Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon kyllä baarissa juonut hanasta tota Hoegaardenia, siihen tuli sitruunaviipale mukaan. Oli tosi hyvää ja raikasta omasta mielestä. Tosin en tiedä onko niitä Hoegaardeneita jotain erilaisia kun olen sen verran olut-noob. :rolleyes:

On erilaisia.

Hanassa yleensä sitä witbieriä mutta joissain paikoissa saattaa kesäisin törmätä hoegaarden roséen, joka myös ihan pirtsakka juoma mutta itse en sen makeudesta niin välitä :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
^melko hyvää kiljua oot juonu :D ..ei vaan meikäläisen nuoruudessa niin hyvää saatu, vaikka onnistuneita eriä joskus pojilta tulikin :D

Eilen maistelin Ayingerin fest-Märzeniä, joka 5,8% huolimatta oli melkoisen helppo. Makeahko eikä mausta olisi uskonut että noinkin voimakasta on. Hyvää :)

Aah! Joulu on taas tulossa kun tänne landenkin pitkäripaisiin alkaa rantautua laatuoluita :joulu6:
Rochefort 8, aivan loistava belgiale! Paikalliseen alkoon oli tilattu kahdeksan pulloa joista sain pelastettua itselleni sixarin.. Lisäksi tuli hankittua neljä putelia Nøgne Ø:ta joka on taivaallista kamaa kinkun sekä muiden joulumättöjen kanssa. :kuola:

...neljä putelia Nøgne Ø:ta joka on taivaallista kamaa kinkun sekä muiden joulumättöjen kanssa...

Tarkoittanet IPAa? Omaan suuhun nuo uudet batchit ei vaan toimi, onneksi on vielä pari pulloa 10/2007 jäljellä!

Mutta jos huhu pitää paikkansa, niin #100 palaa hyllyyn vielä tämän kuun aikana - vielä kun saisivat porterin takaisin...tosin erien välillä oli suuria eroja, mutta pahimmillaankin pirun hyvää... :)

Huomasin juuri, että kaupasta löytyy taas Olvin Vaakunaa. Minä diggaan ihan kybällä.

Zone-sarja -42%
...eiku olikoha se edes tuo, jotain nognen tavaraa kuitenki...

Nögnen IPA on tällä hetkellä ainoa, jota löytyy hyllystä - tuo #100 on aivan loistavaa matskua!

Joulun tienoilla tullee sitten kolme limited editionia: dark horizon ed. 3, red horizon ja sweet horizon - aikaisempiin verrattuna suurin ero lienee pullokoon muutos 0.5l -> 0.25l :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Savuoluiden ystävien kannattaa maistaa suomalaista Prykmestar Savua, varsin maitava kumppani oli Ardbegin kyytipojaksi.

Aah! Joulu on taas tulossa kun tänne landenkin pitkäripaisiin alkaa rantautua laatuoluita :joulu6:
Rochefort 8, aivan loistava belgiale! Paikalliseen alkoon oli tilattu kahdeksan pulloa joista sain pelastettua itselleni sixarin.. Lisäksi tuli hankittua neljä putelia Nøgne Ø:ta joka on taivaallista kamaa kinkun sekä muiden joulumättöjen kanssa. :kuola:

Hahaa, Rochefortia. On kyllä niin hyvää, aloitetaan aina makoisalla Rokkarin 10:lla ja sen jälkeen Rokkarin 8:aa sopivasti - hiivat mukana tietenkin niin ei pistä voimakkuus liikaa läpi. :hyvä:

Hedelmäinen, maanläheinen, hieman siirappinen, täydellinen harmonia. :5:

Kutonen on kyllä liian pliisu Trapperi. Kasi ja kymppi ovat oluiden eliittiä.

Budejovicky Budvar Premium Dark Lager ei ainakaan oo hyvä olut :(

Ajattelin viimeinkin ostaa, kun en oo kertaakaan saanut aikaiseksi ja mikä virhe! Nyt oon siis ensimmäistä kertaa elämässäni maistanut paskaa tsekkiläistä tummaa olutta :jahas: Toivottavasti oli myös viimeinen kerta...

Tässä on viimeisimpiä löytöjä, todellisia herkkuoluita varsinkin Victory Ale ja Bockbier aivan loistavia! Saku ja Skalak hieman vaaleampia ja keveämpiä oluita, nämä toiset kaksi taas astetta tummempia, maltaisempia ja täyteläisempiä.

Liitteet

• olusta.webp
    olusta.webp
    49,1 KB · Katsottu: 322
Mulle saa suositella jotain hyvää, aika makeaa tummaa olutta :) Tällä hetkellä tykkään eniten Budvarista, Velkoakin join tänään lounaalla. Tummasta Nikolaista en tykkää, vähän liian kitkerää (tai no, "olutmaista").

Näin tossa about viikko sitten unen, missä menin Kouluun, tilasin jotain ihan hassunnimistä tummaa olutta ja 90% suklaata. Unessa se olut maistui aivan taivaalliselta, joten oli pakko maistella oikeassakin elämässä vaikka en aiemmin ole juurikaan tummista pitänyt. Nyt olen koukussa :D

Täältäkin ääni Nögnen #100:lle.

Parina viikonloppuna on tullut maisteltua Double dogin Double pale alea, jota voin kyllä suositella ipa:n ystäville. Todella vahva olut niin maultaan kuin alkoholipitoisuudeltaankin. Sopii hyvin mausteisen ruuan kyytipojaksi.

3132454226_d26ab5909c.jpg

Mulle saa suositella jotain hyvää, aika makeaa tummaa olutta :) Tällä hetkellä tykkään eniten Budvarista, Velkoakin join tänään lounaalla. Tummasta Nikolaista en tykkää, vähän liian kitkerää (tai no, "olutmaista").

Mä luulen, että sä saattaisit tykätä tuosta Bockbieristä, joka myös vähän makeaa. Myös Chimay Blue vois olla sellainen, mikä vois kolahtaa! Trappist-oluita ylipäätään kandee kokeilla, niissä löytyy aikamoisia helmiä!

Mä luulen, että sä saattaisit tykätä tuosta Bockbieristä, joka myös vähän makeaa. Myös Chimay Blue vois olla sellainen, mikä vois kolahtaa! Trappist-oluita kannattaisi kokeilla, niissä löytyy aikamoisia helmiä!

Chimay Blue voi olla vähän "vaikea" olut alkuun. Kannattaa ennemmin aloittaa punaisesta ja valkoisen kautta edetä siniseen. Tuosta Chimayn sarjasta punainen on makein ja sininen taas vähemmän makea sekä melko täyteläinen maultaan. Sininen onkin näemmä hävinnyt Alkon valikoimista, mutta sen tilalla voi koittaa Rochefortin 8:aa.

Chimay Blue voi olla vähän "vaikea" olut alkuun. Kannattaa ennemmin aloittaa punaisesta ja valkoisen kautta edetä siniseen. Tuosta Chimayn sarjasta punainen on makein ja sininen taas vähemmän makea sekä melko täyteläinen maultaan. Sininen onkin näemmä hävinnyt Alkon valikoimista, mutta sen tilalla voi koittaa Rochefortin 8:aa.

Sinistä ainakin oli tänään vielä hyllyssä muutama pullo jäljellä kun kävin Alkossa pyörähtämässä mutta tuskin sitten tulee enää täydennystä. Punainen ei ole koskaan niin kolahtanutkaan, vois sitä joskus maistella uudemman kerran.

Back
Ylös Bottom