Hyviä itsekehitysprojekteja

Minulle on tämä punttisalilla käynti yksi itsekehitysprojekti. Nyt on jonkin verran massaa ja voimaa, ja muutenkin mainio terveys, joten projekti on onnistunut, vaikkakin vielä vaiheessa. :whip:

Tämän lisäksi minulla on kaikenlaista pientä viilausta koko ajan työn alla tänä ja viime vuonna:
- ruokavalion ja ruokailutottumusten parannus (Pakkis on auttanut erittäin paljon tässä asiassa), ja jonkin verran ruoanlaittotaitojakin.

- Olen mm. lueskellut soveltavaa psykologiaa, esim. kommunikaation parantamisesta ihmissuhteissa ja työelämässä.

- Olen lukenut romaaneita ruotsiksi, parantaakseni ruotsin kielen taitoani.

- Lopetin vihdoin kynsien pureskelun kokonaan. Pakottauduin vain käyttämään sellaista kynsiklipperiä.

- Opettelin flirttaamaan näyttämättä perverssiltä

- Opettelin MP3 tekniikan, rippasin kaikki parisataa CD:täni MP3:ksi, ja arkistoin kaikki soittimeen ja tietokoneeseen

- Ostin digitaalikameran, ja tein samanlaiset arkistoinnit kuin yllä

Olen itse erittäin kiinnostunut pienistä välitavoitteista elämässä - I am a man with a plan. Kohta tulee taas uudenvuodenkin lupaukset eteen.

Kiinnostaisi tietää minkälaisia itsekehitystavoitteita teillä on nyt tai on ollut ihan joka elämänsaralla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Do dii!

Kuulostaa normaalilta elämältä... :rolleyes:

Kypsyin tuossa vuosituhannen alussa jatkuviin pätkätöihin ja päätin vaihtaa alaa. Tuosta on aika tarkalleen neljä vuotta. Kävin muutamissa pääsykokeissa ja kaikkiin olisin päässyt. Nyt on ollut AMK:n paperit hyvin/kiitettävin arvosanoin taskussa vajaan vuoden. Sivutuotteena tuosta kolmen vuoden rupeamasta vakituinen työpaikka ja velkainen asunto...

Esquire sanoi:
Pitäiskö mun siis ottaa normaalin elämän eläminen projektiksi? ;)

Ehkäpä vain omat käsityksemme sanan itsensäkehittämis-projekti sisällöstä eroavat paljon toisistaan. Itse en näe pintaraapaisun mukaista tutustumista johonkin uuteen aiheeseen tai jonkin taidon ylläpitoa vielä projektina.

:)

Opettele Suomi-englanti-suomi-sanakirja ulkoa. Siinä riittää projektia pidemmäksi aikaa.

On kyllä kova juttu jos viitsii käyttää vaikka tunnin päivässä itsensä kehittämiseen sen sijaan, että katselee telkkaria. Ei varmasti mene hukkaan.

Aimotarmo sanoi:
Ehkäpä vain omat käsityksemme sanan itsensäkehittämis-projekti sisällöstä eroavat paljon toisistaan. Itse en näe pintaraapaisun mukaista tutustumista johonkin uuteen aiheeseen tai jonkin taidon ylläpitoa vielä projektina.
:)
Projekti on sitä että saavuttaa jonkun tavoitteen, jonka on ennalta asettanut itselleen. Tavoite voi olla lopputavoite tai välitavoite. Pieni tai iso projekti siis. En oikein ymmärrä pointtiasi, pitääko siis olla vain isoja tavoitteita elämässä?

Edit: Yksi tarkennus muuten, eihän missään asiassa voi olla täydellinen. Ehkä U2:n Achtung Baby-levy on täydellinen, mutta itse en tosiaankaan ole väittänyt että olisin jonkinlaisen onnistumisen asteen saavuttanut yllä olevissa asioissa, mutta olen aloittanut korjausprosessin epätyydyttävästä tilanteesta parempaan. No ehkä kynsien pureskelussa olen onnistunut absoluuttisen täydellisesti, koska en niitä pure. Ei elämä ole yleensä mitään binääripeliä. :)

horroroso sanoi:
Opettele Suomi-englanti-suomi-sanakirja ulkoa. Siinä riittää projektia pidemmäksi aikaa.
:D Ikuisuusprojektit on eri juttu.

horroroso sanoi:
On kyllä kova juttu jos viitsii käyttää vaikka tunnin päivässä itsensä kehittämiseen sen sijaan, että katselee telkkaria. Ei varmasti mene hukkaan
Tuollainen "laatuaika" on kyllä hyvä juttu. Vaikka lueskelee/surffaa jostain mielenkiintoisesta asiasta perustiedot.

Minä opiskelen opiskelutaitoja :)

Hylätyt tulokset tenteissä on saanu miettimään sitä, että opiskelutaidoissa mahtaa olla aika lailla vikaa ja nyt on sitten projektina oppia oppimaan ja pääsemään tuloksiinkin virallisissa opiskeluissa.

masai1967 sanoi:
Pitäisköhän mun alkaa kehittää mun penistä kun sähköpostiinkin tuli jotain mainosta tästä aiheesta.
Sinulle Masai, haluan sanoa seuraavaa: "Jumala suokoon sinulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita et voi muuttaa, rohkeutta muuttaa mitkä voit, ja viisautta erottaa nämä toisistaan."

:hyper: :kippis1:

Tarkoitus olis lukea yksi klassikko/kk. Eihän se mikään projekti ole, mutta toisaalta mä olenkin laiska.

Itsellä on tavoitteena oppia kaikkea pientä kaiken muun isomman ohella.

Taikatemppuja olen tässä opetellut ja oppinut. Ei mitään suurta ja hienoa vaan lähinnä kortti, pallo ja kolikkotemppuja. Viime viikonloppuna oli hauska sukujuhlissa junnuja viihdyttää kun sattui korttipakka olemaan lähistöllä. Pieni vaiva oppia mutta joskus voi hyvinkin tarvita.

Telkkarin ääressä olen nyt opetellut kolikon pyörittämistä sormien välissä.. kaikkea pientä mutta omalla tapaa kehittävää.

Kaikennäköiset itsekehitysprojektit on hyvästä. Täytyypi taas koittaa kehittää jotain hyödyllistä.

Esquirella on hyvä tatsi asioihin, aika harva edes tosissaan jaksaa hajottaa itseään oikeasti kehittävillä alueilla.

Mulla seuraavat sekalaiset tavoitteet:
-Kirja valmiiksi ja jakeluun
-5 pallon jonglööräys ja variaatiot
-3D S Max ohjelmisto hallintaan
-Rasvaprossat alle 8aan voimatasojen pysyessä samana
-Remote Viewing-perusteet
-Muutto jonnekin hevonhelvettiin täältä nykyisestä paikasta
-Nainen jostain ja sen pitäminen tyytyväisenä
-Auton taikominen tyhjästä ilman rahaa

Noista kaksi viimeistä on ne vaikeimmat :jahas:

Hippa sanoi:
Minä opiskelen opiskelutaitoja :)

Hylätyt tulokset tenteissä on saanu miettimään sitä, että opiskelutaidoissa mahtaa olla aika lailla vikaa ja nyt on sitten projektina oppia oppimaan ja pääsemään tuloksiinkin virallisissa opiskeluissa.
Mä pistin tuosta viestiä mun opiskelumetodista tohon toiseen ketjuun. Opiskelu/oppimistaitojen oppiminen pitää olla ensimmäinen projekti, itseasiassa kaiken oppimisen perusta. Minulla ainakin oli.

Esimerkki - Faking It tv-sarja (roolihuijaus?) on mainio esimerkki motivaation ja keskittymisen superefektistä oppimiseen. About kaiken voi oppia neljässä viikossa tyydyttävälle tasolle, kunhan yrittää niin perkeleesti kuin pystyy. Fake it until you make it.

Mun tarvii varmaan aloittaa sellanen itsekurin hankkimiseen tähtäävä projekti. En saa aikaiseksi edes likaisten vaatteiden siirtämistä lattialta pyykkikoriin, saati pesukoneeseen.

Duunin teen kuitenkin tunnollisesti ja salilla tulee käytyä. Lisäksi on dieetti päällä jo kolmatta viikkoa enkä ole sitä rikkonut kertaakaan.

Kai mulla on selektiivinen itsekuri. :)

keijo s sanoi:
-Kirja valmiiksi ja jakeluun
-3D S Max ohjelmisto hallintaan
-Muutto jonnekin hevonhelvettiin täältä nykyisestä paikasta
:jahas:
Ha haa... Saman tyyppistä.
-tuoteidean tuotteistaminen
-Rhino 3D hanskaan (on nääs halvempi ihan ostaa)
-yrittäjäksi/uusi duuni

Asymm sanoi:
-Rhino 3D hanskaan

Hmm. Oiskohan tuo vähän kevyempi 3d alottelijalle, tuntuu että uusimmassa 3D smax tekeleessä on vähän liikaa tuota sälää ympärillä. Varmaan 30pv triali löytyy netistä?

Jos itsesi monipuolinen kehittäminen ja parempi elämänlaatu kiinnostaa, niin suosittelisin vilkaisemaan Brian Tracyn kirjan ”Menestys ja onnellinen elämä”. Siinä neuvotaan kädestä pitäen miten kehität itseäsi kaikilla tärkeimmillä elämän osa-alueilla ja miten voit saavuttaa tavoitteesi nopeammin. Yksi lukemisen arvoinen kirjailija on myös Wayne W. Dyer, joka on tutkinut menestyneimpien ihmisten ajattelutapoja ja henkistä valmiutta.

PETE66 sanoi:
Jos itsesi monipuolinen kehittäminen ja parempi elämänlaatu kiinnostaa, niin suosittelisin vilkaisemaan Brian Tracyn kirjan ”Menestys ja onnellinen elämä”. Siinä neuvotaan kädestä pitäen miten kehität itseäsi kaikilla tärkeimmillä elämän osa-alueilla ja miten voit saavuttaa tavoitteesi nopeammin. Yksi lukemisen arvoinen kirjailija on myös Wayne W. Dyer, joka on tutkinut menestyneimpien ihmisten ajattelutapoja ja henkistä valmiutta.
Onko sulla heittää joku peruspointti tai nyrkkisääntö jommasta kummasta kirjasta? Self-help kirjat on periaatteessa OK, mutta monet ovat aikamoista sontaa. Nuo tietysti kuulostavat vähemmän populistisilta, joten varmaankin ovat tosiaankin tutustumisen arvoisia.

Esimerkkinä populistisesta kirjasta (kirjastosta lainattu) joka oli :anssi: oli Greyn Miehet ovat Marsista, Naiset Venuksesta. Kirjailijan pointti tuntui olevan että miehet ovat selkärangattomia paskoja, joita naisten pitää hyssytellä ettei itku tule ja tutti lennä kaaressa. Sinänsä hyvä sovinistinen sanoma paremmille puoliskoille, mutta ei kovin tieteellinen. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom