Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Jykylän olut baari nro ykkönen on Brick's , Apulukselle tiedoksi....
Täällä on paljon muutakin kuin Brick's nykyään. Valikoiman puolesta ne on itse asiassa kakkosena viereen avatun Harry'sin myötä. Molemmat pelaa aika samoilla aseilla, mutta puitteilla ja henkilökunnalla on pieniä eroja. Sit melkein vieressä on O'Malley's, pikkaisen pienemmällä valikoimalla varustettu, mutta kuitenkin olutravintolaksi lukeutuva kioski. Omat vahvuutensa sielläkin. Jalo ja Public Corner pitää kanssa vähän reilumpaa valikoimaa, en tiedä osaisinko sanoa ihan olutravintolaksi, mutta kuitenkin. Sit vielä viimeisenä yläkaupungilta löytyvä Vihreä Haltijatar. Niillä on tosi mukavasti kaikkea sellaista, mitä on vaikea löytää muualta, mutta ovat olleet ainakin aikanaan tosi omituisesti auki, mikä vaikuttaa vierailun helppouteen.

edit. Meillä on itse asiassa tuota Hopheadia hanassa. Se ei varsinaisesti IPA:a ole, mutta reippaammin humaloitu, ja jokseenkin raikas humalan aromi tuoksussa ja maussa kuitenkin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sen sijaan täytyy ihmetellä miksi jengi juo koffia. Sellaista kusta kyseinen öl ettei kyllä viitsi tölkkiäkään sitä kaupasta kotiin kantaa vaikka olis millanen jano ;)

Koffi on aivan loistavaa talouskaljaa. Mitään muuta en suostu vapaaehtoisesti juomaan.

Sen sijaan täytyy ihmetellä miksi jengi juo koffia. Sellaista kusta kyseinen öl ettei kyllä viitsi tölkkiäkään sitä kaupasta kotiin kantaa vaikka olis millanen jano ;)

Ainakin mun lähialepassa koffi on ainut jota saa 24tölkin laatikoissa. Karhua saa 20 (vai 18?) kelmutetuissa pakkauksissa ja hintaa pari euroa enemmän kun koffin laatikolla. Helppous + edullinen hankintahinta ratkaisee. Sitä kaljaa kuitenkin menee about päivittäin ;)

Jos tarvii ottaa jotain erikoista niin meen lähiostarille tyyliin "toi näyttää kivalta enkä oo juonu". ja jos oikeen rahoissa oon niin alkosta vaikka nogne o:ta

Koffi on aivan loistavaa talouskaljaa. Mitään muuta en suostu vapaaehtoisesti juomaan.

Pirkka on hyvä talouskalja. Vähän kuin Scottish Leader -talousviskiksi.

15 euroa litra:
http://www.viinarannasta.com/detail.php?id=13046

Mä juon taas melkein kaikkia muita mielummin kuin Koffia tai Pirkkaan. Pirkassa ei varsinaisesti ole mitään vikaa, mutta sellanen tunnistettava luonne siitä puuttuu kokonaan. Koffi on omaan makuun liian kirpeä. Peruskaljat järjestyksessä Sandels, Karjala, Lappari, Olvi, Karhu, Pirkka, Koff. Sandels ehdottomasi paras peruskalja.
Mulla kuluu perusviskinä Johnny Walkerin Red Labeliä, missä mielestäni kohtaa hinta-laatusuhde kaikkein parhaiten.

Täällä on paljon muutakin kuin Brick's nykyään.
Piti vielä lisäämäni, että isompaa olutvalikoimaa löytyy myös mm. Playersista, Pommista ja Sohwilta edellämainittujen lisäksi. Hemingway's olis kanssa lisäksi, mutta ne taitaa lopettaa jossain vaiheessa, kun Restel nyt jostain syystä karsii tota ravintolatoimintaansa.

Mä en osaa noita kotimaisia vaaleita ruveta hirveästi rankkaamaan. Karhu ja Sandel's ehkä nousee vähän muiden yli, mutta suurin osa niistä tuppaa olemaan samaa tavaraa keskenään. Ihan laadukasta peruslageria, mutta enemmän tai vähemmän tunkkaisia varsinkin, jos niitä vetelee jonkun humaloidumman alen jälkeen. Omaan suuhun parhaiten sopiikin jotkut tiukemmat bitterit tai sitten Guinnessin tyyliset dry stoutit. Jälkimmäinen vaan tuppaa täyttämään aika helposti ja ekat taas menee hattuun, kun prosentteja on aina vähintään viisi.

Zone-sarja -42%
Äijä sit luetteli 90% Jkl:n keskustan baareista :D. Missäs sä noista töissä , bricksissä? ovella?
Mut asiaan , heitin ton koffin juurikin siks kun arvasin että tulee aika monta puoltajaa sille ja syykin löytyi : koska sitä saa ass etu kaupoista aina 18.90e.
Itse en kyl osaa niin hifistellä noita oluita , mulle parhaiten maistuu Sandels (nelonen) ja Keisarin luomu.

Äijä sit luetteli 90% Jkl:n keskustan baareista :D. Missäs sä noista töissä , bricksissä? ovella?
En mä tota kustannuspaikkaani viitsi ihan suoraan tässä mainostaa, mutta yksi noista luetelluista se kuitenkin on. Ja tällä tittelillä ollaan vielä ihan muiden mukana kauppaamassa juotavaa.

Ja eihän tossa ollut keskustan kuppilat lähimainkaan. Kaikki ruokapaikat, yökerhot plus ne ravintolat, jossa sen kummempaa valikoimaa ei ole jäi mainitsematta :) Minusta täällä on vaan verrattain hyvä tilanne noiden baarien/pubien suhteen, että useammassa pääsee valitsemaan muutakin kuin kotimaisen kolmosen.

Joko hätäisimmät on kerinneet useampiakin Bitter & Sourin tarjonnasta maistamaan? Piti käydä vallan ensimmäinen nuista maistamassa ja valituksi tuli Tanskalainen Sorachi Aced. Oikein maukas valinta, sopi varsin hyvin treenin jälkeiseksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Piti töiden päätteeksi käydä katsastaan toinen purasu Bitter & Sourin tarjontaan. Nyt lasiin eksyi Bedarö Bitter ruotsista, oli sen verta hurjasti luvattu kuvauksessaan, että olisi vallan yksi parhaista maitokauppavahvuisista pohjoismaalaisista oluista.

Eihän tuo paha ollut, vaikken mä ihan lupausten linajlle lähtisi. Hyvä katkero, ei turhan hetelmäinen ja mukavan kuiva jälkimaku jäi suuhun. Tuoksusta päätellen olisi voinut makua kuvitella huomattavasti hetelmäisemmäksikin, liekö vehnän ansiota jota olusesta myös näytti löytyvän.

Pirkka on hyvä talouskalja.
Hyvä mihin tarkoitukseen? Saunan lauteiden pesuun?

Jos haluaa hyvää ja halpaa niin Kukko on aika ykkönen, ainakin Cittareissa saman hintaista kuin Koffit ja Lapparit mutta vähän eri luokkaa maultaan. Itse tykkään sekä lagerista että pilsistä mutta se on tietty vähän makuasia.

Piti töiden päätteeksi käydä katsastaan toinen purasu Bitter & Sourin tarjontaan. Nyt lasiin eksyi Bedarö Bitter ruotsista, oli sen verta hurjasti luvattu kuvauksessaan, että olisi vallan yksi parhaista maitokauppavahvuisista pohjoismaalaisista oluista.
Minkälaisissa hinnoissa noi on siellä päin? En vielä itse kerennyt kurkkaamaan, vaikka ihan naapurissa noita pitäisi ollakin. Noi on meinaan oletettavasti aika tyyriitä ostaa sisään, ja esim. Diamondin jenkkipienpanimokampanjan tuotteet, joita täällä on, menee aika härskin hintaiseksi tyyliin 18,50€/plo. Olkoonkin, että kyseiset pullot on 0,6 litraisia ja vähän vahvempia tuotteita.

edit. niin piti lisäämäni, että kyllä tuolta toi Orval, Titan IPA ja Nognen India Saison pitää käydä ainakin testaamassa, jos vaan mahdollista.

Kukon pils on ainoa "keskiolut", jota pystyy kotimaisista market-tuotteista enää juomaan. Pääsääntöisesti suurin osa isojen panimoiden tuotteista on aivan järkyttävän makuisia. Korkeintaan kamalaan krapulaan voisi juoda, jos olisi aivan pakko korjata ja ei mitään muuta olisi tarjolla.

Max131: -Jaa'a, mitäköhän nuo ois olleet hinnoiltaan? Jossen ihan väärin muista, niin taisi olla aikalailla 9 euron pintaan kumpainenkin nuo. Ei nuo olleet muutoinkaan niin härskejä hinnoiltaan mitä esim. Stonet oli. Oisko kalleimmat olleet siellä 12-15 euron välille, just nuo norskit ja sitten ne Lambicit, joihin ei onneksi ainakaan itse tarvi sekaantua.

Ja mitä itse ravintoloitsijan kanssa porisi nuista hinnoista, niin kyllähän nuo oli tosiaan olleet jo sisäänostohinnoiltaankin sellaiset, että jos normi katetta hakisi, niin hyllyyn jäisi suurimmaksi osin. Kannattaa muuten käydä ajoissa testaamassa ainakin ne, jotka haluaa ihan varta vasten käydä maistamassa. Niitä kun ei ilmeisesti ollut ihan hirmu määriä tullut, eli saattaapi jotkut loppua kesken hyvinkin äkkiä.

Inska: -Eikö Keisarin tai Marsalkan tuotteet ole miellyttäneet maultaan? Mun makuun se Keisarin Münchener ja nytten tuo Marsalkan luomuvehnä on marketti olusten parhautta, eipä juuri muita tule ostettuakaan ruokakaupoista. Tosin onhan tuo Münchenerikin alkosesta ostettuna nelosena heti parempi mitä laihempi versionsa.

Hahaa , arvasin jo ennen vastausta tosta Desperadosin saatavuudesta että Huppe nostaa pikkurillin pystyyn ja haukkuu kyseisen olusen pystyyn :hyvä:. Kyl se vaan maistui jääkylmänä kuumassa Kroatiassa viime kesänä , jossa ekaa kertaa siihen törmäsin ja hyvältä tuo maistui myös täällä kotonakin.
Mietin että mitähän Desperadosia se Cittarista löytyvä on? Se mitä minä join oli nimittäin muistaakseni 5,9-volttista.. Ja jos Jkl:ssä on useampi Citymarket nii missä niistä sitä on? Ei huvittais kaikkia kierrellä. Huomenna lähden sitä hakemaan!

Latest posts

Back
Ylös Bottom