Hyviä etureisien venytyksiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daug
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Menet polvilles jolleki pehmeälle alustalle -> perse kantapäihin, eli istut pohkeitteis päällä -> siitä makaamaan taaksepäin pikkuhiljaa. Varmasti tuntuu.

Daug sanoi:
Mulla kun on käsitys, että toi nilkat perseen alla tekniikka venyttää polven nivelsiteitä.

Saattaapi tehdä sitäkin mutta *kokeilee* kyllä, kyllä ottaa hyvin etureisiin :)

Parhaiten itsellä ainakin ottaa tämä venytys, jossa mennään siihen askelkyykyn ala-asentoon.
Tästä sitten otetaan taaimmaisesta säärestä kiinni ja vedetään takamusta kohti.
Ihanaa. :D

Pistetääs vielä tällainen taktinen kuva mukaan, kun ei muuten varmaan kukaan minun höpinöistäni selvää ota. :david:

Liitteet

• venytys.webp
    venytys.webp
    4,1 KB · Katsottu: 2 746
Daug sanoi:
Muita kun se että jalka koukkuun perseen taakse ja kädellä kiinni nilkasta ;)

Tämä itsessään on todella tehokas tapa kun vaan muistaa työntää sitä lantiota reilusti eteenpäin. Mulla ei ainakaan ilman tätä temppua kovin hyvin venytä.

timba79 sanoi:
Tämä itsessään on todella tehokas tapa kun vaan muistaa työntää sitä lantiota reilusti eteenpäin. Mulla ei ainakaan ilman tätä temppua kovin hyvin venytä.

Vielä helpommaksi tulee kun pistää takajalan esim. sohvan reunukselle niin että sen polvi on ihan sohvan edessä (toisinsanoen sääri ja jalkapohja osoittaa melkein suoraan ylöspäin). Siitä kun työntää lantiota eteen niin venytys syvenee, ja asennossa jaksaa pysyä paljon kauemmin kun ei tarvi käsillä vetää takajalkaa.

Hyvä venytys, venyttää samalla etureittä ja lonkankoukistajia. Etujalan paikkaa voi siirtää eteen ja taakse niin venytyskohtakin siirtyy.

Variaationa voi tehdä sen että työntää takajalan puoleista lonkkaa sekä eteenpäin, että samalla sivulle (voi myös kurkottaa saman puolen kädellä ylös ja poispäin, eli vasenta puolta venytettäessä kurkotetaan vas. kädellä pään yli oikealle). Venytys siirtyy IT-jänteen (reiden ulkosivun) puolelle, mulla auttoi polvikipuihin kun paine lumpion päältä väheni.

Chris Benoit'n Sharpshooter, mutta siihen tarvitset vapaapainia seuraavan kaverin avuksi. :P

Suositut

Back
Ylös Bottom