Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on Hoegaardenkin koettu ja jälkifiilikset ovat vähän jakautuneet. Alussa oluen "vehnäisyys" (ilmeisesti vehnästä se jännä sivumaku tulee, kun kyseessä on vehnäolut :D) hyökkäsi voimakkaasti, mutta huonolla tavalla. Lopussa taas tuo maku alkoi aueta ja siitä alkoikin nauttia. Täytyy ehdottamasti ostaa Hoegaardenia toistekin.
Itse löysin saksalaisen kovin Hoegaarden-tyylisen (vehnä)oluen ja tänään ostinkin sitä taas. Hyvää on:

hyva_bisse.jpg

Väri on luonnossa aika lähelle Hoegaardenia.

Mikäs se vehnäolut oli mitä Huppe tässä taannoin hehkutteli? Eilen piti Kaislassa tilata mutta enhän minä enään muistanut mikä se oli.

Anchor Liberty Ale - kyllä noi jenkit osaa tehdä hyviä ja maistuvia oluita, vaikka yleensä porukka (kuin myös itse) mieltää jenkkioluet vetiseksi paskaksi :)

Pakko kysyä Hupelta kun kerran paikanpäällä vaikuttaa: Oletko testaillut schwarzbierejä? Itselläni kokemukset ovat harvojen Saksanmatkojen persuteella ainoastaan positiivisia. Herkullisimmat merkit siis kiinnostavat, Suomessa kun ei noita näy missään..

Slottskällans Imperial Stout :5: - ei valitettavasti saa suomesta ja ruotsissakin usein hyllyt tyhjinä

Vihdoinkin hyviä uutisia vahvojen Imperial Stoutien ystäville - ko. olut saapuu suomeen lokakuun alussa!

Speksit alkon mukaan:

Oluet, Ruotsi
766844 Slottskällans Imperial Stout 2008 0,33 l 3,25 euroa
Musta, samea, erittäin täyteläinen, voimakkaasti humaloitu, mokkainen,
suklainen, lievästi palanut
9 %.

Laatuun nähden tuo hinta on jo edullinen - varsinkin, kun tällä hetkellä alkossa ei ole ainuttakaan lajityypin edustajaa Nögnen poistuttua :)

Vihdoinkin hyviä uutisia vahvojen Imperial Stoutien ystäville - ko. olut saapuu suomeen lokakuun alussa!

Speksit alkon mukaan:

Oluet, Ruotsi
766844 Slottskällans Imperial Stout 2008 0,33 l 3,25 euroa
Musta, samea, erittäin täyteläinen, voimakkaasti humaloitu, mokkainen,
suklainen, lievästi palanut
9 %.

Laatuun nähden tuo hinta on jo edullinen - varsinkin, kun tällä hetkellä alkossa ei ole ainuttakaan lajityypin edustajaa Nögnen poistuttua :)

Tota on pakko hamstraa pari laatikkoo heti kun alkoon saapuu, yks parhaista oluista imo :dance2:

mulle maistuu yksittäin juotuina parhaiten juuri makeat ja täyteläiset oluet. new castle ja tumma velko aivan ykkösiä!! sitten tulee päiviä että pitää saada useampikin kumottua :D juopottelu juomina velko ja new castle hieman liian täyttäviä. tällöin mieluiten valitsen tuborgia.:kippis1:

Joko täällä on hehkutettu Chimay Tripleä - tuota trappistien kultaista nektaria?
chimay.jpg

Entä Olutopasta?

Pitääpä kehaista tänne Olvin 130-vuotisjuhlaolutta. Toi 130-v malli on kuparin väristä, vähän alen tyylistä, suht mietoa, mutta maukasta.

Pakko kysyä Hupelta kun kerran paikanpäällä vaikuttaa: Oletko testaillut schwarzbierejä? Itselläni kokemukset ovat harvojen Saksanmatkojen persuteella ainoastaan positiivisia. Herkullisimmat merkit siis kiinnostavat, Suomessa kun ei noita näy missään..
Eipä ole tuttuja. Varmaan jotain tosi-tummia?

Löysin muuten Huppe Bangkokin Big-C:stä Hoegaardenia. 119 bahtia pullo. Pitää testata joku päivä.

Joko täällä on hehkutettu Chimay Tripleä - tuota trappistien kultaista nektaria?

Eipä muuten tainnut olla - ja jos seuraat olutopasta, niin tietänet jo seuraavan: Rochefortin 8 ja 10 tekevät paluun alkoon! Kasia PITÄISI jo löytyä hyllystä, kymppiä parin viikon sisällä... :hyvä:

Eipä muuten tainnut olla - ja jos seuraat olutopasta, niin tietänet jo seuraavan: Rochefortin 8 ja 10 tekevät paluun alkoon! Kasia PITÄISI jo löytyä hyllystä, kymppiä parin viikon sisällä... :hyvä:

Jippii, siinä on kans laatua. Pitääpä seurata silmä kovana ja ottaa messiin kun eteen tulee. huhuu, tajusin just että enää 6 pvää oktuberfestiin.

Ja laatuhan maksaa tässä tapauksessa seuraavasti: 8 = 3.99€/plo & 10 = 4.77€/plo :kippis1:

Vertailun vuoksi, Chimayn Tripel maksaa 3.31/plo...ei oo halpaa hifistellä oluiden kanssa... :lol2:

Joo ei, mutta noita ei halua juodakaan kuin 1-3 pulloa, tai itse en ainakaa voisi vetää känniä laatuoluella. Parhaiten olen juonut varmaan 4-5 ayingeria illassa (mökillä saunassa) ja siinä menee jotain suurta hukkaan.

Joo ei, mutta noita ei halua juodakaan kuin 1-3 pulloa, tai itse en ainakaa voisi vetää känniä laatuoluella. Parhaiten olen juonut varmaan 4-5 ayingeria illassa (mökillä saunassa) ja siinä menee jotain suurta hukkaan.

Heh, kyllä sitä pieni känni tulee (ainakin mulle, huono viinapää kun on...), jos vetää vaikka tuon kolme Rochefortin 10:ä - on se kuitenkin 11.3% olutta :)

Lauantaina kävin kaislassa, join koko setin läpi: 6-8-10 ja hyvää oli. Pohjilla ehkä 6-7 plo keppanaa...

Kun oma kulutus on yleensä luokkaa 2-4 plo/viikko, niin tulee valittua noita maukkaampia oluita :)

Back
Ylös Bottom