"Hyvä" työpaikka alla, mutta silti vielä kesätöihin/sivuduunia/viikonlopputöitä?

No onneksi peliä ei ole vielä menetetty ja voitte vielä miettiä vaihtoehtoja nyt kun tiedätte todelliset rajaehdot tuille. Lisäksi tuohon tulee päälle tulee vielä tottakai lapsilisä verottomana.

Joo... eihän tässä ole mitään vielä lukkoon lyöty. Suuria suunnitelmia toki, mutta ei sen ihmeempää.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
2) Sivutöihin et todellakaan tarvitse mitään lupia ellei sivutyö ole kilpailevaa toimintaa päätyösi kanssa tai muuten häiritse päätyön tekemistä. Tämä on fakta riippumattamitä lukee työsopimuksessa.

Juuri näin. Se ei työantajalle kuulu mitä vapaa-aikanasi teet, kilpailevan yrityksen virittely on sitten jo tietysti vähän kyseenalaista ja joskus jopa työsopimuksessa suoraan kielletty ja sanktioitu.

Mutta esim. minä olen varastossa duunissa, ei kuulu paskaakaan mun työantajalle että olen oman perhefirman osakas ja tämä liittyy vahvasti raksa-alaan. Voi siitä toki joku avautua, mutta ihan sama, ei tosiaan ole työantajalla siihen mitään sanomista. Toki pitää osata itse huolehtia että työantajan ajalla ei tehdä omia hommia, mutta tämä nyt pitäisi periaatteessa olla itsestäänselvyys joten siitä ei tässä kannata alkaa veivaamaan.

Meinasin tipahtaa tuolilta kun luin tuon että loma on sitävarten että silloin ladataan akkuja töitä varten. Sittenhän pitäisi olla kielletty tehdä kotona pihavarastoakin jne. Että jokainen lataa niitä akkujaan tai on lataamatta. Ja työantaja siitä on kovin huolissaan niin varmaan sitten maksaa sen täyshoitoloman niin saa akkuja latailtua.

Jokainen siis myy työantajalleen sen 40 h viikossa tai mitä myykään ja loppuaika on sitten ihan oma valinta mitä tekee tai on tekemättä. Toki tähänkin varmasti jollakin on taas jotain viisasta sanomista, mutta asia vaan on näin.
 
Oikein. CV vaan on pilalla lopullisesti, jos lähden nyt. Yli 2,5 vuotta opettelin myynnin salat luukkuhommissa ja kävin samalla yritysmyynnin ammattitutkinnon. Sitten 7 kk pyrähdys IT-alalla, josta ei lopulta tullut mitään, vaikka toki opin aivan tolkuttomasti elintärkeitä asioita jatkoa ajatellen. Se, miksi työ meni perselleen oli se klassinen; rekryvaiheessa luvattiin asioita, jotka menivätkin sitten päälaelleen itse työn alettua. Ja nyt olen sitten aloittanut 9 kuukauden nykyisessä työssä. Se on CV aika vitun riekaleina, jos alan nyt taas etsimään jotain uutta.

Jos palataan tuohon, niin onko joku eri mieltä kanssani? Kannattaako tilanteessani hakea haasteellisempaa duunia? Ottaako kukaan näin riekaleista CV:tä edes hyvällä, jos haen töitä... esim. myynnin esimiestehtäviä?
 
Mitä siinä menettääkään jos hakee? Kyllä työnantaja sitten kertoo jos CV ei miellytä ja jos pääset haastatteluun, niin esittää myös mahdollisesti kysymyksiä jolloin tuota tilannetta voi selventää.
 
Mitä siinä menettääkään jos hakee? Kyllä työnantaja sitten kertoo jos CV ei miellytä ja jos pääset haastatteluun, niin esittää myös mahdollisesti kysymyksiä jolloin tuota tilannetta voi selventää.

Voishan tuota yrittää. Käytännössä se olisi esimiestehtävä, jota hakea. En usko, että hyppäämällä toiseen saman tason myyntitehtävään, saan ainakaan kovin nopeasti edes samaa kuin tästä työstä. Toki esimiestehtävässä voi näppärästi vaatia hyvää pohjaa ja pääsee muutenkin eteenpäin. Ja jos hyvä pohjapyyntö tyrmätään, niin voi kyseenalaistaa, että onko tämä edes sen tason tehtävä, kuin ilmoituksessa annettiin ymmärtää.
 
Jos palataan tuohon, niin onko joku eri mieltä kanssani? Kannattaako tilanteessani hakea haasteellisempaa duunia? Ottaako kukaan näin riekaleista CV:tä edes hyvällä, jos haen töitä... esim. myynnin esimiestehtäviä?
Itse olen tähän mennessä tavannut vain sellaisia rekrytoijia, jotka ovat ihmisiä. Tästä seuraa se, että jokainen on oma persoonansa ja painottaa täysin erilaisia asioita. Siinä missä toiselle lyhyet työsuhteet ovat turn-off, ovat ne toiselle iso plussa. Juuri vähän aikaa sitten juttelin yhden rekrytoijan kanssa ja hän mainitsi, ettei palkkaa ketään, joka sanoo aikovansa pysyä samassa työtehtävässä enemmän kuin kaksi vuotta. Hänen mukaansa tämä on merkki siitä, ettei halua elämässään eteenpäin, puuttuu intohimoa, jne. Eli näitäkin tapauksia löytyy.

Myyntityö on kyllä siitä kiva työ, että palkankorotuksen saa heti, jos löytää älykkäämpiä tapoja tehdä tehtäviään. Heti kun alkaa tuomaan lisää rahaa talolle, niin sitä vie enemmän myös kotiinsa. Jos firmassa on myyjiä, jotka tekevät selvästi kovempaa tulosta, niin ainahan kannattaa käydä heiltä kysymässä vinkkejä. Aina sitä pitkäänkin alalla olleet voivat oppia uutta.
 
Itse olen tähän mennessä tavannut vain sellaisia rekrytoijia, jotka ovat ihmisiä. Tästä seuraa se, että jokainen on oma persoonansa ja painottaa täysin erilaisia asioita. Siinä missä toiselle lyhyet työsuhteet ovat turn-off, ovat ne toiselle iso plussa. Juuri vähän aikaa sitten juttelin yhden rekrytoijan kanssa ja hän mainitsi, ettei palkkaa ketään, joka sanoo aikovansa pysyä samassa työtehtävässä enemmän kuin kaksi vuotta. Hänen mukaansa tämä on merkki siitä, ettei halua elämässään eteenpäin, puuttuu intohimoa, jne. Eli näitäkin tapauksia löytyy.

Myyntityö on kyllä siitä kiva työ, että palkankorotuksen saa heti, jos löytää älykkäämpiä tapoja tehdä tehtäviään. Heti kun alkaa tuomaan lisää rahaa talolle, niin sitä vie enemmän myös kotiinsa. Jos firmassa on myyjiä, jotka tekevät selvästi kovempaa tulosta, niin ainahan kannattaa käydä heiltä kysymässä vinkkejä. Aina sitä pitkäänkin alalla olleet voivat oppia uutta.

Myynnissä tulisi mielestäni oppia joka päivä uutta. Ja loppujen lopuksi koen, että koko ajan oppii uutta ja pystyy ottamaan vaikutteita muista myyjistä jne.
 
Näihinkin vaan tulee ainakin pk-seudulla ihan järjettömästi hakijoita. Pari vuotta sitten hain yhteen Keskon varastoon osa-aikaiseksi opiskelujen oheen. Hakemuksia yli 600. Arvatkaa pääsinkö edes haastatteluun, vaikka kokemusta varastotyöstä. Siinä ei välttämättä tule valituksi myöskään se it-jantteri joka haluaa vähän ylimääräistä. Ja jos haluaa vielä suunnilleen sanella työaikansa.
Mun on pakko olla hieman eri mieltä.

Tälläkin hetkellä mainitsemasi konserni etsii osa-aikaisia työntekijöitä viikonloppu- ja iltatöihin. Mulla on useita kavereita, jotka ovat tuonne varastotöihin hakeneet ja kaikki ovat paikan saaneet. Osa on tullut vakituiseksi, osa määräaikaiseksi ja osa suoraan osa-aikaiseksi. Alan tilanne on muuttunut osa-aikaisten näkökulmasta paremmaksi vuosi vuodelta, koska yrityksille osa-aikaiset ovat etenkin viikonloppuisin edullisempaa ja joustavampaa työvoimaa.
 
Muistan niin hyvin, kun Kelan täti selitti tämän asian aivan erilailla, kuin nettisivulla lukee. Muistan myös tuossa viime joulukuussa, kun Kelan täti sanoi päin naamaa, että koska mulle maksetaan km-korvauksia ja päivärahoja mun työssä, niin tämän takia mua "rangaistaan" pienemmällä isyyslomarahalla. Tämähän oli myöskin totaalista paskapuhetta, kun meni asioita hiukan tarkistelemaan muista lähteistä.

Vähä kommenttia varsinaisen asian vierestä mutta tultiin luokkakavereiden kanssa opiskeluaikana siihen tulokseen, että Kelasta ei voi niin yksinkertaista asiaa kysyäkään että 2 eri virkailijaa vastais siihen samalla tavalla.. Harmittavia väärinkäsityksiä aiheuttaa todella monelle perheelliselle, opiskelijalle ja kaikille muillekin jotka joihinkin tukiin yms ovat oikeutettuja.. Parempi vaan ilmeisesti yrittää kaikki lukea jostain virallisesta lähteestä, eikä luottaa kenenkään puheeseen :D
 
Back
Ylös Bottom