Hyviä kokemuksia yhden jalan kyykystä?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ikä
39
Otin ohjelmaan yhden jalan kyykyn ja kiinnostaisi kuulla ihmisten hyviä kokemuksia siitä? Ei siis mitään ikävää kiitos. :hyvä:

Liikevinkkejä voi antaa. Eli miten se liike kannattaa tehdä parhaiten? :dance:

Helpointa on, kun tuet toisen jalan eli nostat sen penkin päälle. Pysyy tasapaino paremmin

Niin siis jos takajalan nostat niin sehän on sitten "bulgarialainen kyykky". Liikerata vissiin hivenen kasvaa verrattuna siihen jos toinen jalka olisi maassa.

Pakarat tulee noista aivan saatanallisen kipeäksi.

Itse olen ottanut tuon bulgarialaisen kyykyn ohjelmaan ja teen sen niin, että etummainen jalka on aika kaukana penkistä. Ottaa erittäin hyvin perseeseen, takareisiin, ja myös sisäreisiin. Jos haluaa siirtää rasitusta enemmän etureisille, kannattaa pitää etujalka lähempänä penkkiä.

Helpointa on, kun tuet toisen jalan eli nostat sen penkin päälle. Pysyy tasapaino paremmin

Tasapainon hallitseminen on kyllä bulgarialaisessa vaikeampaa. Jokainen voi kyllä itse kokeilla. Tietenkin jos hallitsee hyvin kroppaansa niin ei siinä mitään hätiä ole. Smithissä on ainakin helppo aloittaa yhden jalan kyykky, ei ole mitään tasapaino-ongelmia..

Tasapainon hallitseminen on kyllä bulgarialaisessa vaikeampaa. Jokainen voi kyllä itse kokeilla. Tietenkin jos hallitsee hyvin kroppaansa niin ei siinä mitään hätiä ole. Smithissä on ainakin helppo aloittaa yhden jalan kyykky, ei ole mitään tasapaino-ongelmia..

Bulgarialaisessa mulla ainakin pysyy tasapaino paremmin mut :piis: yksilöllistä varmaan.

Monet muun lajin urheilijat käyttävät tätä yhdenjalan kyykkyä punttitreeneissään...Luin joskus että pikaluistelija,olisko ollut Koskela on tehnyt treeneissä 12x170kg yhden jalan kyykyssä:) Siinä tavoitetta vähäksi aikaa:):)

Monet muun lajin urheilijat käyttävät tätä yhdenjalan kyykkyä punttitreeneissään...Luin joskus että pikaluistelija,olisko ollut Koskela on tehnyt treeneissä 12x170kg yhden jalan kyykyssä:) Siinä tavoitetta vähäksi aikaa:):)

En kyllä usko tuohon tulokseen ollenkaan. Sittenhän hänen pitäisi kyykätä vähintään 400kg raw

Jooh, nyt kun selkä on vähän paskana niin jalkatreeni on nykyään bulgaarialaisia kyykkyjä ja askelkyykkyjä käsipainoilla. Eilen justiinsa oli aika infernaalinen jalkatreeni ja ei oo vuosiin ollu tällasta kipua jaloissa ja perseessä. Ihan hirveää. Istuminenkin sattuu perseeseein, sisäreisiin, takareisiin ja etureisiin. Melkein itku tulee.

Vaikka lihaskipu on aika huono indikaattori kehityksestä niin voisin silti veikata, että uusi ärsyke ja isompi volyymi sekä pidemmät sarjat aiheuttaa varmaan aika massiivisen shokin mun 3-5 toiston kyykkysarjoilla kasvatetuille jaloille. Kaippa tässä vois jopa vähän lihastakin kasvaa. Sittenpähän nähdään mitä treenipainoille käy kun palaan takaisin kyykkäilyyn.
:D

Mutta tosiaan, se ainakin on 100% varmaa että yhen jalan kyykyt on paaaaljon raskaampia henkisesti ja fyysisesti kun normaalit kyykyt. Kovat vitoset kyykyssä on kivaa ja helppoa, mutta jo vitosen sarjat aiheuttaa sanoinkuvaamatonta tuskaa ja pahoinvointia askelkyykyissä ja muissa 1 jalan seteissä. En yhtään tykkää (eli tarttee tehä lisää)!!! :itku:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Saiskohan näillä tasoiteltua voimaeroa jaloissa? Mulla on koko vasen puoli kropasta heikompi ja tiukemmissa kahden jalan kyykyissä vahva puoli vääntää lantiota heikommalle puolelle.

Suositut

Back
Ylös Bottom