Hyvä selkätreeni?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
39
Ois tällänen pieni ongelma, eli en oo saanu kehitettyä kunnollista selkätreeniä. Eli ois kiva jos joku viittis antaa jotain vinkkejä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ylätalja eteen kolmiokahvalla 3*10
Ylätalja taakse 3*10
alataljaveto 3*10
kulmasoutu 3*10
selkärullaus 3*10

Selkatreeni mallia perseesta

Ylatalja eteen (levea ote): 12-10-10
Ylatalja eteen (kapea ote): 10-10-8
Kulmasoutu (tangolla): 10-8-8
Kulmasoutu (kp): 10-10-8
Selkarullaus (joskiinnostaa): 3x15

Originally posted by teippari
ylätalja niskantaa 2*10

Joo, tämmönen kyssäri olis että mitä himskatin eroa on ylätaljassa eteen ja niskan taakse? Siis mitä käytännön eroa? Miten vaikuttaa kehitykseen? Mikä on siis ero noitten välillä? Ja kumpi on tehokkaampi selälle? No joo... Eiköhän tää tässä ollutkin. Kiitos jo etukäteen että jaksoitte vastata...

Ite teen leveällä otteella ylätaljaa selkäpäivänä....

Originally posted by [ZannaZ]
Joo, tämmönen kyssäri olis että mitä himskatin eroa on ylätaljassa eteen ja niskan taakse? Siis mitä käytännön eroa?

"Isot pojat" suosii pääsääntöisesti ylätaljaa eteen. Niskan taakse vedettäessä olkapäät eivät välttämättä tykkää pitemmän päälle hyvää. Samoin niskan takaa punnerrukset ovat pannassa.

Punnerrukset edestä ja ylätalja eteen ovat luonnollisempia liikkeitä olkapäälle eivätkä rasita olkapään niveliä niin paljon kuin taakse tehdyt.

Ylätaljaa suositaan tehtävän kapealla otteella eli kokeileppas sitäkin välillä.

Jos jollain korjattavaa/lisättävää niin be my guest...

Originally posted by cartman74
Ylätaljaa suositaan tehtävän kapealla otteella eli kokeileppas sitäkin välillä.

Ahaa. Juu, kiitos tiedosta. Täytyypi kokeilla. Miten muuten ylipäätään noi leveät ja kapeat otteet vaikuttavat? Miten ne siis eroaa toisistaan? *öö*...

Miten muuten ylipäätään noi leveät ja kapeat otteet vaikuttavat? Miten ne siis eroaa toisistaan? *öö*...

Yksilökohtaisia ovat nuo erot. Eli toinen saa paremmin tulosta vetämällä kapealla ja toinen vetämällä leveällä.
Toinen osaa tehdä paremmin kapealla ja toinen leveällä...

Kapealla ja leveällä otteella saa tuntumaa vähän eri osaan selässä eli molemmat ovat suositeltavia. Yleensä porukka vetää vain leveällä ja kapea unohdetaan eli molempia kannattaa suosia.

Selkätreenissä kannattaa kokeilla eri levyisiä otteita ja tunnustella millä itselleen saa ärsykkeen parhaiten perille meneen.

Esimerkki treeni:

-ylätalja eteen kapealla otteella 3*10-15
-alasoutu kapealla otteella 3*10-15
-ylätalja/avitettu leuanveto/leuanveto eteen leveällä otteella 2*10-15

Kannattaa myös kokeilla Miken suosittelemaa treenitapaa eli käsiä ei päästetä suoraksi. Ylätaljan yläasennossa kädet jätetään hieman koukkuun, jottei hauis tulisi niin suuressa määrin mukaan vetoon, ja vedon loppuosassa pieni supistus *SUP* ja uutta toistoa taas...

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa myös kokeilla Miken suosittelemaa treenitapaa eli käsiä ei päästetä suoraksi. Ylätaljan yläasennossa kädet jätetään hieman koukkuun, jottei hauis tulisi niin suuressa määrin mukaan vetoon, ja vedon loppuosassa pieni supistus *SUP* ja uutta toistoa taas...

Tuolla Miken tavalla minä olenkin reenaillut ^. Hyvin tuntuu luistavan :) . Mike's best! Järjettömän kokonen (ainakin) yläkroppa mitä tossa salilla oon sen hommia kattellu. Huh huh. Ei voi muuta kuin :worship:

mitä tossa salilla oon sen hommia kattellu.

No nyt seuraavan kerran kun Miken salilla näet niin menet sitä siihen siipeen taputteleen ja kysyyn henk. koht. opastusta selkätreenin saloihin...

Jos sulla hyvin käy niin Mike kenties voi varmistaa sun suorin jaloin maastavedotkin... :D

Eiku oikeesti. Mikehän sanoi yhdessä viestissään, että häneltä saa samaan tapaan "treeniopastusta" kuin Tomilta Mayorssilla eli treffejä rohkeasti sopimaan vain.

No nyt seuraavan kerran kun Miken salilla näet niin menet sitä siihen siipeen taputteleen ja kysyyn henk. koht. opastusta selkätreenin saloihin...

Jos sulla hyvin käy niin Mike kenties voi varmistaa sun suorin jaloin maastavedotkin... :D

Eiku oikeesti. Mikehän sanoi yhdessä viestissään, että häneltä saa samaan tapaan "treeniopastusta" kuin Tomilta Mayorssilla eli treffejä rohkeasti sopimaan vain.

Juu mä ton threadin taisinkin lukaista..
mutta hei hui! Mä uskolla tollasilta karpaaseilta mennä mitää pyytelemään/kyselemään :eek: sen verran ujo tyttönen olen. Ja punastun niin kamalan helpostí :nolo: . Tyydyn mieluummin usein vain katselemaan ja sitä kautta yritän imeä tietoa itseeni. Mutta mutta... kyllä tekisi mieli mennä Mikeä häirittemään. Täytyy kattoa jos joskus tässä viitsisi rohkaista ittensä...

Ykskin päivä oltiin vierekkaisillä juoksumatoilla ja kattelin siinä sivuille silleen että "perkele, että on äijällä kokoa" * :kuola: . Mutta tosiaan ei uskallus ole ainakaan vielä riittänyt mennä juttelemaan

Itse olen suosinut tällaista melko perinteistä , yksinkertaista ja rankkaa

Kulmasoutu tangolla 12-10-8-8
Ylätalja leveällä 10-8-8
Ylätalja kapealla 8-8
Kohautukset 14-12 tai alatalja 12-10

Sitten lopuksi vielä manfredin 10 min ojentaja treeni niin hyvää tulee .)

Mä uskolla tollasilta karpaaseilta mennä mitää pyytelemään/kyselemään :eek: sen verran ujo tyttönen olen.

Kylla maa suosittelen kysaisemaan jo pelkastaan senkin takia etta menee selkatreenit hukkaan jos niita ei tee oikein. Omalla kohdalla ekat vuodet oli sellasta :Ego-Deivid: -repimista hirveilla moykyilla. Valilla tuli laitettua jalkapohjat sinne ylataljan ylaosaan ja vedettya ikaankuin maastavetoa paa alaspain. Kunhan vaan iso rauta liikkui...

Nyt pitäs ihan tosissaan saada selkään vähä lihaa. Joten päätin tehdä selän 2 kertaa treenikierrossa.

Jako on tämä:

1. rinta, hauis
2. jalat, selkä 1
3. ojentaja, olkapää
4. selkä 2

Tässä ois nää selkätreenit:

Selkä 1:

ylätalja (kapea vastaote) 3
alatalja (v-kahva) 3
ylätalja (leveä myötäote) 2-3

Selkä 2:

ylätalja 3
kulmasoutu tangolla 3
hammer-soutu 3
+ selän ojennus koneessa 3

Mielipiteitä?

Juu mä ton threadin taisinkin lukaista..
mutta hei hui! Mä uskolla tollasilta karpaaseilta mennä mitää pyytelemään/kyselemään :eek: sen verran ujo tyttönen olen. Ja punastun niin kamalan helpostí :nolo: . Tyydyn mieluummin usein vain katselemaan ja sitä kautta yritän imeä tietoa itseeni. Mutta mutta... kyllä tekisi mieli mennä Mikeä häirittemään. Täytyy kattoa jos joskus tässä viitsisi rohkaista ittensä...

Ykskin päivä oltiin vierekkaisillä juoksumatoilla ja kattelin siinä sivuille silleen että "perkele, että on äijällä kokoa" * :kuola: . Mutta tosiaan ei uskallus ole ainakaan vielä riittänyt mennä juttelemaan

:D Ens kerralla vippaat mua sitten juomapullolla päähän ja sanot rohkeesti notta mitäs mikkihiiri. Voin sitten neuvoa tuossa selkätreenissä jos tarttet apuja.

Vai että järjettömän kokoinen yläkroppa, no nyt oot varmaan sekoittanut mut johonkin aivan muuhun, oon aika slim nykyään.

Originally posted by Mike
:D Ens kerralla vippaat mua sitten juomapullolla päähän ja sanot rohkeesti notta mitäs mikkihiiri. Voin sitten neuvoa tuossa selkätreenissä jos tarttet apuja.

Hui... Se huomas mun kirjotteluni :eek: . No kait se pitää sitte ens kerralla *vippaa juomapullolla päähän* :D . Mutta mä oon vaan niin ujo, et en tiä uskallanko. Mä oon niin ujo, reenaamaton rimpula ja sä oot tollanen himskatin vuori. Kokenu ja treenattu. Tuntuu vähän :itku:

Mutta hei oikeesti. Viittinkö tulla pyytelemään apua sulta. Sulla saattais mennä kokeneena hermot muhun. Oon katos NIIN aloittelija kun olla ja voi. Ja ilmeisesti vähän "pihalla" viä kaikesta. Läheskään kaikkia liikkeitten nimiäkään en vielä tunnista (paitti ne mitä oon ite tehny). Uudet liikkeet tarttee kädestä pitäen näyttää, miten tehdään ja missä ko. vekotin sijaitee...

Tossa olis toi mun selkätreenini:

Ohjelma...
Oisko jotain korjattavaa? Lisättävää? Hyvää sanottavaa? Pahaa sanottavaa? Kakki palaute tänne vain...

Päivä 1 Selkä-Takaolkapäät

Ylätalja leveä eteen 3x10-12
Kulmasoutu 3x10-12
Alatalja 3x10-12
Selänojennus omalla painolla max. 3x max.
Vipunostot kumarassa 3x10-12

Loput ohjelmasta löytyy:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?threadid=12382

Originally posted by Mike
Vai että järjettömän kokoinen yläkroppa, no nyt oot varmaan sekoittanut mut johonkin aivan muuhun, oon aika slim nykyään.

Mike on hyvä ja on vaan iha hiljaa siellä! Turha tulla munlaisella selittämään kuinka "pieni" on tjsp. Sä oot vuori ja sillä sipuli! Piste lukko, avain on kuussa . Ote se hei kohteliaisuutena ;) . *tahtoo samanlaisen selän* öö.. tai ainakin melkein... (siinä sitten on tekemistä ja PALJON)... Jotkut hei suurinpiirtein palvoo maata sun alla :worship: :love:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom