Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mike sanoi:Eipä huonoa proteiinia ole, ellei sitten jotain kollageenpaskaa lasketa. Proteiineissa ei ole sama asetelma kuin rasvoissa. Eli sama se mitä proteiinia kiskot, niin hyvä tulee. Soija taitaa olla ainoa jossa ei ole täydellistä aminohappoprofiilia, kuitenkin jos päivän aikana syöt muuta proteiinia kuin soijasta saatavaa, niin se täydentää ja soijakin toimii hyvin.
Mike sanoi:Eipä huonoa proteiinia ole, ellei sitten jotain kollageenpaskaa lasketa. Proteiineissa ei ole sama asetelma kuin rasvoissa. Eli sama se mitä proteiinia kiskot, niin hyvä tulee. Soija taitaa olla ainoa jossa ei ole täydellistä aminohappoprofiilia, kuitenkin jos päivän aikana syöt muuta proteiinia kuin soijasta saatavaa, niin se täydentää ja soijakin toimii hyvin.
Hiilarit eli laktoosi se siellä pierettää ja laktoosihan ei ole proteiinia vaan se on maitosokeria. Eli jos nyt puhutaan proteiinista, niin huonoa sellaista ei oikein ole. Eli kun normaalia ruokaa syö, niin ei siellä mitään ns. huonoja proteiineja ole.Tiedz sanoi:Mun mielestä kyllä on myös paskoja proteiineja. Noiden laaduissa on eroa aika vitusti(tosin ite olen herkkävatsainen ja laktoosivammainen). On se vaan selkeesti niin, että huonolaatuinen pierettää melkeen kaikkia, joka taas tarkoittaa sitä, että imeytyvyys on paska. Aminohappoprofiilit voi olla samoja, mutta meneekö ne eri proteiineissa samalla lailla hyötykäyttöön??? Ei varmasti jos puolet tulee imeytymättömänä läpi. Tosin määrällä voi ehkä korvata laatua jos pakki kestää.
Soija protskuhan nyt on asia erikseen......:D
Jep en minäkään proteiinista mitään 30e per kilo. Maxsimissaan sen 25e kilo, mutta yleensä se pyörii mulla siinä 10-20. Minä ostan välillä mitä sattuu, maustamatonta tai maustettua, riippuu alenuksista ja sen semmoisista jutuista. Niin ei ole olemassa hyvää ja huonoa proteiinia, mutta proteiinin laadulla on eroa..:DPowerhousu sanoi:Mikeltä tuli kyllä hyvät neuvot. Ei paskaa proteiinia ole olemassakaan. Ja jos jauhoista puhutaan, niin itse en käytä ollenkaan hienoja hifistelyprotskuja, vaan ihan perus halpiskamaa. Pakki kestää mulla hyvin, enkä katso niistä olevan niin paljoa enempää hyötyä hirvittävään hinnan nousuun nähden, että se kannattaisi. Plasebokaan muhun ei toimi, niin mitä turhaan mennä maksamaan 30e kilosta proteiinia.
Edit: Onhan kalliimmat lähes poikkeuksetta paremman makuisia, mutta mulle se on ihan sivuseikka. Käytän maustamatonta. Maustettuihin kyllästyn liian helposti, on sitten minkä makuista vaan. Tuppaa olemaan liian makeita kaikki.
Ja missä sen laadun huomaa? Rahapussissa?NGV sanoi:Niin ei ole olemassa hyvää ja huonoa proteiinia, mutta proteiinin laadulla on eroa..:D
Powerhousu sanoi:Ja missä sen laadun huomaa? Rahapussissa?
Ehkä, ehkä ei... Kuka tietää. :DDoggoned sanoi:Tarkoitettiinkohan tässä nyt aminohappoprofiilia?
Powerhousu sanoi:Ja missä sen laadun huomaa? Rahapussissa?