Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt on Hoegaardenkin koettu ja jälkifiilikset ovat vähän jakautuneet. Alussa oluen "vehnäisyys" (ilmeisesti vehnästä se jännä sivumaku tulee, kun kyseessä on vehnäolut :D) hyökkäsi voimakkaasti, mutta huonolla tavalla. Lopussa taas tuo maku alkoi aueta ja siitä alkoikin nauttia. Täytyy ehdottamasti ostaa Hoegaardenia toistekin.
Itse löysin saksalaisen kovin Hoegaarden-tyylisen (vehnä)oluen ja tänään ostinkin sitä taas. Hyvää on:

hyva_bisse.jpg

Väri on luonnossa aika lähelle Hoegaardenia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mikäs se vehnäolut oli mitä Huppe tässä taannoin hehkutteli? Eilen piti Kaislassa tilata mutta enhän minä enään muistanut mikä se oli.

Anchor Liberty Ale - kyllä noi jenkit osaa tehdä hyviä ja maistuvia oluita, vaikka yleensä porukka (kuin myös itse) mieltää jenkkioluet vetiseksi paskaksi :)

Pakko kysyä Hupelta kun kerran paikanpäällä vaikuttaa: Oletko testaillut schwarzbierejä? Itselläni kokemukset ovat harvojen Saksanmatkojen persuteella ainoastaan positiivisia. Herkullisimmat merkit siis kiinnostavat, Suomessa kun ei noita näy missään..

Slottskällans Imperial Stout :5: - ei valitettavasti saa suomesta ja ruotsissakin usein hyllyt tyhjinä

Vihdoinkin hyviä uutisia vahvojen Imperial Stoutien ystäville - ko. olut saapuu suomeen lokakuun alussa!

Speksit alkon mukaan:

Oluet, Ruotsi
766844 Slottskällans Imperial Stout 2008 0,33 l 3,25 euroa
Musta, samea, erittäin täyteläinen, voimakkaasti humaloitu, mokkainen,
suklainen, lievästi palanut
9 %.

Laatuun nähden tuo hinta on jo edullinen - varsinkin, kun tällä hetkellä alkossa ei ole ainuttakaan lajityypin edustajaa Nögnen poistuttua :)

Vihdoinkin hyviä uutisia vahvojen Imperial Stoutien ystäville - ko. olut saapuu suomeen lokakuun alussa!

Speksit alkon mukaan:

Oluet, Ruotsi
766844 Slottskällans Imperial Stout 2008 0,33 l 3,25 euroa
Musta, samea, erittäin täyteläinen, voimakkaasti humaloitu, mokkainen,
suklainen, lievästi palanut
9 %.

Laatuun nähden tuo hinta on jo edullinen - varsinkin, kun tällä hetkellä alkossa ei ole ainuttakaan lajityypin edustajaa Nögnen poistuttua :)

Tota on pakko hamstraa pari laatikkoo heti kun alkoon saapuu, yks parhaista oluista imo :dance2:

mulle maistuu yksittäin juotuina parhaiten juuri makeat ja täyteläiset oluet. new castle ja tumma velko aivan ykkösiä!! sitten tulee päiviä että pitää saada useampikin kumottua :D juopottelu juomina velko ja new castle hieman liian täyttäviä. tällöin mieluiten valitsen tuborgia.:kippis1:

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joko täällä on hehkutettu Chimay Tripleä - tuota trappistien kultaista nektaria?
chimay.jpg

Entä Olutopasta?

Pitääpä kehaista tänne Olvin 130-vuotisjuhlaolutta. Toi 130-v malli on kuparin väristä, vähän alen tyylistä, suht mietoa, mutta maukasta.

Pakko kysyä Hupelta kun kerran paikanpäällä vaikuttaa: Oletko testaillut schwarzbierejä? Itselläni kokemukset ovat harvojen Saksanmatkojen persuteella ainoastaan positiivisia. Herkullisimmat merkit siis kiinnostavat, Suomessa kun ei noita näy missään..
Eipä ole tuttuja. Varmaan jotain tosi-tummia?

Löysin muuten Huppe Bangkokin Big-C:stä Hoegaardenia. 119 bahtia pullo. Pitää testata joku päivä.

Joko täällä on hehkutettu Chimay Tripleä - tuota trappistien kultaista nektaria?

Eipä muuten tainnut olla - ja jos seuraat olutopasta, niin tietänet jo seuraavan: Rochefortin 8 ja 10 tekevät paluun alkoon! Kasia PITÄISI jo löytyä hyllystä, kymppiä parin viikon sisällä... :hyvä:

Eipä muuten tainnut olla - ja jos seuraat olutopasta, niin tietänet jo seuraavan: Rochefortin 8 ja 10 tekevät paluun alkoon! Kasia PITÄISI jo löytyä hyllystä, kymppiä parin viikon sisällä... :hyvä:

Jippii, siinä on kans laatua. Pitääpä seurata silmä kovana ja ottaa messiin kun eteen tulee. huhuu, tajusin just että enää 6 pvää oktuberfestiin.

Ja laatuhan maksaa tässä tapauksessa seuraavasti: 8 = 3.99€/plo & 10 = 4.77€/plo :kippis1:

Vertailun vuoksi, Chimayn Tripel maksaa 3.31/plo...ei oo halpaa hifistellä oluiden kanssa... :lol2:

Joo ei, mutta noita ei halua juodakaan kuin 1-3 pulloa, tai itse en ainakaa voisi vetää känniä laatuoluella. Parhaiten olen juonut varmaan 4-5 ayingeria illassa (mökillä saunassa) ja siinä menee jotain suurta hukkaan.

Joo ei, mutta noita ei halua juodakaan kuin 1-3 pulloa, tai itse en ainakaa voisi vetää känniä laatuoluella. Parhaiten olen juonut varmaan 4-5 ayingeria illassa (mökillä saunassa) ja siinä menee jotain suurta hukkaan.

Heh, kyllä sitä pieni känni tulee (ainakin mulle, huono viinapää kun on...), jos vetää vaikka tuon kolme Rochefortin 10:ä - on se kuitenkin 11.3% olutta :)

Lauantaina kävin kaislassa, join koko setin läpi: 6-8-10 ja hyvää oli. Pohjilla ehkä 6-7 plo keppanaa...

Kun oma kulutus on yleensä luokkaa 2-4 plo/viikko, niin tulee valittua noita maukkaampia oluita :)

Latest posts

Back
Ylös Bottom