Hyvä sali ohjelma korispelaajalle???

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Minä olen 18v 188cm/75kg. Minulla on 3x vk koris harkat ja käyn 4x vk salilla + Pelaan vielä ultimatea 1x vk harkat. Enkä tiedä yhtään minkälaisilla sarjoilla kannattaisi vetää ja mitä lihaksia kannattaisi Treenata jos joku Ammattilainen osais väsää mulle hyvän ohjelman oisin kiitollinen!
Nyt olen vedellyt tälläisillä sarjoilla!

KÄSITREENI 2X VIIKOSSA Tiistai, Sunnuntai
Alkuun 10min kuntopyörää
kunnon venyttelyt
Kaikkia käsisarjoja 3x 10-13 sarjoja ei kauheen isoilla painoilla
lopuksi vatsat ja selät vatsoja 6x niin paljon kun jaksaa sama alavatsalle
Selät 3x 15 sarjoja
Lopuksi 10min kuntopyörää

JALKATREENI 2X VIIKOSSA Torstai, Lauantai
Alkuun 10min kuntopyörää
kunnon venyttelyt
Kaikkia Jalkasarjoja 3x 10-15 ei kauheen isoilla painoilla
lopuksi vatsat ja selät vatsoja 6x niin paljon kun jaksaa sama alavatsalle
Selät 3x 15 sarjoja
Lopuksi 10min kuntopyörää

TOIVOTTAVASTI JOKU SAI SELVÄÄ TÄSTÄ! :wall:

muuttaisin kokonaan rytmistystä, tuosta vähän kaikkea käsille ja vähän kaikkea jaloille.

Koska kyseessä on "ketteryyslaji" niin keskittyisin räjähtävien liikkeiden tekemiseen. Suosittelen, että alat tehdä rinnallevetoa, pystytyöntöä, askelkyykkyjä ja tempauskyykkyjä. Ja toistojen määrän voit pudottaa ihan huoletta alaspäin. Keskityliikkeissä että rytmistys olisi sitä luokkaa että tanko menee alas 3-4sekuntia ja nousee <2seukuntia.

Jos haluat tehdä kaksijakoista ohjelmaa niin yksimahdollinen jako olisi

1.
Penkki
pystytyöntö, pienellä jalkojen avustuksella
vipunosto
dippi
rinnalleveto
Overhead squat
200 vatsaa

2.
Ylätalja
hauiskääntö
"bent over row"
Kyykky/askelkyykky
lonkankoukistajat
takareisi
(etureisi)
200 vatsaa

[vuodatus]
rekkasit tätä kysyäkseen? :jahas:
Näitä just riittää, jotka pyytää yhtä ohjelmaa tai diettikyssäreitä
[/vuodatus]

jepjep..

Lynski sanoi:
[vuodatus]
rekkasit tätä kysyäkseen? :jahas:
Näitä just riittää, jotka pyytää yhtä ohjelmaa tai diettikyssäreitä
[/vuodatus]

jepjep..

Mitä varten sitten pitäisi rekisteröityä? Varsinkaan koripalloaiheisia punttitreenejä ei täällä paljoa ole ollut..

Alkuperäiseen kysymyksee:

Nyt kun kesäkausi koittaa, voisit mielestäni hyvin ottaa kaksi erilaista jalkatreeniä. Toinen punttiksella ja toinen ihan vaan omalla painolla. Kummassakin tärkeätä on räjähtävyys.
Salilla: jo mainitut askelkyykky, rinnalleveto sekä tavallinen kyykky ovat hyviä liikkeitä.
Omalla painolla: loikat eteenpäin, sellaiset askelkyykkyhypyt eteenpäin sekä juoksuspurtit ovat hyviä.

Ylävartaloa pyri treenaamaan tasapuolisesti. Pituudesta ja painostasi oletan että olet takamies? Joten ylävartalon lihasmäärä ei ole se tärkein asia.

Vähän kiireellä jouduin kirjoittamaan, joten pahoittelen jos on virheitä

tonsae sanoi:
eikös toi 200 vatsaa oo vähä liikaa :o
no kyllä, ja minkä takia vatsoja pitäisi treenata eri tavalla kuin muita lihaksia? ja vielä joka kerta :rolleyes: vatsat vain toiseen treeniin, ja esim 3x12. ja tuntuu vähän siltä että tuossa olisi päällekkäisyyksiä, esim overhead squat (?) ja normikyykky. ja threadin aloittaja voisi kertoa että haluaako massaa, voimaa vai varpaankynsiä.

No oon kyl viel aika alottelija ni en oikeen tajuu noista dipeistä sun muista vielä mitään. Jos jotenki selvemmin sais kerrottua noi :o Ja mitäköhän tuo takamies meinaa tarkottaa?
mun mielestä toi 200 vatsaa ois ihan hyvä ku oon aika paljon vedelly noita vatsoja aina mut emmä sit tiiä miten paljon se rasittaa :o

Siinä on siinä mielessä päällekäisyyksiä että jalkoja treenataan kumpanakin päivänä. Mutta kyseessä ei ollut ohjelma vaan ehdotus mitä liikkeitä voisi tehdä.
OH-squat on kyykky kädet suorana tanko ylhäällä. Dippi tarkoittaa sitä että nostat itsesi työntämällä käsillä Olet nähnyt salilla varmasti telineen jossa on kaksi tankoa vieräkkäin, menet siihen väliin, kädet tangoilla ja jalat ilmaan. Sitten laskeudut käsien varassa alas ja nostat itsesi ylös.

Toistojen määrän voit laskea 6-8 alkuun

no kyllä, ja minkä takia vatsoja pitäisi treenata eri tavalla kuin muita lihaksia? ja vielä joka kerta vatsat vain toiseen treeniin, ja esim 3x12. ja tuntuu vähän siltä että tuossa olisi päällekkäisyyksiä, esim overhead squat (?) ja normikyykky. ja threadin aloittaja voisi kertoa että haluaako massaa, voimaa vai varpaankynsiä

Kyse ei ole kehonrakennuksesta vaan pallopelistä. Joten oletan että korgboll mies ei pyri kasvattamaan pihviä pelkästään. Keskivartalon vahvuus on yksi tärkeimmistä osa-alueista rakennettaessa nopeutta ja ketteryyttä. Miksi vatsoja ei kannata treenata vain 8 toistoa suurella painoilla? 1 säästät selkääsi kovalta rasitukselta. 2. Juostessa vatsalihakset/selkälihakset ovat koko ajan jännittyneet, ei 10 toiston pyrähdyksiä. 3. keskivartalo ei koskaan voi olla liian hyvässä kunnossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Asten ootko sä koripallo pelaaja tai joku muu ku tiiät näistä asioista? Voisin ainaki testaa tota sun menetelmää kuulostaa ainaki ihan lupaavalta. Ylätalja, hauiskääntö, pystytyöntö pienellä jalkojen avustuksella,vipunosto,rinnalleveto voisitko viel jotenki selventää noi? Ku oikeen tajuu noista mitään :o.

Mäntti en ole takamies :D en ole edes jengin pisin. Noita sun menetelmiä tulee yleensä aika paljon ilmi jo harkoissa. Toi jalka treenikin vois olla ihan hyväki juttu..

Takamies(guard) on yleensä porukan lyhyemmästä päästä :rolleyes: Takamies on se joka "tuo" pallon hyökkäykseen ja pysyttelee 3-viivan seuduilla.

en ole koripalloilija

tutut koripalloilijat tekivät jotain ihmeellisiä treenejä (vartalon kiertoja paljon mm. käsipainolla tai levyllä). perusliikkeitä ei oikeastaan nimeksikään, mutta esim. joidenkin pitkien sarjojen päätteeksi heti perään koordinaatioharjoituksia, esim. pallon heittelyä koriin.

melko korkealla tasolla siis pelaavat noi kaverit ja taisi ihan jonkun ammattilaisen ohjelma olla. eli taitaa koripalloiluun olla ihan omat ohjelmansa.

Mä pompotin tosissaan korista aikoinaan ja väänsin salilla ihan perussettiä, loikat ja spurtit sitte erikseen.
Liikkeet vaan kannattaa tehdä räjähtävämmin kuin kehoilureenissä. Kovat kyykyt ja rinnallevedot tuo saletisti lisää pomppua ja nopeutta.
Sebulius sanoi:
Kaveri pelaa korista, eikä tiedä mikä on takamies? :eek:
Ehkä on aina pelannu vaan etumiestä/bottomia. ;)

Korispelaaja18 sanoi:
Asten ootko sä koripallo pelaaja tai joku muu ku tiiät näistä asioista? Voisin ainaki testaa tota sun menetelmää kuulostaa ainaki ihan lupaavalta. Ylätalja, hauiskääntö, pystytyöntö pienellä jalkojen avustuksella,vipunosto,rinnalleveto voisitko viel jotenki selventää noi? Ku oikeen tajuu noista mitään :o.

Mäntti en ole takamies :D en ole edes jengin pisin. Noita sun menetelmiä tulee yleensä aika paljon ilmi jo harkoissa. Toi jalka treenikin vois olla ihan hyväki juttu..

AIVAN pakko kysyy sulta: missä jengissä ja millä tasolla pelaat? :offtopic: Mä en ole rekisteröitynyt tätä kysyäkseni, joku kuitenkin fit**ilisi ;)

Maastaveto on myös erittäin hyvä liike koriksen pelaajil. Kuten myös rinnalleveto ja jalkakyykky.

Taidat olla vasta aloittanut koriksen?

Itse olen pelannut koripalloa 7-vuotiaasta asti. Punttitreeni ja muu "oheis"treeni tuli itsellä mukaan vasta 19-vuotiaana. Pikkuhiljaa alkanut hahmottumaan, miten oikeasti kannattaisi treenata. Itse olen 183cm pitkä ja painan n.80kg. Olen takamies. Pomppu ei ole koskaan ollut mikään kova, mutta kesään mennessä uskon donkkaavani kunnolla. Koripallon lisäksi treenaan 2-4x viikossa, 1-2x punttiksella ja 1-2x hypin. Punttiksella treenaan tällä hetkellä pelkästään yläkroppaa. Punttis on auttanut koripallossa ihan saatanasti. Punttitreeniä alotellessani, treenasin jalkoja ihan normaalisti 15-20 sarjoja. Tämä toi heti nopeutta ja ketteryyttä lisää. Toisin olisi saattanut olla, jos olisi venyttelyn jättänyt. Tällä hetkellä treenaan kuten tuolla yllä sanoin, mutta aion hyppyjen tilalle ottaa välillä punttitreeniä, räjähtäviä toistoja lyhyillä sarjoilla niin isoilla painoilla kuin pystyy. Jos ei tämä punttiskausi kestä hirveän pitkään, voi räjähtävyyden mielestäni jättää hyppytreenien harteille ja keskittyä pelkästään voiman lisäämiseen. Hyppyohjelman olen sorvannut itselleni sopivaksi Air Alert III -ohjelman (löytynee googlella) liikkeitä käyttäen ja toistoja+sarjoja mukaillen. Viikko-ohjelmani noudattaa tällä hetkellä suurinpiirtein seuraavanlaista kaavaa:

Ma:
Punttis

Ti:
Hypyt

Ke:
Korisreenit

To:
Hypyt

Pe:
Punttis aamulla, korisreenit illalla

La:
Lepo/korismatsi

Su:
Lepo/Korismatsi

Pelaan tällä hetkellä miesten kolmosdivarissa, ensi kaudella ehkä kakkosdivarissa. Yläkropan treenissä olen huomannut koripallon kannalta tärkeimmiksi lihaksiksi ojentajat ja olkapäät. Tällä hetkellä paukkuu kolmoset jo parikin metriä viivan takaa ja pallo pysyy näpeissä paljon paremmin kuin ennen. Yläkropalle en kuitenkaan ole tehnyt missään vaiheessa "räjähtävää treeniä" :)

Jos tuosta tekstistäni ei saanut selkoa ollenkaan, suosittelisin seuraavanlaista:
-koripalloa
-jatkuvaa punttiharjoittelua yläkropalle
-jalkojen treenaaminen
1. peruskunto punttiksella 15-20 toistoilla
2. hyppytreeni
3. räjähtäviä toistoja lyhyillä sarjoilla
4. kakkos ja kolmosvaihdetta vaihdellen, kunnes pomppu on halutulla tasolla.

Ennenkuin kukaan haukkuu meikäläisen ehdotuksia maan alle, täytyy sanoa, että nämä ovat ainakin tähän mennessä toimineet MINULLE. Kaikille ei sovi samanlainen treeni, parhaiten tietää itse - jos ei, kantapään kautta oppii viimeistään. Järki käteen, kohtuus kaikessa. Liika treenaaminen johtaa vain sairastumisiin ja loukkaantumisiin. Ainakin itselläni. Rauhallista pääsiäistä kaikille. ;)

edit:
En hirveästi ottanut tuohon yläkropan treeniin kantaa, mutta perusliikkeillä mennään ja mahdollisimman tasapuolisesti koko kroppaa. Siinä vaiheessa ku tuntuu ettei enää kehity, kannattaa ruveta hieman jaksottamaan treeniä, siten että painottaa välillä vain tiettyjä lihasryhmiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom