"Hyvä" työpaikka alla, mutta silti vielä kesätöihin/sivuduunia/viikonlopputöitä?

Mä painoin pitkää päivää silloin kun meidän vanhempi muksu oli ihan pieni, tyyliin 100 päivää/vuosi reissussa tms. Missasin siinä samalla oikeestaan kaikki tärkeät tapahtumat kaverin elämän alkutaipaleella, ja snadisti kaduttaa. Ei se työ ja raha niin tärkeää ole. Eli suosittelen samaa kuin moni muukin, että vedät kulut minimiin ja vietät aikaa perheen parissa. Siitä saa vähän toisenlaista pääomaa, ja sitä investointia et voi enää myöhemmin tehdä.

Jos taloudessa tekee todella tiukkaa, niin miksi kihlattusi ei mene ilta/viikonlopputöihin? Pääsisi vähän muihin kuvioihin sieltä himasta, ja sinä voisit viettää aikaa lapsen kanssa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minusta ajattelet tämän nyt väärin. Et sinä toista työpaikkaa tarvitse.

Olet myyntityössä eli periaatteessa sinun pitäisi pystyä vaikuttamaan hyvin paljon omaan palkkaasi oman työsi kautta nykyisessä työssäsi. Rivien välistä kuitenkin luen, että nykyinen ansiotaso ei ole riittävä tai sitten työ ei vaan kulje.

Minä lähtisin sinuna nyt joko miettimään sitä että saisitko jotenkin parempaa palkkaa nykyisessä duunissasi vai kannattaisiko lähteä katselemaan mitä työmarkkinoilla olisi sinulle tarjolla? Veikkaan, että jälkimmäinen vaihtoehto on se oikea. Minä olen kahdesti vaihtanut työpaikkaa ja molemmilla kerroilla olen kironnut sitä, että tein sen liian myöhään, sillä niin paljon parempia ovat olleet uudet paikat vanhoihin verrattuna. Kokeneista myyjistä, joilla on hyvä cv ja "track record" on aina pulaa.
 
Jos taloudessa tekee todella tiukkaa, niin miksi kihlattusi ei mene ilta/viikonlopputöihin? Pääsisi vähän muihin kuvioihin sieltä himasta, ja sinä voisit viettää aikaa lapsen kanssa.

Jos emäntä löytäisi sunnuntaityön, niin silloin meillä ei olisi ongelmaa. Eli ei tämä isosta toki ole kiinni.

Minusta ajattelet tämän nyt väärin. Et sinä toista työpaikkaa tarvitse.

Olet myyntityössä eli periaatteessa sinun pitäisi pystyä vaikuttamaan hyvin paljon omaan palkkaasi oman työsi kautta nykyisessä työssäsi. Rivien välistä kuitenkin luen, että nykyinen ansiotaso ei ole riittävä tai sitten työ ei vaan kulje.

Oikein. Olen maaliskuussa aloittanut myyntityön uudella alalla ja uudessa firmassa. Alamme on vaikeuksissa, joskin pieniä valonpilkahduksia alkaa näkyä... siinä oikeastaan yhtälö, miksi ansiotaso ei ole sitä, mitä haluaisin. Provisiohenkisessä työssä on ihan realismia nykypäivänä mennä ensimmäiset 3 vuotta vuosi kerrallaan. Ensimmäinen vuosi tarvitaan, että oikeasti alkaa kauppa käymään. Kakkosvuosi kiihdytellään ja kolmannen vuoden päästä voidaan oikeasti ammattimaisessa ympäristössä puhua aidoista asiakassuhteista. Pitkäjänteisyys korostuu mielestäni nykypäivänä. Ei ole huonojen myyjien selittelyä, vaan tosiasia, että aikaa tarvitaan paljon, että homma alkaa kulkea ja provikkaa tulla urakalla tilille.

Minä lähtisin sinuna nyt joko miettimään sitä että saisitko jotenkin parempaa palkkaa nykyisessä duunissasi vai kannattaisiko lähteä katselemaan mitä työmarkkinoilla olisi sinulle tarjolla? Veikkaan, että jälkimmäinen vaihtoehto on se oikea. Minä olen kahdesti vaihtanut työpaikkaa ja molemmilla kerroilla olen kironnut sitä, että tein sen liian myöhään, sillä niin paljon parempia ovat olleet uudet paikat vanhoihin verrattuna. Kokeneista myyjistä, joilla on hyvä cv ja "track record" on aina pulaa.

Oikein. CV vaan on pilalla lopullisesti, jos lähden nyt. Yli 2,5 vuotta opettelin myynnin salat luukkuhommissa ja kävin samalla yritysmyynnin ammattitutkinnon. Sitten 7 kk pyrähdys IT-alalla, josta ei lopulta tullut mitään, vaikka toki opin aivan tolkuttomasti elintärkeitä asioita jatkoa ajatellen. Se, miksi työ meni perselleen oli se klassinen; rekryvaiheessa luvattiin asioita, jotka menivätkin sitten päälaelleen itse työn alettua. Ja nyt olen sitten aloittanut 9 kuukauden nykyisessä työssä. Se on CV aika vitun riekaleina, jos alan nyt taas etsimään jotain uutta.
 
Aloitan nyt mainostamalla vähän omaani:

http://tyonsuorittaja.fi/

Tai oikeammin isäukon kehittämää palvelua. Ei tässä mitään varsin uutta ole, muuta kuin että raksapuolella meidän kautta tulee myös keikkaa ja kontaktia. Eli siis homman nimi se että voi tehdä työtä yrittäjämäisesti olematta yrittäjä. Työnsuorittaj hoitaa laskutuksen asiakkaalta, maksaa palkat, verot, tellit ja lällit. Sinä voit itse myydä itsesi mihin haluat lailliseen työhön.

Tietenkään tässä ei sitten vähennellä mitään kuten oman firman kanssa. Mutta minä en ainakaan hankkisi y tunnusta muutaman satasen sivutulojen takia. Ne sitten käytännössä blokkaa sun mahdollisuuden ansiosidonnaiseen jos kaikesta huolimatta käykin niin että hommia ei vaan ole päätoimessakaan.


Mutta se siitä "mainoksesta" ja sitten oma mielipide asiaan.

Se että tekee perus 40 h viikossa päälle vaikka 8 h viikonlopussa extraa tai samanverran ylkkäriä jne, ei todellakaan tarkoita sitä että et ole perheesi kanssa. Täällä moni perheen kanssa olemisesta paasaava varmasti itse priorisoi omat salitreeninsä perheen edelle, sekö sitten on ihan ok mutta rahan perässä ei saa juosta, se on hyihyi?

Siis ihan oikeasti, jos nyt ei vedä jotain 16 h päivää kuutena päivänä viikossa ja seitsemättä makaa koomassa punkassa, niin ehtii varmasti näkemään lasta ja vaimoa. Etenkin jos ei ole edes matkatyö vaan sen normaaliin vaikka 10-12 h päivän jälkeen pääset kotiin, 6-18 töissä ja joka ilta aikaa kotona. Pyhittää vaikka lauantait perheelle jos sunnuntaisin saa hyväliksaista lisäduunia.

Moni painaa reissuhommaa ja ovat useamman yön viikossa hotellissa. Työaika voi hyvin olla kahdeksan tuntia mutta perhettä et näe lainkaan, miksi näitä ei ammuta saunan takana rahanahneiksi lastaan hylkivinä kusipäinä?

Meillä vaimo vetää n. 60 h viikkoa enkä minäkään paljon vähempää tee ja hyvin on aikaa perheelle. Ei sitä yhteistä aikaa liikaa ole, mutta sitten tulee järkättyä jotain pientä retkeä pois kotoa, esim. tän kuun vika vkl käydään perheen kanssa ihan vaan Tallinnan risteilyllä. Joskus mummolassa vkl, sukulaisissa Helsingissä jne. Eipä tähän olisi mahdollisuuttakaan jso tekisi minimäärän töitä jotta vaan näkee sitä perhettä tarpeeksi.

Mutta kukin tyylillään, järkeä käyttäen varmasti riittää aikaa perheellekin. Tinkii vaikka sitten niistä rakkaista harratuksistaan.
 
Kultainen keskitie toimii vähän saakelin hyvin ja monessa asiassa. Parempi sitä viettää muutenkin vähän vähemmän ja laadukkaammin aikaa kuin että sitä aikaa vaan on ilman että siinä on kovin mitään sisältöä.

Tottuvatpahan jo pienenä ettei se elämä valitettavasti ole mitään sohvalla makailua.
 
niinno Ray tekee jo matkatöitä 2-4vrk/kk + kaverille hommia arkisin 16-17 todennäköisesti Ray myös treenailee jonkin verran.. Mä en oikeesti näe enään tossa yhtälössä ihan hirveästi varaa sille että painetaan vkl:t duunia.. Varsinkaan kun se ei ole pakollista, suhtautuisin asiaan ihan eri tavalla jos olisi pakko tehdä lisää rahaa jostain.. Ray:llä ei tätä tarvetta ole, Kannattaa aika tarkkaan miettiä mitä saavuttaa ja mitä menettää tuolla lisärahalla..

Eikä ole mikään tarkoitus arvostella, Joskus vaan tullut itellekkin mieleen että tuhlasin rahan takia sellaista jota ei voi saada enää koskaan takaisin.
Eikä ollut ihan hirveän kaukana itelläkään ettei emäntä kyllästynyt ja lähtenyt käveleen, aika raskasta olla "yksinhuoltajakin" pidemmän päälle.
 
No jos niitä lapsia ei tee kovin montaa, niin ei siiän kotona kovin pitkään ole pakko olla, valinta se on sekin. Muksut päiväkotiin ja töihin.

Mutta totta hitossa pitää kotonakin olla. Tai sitten tehdä sekin tietoisena valintana jos ei ole.

Mutta voi ne rouvatkin vähän peiliin katella. Pitää olla rattaat ja vehkeet vimpan päälle ja jos sitä rahaa ei ole niin on PAKKO tehdä töitä. Että monellako se tilanne että kotona vaaditaan että pätäkkää tulee ja sitten kun sykkii duunissa että sitä saa kasaan niin tulee narinaa kun on yksinhuoltaja eikä ukko auta kotona koskaan?
 
Mutta voi ne rouvatkin vähän peiliin katella. Pitää olla rattaat ja vehkeet vimpan päälle ja jos sitä rahaa ei ole niin on PAKKO tehdä töitä. Että monellako se tilanne että kotona vaaditaan että pätäkkää tulee ja sitten kun sykkii duunissa että sitä saa kasaan niin tulee narinaa kun on yksinhuoltaja eikä ukko auta kotona koskaan?

Jep, on tullut kuultua noitakin tarinoita vauva on tulossa niin järkevä nainen menettää totaalisesti kaikki järjen rippeet.. Samaan syssyyn pitää ostaa vaunut,matkarattaat,juoksurattaat.. turvaistuimet, ja 1000€ vaatetta vaikka laskettuun aikaankin on vielä 6kk :) ja totta helevetissä pitää muuttaa välittömästi isompaan asuntoon kun 80m2 kolmio ei enää riitä tai vähintäänkin sisustaa 1huone aivan uusiksi ja heti.
 
Ainakin pk-seudulla uskoisin yhden parhaista lisäansioista olevan isot keskusvarastot. Tiedän useitakin äijiä, jotka päivätyön ohella käy paiskimassa esim. juuri sunnuntaisin mukavat 20-35 euron tuntiansiot. Näissä työpaikoissa osa-aikaisuus on yleistä ja joissakin on mahdollista tehdä töitä lähes ympäri viikon hyvin monenlaisina vuorokaudenaikoina.
 
niinno Ray tekee jo matkatöitä 2-4vrk/kk + kaverille hommia arkisin 16-17 todennäköisesti Ray myös treenailee jonkin verran.. Mä en oikeesti näe enään tossa yhtälössä ihan hirveästi varaa sille että painetaan vkl:t duunia.. Varsinkaan kun se ei ole pakollista, suhtautuisin asiaan ihan eri tavalla jos olisi pakko tehdä lisää rahaa jostain.. Ray:llä ei tätä tarvetta ole, Kannattaa aika tarkkaan miettiä mitä saavuttaa ja mitä menettää tuolla lisärahalla..

En mä sunnuntaitani halvalla luovuta työlle. Ja lisäksi tuohon painotettava, että teen siis todellisuudessa 2-3 h max. viikossa kaverin firmalle hommia KOHTA... sekin kuvio on vasta alkamassa. Käynti tai kaksi viikossa tai sitten asiakkaiden kontaktointia ja myynnin kehittämistä. Aika pienestä ajasta kuitenkin puhutaan. Urakkapalkka hommaa... voi olla, etten saa duunista juuri mitään tai sitten saamme ison diilin ja nettoan kerralla useita tonneja rahaa. Juuri se kiinnostaakin, kun mahdollisuudet ovat kuitenkin isot pienellä viikottaisella panostuksella ja hyvillä myyntitaidoilla.

Treeniä voi tehdä perheen kanssa; lenkkeily ollaan hoidettu jo pidempää porukassa. Me vanhemmat joko kävelemme, hölkkäämme tai juoksemme rattaita työntäen, jossa poikamme hymyilee ja ihmettelee maailmanmenoa:) ...salille toki pikkunen ei vielä pääse:puntti:
 
Ainakin pk-seudulla uskoisin yhden parhaista lisäansioista olevan isot keskusvarastot. Tiedän useitakin äijiä, jotka päivätyön ohella käy paiskimassa esim. juuri sunnuntaisin mukavat 20-35 euron tuntiansiot. Näissä työpaikoissa osa-aikaisuus on yleistä ja joissakin on mahdollista tehdä töitä lähes ympäri viikon hyvin monenlaisina vuorokaudenaikoina.

Itse tein vastaavaa työtä leipomon lähettämössä. Tuola oli naisia päivätyön ohella hankkimassa ekstraa ja sitten opiskelijoita. Simppeliä perushommaa, 20e/tunti. Peruspalkka oli vaan 10e paikkeilla, mutta elintarvikealalla oli tuplapalkka muistaakseni 21-06 niin sai 7 tunnilta tuplaa ja yhen normaalin tunnin. Ja ainakin tuola haettiin ihmistä nimenomaan tuohon vkl vuoroon koska vakituiset hoiti tuon homman arkena :) Saa muutaman tunnin enee olla opiskelijatyttö kassalla töissä saman rahan eteen töissä kuin tuollaisessa..

En nyt tiedä tulisiko Ray lewisillä yötyö kyseesee,n mutta ainakin tuollaisiakin vaihtoehtoja on :)
 
Itse tein vastaavaa työtä leipomon lähettämössä. Tuola oli naisia päivätyön ohella hankkimassa ekstraa ja sitten opiskelijoita. Simppeliä perushommaa, 20e/tunti. Peruspalkka oli vaan 10e paikkeilla, mutta elintarvikealalla oli tuplapalkka muistaakseni 21-06 niin sai 7 tunnilta tuplaa ja yhen normaalin tunnin. Ja ainakin tuola haettiin ihmistä nimenomaan tuohon vkl vuoroon koska vakituiset hoiti tuon homman arkena :) Saa muutaman tunnin enee olla opiskelijatyttö kassalla töissä saman rahan eteen töissä kuin tuollaisessa..

En nyt tiedä tulisiko Ray lewisillä yötyö kyseesee,n mutta ainakin tuollaisiakin vaihtoehtoja on :)

Tuttua hommaa ajalta ennen myyntityötä. :)Ja itsellä sen verran jo kokemusta, että saisin puhuttua itselleni 12 € /h. Tämä on erittäin potentiaalinen vaihtoehto!
 
Ainakin pk-seudulla uskoisin yhden parhaista lisäansioista olevan isot keskusvarastot. Tiedän useitakin äijiä, jotka päivätyön ohella käy paiskimassa esim. juuri sunnuntaisin mukavat 20-35 euron tuntiansiot. Näissä työpaikoissa osa-aikaisuus on yleistä ja joissakin on mahdollista tehdä töitä lähes ympäri viikon hyvin monenlaisina vuorokaudenaikoina.

Näihinkin vaan tulee ainakin pk-seudulla ihan järjettömästi hakijoita. Pari vuotta sitten hain yhteen Keskon varastoon osa-aikaiseksi opiskelujen oheen. Hakemuksia yli 600. Arvatkaa pääsinkö edes haastatteluun, vaikka kokemusta varastotyöstä. Siinä ei välttämättä tule valituksi myöskään se it-jantteri joka haluaa vähän ylimääräistä. Ja jos haluaa vielä suunnilleen sanella työaikansa.
 
Muutama virhekäsitys pitää oikaista tässä:

1) Vain vanhempainrahakaudella (loppuu kun lapsi on n. 9kk) on rajana että vain sunnuntaityöt ei vaikuta korvaukseen. Vanhempainpäivärahakauden jälkeen voi hakea kotihoidontukea jota siis maksetaan vaikka molemmat tekisi 16h/päiviä 7päivää viikossa ja tienaisi 20k€/kk. Kotihoidontuen ainoa kriteeri on, että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa vaan hänet hoidetaan kotona tavalla tai toisella (esim. isovanhemmat tai palkattu hoitaja). Näin ollen mielummin päästä vaimoso osa-aika töihin "lepäämään" vaikka viikonloppuisin/iltaisin ja vietä laatuaikaa lapsen kanssa ja koita hoitaa kotia. Win win tilanne.

2) Sivutöihin et todellakaan tarvitse mitään lupia ellei sivutyö ole kilpailevaa toimintaa päätyösi kanssa tai muuten häiritse päätyön tekemistä. Tämä on fakta riippumattamitä lukee työsopimuksessa.

3) Se millä verokortilla teet lisätyöt ei ole relevanttia koska loppujen lopuksi maksat aina saman verran veroja vuoden aikana tenaamistasi tuloista. Jos jää vajaaksi niin tulee mätkyjä ja jos maksat liikaaniin tulee palautuksia.

4) Nauti siitä lapsiajasta nyt kun pystyt. Sitä et saa ikinä takaisin. Itse esim jään kohta taas 2kk viettämään koti-isän elämää ja ilomielin sanoi urakonsultit tms. mitä tahansa. Elämä on valintoja täynnä!
 
Muutama virhekäsitys pitää oikaista tässä:

1) Vain vanhempainrahakaudella (loppuu kun lapsi on n. 9kk) on rajana että vain sunnuntaityöt ei vaikuta korvaukseen. Vanhempainpäivärahakauden jälkeen voi hakea kotihoidontukea jota siis maksetaan vaikka molemmat tekisi 16h/päiviä 7päivää viikossa ja tienaisi 20k€/kk. Kotihoidontuen ainoa kriteeri on, että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa vaan hänet hoidetaan kotona tavalla tai toisella (esim. isovanhemmat tai palkattu hoitaja). Näin ollen mielummin päästä vaimoso osa-aika töihin "lepäämään" vaikka viikonloppuisin/iltaisin ja vietä laatuaikaa lapsen kanssa ja koita hoitaa kotia. Win win tilanne.

?

Eli siis mun muija vois tehdä nyt kotihoidontukea menettämättä niin paljon duunia, kun vaan jaksaa, kunhan muksun hoito on hoidettu ilman kunnallista päivähoitoa? Onko nämä säännöt ja sääntöjen kertominen etujen saajille tehty epäselväksi vai olemmeko vaan helvetin tyhmiä sitten? Tämä kun ei ole ainoa kerta, kun jotain tuollaisia yllättäviä "pommeja" tippuu kohdille itselle tai läheisille liittyen esim. Kelan toimintaan tms.
 
?

Eli siis mun muija vois tehdä nyt kotihoidontukea menettämättä niin paljon duunia, kun vaan jaksaa, kunhan muksun hoito on hoidettu ilman kunnallista päivähoitoa? Onko nämä säännöt ja sääntöjen kertominen etujen saajille tehty epäselväksi vai olemmeko vaan helvetin tyhmiä sitten? Tämä kun ei ole ainoa kerta, kun jotain tuollaisia yllättäviä "pommeja" tippuu kohdille itselle tai läheisille liittyen esim. Kelan toimintaan tms.


Joo ei niitä kiinnosta kuka sitä hoitaa, kunhan ei ole kunnallisessa hoidossa. Esim. jos isovanhempi hoitaa niin se raha tulee ensin vanhemmille ja he voivat sitten maksaa sen tälle isovanhemmalle tai olla maksamatta. Ei niitä kiinnosta.
 
?

Eli siis mun muija vois tehdä nyt kotihoidontukea menettämättä niin paljon duunia, kun vaan jaksaa, kunhan muksun hoito on hoidettu ilman kunnallista päivähoitoa? Onko nämä säännöt ja sääntöjen kertominen etujen saajille tehty epäselväksi vai olemmeko vaan helvetin tyhmiä sitten? Tämä kun ei ole ainoa kerta, kun jotain tuollaisia yllättäviä "pommeja" tippuu kohdille itselle tai läheisille liittyen esim. Kelan toimintaan tms.

Kyllä. Ei tämä nyt kauhean salamyhkäisesti ole Kelan sivuilla esitetty:

Kotihoidon tuki - kela.fi

Kotihoidontuki rakentuu kolmesta osasta:

1) kaikille sama 336,67€/1. lapsi ja muista perheen alle 3-vuotiaista lapsista kustakin 100,79 e/kk
2) kuntalisä joka selviää googlettamalla
3) hoitolisä joka maksetaan jos perheen tulot on tosi pienet eli käytännössä ei vaikuta kuin oikeasti pienituloisille.

Esim. Helsingissä kotihoidontuki on 1. lapsesta 3v asti n. 570€/kk sis. kuntalisän

Muistakaa että on aivan kaksi eri asiaa se että on hoitovapaalla töistä ja se että kela maksaa kotihoidontukea. Kumpikaan ei vaikuta toiseen käytännössä millään tavalla.
 
Kyllä. Ei tämä nyt kauhean salamyhkäisesti ole Kelan sivuilla esitetty:

Kotihoidon tuki - kela.fi

Kotihoidontuki rakentuu kolmesta osasta:

1) kaikille sama 336,67€/1. lapsi ja muista perheen alle 3-vuotiaista lapsista kustakin 100,79 e/kk
2) kuntalisä joka selviää googlettamalla
3) hoitolisä joka maksetaan jos perheen tulot on tosi pienet eli käytännössä ei vaikuta kuin oikeasti pienituloisille.

Esim. Helsingissä kotihoidontuki on 1. lapsesta 3v asti n. 570€/kk sis. kuntalisän

Muistakaa että on aivan kaksi eri asiaa se että on hoitovapaalla töistä ja se että kela maksaa kotihoidontukea. Kumpikaan ei vaikuta toiseen käytännössä millään tavalla.

Muistan niin hyvin, kun Kelan täti selitti tämän asian aivan erilailla, kuin nettisivulla lukee. Muistan myös tuossa viime joulukuussa, kun Kelan täti sanoi päin naamaa, että koska mulle maksetaan km-korvauksia ja päivärahoja mun työssä, niin tämän takia mua "rangaistaan" pienemmällä isyyslomarahalla. Tämähän oli myöskin totaalista paskapuhetta, kun meni asioita hiukan tarkistelemaan muista lähteistä.
 
Muistan niin hyvin, kun Kelan täti selitti tämän asian aivan erilailla, kuin nettisivulla lukee. Muistan myös tuossa viime joulukuussa, kun Kelan täti sanoi päin naamaa, että koska mulle maksetaan km-korvauksia ja päivärahoja mun työssä, niin tämän takia mua "rangaistaan" pienemmällä isyyslomarahalla. Tämähän oli myöskin totaalista paskapuhetta, kun meni asioita hiukan tarkistelemaan muista lähteistä.

No onneksi peliä ei ole vielä menetetty ja voitte vielä miettiä vaihtoehtoja nyt kun tiedätte todelliset rajaehdot tuille. Lisäksi tuohon tulee päälle tulee vielä tottakai lapsilisä verottomana.
 
Back
Ylös Bottom