hyvät hiilarit talkkunasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja velax
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
49
Käyttääkö kukaan muu talkkunaa hiilarien saantiin välipaloilla. Siinä on mielestäni aika asiallista tavaraa sekä maun ja ravintoarvojen puolesta:
100g sisältää:
energiaa: 1673kJ
proteiinia 13,1g
hiilareita 72,1 joista sokereita 1,4
rasvaa 6,1 joista tyydyttyneitä 1,1g
ravintokuitua 26g

rahkan ja mehukeiton kanssa oikein hyvää evästä:thumbs:
Talkkuna on tehty kaurasta, ohrasta ja herneistä pääosin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
talkkunasta on muistot kun pienen pieni poikanen, kun munno sitä laitto piimän kanssa, silloin se ei ainakaan viehettänyt.

Joskus ala-asteella yks kaverini veti aina viiliä ja talkkunaa sikana. No, sil oliki luokan isoin hauis ku vertailtiin sillon skideinä:D. En muuten enää muistakkaan minkä makusta toi oli. Täytyy ehkä koe-ostaa.

Edit: toimis kuitulisänäki aika hyvin näköjään

Vedin muuten pienenä viiliä talkkunalla ja sokerilla, todella hyvää!! Miten onkin päässyt unohtumaan toi kulta-aika...huoh. Taidampa ostaa pussillisen talkkunaa. :rolleyes:

Vedin muuten pienenä viiliä talkkunalla ja sokerilla, todella hyvää!! Miten onkin päässyt unohtumaan toi kulta-aika...huoh. Taidampa ostaa pussillisen talkkunaa. :rolleyes:

Todellakin, viiliä talkkunajauhoilla ja sokerilla, lapsuusmuistoja herää. :lol2:

Varsin pätevä lisähän tuo on, mikäli mausta pitää. :D Talkkunassa on mukana myös kauran kuorikerrokset, joten sieltä niitä kokojyvän mukavia ominaisuuksia. Liukenemattoman kuidun saantilähteenä myös tuo täysjyväinen versio varsin hyvä :)

Onkos kenelläkään muistoja talkkunapuurosta, siis talkkunajauhoista keitetystä "puurosta", talkkunasta? Vai onko tuo talkkunapuuro pelkästään minun lapsuuden pitäjän perinteitä. Ne talkkunajauhothan ovat kuivattuja ja jauhettuja ohrasuurimoita. Voi hitsiläinen, että se oli hyvää, juuri keitetty talkkuna voisilmällä. Nam!

Varsin pätevä lisähän tuo on, mikäli mausta pitää. :D
Heh, muistan kaveriparkojen ilmeet, kun irvistelivät maulle. :lol2:

Onkos kenelläkään muistoja talkkunapuurosta, siis talkkunajauhoista keitetystä "puurosta", talkkunasta? Vai onko tuo talkkunapuuro pelkästään minun lapsuuden pitäjän perinteitä. Ne talkkunajauhothan ovat kuivattuja ja jauhettuja ohrasuurimoita. Voi hitsiläinen, että se oli hyvää, juuri keitetty talkkuna voisilmällä. Nam!
Justiinsa kaupassa tänään mietin, kun katselin talkkunajauhopuketin hintaa, että voikohan siitä tehrä puuroa. Eli ilmeisesti voi. :)

Helvetin pahaahan tuo on, mutta masokistina vetelen aamulla banaanin, soijaprotskun ja appelsiinimehun kanssa pirtelönä.

Pahaa? ei todellakaan ole!
Itse olen talkkunaa vetänyt pienestä pitäen piimän kanssa ja vasta nykyään myös rahkan.
Joitain outoja perinteitä tuon syömiseen piimän kanssa on, sillä en voi syödä talkkunaa jos piimän laittaa ennen talkkunaa...

Mulla on talkkunaa kaapissa, mutten ole muistanutkaan että siitä voi tehdä puuroa. Pitää koittaa...

Tuolta löytyy muutama ohje, mm. talkkunarieska vaikutti hyvälle

http://www.tutka.net/~talkkuna/

Talkkuna:rock:

Mä oon vedellyt talkkunaa aamupalaksi jo pidemmän aikaa. Kun laittaa sheikkeriin rahkaa, talkkunajauhoo ja vettä saa nopeesti uppoovan kuitupitoisen aamupalan, on kaiken lisäksi halpaakin. :)
Maitoonkin olen koittanu sekoittaa mutta maku oli:urjo:

Talkkuna sopii hyvin myös leivontaa, ainakin sämpylöihin ja pizzan pohjiin oon sitä sekoittanut.

Talkkunapuuroa ja voisilmä, herkkua tosiaan! Nälkämaan lapsilla oli köyhät olot :D Mutta siitä on kyllä pieni ikuisuus, kun tuota on tullut viimeksi syötyä. Pitäisköhän vaihtaakin välillä aamupuuro talkkunaan :rolleyes:

Mä oon vedellyt talkkunaa aamupalaksi jo pidemmän aikaa. Kun laittaa sheikkeriin rahkaa, talkkunajauhoo ja vettä saa nopeesti uppoovan kuitupitoisen aamupalan, on kaiken lisäksi halpaakin. :)
Maitoonkin olen koittanu sekoittaa mutta maku oli:urjo:

Just kelasin, että saiskohan tuosta aamupalaprodedrinksuun hitaamman hiilarilähteen (kuin malto). :)

Pitääkin testata MassBlast+hera+talkkuna(+rahka)-komboa kun on ilmennyt nopeamman aamupalan tarvetta lähiaikoina kun aamuherätys on niin aikasin, ettei viitti enää herätä yhtään aikasemmin väsäämään tahi edes syömään mitään isompaa.

edit: Joo pentuna muuten vedettiin tuota viilin kanssa vaikka kuin paljon. Muistan että se pölisi suussa jos vetäs kuivana lusikallisen. :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom