvasti kategoriaan "hevosellanne on sokeritauti". Bulgariassa on kans ihan maittavia oluita kuten Kamenitza ja Zagorka.

Tummien oluiden ystäville suosittelen saksalaisia schwarzbierejä, erittäin täyteläsiä kaikki tyynni, eivätkä turhan kermaisia kuten Guinnessit ja Beamishit yms. Etelä-Saksassa meinasi alkukesästä hirttää iso hihna päälle kun pääsin kunnolla paikallisten vehnäoluiden makuun. Onneksi vaimoke oli ajokunnossa..
Kotimaasta saatavista kannattaa testata skotlantilaisen pienpanimon Harviestounin tuotteita, Bitter&Twisted'ia (K-ryhmän kaupoissa) sekä Old Engine Oil'ia (Handelista; nimensä veroista krapula-aamuina). Jenkkiläinen Samuel Adams tekee myös ihan maittavia liemiä.

Edit: Jonkun hehkuttama Two Dogs ei maistu oluelta siitä yksinkertaisesta syystä, että se ei ole olutta. Lemon BREW tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että alkoholi on ko. limppariin saatu aikaan käymisteitse eikä wiunaa lisäämällä kuten vaikkapa lonkeroissa ja vastaavissa uriineissa..

Itse olen vannoutunut saksalaisten oluiden ystävä. Ennen tuli juotua paljonkin vehnäolutta, mutta nykyään tulee juotua vaihtelevasti pilsejä, lagereita, vehnäoluita sekä tummia. Omat suosikit on:

Pils
-Pilsner Urquell
-Lederer Pils (Nürnberg, Saksa)

Vehnäolut
-Gutmann Weizen (Titting, Saksa)
-Edelweiss (Itävalta)
-Weihenstephaner (Freising, Saksa)

Lager
-Spalter Hell (Spalt, Saksa)

Tumma
-Schwarze Anna (Forchheim, Saksa)
-Mönchshofer Schwarzbier (Kulmbach, Saksa, saa alkosta)

Kirsikkaoluet tippuu hyvin, samoin Alet, mutta mitenkään laajasti en kyseisiä oluita tunne. Suomalaiset oluet on laadullisesti melko korkeatasoisia, mutta luonteettomia. Karjalaa tuli kesällä juotua yksi pullo, ja oli kyllä niin kusta, että oksat pois. Karhu nyt menee melko mukavasti janojuomana. Vituttaa vaan kun sen suomessa saa useimmiten muovituopista.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Asahi, ja Kirin: 127 miljoonaa mustatukkaa ei voi olla väärässä..

Eli jos Japanissa on jotain kehuttavaa näin komennuskohteena, niin se on ehdottomasti olut! Edellämainittujen panimoiden vaaleat on todella hyviä rivioluita. Ja halpoja. :piis:

Mutta muita suosikkeja on ehdottomasti Corona, Stella Artois ja Coronita. :)

Tsingtao beer pistää myös hymyn silmäkulmaan, kunnon kapitalistituote nykyään, hyvää se ei silti ole. :urjo:

nCh sanoi:
Tarviiko tota nyt hirveesti eurooppaa kiertää kun riitää että menee lähimpään irkku pubiin tai oluisiin erikoistuneeseen baariin niin löydät nuo aivan samat oluet.

Pakko todeta, mutta tarvitsee, oikeasti. Olut on (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) parhaimmillaan saatavilla tuoreena hanasta. Sama olutmerkki joutuna paikallisessa juomanlaskimossa ei ole useimmiten ollenkaan sama asia, kun juoda sitä Suomessa pullotettuna. Jostain syystä myöskään suomalaisesta pubista tilattu ulkomainen hanaolut ei maistu samalta. Liekö syynä hidas logistiikka vai oluen pitkä säilytys ja hidas kierto. Jos todella haluaa nauttia irlantilaisista stouteista, tsekkiläisistä pilseistä ja muncheniläisistä vehnäoluista, on mentävä paikan päälle. En usko, että olen tämän mielipiteen kanssa yksin.

Kyllä Alkon hyllystäkin saa hyvää olutta. Kokeilkaapa vaikka Chimayn trappistioluita, erityisesti sinistä.

Omskakas sanoi:
Pakko todeta, mutta tarvitsee, oikeasti. Olut on (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) parhaimmillaan saatavilla tuoreena hanasta. Sama olutmerkki joutuna paikallisessa juomanlaskimossa ei ole useimmiten ollenkaan sama asia, kun juoda sitä Suomessa pullotettuna. Jostain syystä myöskään suomalaisesta pubista tilattu ulkomainen hanaolut ei maistu samalta.

Niin, hifistelynä mäkin tuota pidin kunnes maistoin Guinnessia Dublinissa. Guinness on mun makuun liian kitkeränkuivaa mutta tuolla se ainakin tuntui olevan paljon pehmeämmän ja pyöreämmän makuista. Suomessa otan sitä harvoin vaihtelun vuoksi ja yleensä totean että eipä taaskaan maistunut kovin hyvältä, paikan päällä kittasin sitä lähes yksinomaan.

Heineken on kyllä helevetin hyvää ölöppää :P

Sofieron nelosta, ihan jees ölberöä ja halpaa!Muistaakseni euron (noin) maksaa 0,5litraa:kippis1: (Tosin Ruotsista ostettuna...)

Niitä kun vetäsee peräkkäin sen 5-6, niin makukin alkaa olla sivuasia...:evil:

Syksyllä (1.9) Alkon valikoimiin tulee todellinen helmi, Jacobsen dark lager 5,2% Tanskasta! Tää tulee vain 0,75 l pullossa...

Maistettiin tuota työmatkalla ruoan kanssa ja kylläpä kelpasi näin tummien oluiden ystävälle :D

Ei o. Aura on parasta olutta Suomessa, euroopassa, maailmassa. :rock:
Tai ainakin niistä mitä olen maistanut ;)

Nelosoluet ovat hiton hyviä kunhan muistaa mussuttaa salmiakkia samalla. Makuyhdistelmänä todella passeli.

Mitäs mieltä porukka on IV B -oluista, joissa on siis yleensä noin 8%? Itse kyllä tykkään. :) Niitä ei tarvitse kiskoa niin nopeasti kuin "tavallista" olutta ja makukin on mielestäni melko hyvä.

Murphy's stout, ja tumma Krusoviche (kirjoitusvirheitä voi olla...) on kyllä hyviä. Ennen vanahaan sai Oulussa Oulun Panimolta Oulun Tummaa, joka tutustutti minut tummien oluiden maalimaan töissä ko. paikassa ollessani. En oo maistanut ko. panimon pullottamaa tummaa, joten en osaa sanoa onko se yhtä hyvää. Silloin sitä myytiin hanasta ja nannaa oli!! Ja sit Karhu III tai IV on hyvää saunaolutta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom