SUPERCARB 1kg -40%

Hyvät farkut reitevälle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja violet
  • Aloitettu Aloitettu
Noi Leviksen Curve ID:t on kauheet, oon kokeillu päälle ja ne teki pepusta jotenki laatikkomaisen ja tosi ison! Eli ei sopinu mun kropalle.
Mulla on yli 40cm vy-la ero, että sillä fiiliksellä.

Eiks noissa Leen fakuissa oo rumat takataskut? Pitää varmaan silti koittaa niitä, kiitos vinkistä :)

Ja farkut saa siis olla pillit, jos niissä vaan on tilaa lantiolle ja tarpeeksi pieni vyötärö silti!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Noi Leviksen Curve ID:t on kauheet, oon kokeillu päälle ja ne teki pepusta jotenki laatikkomaisen ja tosi ison! Eli ei sopinu mun kropalle.
Mulla on yli 40cm vy-la ero, että sillä fiiliksellä.

Eiks noissa Leen fakuissa oo rumat takataskut? Pitää varmaan silti koittaa niitä, kiitos vinkistä :)

Ja farkut saa siis olla pillit, jos niissä vaan on tilaa lantiolle ja tarpeeksi pieni vyötärö silti!

Mulla ihan sama ongelma farkkujen kanssa ja myös huomattava ero lantion ja vyötärön mittasuhteissa... Aina vyötärö lököttää, etenkin selän puolelta ja perseestä, jos jaloista ja lantioista mahtuu housut päälle. :curs:

Enkä ole vieläkään löytänyt "sitä oikeaa" farkkumerkkiä. Leviksen Curve -mallistoa olen käynyt sovittelemassa ja ne ei istuneet myöskään yhtään! Samalla kokeilin muutamia Lee :n malleja, mutta en niihinkään ollut ihan tyytyväinen, paremmat kuitenkin kuin Levikset.

Tällä hetkellä ainoat päälle jollain tavalla sopivat farkut on siskon vanhat halpisfarkut Italiasta, merkki ihan täysin tuntematon (sisällä lukee ainoastaan "pmk") mutta samalla merkillä varustettuja farkkuja muistelen nähneeni joskus täällä päin myytävän BIK BOK -nimisessä liikkeessä. Täytynee tarkistaa tuon putiikin valikoima seuraavaksi, jos vaikka sieltä onnistaisi jotkut siedettävän hintaiset perus farkut löytymään syksyksi.

Harvoin siis tulee farkkuja käytettyä, olen aika tavalla luovuttanut sen suhteen että löytyisi oikeasti tälle vartalotyypille istuvia malleja. Sen sijasta käytän kaikkien inhoamia legginsejä, urheiluhousuja, hameita ja mekkoja. Joskus saattaa löytyä myös siistit istuvat suorat housut jos käy tuuri. :D

samaa vikaa: jos reidet mahtuu byysiin (yleensä ne on suunniteltu sellasille tikkukoiville, joiden reiden paksuus ei ylitä mun vaatimatonta käsivarrenympärystä!) niin vyötärö on 10-15 cm liian suuri :(

Tämä päivä pitää merkitä muistiin.... :D Löysin vihdoinkin yhden farkkumallin joka menee päälle ja melkein voisi sanoa niitä sopiviksi!!!! :dance: Sattumalta siis tuli vastaan Levis curve id -malliston suoralahkeiset farkut joissa materiaali vielä JOUSTAA tarpeeksi, joten eivät ota kiinni pohkeista ja reisistä, sekä vyötärö ei jää liian löysäksi. Tätä harvinaista löytöä pitäisi melkein juhlistaa, vihdoinkin saan tungettua läskit jalkani ja ghetto perseeni ihan "oikeisiin" farkkuihin! :wtf:

Mulla on Leviksen Slight Curve farkut ja sopii näihin reisiin, ovat sopivan joustavat. Vyötäröltä ihan hitusen väljät, et vyötä on pakko käyttää, mutta kerranki ku löysin sopivat farkut ni oli pakko ostaa :D Vielä pitäis löytää töihin sopivat reisitaskuhousut. Ja niiden ostossa reidet ei oo ongelma, vaan se ku umpimähkään tuntemattomista nettikaupoista tilaa ja mitat heittelee, huoh.

Onkohan joku törmännyt kaupassa vielä sellaisiin "push up" -farkkuihin. Ideana kai niissä oli korostaa byleröä (?), mutta mitä oon yhden kaverin housuja testannut, niin niissä oli lähinnä vaan hyvännäköiset takataskut ja takapuolen "sivulla" olevien leikkausten ansiosta berberille hieman normifarkkuja enemmän tilaa. Kapea vyötärö + massiiviset reidet ja byly ei vaan näytä olevan standardi kun istuvia farkkuja etsiskelee, valitettavasti.. :---(

^ Mulla on parit Liu Jon bottom up -farkut, ja olen kyllä tykännyt (toiset kuluttanut jopa puhki). Liu Jon farkut on leikattu siten, että pepulle ja reisille jää enemmän tilaa, kohottavaa vaikutusta en nyt niinkään ole huomannut, mutta hyvin istuvat eivätkä toisaalta litistä muotoja. Kannattaa kokeilla eri malleja, poikkeavat jonkin verran. Esimerkiksi toisissa merkin farkuissani on suhteessa enemmän tilaa reisille, itselleni ehkä liiankin kanssa. Olen kyllä sovittanut muutamien muiden merkkien vastaavan "efektin" farkkuja, mutta mielestäni ovat olleet aikalailla yhtä tyhjän kanssa.

Mainittakoon tähän loppuun, etten nyt ihan reisihirmuksi itseäni luokittelisi, mutta kyllä housuissa reidet on ne, joista kinnaa jos kinnaa. Suosittelen silti sovittamaan noita Liu Jon pöksyjä, ovat ainakin kokeilemisen arvoiset!

Kun saisi farkut edes reisiin asti, niin sovituskopissa tulisi jo onnellisempi olo. Pidän pillilahkeisista farkuista ja pohkeissahan ne jo yleensä ottaa vastaan (pohkeenympärys 40cm, reidet sitten erikseen +60cm) :D Kahdet mahtuu tällä hetkellä hyvin istuen ja puristamatta jalkaan: toiset on H&M:n tuntematon malli (ostin kirppikseltä) ja toiset Oulun Mick'sistä ostetut (merkkiä en muista, mutta logona tassun kuva).

Pakko nostaa tämä keskustelu.
Ostin taannoin innoissani väriskaalan Drome- housuja, nekin hiukan kulahtelee vähän käytössä sitten kuitenkin ja saumat hajoilee.
Freddyistä kaikki vouhkaa mutta jotenkin en vaan kehtaa niitä jalkaani laittaa. Varmaan tuon muoti-ilmiön takia ku mie vähän trendeille allerginen..

Jotain Pieces merkkisiäkin miulla on, ne on hyviä housuja, ostin muistaakseni Vero Modalta.

Kellään jottai uutta kokemusta jostain? Oona Tolppanen joskus suositteli jotain dr. Denimiä mutten yhtään muista mikä niistä. Sitä voisi koklata seuraavaksi.

Jälleen tämä sama pulma... Sopivien farkkujen etsiminen on yhtä tuskaa! Tämän syksyn aikana olen kierrellyt kauppoja ja aina sama lopputulos, mikään malli ei sovi! Viimeksi yhden myyjän epätoivoinen ilme kertoi aika paljon... Mitkä tahansa housut siis ovat ongelma tällä vartalomallilla, ei pelkästään farkut. Muutama viikko sitten ostin ulkoilupuvun housut miesten osastolta, nekin istui paremmin verrattuna naisten malleihin. Kohta taidan luovuttaa ja tyytyä kulkemaan pelkissä legginseissä/hameissa/ulkoiluhousuissa/löysissä miesten reisitaskuhousuissa! :D Ongelma on siis liian paksut pohkeet, reidet ja lantio suhteessa vyötäröön. Isojen naisten kokoluokissa vyötärölle jää aina valtavasti ylimääräistä, tuntuu että kaikki naisten isommat koot tehdään omenavartaloille! Ja normaalikoot jää jo pohkeista kiinni. Tällä hetkellä omistan yhdet sopivat farkut ja nekin alkaa uhkaavasti kulua samoista. Elämä olisi niin paljon helpompaa jos olisi pienempi perse ja reidet! :D Jos kiloja lähtee, ne lähtee aina vyötäröltä/ylävartalosta, reisiläski taitaa olla ikuista! :D

Mähän olen kiukutellut jo pidempään siitä, että mun kananuija-alakropalleni ei todellakaan sovi pillifarkut, ja kun viimeiset bootcut-mallin farkkuni sanoivat sopimuksensa irti ehkä 1,5 v sitten, niin siitä asti olen turhaan etsinyt alaspäin leveneviä farkkuja, joissa olisi kohtuullisen matala vyötärö ja jotka istuisivat kurvikkaalle kropalle. Multa löytyy lantiota ja reittäkin jonkin verran ja vyötärö on kapea. Suureksi ilokseni löysin tänään JC:ltä peräti kolmen eri valmistajan bootcut-farkut, joissa ei ollut kainalovyötäröä! Mukaan lähtivät Levi's 715 -mallin farkut, ja lyhensivätkin ne siellä kaupan päälle, koska pituus 32 on mulle liian pitkä ja lyhyempiä ei ollut. Uskomatonta mutta totta, onnistuin ahtamaan itseni vyötärökokoon 25, joten mitoitus kyllä poikkesi totutusta. Kangas oli venyvää ja sen verran lurun tuntuista, että otin suosiolla hitusen liian kireät koska ne venyvät varmasti pian (ja olen ainakin periaatteessa dieetillä).

^ Mä olen kautta aikain hankkinut bootcuttini kirpparilta juuri siksi, että parhaat mallit tuntuu poistunen markkinoilta jo kauan sitten tai ovat ainakin ihan pirun vaikeita paikantaa. Nyt lähti juuri kierrätyskoppaan parit kylläkin, kun on tuo kroppa taas muuttunut sen verran että suotta noita säilyttelee. Jossain vaiheessa opettelin käyttämään pillejä, mikä oli oikeastaan vaan siirtymä kohti lähes farkutonta elämää. Luottopöksyjä säästellen. :D Jännä kyllä, miten hankalaa sopivan farkun metsästys on, vaikka meikälläkään ei käsittääkseni mikään kauhee mutanttivartalo ole.

Mä löysin kirpparilta Leviksen 510 farkut ja ovat ihan täydelliset! Mitkään muut farkut eivät sitten menekkään päälle, tai jos menevät niin eivät istu :D Viime vuonna kun olin pienikokoisempi käytin paljon Drome-housuja, mutta nekään eivät oikein istuneet: sai olla koko ajan nostelemassa ja pitämässä vyötä. Sama juttu Dr. Denim Plenty -farkkujen kanssa.

Minä löysin kirpparilla nykyiset farkkuni. Ilmeisesti miesten mallia, mutta eipä sillä sikäli väliä ole. Vintage inc ja sen alla kirjailtuna Solid Jeans. Mutta mahtuupahan rapsuttamaan jos bikiniraja kutiaa :D Ei tarvitse kiemurrella enää sen takia :) Näissä on reidelle tilaa ja saa sormella kankaastakin kiinni. Eikä laskeudu kyykätessäkään liian alas vyön kanssa.

College housut ja verkkaritkin jännä kun ne alkavat tietyssä kasvuvaiheessa tuntumaan kireältä ja pyrkimään pyllyn päälle ja alas. Joskus niitä piti olevinaan väljinä vaatteina. Mutta nyt jos väljiä yrittää löytää niin ne tosiaan on vyötäröstä sitten aivan liian isot. Ja samapa se on muidenkin vaatteiden kanssa. Dimexin työhousut ja -paidat sentään istuvat ongelmitta :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Alkaa iskeä epätoivo kun mistään ei tunnu nykyään löytyvän hyviä farkkuja. Kaupoissa on vaan supermatalia ja kapealahkeisia farkkuja. Ja kun tuota peppua ja reittä löytyy, niin kapea lahje ei näytä kovin kivalta...
Mulla on kyllä parit matalat farkut, hankin ne aikoinaan kun matalissa on mulla parempi istuvuus. Mutta nyt ne on alkaneet ahdistaa kun ne aiheuttaa mulle aikamoiset jenkkakahvat ja luulen että ei tuommoinen puristus tee pitemmän päälle hyvää. Haluaisin hankkia vähän korkeampivyötäröiset farkut, mutta ei kuitenkaan mitään kainalomallia. Lahje saisi olla levenevä. Haussa olisi semmoiset perusfarkut, ei teinit mutta ei myöskään mummot. Vinkkejä? Mitä farkkuja itse käytätte?
House of Brandon nettikaupasta nuo farkut istuu täydellisesti, ei kiristä ja näyttää hyvältä: https://www.houseofbrandon.com/naiset/alaosat/housut/bianca-superstrech-black-p-13574.html

69-104-61 on minun mitat kohdilta vyötärö-lantio-reiden ympärys. Halpoja ja hyvin istuvia housuja löyty yllättävästi halpa-hallista! Ihan normaalilla vyötäröllä ja hyvällä istuvuudella, jopa minun hyppyriperseelle ja tonkkareisille. Eikä jäänyt edes sitä lepattavaa löysää perseen yläpuolelle vyötärössä.

Suositut

Back
Ylös Bottom