Aloitan nyt mainostamalla vähän omaani:
http://tyonsuorittaja.fi/
Tai oikeammin isäukon kehittämää palvelua. Ei tässä mitään varsin uutta ole, muuta kuin että raksapuolella meidän kautta tulee myös keikkaa ja kontaktia. Eli siis homman nimi se että voi tehdä työtä yrittäjämäisesti olematta yrittäjä. Työnsuorittaj hoitaa laskutuksen asiakkaalta, maksaa palkat, verot, tellit ja lällit. Sinä voit itse myydä itsesi mihin haluat lailliseen työhön.
Tietenkään tässä ei sitten vähennellä mitään kuten oman firman kanssa. Mutta minä en ainakaan hankkisi y tunnusta muutaman satasen sivutulojen takia. Ne sitten käytännössä blokkaa sun mahdollisuuden ansiosidonnaiseen jos kaikesta huolimatta käykin niin että hommia ei vaan ole päätoimessakaan.
Mutta se siitä "mainoksesta" ja sitten oma mielipide asiaan.
Se että tekee perus 40 h viikossa päälle vaikka 8 h viikonlopussa extraa tai samanverran ylkkäriä jne, ei todellakaan tarkoita sitä että et ole perheesi kanssa. Täällä moni perheen kanssa olemisesta paasaava varmasti itse priorisoi omat salitreeninsä perheen edelle, sekö sitten on ihan ok mutta rahan perässä ei saa juosta, se on hyihyi?
Siis ihan oikeasti, jos nyt ei vedä jotain 16 h päivää kuutena päivänä viikossa ja seitsemättä makaa koomassa punkassa, niin ehtii varmasti näkemään lasta ja vaimoa. Etenkin jos ei ole edes matkatyö vaan sen normaaliin vaikka 10-12 h päivän jälkeen pääset kotiin, 6-18 töissä ja joka ilta aikaa kotona. Pyhittää vaikka lauantait perheelle jos sunnuntaisin saa hyväliksaista lisäduunia.
Moni painaa reissuhommaa ja ovat useamman yön viikossa hotellissa. Työaika voi hyvin olla kahdeksan tuntia mutta perhettä et näe lainkaan, miksi näitä ei ammuta saunan takana rahanahneiksi lastaan hylkivinä kusipäinä?
Meillä vaimo vetää n. 60 h viikkoa enkä minäkään paljon vähempää tee ja hyvin on aikaa perheelle. Ei sitä yhteistä aikaa liikaa ole, mutta sitten tulee järkättyä jotain pientä retkeä pois kotoa, esim. tän kuun vika vkl käydään perheen kanssa ihan vaan Tallinnan risteilyllä. Joskus mummolassa vkl, sukulaisissa Helsingissä jne. Eipä tähän olisi mahdollisuuttakaan jso tekisi minimäärän töitä jotta vaan näkee sitä perhettä tarpeeksi.
Mutta kukin tyylillään, järkeä käyttäen varmasti riittää aikaa perheellekin. Tinkii vaikka sitten niistä rakkaista harratuksistaan.