Hyviä aamuruokia

Hyvä aamuruoka on mielestäni kaurapuuroa, siivu leipää jollain leikkeleellä ja kasviksilla ja kananmunalla höystettynä, kuppi kahvia, vitamiinit ja vaikka proteiinijuoma. Käytännössä vedän vauhdilla rahkakauramehukeittohässäkän tai mysliä ja rahkaa. Vitamiinit myös aamuisin ja kahvia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko sillä paljon käytännön eroa vetääkö ne hiutaleet raakana vai keittää puuron ?

Originally posted by slade
Onko sillä paljon käytännön eroa vetääkö ne hiutaleet raakana vai keittää puuron ?
On, nimenomaan suuri käytännön ero: raakana voi vetää helposti jopa neljä kertaa enemmän hiutaleita.

Pahiksen aamupala työpäivinä:

vihreä omena
pari siivua ruisleipää, joiden päällä yleensä kinkkua sekä tomaatti- tai kurkkusiivuja
kyytipoikana protskujuoma, jossa n. vähän päälle desi Protein95:sta
lisäksi pieni purkki jukurttia tai pari dl maitoa, joidenka sekaan sotken ylihyvvee mansikkamysliä

Nuo siis omenaa ja proteiinijauhoo lukuunottamatta Ison Sinisen tarjoomia ruokia.

Kotona (ei työpäivinä):

pari porkkanaa
iso lautasellinen puuroa (kaurahiutale, lese (vehnä tai ruis, mitä sattuu olemaan) ja pellavarouhe) makustettuna marjoilla tai aspartaamivalmismehukeitolla
em. kaltainen protskujuoma

Tai sitten rahkahässäkkä tai ehkä leipää tuon protskujuoman kanssa. Päälle töissä pari rkl rypsäriä ja vitaaminit, kotona kalaöljyt ja vitskut. Ainiin, lopuksi AINA n. 0,5l teetä

Siis käsitinkö oikein, Iivili, että teillä työpaikka tarjoaa aamiaisen??? *KADE* :evil:

Meikäläisen aamiainen on nykyisin tällainen:

2 dl Rainbow Bran Flakesia ja kyytipojaksi 3 dl rasvatonta maitoa
(jep, tiedetään, puuro olis parempi, muttei mene alas aamuvarhaisella... ja murot on niin helppo vain kaataa paketista kuppiin :D )
Lisäksi 20 g Whey 8100 tai vaihtoehtoisesti puolipurkkia rahkaa. Kumpikin vaihtoehto maustetaan Funlightilla ja höystetään teelusikkamitallisella (5 ml) rypsiöljyä. Teemukillisen juon sitten vasta töihin päästyäni.

Nyt diäätillä männöö tällasta:

Aloitukseksi lasillinen (1rkl) molkosania

40g kauraleseitä
10-15g vehnäleseitä
1-1,5dl maitoa ja loput vettä
...edellisistä mikrossa aivan mielettömän hyvä puuro nami nam...
Siihen sekaan 10g soijalesitiinirakeita ja tulee vielä herkumpaa!

Lisäksi kaks keitettyä kananmunaa ja ripaus aromatia päälle
Kahvia tai vihreetä teetä plus vitamiinit.

Jos ei taho noin paljoo hiilareita (hiukka yli 20g) ni rahkapurkki ja siihen funlight, vehnäleseet ja 1rkl rypsiöljyä... ja munia päälle nam.
Säästää sen 10g. :david:

Molkosan

Trinity, oletko huomannut millaisia vaikutuksia tuolla Molkosanilla? Itse olen sitä aina silloin tällöin pullollisen käyttänyt. En tosin ole koskaan havainnut sillä olevan mitään ihmeempää vaikutusta, mutta kun minä satun tykkäämään sen mausta... heh, perversionsa kullakin... :D Lasketko muuten Molkosanille mitään kaloriarvoa, vai lieneekö ko. staffi ns. kaloritonta?

EDIT: opettelen kirjoittamaan ja muodostamaan lauseita :evil:

Tuleehan tuota vedettyä lähes joka aamu seuraavanlainen setti:

rahka 250g
mehukeitto tai ananasmurska
ruishiutaleita ~½dl
eloveenaa ~½dl

kaikki sekaisin ja naamaan

tuohon päälle kaksi siivua ruisleipää + muutama viipale vähärasvaista juustoa ja pari kuppia kahvia.

Multivitat ja c-vitamiinit alkupalaksi

Joku puhui, että ei proteiinidrinkki mene alas ennen lasisillista tuoremehua. Miksei sitä proteiinia voi sekoittaa siihen tuoremehuun. Mä heitän palautusjuomatkin tuoremehuun siis tyylillä ~3dl tuoremehua loput vettä, niin ja tietenkin proteiinit ja vähennetyt hiilarit näin dietillä. Onko tuossa nyt joku perustavaa luokkaa oleva virhe? ei vaan tunnu oikein menevän alas nuo palutusjuomat ilman maustamista.

Originally posted by Gillyanne
Siis käsitinkö oikein, Iivili, että teillä työpaikka tarjoaa aamiaisen??? *KADE* :evil:

Kyllä. Kahvit ja teet joutuu jokainen ite järkkäämään/maksamaan, mutta muonat tarjoo Noksu, eli toisinpäin, kuin useimmissa paikoissa. Ilmeisesti haluavat houkutella väkeä (=nörttejä) töihin ajoissa, eikä joskus klo:18 paikkeilla. :D Yleensä on tarjolla leipää ja leivänpäällysteitä, maitoa, mysliä (sitä uberherkullista mansikkaista, nam!), muroja ja usein jukurttia.

Originally posted by Jakob
Tuleehan tuota vedettyä lähes joka aamu seuraavanlainen setti:

rahka 250g
mehukeitto tai ananasmurska
ruishiutaleita ~½dl
eloveenaa ~½dl

kaikki sekaisin ja naamaan

tuohon päälle kaksi siivua ruisleipää + muutama viipale vähärasvaista juustoa ja pari kuppia kahvia.

Multivitat ja c-vitamiinit alkupalaksi

Joku puhui, että ei proteiinidrinkki mene alas ennen lasisillista tuoremehua. Miksei sitä proteiinia voi sekoittaa siihen tuoremehuun. Mä heitän palautusjuomatkin tuoremehuun siis tyylillä ~3dl tuoremehua loput vettä, niin ja tietenkin proteiinit ja vähennetyt hiilarit näin dietillä. Onko tuossa nyt joku perustavaa luokkaa oleva virhe? ei vaan tunnu oikein menevän alas nuo palutusjuomat ilman maustamista.
Mä syön aamuisin kaurapuuroa, paahtoleipää, kananmunia, jukurtin ja appelsiinimehua. Näillä eväillä nälkä pysyy hyvin poissa. Kaurapuuroa syön joskus myös 1-2h ennen treeniä ja tietenki jotain proteiiniä mukaan.

Re: Molkosan

Originally posted by Gillyanne
Trinity, oletko huomannut millaisia vaikutuksia tuolla Molkosanilla? Itse olen sitä aina silloin tällöin pullollisen käyttänyt. En tosin ole koskaan havainnut sillä olevan mitään ihmeempää vaikutusta, mutta kun minä satun tykkäämään sen mausta... heh, perversionsa kullakin... :D Lasketko muuten Molkosanille mitään kaloriarvoa, vai lieneekö ko. staffi ns. kaloritonta?

En laske kaloreita, tiiä sitte pitäiskö, mutta lasken sen samaan kastiin valmariinin kanssa, jota otan pari ruokalusikallista päivässä nyt kun on protskut ja rasvat korkeella. Ei mäne nii happamaksi tää homma;)

Mulla ainakin molkosan auttaa siihen että lukioaikana tuli vedettyä piitkä antibioottikuuri "akneen", ja tän seurauksena maha meni ihan mullin mallin. Ei kestäny (varsinkaan) sokeria/vaaleita jauhoja eli tuli tämä niinsanottu hiivasyndrooma:D ...saa nauraa... Maha siis turpos vähän kaikesta ja aina oli paha olla. Se on menny nyt muuten ohi kiitos uudelle ruokavaliolle (varsinkin tää matalahiilarinen ruoka tuntuu passaavan massulleni paremmin kuin hyvin), mutta paree pitää huolta noista hyvistä maitohapoista edelleen.
Ja ainakin pistää myös aineenvaihdunnan käyntiin...
Muuten, jos on maha kipee niin ottaa vaan 1rkl molkosania ni ei oo kauaa! Testattu sekä pienillä että isoilla ihmisillä.

Täällä menee:

rahkaa purkki
dl kaurahiutaleita
mustikkakeittoa 1 dl
maitoa dl
1,5 dl protskua
öljyä
nämä vaahdoksi teharissa
juodaan kahdessa erässä, toinen duunissa

pari monivilja leipää+kurkkua+tomaattia+kalkkunaleikettä
mehua lasi
raejuustoa fiiliksen mukaan
kahvia

vitamiinit

Vinkki: Tehosekoittimen pesu onnistuu parhaiten laittamalla sekoittimeen vettä ja tippa fairya, huuhtelu ja tulee puhdasta. Ei tartte harjalla pestä (se sekoitin osa harjalla v:mäinen pestä)

Originally posted by Phat
On, nimenomaan suuri käytännön ero: raakana voi vetää helposti jopa neljä kertaa enemmän hiutaleita.

No jos oletetaan, että tajuan ottaa tuon huomioon niin onko esim imeytymisessä eroja ?

Originally posted by slade
No jos oletetaan, että tajuan ottaa tuon huomioon niin onko esim imeytymisessä eroja ?
Tuskinpa muuta eroa. Mä syön just sent takia raakana että jo desistä tehty puuromäärä tökkii. Ei kannata tehdä edes mehukeiton kanssa sellaista sössöä, vaan kumota siihen päälle ne hiutaleet. :)

Originally posted by Phat
Tuskinpa muuta eroa. Mä syön just sent takia raakana että jo desistä tehty puuromäärä tökkii. Ei kannata tehdä edes mehukeiton kanssa sellaista sössöä, vaan kumota siihen päälle ne hiutaleet. :)

Jees, onhan tuo kieltämättä helpompaa / nopempaa sekoittaa leseet, protskujauheet + maito kuin alkaa keittelee puuroa, vaikka kyllä se puurokin välistä maistuu :)

yh, mä en kyllä voisi aloittaa päivääni epämiellyttävällä aterialla. ehdoton vakiosetti siis..

elovenaa mikrossa
raejuusto
leseet
vaniljaprotsku mausteeksi
öljyt + lesitiini

omena?

voi jessus, ku hyvää
:eek:

hyvä ja ravitseva aamiainen: 10 kananmunan valkuaista + 2 keltuaista paistettuna, 4 paahtoleipää, puoli litraa jugurttia ja muutama lasi tuoremehua N-A-M

Suositut

Back
Ylös Bottom