SUPERCARB 1kg -40%

Hyvät farkut reitevälle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja violet
  • Aloitettu Aloitettu
Alkaa iskeä epätoivo kun mistään ei tunnu nykyään löytyvän hyviä farkkuja. Kaupoissa on vaan supermatalia ja kapealahkeisia farkkuja. Ja kun tuota peppua ja reittä löytyy, niin kapea lahje ei näytä kovin kivalta...
Mulla on kyllä parit matalat farkut, hankin ne aikoinaan kun matalissa on mulla parempi istuvuus. Mutta nyt ne on alkaneet ahdistaa kun ne aiheuttaa mulle aikamoiset jenkkakahvat ja luulen että ei tuommoinen puristus tee pitemmän päälle hyvää. Haluaisin hankkia vähän korkeampivyötäröiset farkut, mutta ei kuitenkaan mitään kainalomallia. Lahje saisi olla levenevä. Haussa olisi semmoiset perusfarkut, ei teinit mutta ei myöskään mummot. Vinkkejä? Mitä farkkuja itse käytätte?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Tossa threadissa on myös farkkuasiaa:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=51849&highlight=vero+moda

Edelleen mä tykkään Onlyn/ Vero Modan farkuista ja nythän suuntaus alkaa olemaan koko ajan enemmän taas vähän korkeampivyötäröisissä farkuissa. Itse tykkään matalista, mutta on mulla yhdet vähän korkeammatkin missä on aika leveä vyötärökaistale ja levenee alaspäin. Niissä on tosi hyvä olla "rennomminkin" kun ei tarvi miettiä mitä näkyy ja mistä..:)

Onlysta ainakin löytyy malli swear jeans joka on hieman korkeampi (lue, ei supermatala) ja levenee lahkeesta! Kannattaa ainakin käydä kokeilemassa.

Itse tykkään Espritin farkuista, löytyy jopa tämmöiselle reitevälle pygmille (pituutta huimat 156 cm) sopivat lyhentämättä, kun lahkeenpituuksissa on mistä valita. Espritit on itse asiassa ainoat farkut mitkä mulle sopii, luulin pitkään etten löytäisi sopivia farkkuja ollenkaan. Tosin vyötärölle jää edelleen vähän liikaa tilaa, muttei kuitenkaan häiritsevän paljon kuten kaikissa muissa sovittamissani merkeissä.

Veromoda/only farkut ei kyllä kovin reitevälle mee. (Tai ainakaan mun reiskoille ei oo menny pariin vuoteen.) Niissä kun on niin valtavat vyötäröt. Jos reidet ja takamus mahtuu niin vyötärökaistaleen saa kiskoa vyöllä ihan kurttuun, että pysyvät jalassa.. Mutta tikkujalkaisia pömppömahojahan suurinosa asiakkaistakin taitaa olla, joten ihan ymmärrettävää.

Kirppareilta oon löytäny näitten merkkien vanhempia housumalleja, joissa mittasuhteet on parempia. Ja lahkeet on leveneviä.

Sillon muinoin hyvinä aikoina osattiin tehdä farkkuja... *muistelee kaihoisa ilme kasvoillaan* :rolleyes:

ESPRIT: PLAY tarpeen mukaan short, normal tai long. Ihanan matala vyötärö mut tilaa pepulle ja reisille. Aivan sairaan ihanat päällä!!!
Pitänee ostaa toiset itekkin :)

Luulin jo ettei tämmöiselle reitevälle ja persevälle lyhyelle tytölle jolla kuitenkin on vyötärö tehdä ollenkaan ainakaan inhimillisen hintaisia farkkuja, mutta olin onneksi väärässä :)
Yleensä mitkä tahansa farkut jotka saan tungettua jalkaani on noin metrin liian pitkät ja vyötäröllä se puoli metriä tyhmän näköistä löysää.
(En taida ihan tikkujalkaiseen nykystandardiin sopia kun pituutta on 160cm, reittä paksuimmassa kohtaa 61cm, persusta noin metri ja vyötärö 67cm)
Tuli kuitenkin käytyä täällä Tampereella Koskikeskuksessa sijaitsevassa farkkujen tehtaanmyymälässä ja myyjätäti kaivoi hetimmiten kasan farkkuja kokeiltavaksi. Löytyi peräti kahdet täysin istuvat!
Merkki on mulle ennemmin tuntematon Minibleu jeans. Ei jää yhtään vyötäröltä löysäksi :rock:

Mulla ainoat tähän mennessä hyvät farkut ovat olleet JC:stä saatavaa Crockers -merkkiä. Löytyy yhteensä neljät kappaleet (yhdet varmaan vuodelta 2001 ja kolmet uudemmat). Kestävät ja hjuvat.

Komppaan aiempia Esprit-faneja: istuu kuin mikä, jos pituusmitat ottaa huomioon.Pituutta minulla on huimat 150cm ja reisissä riittää jerkkua.:D

Ihan kuin Pauliinakin, luulin että minulle ei ikinä löydy farkkuja, mutta Espritin malleilla onnistui :)
Hintaa Espritilä on ehkä enemmän kuin vaikka Vero Modalla, mutta kun ajattelen kuinka monta kertaa olen niitä farkkuja pitänyt - ei hintaa tule loppuviimeksi paljon mitään.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ihanaa! :hyper: Mäkin oon aina luullut etten ikinä saa farkkuja! Mullekaan ei Onlyt ja Veromodat mee, aivan liian lyhyt vyötärö niissä.. Meenkin googlettamaan noita Esprittejä..

Hitto, munkin pitää kyl tsekata noi Espiritit.. Ehkä jopa jo tänään :evil:

Mä inhoon vaateostoksia muutenkin, saati farkku-! Mä oon todennu, et naistenosastolla ei muutenkaan mikään sovi mun päälle, ni nykyään suuntaan housuostoksille aina miesten puolelle:nolo: Ihan H&M:n farkkupuoleltakin oon löytäny sellaset perusfarkut, ei kiristä turhaan reittä mut istuu pebasta, eikä hinta tosiaan paha (juu tiiän et se johtuu siitä lapsityövoimasta jne. mut tää nyt on tällanen käytännön pakko:( ). Sama kuvio Stockan "nuorten" osastolla.. Saa sitä silti muutamat sovittaa ennenku tärppää, mut toistaseks en oo ilman housuja jääny:piis:

Esprittien puolesta olen liputtanut täällä jo aiemminkin.
Viime viikolla meni kolme päivää, kun kiertelin kaikki mahdolliset kaupat ja meinasin jo vaipua epätoivoon, kunnes sitten kymmenien sovitettujen farkkujen jälkeen löysin ja rakastuin samantien, Only: Pochino Jeans. Ja noista Onlyn pöksyistä löytyy tosi hyvin kokoja pygmeillekin :)

edit. Noi on kyllä kohtalaisen matalat, joten kunnon kyykkypepusta saattaa jo vako vilahdella..

Oiskos sitten tietoa housuista, joissa olisi tilaa kapealle vyötärölle, normi persaukselle ja paksuille reisille? Ja vielä niin että istuisi persauksista ja vähän lököttäisi reisistä? Yleensä vielä näissä lökömmän mallisissa housuissa on aika korkea vyötärö, niin ei tälläiselle semipikkuiselle oikein sellaiset sovi :(
Viimeiset pari kuukautta olen hillunut IcePeak Navigatoreissa, miesten BB-housuissa ja asicsin "joogapöksyissä", tammikuusta alkaa työt asiakaspalvelussa, jossa pitäisi näyttää inhimilliseltä, mutta ei kyllä näissä kuteissa onnistu. :rolleyes:

edit: Pakko tilittää: Mun perse on hävinnyt, ts. kaikki tippuneet 6 kiloa on lähteneet perseestä. Ihan varmasti!!1!1!1

Vero Modan mallistossa on just nyt yksi malli, joka näytti tosi hyvältä päällä jopa tällaisella pelkkää hanuria ja reittä olevalla tallaajalla. En muista mallin nimeä, mutta farkuissa oli takataskuissa sellaisia kirjailtuja kiekuroita. Takataskut oli muutenkin hyvän kokoiset. Jotain Miss Sixtyjä ei paljon tän kokoisella ahterilla kehtaa edes sovittaa, kun ne takataskut on postimerkin kokoiset! Joku vielä erehtyy kaappaamaan kainaloon ja viemään postiin... "Palautan tän afrikannorsun asiakaspalautuksena Mombasaan, ku siinä oli noi postimerkitkin jo valmiina".

Noissa farkuissa ei ole mikään supermatala vyötärö (ts. persvako näkyy jos on yhtään persettä) vaan juuri sellainen, että se nousee kivasti pepun yläpuolelle. Näyttäis tosi hyvältä leveän vyön kanssa. 70e oli hintaa, ei nyt kovin paha - paitsi jos on konkurssissa kuten mä. ;) Jäi siis kauppaan... vaikka himottais kyllä lähteä ostamaan ne oikopäätä.

USA:n reissuilta kannattaa tuoda housuja. Sieltä löytää aivan mahtavia farkkuja.

Nuo JC:n Crockerit ovat minustakin hyvät... niissä on stretchiä ja ovat miellyttävän ohkaiset... mikä tietysti talvella voi olla huonompi juttu. Viimeksi ostin farkut Stockan One Waystä. Farkut ovat tummansiniset, merkkiä STC ja maksoivat n. 20e. Olivat minusta melko edulliset. Koot menivät S, M ja L -tyylillä.

Vinkki! Jos Lontooseen on asiaa niin Piccadilly Circucsen Levis myymalasta saa mittatilaus farkkuja. Eli sinne vaan ni kylla saa omiin reisiin ja persuuksiin sopivat Levikset. Oisko vaan £10-20 kalliimmat ku ns normaalit hyllysta. Monet afrikkalaiset kaverit ostaa sielta kun niitten takalistot ei oikeen istu lansimaisiin jameksiin ni saavat sielta just sopivat.

Kauanko tollaisten mittatilauspöksyjen tekemiseen menee aikaa? Onnistuuko ihan lyhyen lomareissun aikana? Tuskin ne siellä singerillä odotellessa surruttaa, mutta minkämoinen on se tilausaika?

Suositut

Back
Ylös Bottom