Hyväpalkkainen työ ilman koulutusta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
^Jep, ja on yksi niistä aloista, joka on saanut isoa nostatusta viime aikojen yleisestä talouskehityksestä. Suhdanneherkkää toimintaa. Että ei kannata mitään yltiöruusuista kuvaa rakennella tämänhetkisen perusteella.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
030303.fi?

Kokemuksia myynnistä tuolle? Olisi paikka auki ja ehkä haen sitä jos tuolla voipi tienata...

Ratsastetaan Fonectan 020202- palvelulla, samalla firmalla on rekisteröityjä aputoiminimiä mm. 03 Numeropalvelu, 02 Numeropalvelu, Suomen Numerotieto ja Numeropalvelu 02100. 02100 numeropalvelun nettisivuille on tuotu sekä Eniron että Fonectan värimaailma, jostakin kai se luetettavuus on haettava. Kuulemma itse puhuvat spiikissä tuosta palvelusta nolla-kakkosena joka Fonectan brändi.

Itse firmasta mulla ei oo mitään tietoa vaikka olisi hyväkin palkanmaksaja, Suomessa toimii paljon näitä hakemistoalan firmoja jolla on jonniinmoinen "varjotuote" myynnissä esim 118.fi jolla luonnollisestikaan ei ihan hirveesti oo tekemistä numeropalvelu 118n kanssa.

Tuotteet ei siis herätä mussa muuta kun närästystä, jos jäi epäselväksi. Firmasta en tiijä.

Käyppä haastattelussa ja kerro sitte täällä mikä oli meininki.
 
Discoveryn deadliest Catch sarjassa, ne syvänmeren rapujen kalastajat vetää ihan järjettömän kovaa tiliä. 10000-30000$ per noin viikon kalastus keikka. Vaikka onhan se työ helvetin raskasta ja vaarallista. Kyllä tolla rahalla pari kolme keikkaa vois heittää vuoteen ja elellä lepposasti. Tosin ei varmaan ole hirveän helppo päästä tollaselle botskille, vaikka koulutusta tuskin vaatiikaan.
 
oon katsellut samaa sarjaa, tienaavat kyl tosi hyvin! ite työskentelen edustajana, ei oo koulutusta millekään alalle. Saan työn puolesta tuntuvat edut ja hyvän palkan! niin ja vakityö...
 
Taitaapi jäädä sitten väliin kun kerran tuollainen firma...
 
Yrittäjänä voi päästä hyville tuloille ilman varsinaista koulutusta. Toki itseopiskelua pitää tehdä, että pärjää tekemässään hommassa.

Yrittäjänä voi päästä ihan kohtuu tuloille jopa epäseksikkäillä aloilla, kuten vaikkapa siivoaminen. Mutta helpolla ei kyllä pääse.
 
Tape80: Jos alan hommat kiinnostaa, niin Fonecta on ainakin luotettava ja rehellinen firma. Fonecta.fi sivuilta pääsee lähettämään työhakemuksen ja ne ottaa sieltä yhteyttä. Oon juuri itse toista viikkoa koulutuksessa Tampereella ja kohta aloitan myyntineuvottelijan hommat Lahdessa 020202.fi -palvelussa. Oma mielipide noista edellä mainituista 030303, 118.fi, 02100 yms. puljuista on se, että ne koittaa saada mainetta näiden tunnetuimpien (Fonecta, Eniro..) firmojen nimien / numerotunnisteiden varjossa aika epärehellisillä keinoilla. Täällä ainakin puhutaan niistä "roskafirmoina" :D Ja täähän on vaan mun käsitys kuulopuheiden perusteella...
 
Tape80: Jos alan hommat kiinnostaa, niin Fonecta on ainakin luotettava ja rehellinen firma. Fonecta.fi sivuilta pääsee lähettämään työhakemuksen ja ne ottaa sieltä yhteyttä. Oon juuri itse toista viikkoa koulutuksessa Tampereella ja kohta aloitan myyntineuvottelijan hommat Lahdessa 020202.fi -palvelussa. Oma mielipide noista edellä mainituista 030303, 118.fi, 02100 yms. puljuista on se, että ne koittaa saada mainetta näiden tunnetuimpien (Fonecta, Eniro..) firmojen nimien / numerotunnisteiden varjossa aika epärehellisillä keinoilla. Täällä ainakin puhutaan niistä "roskafirmoina" :D Ja täähän on vaan mun käsitys kuulopuheiden perusteella...

Avomella haulla siis? ok, katselin aiemmin että hakivat Turkuun ja johonkin toiseen paikkaan joka ei ole Helsinki. Pitää nyt katsoa, tuli eräs mahdollisuus hieman puun takaa, ja pitää nyt hieman sulatella...
 
Peruspalkka on n. 1450e/kk + provikat. Kyseisessä työssä on kuulemma mahdollisuus tienata tosi hyvin jo ekan vuoden aikana (2000-4000e/kk), riippuen tietysti omasta panoksesta. Haastattelija sanoi mulle, että niillä on siellä nyt muutama työntekijä, jotka on aloittaneet ihan pari kuukautta sitten, ja ne tienaa jo tänä päivänä vähintään sen 2000e/kk.
Aina noi kusettaa. Itekin olin puhelinmyynnissä aikoinaan ja lupailtiin 4k euron palkkoja. Vitut.
 
Yleensä ne ihmiset, jotka pääsevät hyviin ansioihin ilman koulutusta ovat joko helvetin lahjakkaita, tuntevat sopivat ihmiset, onnekkaita, tai kieroja kuin perkeleet. Tuo viimeinen menee tavallaan myös lahjakkuuden piikkiin. Sopiva yhdistelmä näitä auttaa aina. Jos et ole hyvä puhumaan, niin melko turhaa kuvitella pääsevänsä hyviin ansioihin puhelinmyynnillä, tai myyntityössä yleensäkään. Jos olet fyysiseltä kunnoltasi erittäin huono, lyhyt ruma kyttyräselkä, joka ontuu hassusti, tuskin pääset kovinkaan hyviin ansioihin myöskään ahtaajana tms. hommassa. Eli voi olla helpompaa miettiä sitä, missä haluat olla töissä, mitä osaat ja sen jälkeen sitten alkaa etsiä sitä omille taidoillesi sopivaa hyväpalkkaista työtä.
 
Aina noi kusettaa. Itekin olin puhelinmyynnissä aikoinaan ja lupailtiin 4k euron palkkoja. Vitut.

Niin, joskushan nämä asiat on jonkin verran myyjästä kiinni... :rolleyes: Luvata ei tietenkään saa, mutta jos kerrotaan realistinen mahdollisuus, niin ei se ole huijaamista.

(itse kyllä vältän ylimyymistä, rekrytoinnissa mielummin pelottelen)
 
Yleensä ne ihmiset, jotka pääsevät hyviin ansioihin ilman koulutusta ovat joko helvetin lahjakkaita, tuntevat sopivat ihmiset, onnekkaita, tai kieroja kuin perkeleet. Tuo viimeinen menee tavallaan myös lahjakkuuden piikkiin. Sopiva yhdistelmä näitä auttaa aina. Jos et ole hyvä puhumaan, niin melko turhaa kuvitella pääsevänsä hyviin ansioihin puhelinmyynnillä, tai myyntityössä yleensäkään. Jos olet fyysiseltä kunnoltasi erittäin huono, lyhyt ruma kyttyräselkä, joka ontuu hassusti, tuskin pääset kovinkaan hyviin ansioihin myöskään ahtaajana tms. hommassa. Eli voi olla helpompaa miettiä sitä, missä haluat olla töissä, mitä osaat ja sen jälkeen sitten alkaa etsiä sitä omille taidoillesi sopivaa hyväpalkkaista työtä.
Erittäin hyvin sanottu! Juu ne puhe- ja esiintymistaidot taitaa olla aika kovassa huudossa, ellei satu olemaan sitten suhteita tai perheyritys.
 
Aina noi kusettaa. Itekin olin puhelinmyynnissä aikoinaan ja lupailtiin 4k euron palkkoja. Vitut.

Niimpäniin. Väärin on tehty jos sulle on lupailtu suoraan 4k palkkaa joka suurimmaksi osaksi muodostuu sun provisiosta. En lähde kommentoimaan sun panosta ko hommaan kun en siitä mitään tiedä mutta jos paremmin (ahkerammin) oisit myyny ni varmasta enempi palkkaakin ois tullu. :D

Ja aiheeseen, jos uutena johonkin myyntiorganisaatioon päädyt nimenomaan puhelinmyyntiin, enkä puhu nyt mistään Aku Ankan myynnistä, sut pistetään ensin myymään uusille asiakkaille hetkeksi, vanhan kannan soittoon saat reenailla hetken. (ja näyttää kyntesi)

Heitän nyt kommentin ihan omien kokemuksien perusteella, 10 v myyntityötä puhelin/kenttä/esimies, hyvästä palkanmaksusta tuoreelle myyntimiehelle tai naiselle kun uusille asiakkaille lähtään soitteleen ->

8h työpäivä x 20 loppuunvietyä myyntikontaktia x 12/100 ostaa= 2.4 kauppaa per pvä. Jos nuo kaupat on lähelläkään uusmyynti kampanjan keskiostoa, palkkaa pitäs napasahtaa n 3000eur.

Jos työaika lasketaan 7h se tarkoittaa 2.9 kontaktia tunnissa ja 12% näistä pitäs saada mukaan. Pieniä lukuja mutta se kuka noihin pääsee onkin sit eri asia, mutta suurinpiirtein tota se 3000eur/ kk tarkottaa. Hyvä alkupalkka ilman koulutusta? Päättäköön jokainen itse.

Jos tää skenaario ei toteudu on firmassa vika, ei myyjässä.
 
Avomella haulla siis? ok, katselin aiemmin että hakivat Turkuun ja johonkin toiseen paikkaan joka ei ole Helsinki. Pitää nyt katsoa, tuli eräs mahdollisuus hieman puun takaa, ja pitää nyt hieman sulatella...

Juu ihan vaan täältä täytät avoimen hakemuksen ja kannattaa tietty laittaa erikseen vielä oma CV :) Ei noi ollu ilmottanu hakevansa Lahteenkaan sillon, ku mä hain tonne, mutta ottivat mut silti. Kyllähän toi firma kasvaa koko ajan ja uusille myyjille on usein tilaa - aina voi kysyä (:
 
Itse tienaan reilu 3000 euroa kuussa. Työaika on tarkalleen 8 tuntia päivässä. Tosin merkkaan työaikaselvitykseen 8 h per päivä vaikka todellisuudessa tunteja viikossa tulee keskimäärin 7 tuntia. Koulutus on ammattikoulu ja ikää on 20 vuotta
Olet siis kartoittaja ammatiltasi?
Veikkaisin mittaustehtäviksi joko rakennusmittauksia tai eräänlaisia koneiden/tuotteiden tarkistusmittauksia ja mahdollisesti vuorotyössä tehtäen.
Menikö arvaus oikein?
 
Totta. Huiput sitten vielä paljon enemmän. Mutta paljon on sitten niitä jotka kituuttavat aika vähälläkin. Saavat sen muutaman satasen kuussa peruspalkkaa jotta saa sen oranssin auton verotusarvon maksettua. Sormi menee suuhun jos jääkin kuukausi ilman kauppaa. Sen verran tuttuja noissa hommissa että kuullut jos jonkinlaista juttua, ei ole ihan pelkkää pumpulia ko.homma. Aika rankkaa sorvin ääressä vääntöä suurimmaksi osaksi ja suurimmalla osalla.

no ei kaikki kyllä vedä kuussa sitä 6000€->. provisiopalkkauksella tienaat sen verran mitä myyt. eli jos et myy mitään, ei tipu palkkaakaan. hyvä jos saa km-korvaukset ajetuista km:stä, tietenkin omalla autolla.. esim. viisi näyttöä, joissa ei käy yhtään ihmistä, yhden päivän aikana eri puolella pirkanmaa, alkaa jo vaatimaan säästöjä, jos niitä edes on. eihän sitä bensaakaan ilmaiseksi saa. siihen lisäksi varsinaiset työmatkat. eikä noihin näyttöihin voi mennä ilman, että ei tutustu kohteeseen. ajatuksella "kunhan tässä näytän kämppää" ja tienaan itteni kipeäksi, on aivan satua. siinä pitää olla jo jonkinlaista onnea, kohtaloa, tuuria what ever että elämä on niiiiin ihanaa ja helppoa. voisin sanoa, että ihan perseestä koko touhu varsinkin jos alan kokemusta ei ole ja uskot, että asuntoja myymällä rikastut. not. pahinta on se, että toi houkuttelee "helpon rahan" metsästäjiä.

voi kosahtaa elämä aika palasiksi kun huomaakin, ettei rahaa tulekaa normaalisti vaan sen mukaan mitä myy. kun ei ole edes mitään pohja + provisio, vaan pelkällä provisiolla. pitäisi muka ajaa ihmisiä tekemään kauheasti kauppaa. no kaipa se ajaakin kun tietää, ettei rahaa tipu ellei myy mitään. vissi ero ilmeisesti on olla myyntineuvottelijana ja kiinteistövälittäjällä? ite en ole siirtynyt alalle enkä siirry (odottelen niitä palkankorotuksia hoitoalalta:hyvä:. Ei, en ole sairaahoitaja), mutta liian läheltä joutuu seuraamaan tilannetta:(.
 
peruspalkka myyntihommissa on yleensa 25% realistisista tuloista. Tama siis patee niihin hommiin mita itse olen tehnyt.
eli talla kaavalla peruspalkka 1000eur ja sitten 75% todennakoisyys tehda se 3000 provikkaa. Sehan naissa hommissa koukuttaa etta optimistinen mihin on puolestaan 25% mahdollisuus saattaapi sitten olla jo 5000 kuussa. Yleensa myyjia houkutellaan lisabonuksilla ylittamaan tavoitteet, muutenhan tavoitteeseen paasyn jalkeen hommat loppuisi aina siihen.
Se on muuten kumma juttu. mun kaikki kaverit tykkaa latkia korttia rahasta, mutta kukaan ei tee myyntihommia ?? Mun mielesta nama asiat menee kasi kadessa.
 
Back
Ylös Bottom