Paska, en päässyt enää editoimaan tota mun postausta... eli pistetääs uusi.Niin, eli on mulla ohjekin - vähän epämääräinen tosin enkä kaloreitakaan laskenut mut pitäisi olla aika proteiinipitoista ja jäätelöstä riippuen vähärasvaistakin. Ja helvetin hyvää, menee mukavasti leffaa katsoessa jos haluaa pitää edes jonkun verran huolta linjoistaan.
Laitetaan nimeksi vaikka KOOMANKYLMÄ KESÄMANSIKKARAHKA
Valmistusaika: 5min
Vaikeusaste: Sopiva Aku Ankan reseptikirjan aloittelijoiden osiolle
-pakastemansikoita... pari kourallista
-rahkaa... 1 purkillinen (2dl)
-vanilijajäätelöä... saman verran kuin rahkaa tai pikkasen vähemmän
-fun lightiä... loraus
1-Sulata (eli kuumenna täydellä teholla) mansikoita mikrossa hieman, sillai että ne ei halkaise hampaita purtaessa, lisää lopussa jäätelö siivuina mansikkakasan päälle ja sulata vielä vähän aikaa. Tarkoitus siis saada jäätelö ja mansikat hieman sulaneiksi mut niiden pitää olla kylmiä vielä (ei tää muuten ois Koomankylmä kesämansikkarahka)
2-Heitä sekaan rahkaa ja lorauta fun lightiä vähän mauksi jos jaksat
3-Sekoita kuin heikkopäinen ja nauti hyvässä seurassa valkoviinin kera
On mun mielestä ihan yhtä hyvää kuin semmonen "oikea" rahkasössö mihin siis laitetaan kermaa, rahkaa, marjoja ja jotain sokeria yms. Jos on jäätelöä pakkasessa niin suosittelen testaamaan!
EDIT: kuusi kpl kirjotusvireitiä
Laitetaan nimeksi vaikka KOOMANKYLMÄ KESÄMANSIKKARAHKA
Valmistusaika: 5min
Vaikeusaste: Sopiva Aku Ankan reseptikirjan aloittelijoiden osiolle
-pakastemansikoita... pari kourallista
-rahkaa... 1 purkillinen (2dl)
-vanilijajäätelöä... saman verran kuin rahkaa tai pikkasen vähemmän
-fun lightiä... loraus
1-Sulata (eli kuumenna täydellä teholla) mansikoita mikrossa hieman, sillai että ne ei halkaise hampaita purtaessa, lisää lopussa jäätelö siivuina mansikkakasan päälle ja sulata vielä vähän aikaa. Tarkoitus siis saada jäätelö ja mansikat hieman sulaneiksi mut niiden pitää olla kylmiä vielä (ei tää muuten ois Koomankylmä kesämansikkarahka)
2-Heitä sekaan rahkaa ja lorauta fun lightiä vähän mauksi jos jaksat
3-Sekoita kuin heikkopäinen ja nauti hyvässä seurassa valkoviinin kera
On mun mielestä ihan yhtä hyvää kuin semmonen "oikea" rahkasössö mihin siis laitetaan kermaa, rahkaa, marjoja ja jotain sokeria yms. Jos on jäätelöä pakkasessa niin suosittelen testaamaan!
EDIT: kuusi kpl kirjotusvireitiä