Hyvät sikarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu
itsellä paloi eilen hoyo de monterreyn petit robusto. ostin niitä toissa vuonna 25kpl boksin ja tykkään älyttömästi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo nimenomaan olivat aika tukkosia, kaks kun ostin. Viisaana miehenä oisin ostanut toisen jotain toista merkkiä, mutta minkäs teet. Voisi seuraavaksi tuota Montecristoa kokeilla, vai mikä olisi RealA:n sikariehdotus näin hinta- laatusuhteeltaan hyvälle sikarille? En oikein 20€ kehtaa maksella, taisi tuo Cohiba olla sieltä kalleimmasta päästä, mitä Anttilassa myytiin.
Eihän se hinta sitä makua ratkaise, tuli myös todettua tuota RyJ:tä poltellessa, sekin maksoi kuitenkin vähä vajaa kybän. Joku 3€ sikari, nimeä en muista, oli varsin taivaallisen makuinen tohon eellä mainittuun pölliin.

Kokeile jotain ei-kuubalaista? Dominikaaneista löytyy ainakin aivan mainioita sikareita aloittelevalle. Samoin Nicaraguasta. Moni ei pidä Macanudoa kovin hyvänä sikarina, mun mielestä taas kyseinen tehdas tuottaa ihan asiallisia pöllejä. Edullisia ja aika mietoja. =) Davidoff on kanssa aika helppo ja mieto, tosin edullista ei ole nähnytkään. Erittäin arvokkaita, mutta mielestäni myös erittäin laadukkaita. Taidan kohta poltellakkin yhden Entreacton. ;)

Nyt on sitten vihdoin saatu humppaan täytettä, lissee tulossa kuhan tulee tili. Nyt löytyypi Zino no.6, Private stock no.5 ja notturno xo. Vois iskeä vaikka notturnon nyt tulille.

Poikkesin Töölön sikarikaupalla ja polttelin kokeeksi terassilla Franco Maduro Coronan. Ei ollut mitenkään erityisen vahva, hieman keskinkertainen aromiltaan, mutta selvästi hyvätekoinen kun veti hyvin. Ehkä joku tykkäisi halvempana sikarina, 6,70e oli hintaa. Nyt olisi jäätelöpurkkihumidorissa oasis-sienen kaverina Pakkiksen suosikit eli CAO Brazilia Gol! ja Montecristo Open Junior, pitää tässä lähipäivinä makustella - kiitos vaan suosituksista :D

Jälkihuomiona vielä, että Storyvillen terassilla oli sikarintupruttelijoita, ainakin pari herrasmiestä minun lisäkseni. Harmi kun on melko tyyris paikka, mutta tosi kiva miljöö, nyt kun raksan aita blokkaa suurimman osan Marskia näkyvistä.

Eilen meni Montecriston vitonen, tänään kärysi Partagasen pikku-corona. Molemmat oli kyllä ihan kivoja, Monte on varsinkin mun mielestä omassa kokoluokassaan varsin maittava. On muuten tullut tuollainen Arturo Fuenten "The Humidor Bag" humidoripussi / -minigrippi todettu nyt toimivaksi. Sikarit pysyy mukavasti reissussa tasaisessa 70% suhteellisessa kosteudessa. En tiedä saako näitä Suomesta, mutta Virosta ostettuna hintaa kertyy pari euroa, joka on varsin kohtuullinen summa pelittävästä matkahumidorista. =) Onko muilla kokemusta tälläisistä? Itse olen nyt tähän tykästynyt.

Eilen meni Montecriston vitonen, tänään kärysi Partagasen pikku-corona. Molemmat oli kyllä ihan kivoja, Monte on varsinkin mun mielestä omassa kokoluokassaan varsin maittava. On muuten tullut tuollainen Arturo Fuenten "The Humidor Bag" humidoripussi / -minigrippi todettu nyt toimivaksi. Sikarit pysyy mukavasti reissussa tasaisessa 70% suhteellisessa kosteudessa. En tiedä saako näitä Suomesta, mutta Virosta ostettuna hintaa kertyy pari euroa, joka on varsin kohtuullinen summa pelittävästä matkahumidorista. =) Onko muilla kokemusta tälläisistä? Itse olen nyt tähän tykästynyt.

Stockalla on noita pusseja vajaan femman kipale. Myyjä kovasti niitä suositteli ja sanoi, että ihmiset olleet tyytyväisiä. Täytyy käydä vielä poistamassa, kun reisuun lähen..

Stockalla on noita pusseja vajaan femman kipale. Myyjä kovasti niitä suositteli ja sanoi, että ihmiset olleet tyytyväisiä. Täytyy käydä vielä poistamassa, kun reisuun lähen..

Okei. Jos nuo nyt on samoja kun mun pussi, niin voin todellakin suositella. Ainakin tämä yksilö pitää tuon kosteuden päivästä toiseen samana. Erityisen kätevä juuri mökkireissuille, lomamatkoille jne. Toimii! :thumbs:

No niin. Olisi sitten taas aika syödä sanani. Olen täälläkin kertonut olevani varsin pettynyt Cohiban tuotteisiin. Olin jo oikeastaan "hylännyt" koko merkin, kunnes päätin antaa sille vielä mahdollisuuden keskusteltuani myyjän kanssa Tallinnan La Casa Del Habanossa. Asiantuntevalta vaikuttanut myyjä vakuutti, etten pettyisi aina optimaalisissa olosuhteissa säilytettyihin Sigloihin. Hieman kuitenkin epäilin ja otin linjan pienimmän, Siglo I, jota en ollut ainakaan useasti aikasemmin kokeillut. Äsken sitten paloi tuhkaksi tämä pieni pala paratiisia. Oli kyllä ihan loistava sikari. Ei ehkä Suomihintojen arvoinen mielestäni, mutta ei tuota kehnoksi voi kyllä sanoa millään ilveellä. Samat ominaisuudet isoon sikariin ja ollaan aika lähellä täydellisyyttä. Onko täällä muuten Esplendidosin kokeneita? Se kuulostaa ja näyttää kyllä yhdeltä niistä sikareista, jonka jokaisen pitäisi ennen kuolemaa kokeilla. ;)

Menee hiukan off-topiciksi, mutta tässä ketjussa tavoittanee parhaiten sopivaa porukkaa:
Eli, meinasin tuossa innostua sikareista kovastikin ja suunnittelin jo tilausta humille ja muutamalle "oikealle" sikarille. Suunnitellessani noudatin polttelun harjoitusohjelmaa piano -pikkusikareiden avulla ja meni siinä sivussa joku Tanskasta tuotu isompikin paikallinen tuote (oli ihan ok). Pianoja vetelin ensin pari markettikuivana ja sen jälkeen tupperdorin kautta, aika selkeä ero oli kyllä havaittavissa ihan noobiellekin.
Mutta nyt meinaa tulla mutkia matkaan. Eli tuntuu, että nuo pianot on pistäneet pakin ihan sekaisin, närästi muutaman päivän oikein kunnolla. Vois tietysti johtua muustakin, mutta sattuu nyt juuri samaan aikaan noiden sikareiden kanssa. Ennen tätä on ollut varmaan yli vuoden täysin savuton kausi ja sitä ennen satunnaisesti pikkusikareita ja normitupakkaa. Onko tuo ihan tavallista, että herkempi vatsaisille sikarit voisivat vaikuttaa noin rajusti? Melkeinpä pahemmin kuin mikään syötävä tai juotava. Jos vaikuttaa noin, niin täytynee unohtaa koko harrastus. Eihän niitä malttaisi olla vetämättä, jos humissa pötköttelisi herkulliselle tuoksuvia kääryleitä..:kuola: Täytynee antaa tilanteen rauhoittua ja poltella jonkin ajan päästä taas pari pianoa testimielessä.

Menee hiukan off-topiciksi, mutta tässä ketjussa tavoittanee parhaiten sopivaa porukkaa:
Eli, meinasin tuossa innostua sikareista kovastikin ja suunnittelin jo tilausta humille ja muutamalle "oikealle" sikarille. Suunnitellessani noudatin polttelun harjoitusohjelmaa piano -pikkusikareiden avulla ja meni siinä sivussa joku Tanskasta tuotu isompikin paikallinen tuote (oli ihan ok). Pianoja vetelin ensin pari markettikuivana ja sen jälkeen tupperdorin kautta, aika selkeä ero oli kyllä havaittavissa ihan noobiellekin.
Mutta nyt meinaa tulla mutkia matkaan. Eli tuntuu, että nuo pianot on pistäneet pakin ihan sekaisin, närästi muutaman päivän oikein kunnolla. Vois tietysti johtua muustakin, mutta sattuu nyt juuri samaan aikaan noiden sikareiden kanssa. Ennen tätä on ollut varmaan yli vuoden täysin savuton kausi ja sitä ennen satunnaisesti pikkusikareita ja normitupakkaa. Onko tuo ihan tavallista, että herkempi vatsaisille sikarit voisivat vaikuttaa noin rajusti? Melkeinpä pahemmin kuin mikään syötävä tai juotava. Jos vaikuttaa noin, niin täytynee unohtaa koko harrastus. Eihän niitä malttaisi olla vetämättä, jos humissa pötköttelisi herkulliselle tuoksuvia kääryleitä..:kuola: Täytynee antaa tilanteen rauhoittua ja poltella jonkin ajan päästä taas pari pianoa testimielessä.

Nikotiini laittaa pakin helposti sekaisin, eli polta harvoin ja hyviä, aloita miedoilla (kanaria, domi). Myös sopiva poltteluvauhti on tärkeä, sikarin kanssa ei pitäisi olla kiire mihinkään. Itsellä yleensä kaksi oikeata sikaria illassa jo saa pakin sekaisin, yhdellä ei tule ongelmia. Pikkuhiljaa.

Nikotiini laittaa pakin helposti sekaisin, eli polta harvoin ja hyviä, aloita miedoilla (kanaria, domi). Myös sopiva poltteluvauhti on tärkeä, sikarin kanssa ei pitäisi olla kiire mihinkään. Itsellä yleensä kaksi oikeata sikaria illassa jo saa pakin sekaisin, yhdellä ei tule ongelmia. Pikkuhiljaa.

Mietin vain, onkohan sikarissa jotakin muutakin, mikä herkistää..kun aikoinaan tuli kuitenkin kiskottua silloin tällöin lähes toppa normimallua yhden illan aikana, eikä se sen kummemmin vatsan päälle käynyt. Ja taatusti tuli nikotiinia paljon enemmän. Nyt kuitenkin maistelin nuo pianot varsin maltillisesti muutaman päivän välein ja rauhalliseen tahtiin ja pakki on heti tulessa ja joka ilta piti nappailla pepsid duo, että sai nukuttua..

Otaksuisin että nikotiini liukenee poskareissa syljen mukana jolloin se ärsyttää vatsaa.

Otaksuisin että nikotiini liukenee poskareissa syljen mukana jolloin se ärsyttää vatsaa.

Tuo voisi kyllä ollakin hyvä selitys, en tullut ajatelleeksi. Eli eipä muuta kuin räkimään kaikki sylki ulos poltellessa..:D
Noh, nyt taidetaan olla jo aika kaukana ketjun alkuperäisestä aiheesta..sikarinpolton piti kai olla sivistynyttä touhua.

Nyt palaa Olivan Flor De Oliva robusto. Aivan loistava sikari. Aivan loistavaan viikonloppuun. Voin suositella kaikille, sopii myös aloittelijoille. Hintaa oli CigarWorldistä 2.90. Todellakin joka sentin arvoinen! Mitäs muilla pakkislaisilla käryää? =) Tässä on nimittäin todellakin hintalaatu-suhde mun mielestä kohdallaan.

Sanokaas mikä hittolainen tää on?:D Joku koriste vaan vai polttaako joku tommottii oikeasti. Vertailun vuoksi laitoin viereen biljardikepin paksumman puolen..sikari ounaa!
Tossa siis lukee etiketissä Flor Canaria, Recuerdo. Joku Canarian tuliainen

/edit: unohin pienentää kuvan..

Liitteet

• sikke.JPG
    sikke.JPG
    71,8 KB · Katsottu: 1 461
Sanokaas mikä hittolainen tää on?:D Joku koriste vaan vai polttaako joku tommottii oikeasti. Vertailun vuoksi laitoin viereen biljardikepin paksumman puolen..sikari ounaa!
Tossa siis lukee etiketissä Flor Canaria, Recuerdo. Joku Canarian tuliainen

/edit: unohin pienentää kuvan..

Tuo lienee ihan koriste. Joskus muinoin Kanarialla noita vastaavia näkyi. Tuossa on sisällä styroksinen tms. pötkö joka on sitten päällystetty näyttämään sikarilta. :)

Humidorin etsintä käynnissä, mistäpä löytäis laadukkaan? kokemuksia?
E: siis netistä etin.

Turun tupakkakauppa tai sikaritalo, molemmat suomalaisia. Tai sitten teet niinku minä. Tee se itse :D

Tuo lienee ihan koriste. Joskus muinoin Kanarialla noita vastaavia näkyi. Tuossa on sisällä styroksinen tms. pötkö joka on sitten päällystetty näyttämään sikarilta. :)

kaverini toi tuossa noin 4 vuotta sitten samantapaisen mötkäleen turkista ja luuli sitä oikeaksi sikariksi :D Sitten kun juhlinnan tuoksinnassa promilleja oli riittävästi niin se poltteli sitä aivan normaalisti :D ja sisältähän löyty sitten sanomalehteä ja hiekkaa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom