Hyvä sali JKL:stä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heleä
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Käytin itse Superfitiä pari vuotta aiemmin. Ehdottomia miinuksia oli lukittavien vaatekaappien puute ja sijainti, muuten oikein mainio paikka. Käytännössä vaatii auton jos ei asu Vaajakoskella, itse kuljin bussilla ja siirtymiin tuhlautui todella paljon aikaa.

Nyt kuin luin tuon oman viestini vielä uudestaan, niin ehkä hiukan negatiivinen maku jäi tuosta Superfitin kohdasta, mikä ei ollut todellakaan tarkoitus. Salina todella hyvä puitteiltaan, mutta ehkä odotukset olivat liian korkealla. Pitäisi käydä useampi treeni tekemässä, niin varmasti saisi paremman kuvan laitekannasta ja niiden säädöistä. Jos asuu tuolla lähistöllä, niin varmaan ykkösvalinta. Tuota lukittavien pukukaappien puutetta jouduin vähän aikaa miettimään siellä, että olenko vain sokea vai eikö niitä ole.

Minkäslainen paikka toi Jyväskylän Voimaklubi on? Hinta ja sijainti ainakin kohtuullinen, millainen henki ja millaista asiakaskuntaa tuolla käy?
@Japi täällä varmaan parhaiten osaa sanoa. Mä oon käynyt pari hassua treeniä vetään jonkun kaverin matkassa vuosien saatossa. Semmoinen vanhan liiton voimailuluolahan se. Ei kannata oottaa mitään kovin kiillotettuaj puitteita, mutta hyvät penkit ja kyykkypaikat on. Nostolava löytyy, muistaakseni ihan hyvä laitekanta löytyy jne. Eikö tuolta aika paljon kokenutta nostajaakin löydy, joilta varmaan saa jeesiä tarvittaessa omaankin tekemiseen.

JVKlla lähes kaikki tuntee toisensa kun ovat vuosia käyneet ja ryhmähenki on hyvä, yhdessä tsempataan kisoihin lähtijöitä ja autetaan. Yhteistä toimintaa jonkun verran pikkujouluja sun muita, joskus vähän pölyistä kun siivous tapahtuu salin jäsenien toimesta, siis muutamat jäsenet maksavat vuosimaksunsa siivoilemalla, mutta yleisilme siisti, siis jos edelleen pitää mielessä että se on voimailusali, tiskiä ei periatteessa ole, eikä patukoita myynnissä. Kamat voi jättää pukkariin roikkuu naulakkoon, ei lähe ees uusimmat iiluurit kävelemään. Muutamia lukollisia kaappeja vanhimmille jäärille, ja 2 suihkua pukkareiden läheisyydessä, suihkuun mennään pyyhe ympärillä kyykkyräkin ohi. pari fillaria, säkki, 3-5 penkkipaikkaa riippuen onko kukaan kyykkäämässä/vetämässä maasta, levyjä vähän isommankin kaupungin tarpeille ja kokemusta vakijäärien puolesta löytyy kansalliselta tasolta ihan kärjestä.

Ei ole lukittavia pukukaappeja. Pukuhuoneissa on lukittavat pienet lokerikot arvotavaroille.
Onko ne vihdoinkin löytäneet kaikkiin lokerikkoihin avaimet? Viimeksi kun kävin, vain kahteen oli avaimet tallessa, muut käyttökelvottomia. Siis miesten puolella.

Onko ne vihdoinkin löytäneet kaikkiin lokerikkoihin avaimet? Viimeksi kun kävin, vain kahteen oli avaimet tallessa, muut käyttökelvottomia. Siis miesten puolella.
Tuohon en osaa kyllä vastata kun en lokerikkoja käytä. Täytyy joku päivä katsoa onko niihin avaimia.

Itse olen testannut nyt sekä GoGo Express Savelan että FitGYM:n. Pitäis miettiä kumman noista ottaisi tai ehkä ei kumpaakaan. Käytin aiemmin Kortepohjan kuntosalia kun olin JYU:n opiskelijana, mutta tällä hetkellä en ole opiskelijana (toivottavasti kuitenkin taas lähitulevaisuudessa). GoGo Express on kieltämättä iso ja vaikuttava valikoimaltaan, mutta vaatii sen hiton vuoden jäsenyyden. Varmasti halvin kaupallinen sali Jyväskylässä, tästä plussaa. FitGYM on pikkusali keskusairaalantiellä jonkinlaisen lammen vieressä. Mukavan kompakti sali, kaikki tarvittava löytyy (punnerruspenkki, kyykkyrack, jalkaprässi, reisiojennus -koukistuslaitteet, ylä- ja alatalja yms.). Hieman kalliimpi kuin GoGo mutta ei vaadi sitoutumista. Laitekanta vähän vanhahkoa, mutta se ei haittaa.
Muut salit onkin sitten joko kaukana tai kalliita jotta viitsisi käydä.

Juu, SuperFit ei ole koskaan ollut halpispaikka. Mutta kyllä se aloittelijalle sopii (itse aloitin kuntosaliurani siellä, tosin toki ammattilaisen ohjauksessa).

Halssilassa asustelen. Ilmeisesti tuo vaajakosken SuperFit olisi ihan ok paikka aloittelijalle?

Onko tuo kk hinta aina ollut noin kova 42€/kk? Vai eikö nyt vain ole mitään kampanjoita käynnissä?

http://www.superfit.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=3:hinnasto&catid=1&Itemid=4

Tänään siellä oli avoimet ovet ja tarjoushintoja. Nyt tulee info toki hieman myöhään.
Kampanjoitakin on aina välillä käynnissä. Hinnatkin tuli hieman alaspäin. Ainakin Superfitin Facebookista löytyy päivitetty hinnasto.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään olisi ollut 32€/kk, mutta muuten sama 42€/kk näytti tuolla facessa olevan.

https://www.facebook.com/Superfit-193099787371954/

Tuo kk sopimushinta tainnut pysyä samana mutta nuo 12kk, 6kk jne hinnat on tulleet alaspäin.
Itse tulee yleensä ostettua tuommoinen 12kk kortti niin jää kuukausi hinta jonkun verran pienemmäksi. Esim tuolla 12kk lista hinnalla jää kuukausihinta n.34 euroon.

Hyviä saleja Ylämyllyjärven lähettyvillä? Mieluiten jotain 40e/kk hintaluokkaa ja kohtuullista varustetasoa sekä tilaa treenata. Mavepaikalle ei tarvetta, mutta mm. hack olisi hyvä olla.

Hyviä saleja Ylämyllyjärven lähettyvillä? Mieluiten jotain 40e/kk hintaluokkaa ja kohtuullista varustetasoa sekä tilaa treenata. Mavepaikalle ei tarvetta, mutta mm. hack olisi hyvä olla.

Tuosta ei älytön matka käsittääkseni ole tuonn Gym 40520:lle, jos yhtään olen oppinut paikkoja tuntemaan viimeiseen 6-7 viikkoon, jotka olen Jyväskylässä asunut.

Siitä puheen ollen voisinkin jatkaa saliarvostelujani JKL:n tiimoilta. Toistaiseksi siis läpikäyty molemmat GoGo:t, Vaajakosken Superfit ja nyt viimeisimpinä Gym 40520 sekä juuri avattu Liikku, joista kerronkin lyhyesti alla.

40520: Sali on kesällä avattu, joten kaikki on totta kai mainiossa kunnossa. Laitteita ja suorituspaikkoja löytyy mukavasti enkä ainakaan koe/ole huomannut minkään kriittisen puuttuvan, mutta muutamassa laitteessa tuntuivat säädöt hiukan vajailta. Scott-penkki oli ainakin liian loiva omaan makuun ja säädettävissä penkeissä oli erikoisen leveä ja korkea muotoilu. Saunasta (olikohan lämpimänä arkisin 15-20 ja lauantaisin 12-17), ei-sitoutumispakosta ja mukavasta henkilökunnasta iso plussa sekä siitä, että salilla saa treenailla melko rauhassa ainakin päiväsaikaan niin arkena kuin viikonloppuisin. Treeniväestö lähestulkoon poikkeuksetta miespuoleista kokeneempaa kaartia pois lukien yksittäiset salille eksyneet naiset. Otin tänne kuukauden kortin, joka on kohta lopussa, joten jonkinlainen kuva paikasta on tarttunut matkaan eli jos kysyttävää on, niin mielelläni vastailen. Aloitusmaksu salilla 10 € sis. kortin. Oma mielipide salista, jos sijainti jätetään laskuista, on todella positiivinen.

Liikku: Sali avattiin maanantaina ja kävin itse testailemassa keskiviikkona ko. paikan. Tilat olivat tottakai hienot, kun olivat uudet ja tilaa oli aivan valtavasti, vaikka mitään laitetta en keksinyt puuttuvan. Hack oli kyllä erikoisen näköinen viritelmä ja toivonkin, että sinne tulisi perinteisempi kiskomalli, jossa kelkka on harteilla. Laite/painokanta oli kattava, joten pitäisi mahtua treenaamaan aika mukavasti ja monipuolisesti. Salilla ollut pirteä henkilökuntaan kuulunut nainen kuitenkin kertoi, että osittain tilaa on siksi, että jättävät asiakkaiden toivomille laitteille tilaa. Vapaita painoja ei ollut älyttömästi, mutta en usko, että loppuvat ihan heti siltikään. Toki saattavat vielä tilata lisää, sillä salille oli vielä tulossa peilit yms. jälkitoimituksina. Saunaa salilla ei ole, mutta kaikki muu kyllä löytyy. Lisäksi huomionarvoinen seikka on, että salilla magnesiumin käyttö on kielletty. Tänne ei myöskään ole määräaikaisia sopimuksia ellei ota vuoden korttia, mutta 29 € aloitusmaksu löytyy sisältäen kortit yms tarpeellisen ja tämän ilmeisesti joutuu maksamaan uudestaan, jos jäsenyys katkeaa. Itse tilasin tänään kuukauden kortin ja arvelin testailla ko. paikkaa rauhassa, sillä vaikutti lupaavalta. Liikulle en vielä anna arvosanaa ennen kuin on saanut rauhassa testailla laitteet ja muun saliin liittyvän, mutta ensivaikutelma oli todella positiivinen.

Saa nähdä kuinka käy lopullisen valinnan suhteen. Tykästyin kyllä kovasti tuohon 40520:aan, mutta Liikku on hiukan edullisempi ja lähempänä, joten sille pitää antaa mahdollisuus nyt alkuun ainakin kuukaudeksi varsinkin, kun se oli kovin ennakkosuosikki. Ja mielestäni sali oli todella viihtyisän oloinen, tilava ja laitteet vaikuttivat hyviltä. Toki 40520:lla on sauna, mutta omat aikataulut useimmiten sellaiset, että se on lämpimänä 1/10 kerrasta käynneistäni.

Itsekin testasin järkevän matkan päässä olevat salit läpi ja siirryin Liikulle treenaamaan, vaikka muutama pieni puute onkin. Yläkerrassa ei ole dippitelinettä, eli lisäpainodipit jää tekemättä, kuten ei myöskään ole maastavetolavaa. Huvitusta aiheutti myös isot ja pehmeät "crossfit"-kiekot, joita on noin puolet painoista. Painolevyjä on kuitenkin tulossa lisää, ja kyllä ne nytkin tuntuu riittävän, päiväsaikaan on saanut ihan rauhassa treenata. Vapailla painoilla tehtävään treeniin on kyllä erinomaiset puitteet ketjusaliksi, tankoa ja telinettä riittää varmasti kaikille halukkaille. Laitteet ovat kaikki Precorin valmistamia ja suurin osa testatuista on tuntunut hyviltä. Isommat käsipainot ovat Wrangea, ja niissä on jotenkin oudon tuntuiset pyöreät kahvat, mutta kai niiden kanssa pärjää. Tunnelmaltaan sali on kyllä jotenkin kolkko ja steriili, johtunee varmaan uutuudenkiillosta ja tyhjyydestä vielä tässä vaiheessa. Vihertävä sisustuskaan ei varsinaisesti saa testoja liikkeelle, tulee mieleen joku minigolf rata.

Itse mietin kanssa tuota lavan puutetta, mutta pitänee vielä kysyä lisäinfoa suorituspaikasta. Ilmeisesti hirveetä ryskäämistä ei salilla kovin hyvällä katsota, jos katsoo pukkarin seinän lappua, mutta kaipa tuolla mavea saa kuitenkin tehdä ellei nyt heittele niitä painoja tantereeseen. Toki tällaisen kuivan kesän oravan mavepainot ei vielä järin suuria ole,, mutta kyllä ne hiukan ääntä päästää suoritusta tehdessä. Ehkä ne crossfit-kiekot auttaa äänen kanssa, mutta ei niillä kyllä kovin isoja painoja pääse nostelemaan, jos joku tosissaan voimailee.

Eilen kävin toisen treenini tekemässä (työntävät) ja tämän päivän treeniä (vetävät) suunnitellessa tuli pari puutetta mieleen, joista ajattelin esittää toiveita. Penkeissä ei ole varmistusrautoja, mikä on hiukan ikävää tässä vaiheessa, kun monesti olet yksin treenaamassa eli ajattelin esittää toiveen sellaisesta penkistä.

Tämän päivän treeniä ajatellen ajattelin esittää toiveen lisäpainovyöstä, sillä ei omaan silmään ainakaan vielä osunut ja olisi aika olennainen leuanvetoon. Kolmas asia, mitä kaipailen tai ei ainakaan silmään osunut, oli normaali kiskohackin puute, mutta siitäkin pitänee esittää toive henkilökunnalle, joka vaikutti oikeasti kiinnostuneelta ja mukavalta. Siinä tämän hetkisessä hackissa voi olla hankala tehdä variaatioita hackista.

Aika näyttää, miten jengi löytää tuonne, mutta itse olen ainakin viihtynyt ihan hyvin Liikussa ja tulee varmaan jumppailtua siellä pitkälti.

Itse ainakin olen ainakin ryskännyt ihan normaalisti mavettaessa, crossfit levyt vaimentaa ihan mukavasti, toki jotain ääntä aina kuuluu :)
Lisäpainovyö löytyy kyllä, se on yleensä ollut niissä laatikoissa missä muutakin pientä rojua. Itse oon aatellut että jos aion tehdä penkkiä joskus ihan äärirajoilla ilman varmistajaa, niin menen joko sinne kyykkyhäkkiin tai siihen olympic rackiin tekemään, koitin sitä kokeiluluonteisesti ja siinä pysty penkkaamaan ihan hyvin ja varmistusraudat oli välttävällä korkeudella että alta pääsee kiemurtelemaan pois tarvittaessa. Jotenkin epäilisin etteivät sinne ihan heti ole kolmatta tasapenkkiä hankkimassa, en tiedä sitten voiko varmistusrautoja asentaa erikseen?

Liikussa yli 2v treenanneena voin sanoa, että tulee olemaan kova sana Jyväskylän salirintamalla. Nyt kun noita saleja katsellut, niin aika surkea valikoima näyttää olevan. Suurin ongelma, että kaikki on melkein sullottu keskustan ytimeen ja loput on sitten näitä "ota vuosi kerrallaan" tai "treenaa komeron kokoisessa huoneessa". Gym 40520 ja Gym Ironia vaikuttavat hyviltä, mutta liian kaukana ja vaikeasti lähestyttäviä liikenteen ja parkkipaikkojen takia.

Magnesiumin puutteeseen tottuu nopeasti, eikä parin kuukauden päästä edes huomaa tuon puutetta. Dippivöitä löytyy varmasti jossain vaiheessa enemmänkin. Penkin irrotettavat varmistusraudat saa varmasti kinuamalla, ihan kuin Oulussakin. Mavepaikkaa ei ole, mutta Oulussa jengi teki ihan normaalisti mavea. Painot ei tosin tainnut koskaan kenelläkään ylittää 180 kiloa, joten vahvempien tyyppien kannattaa kiertää sali kauempaa. En tiedä, mikä hack Jyväskylässä nyt on, mutta Oulun Precorin hack on ainaki mua miellyttänyt.

Yksi tärkeä pointti on myös, että Liikuissa on loistava salietiketin tietämys. Kukaan ei tule varastelemaan toisen painoja ja omat romut otetaan aina pois ja laitetaan paikoilleen. Joskus joku perseilee, mutta aika harvassa ne ovat. Toivottavasti Jyväskylässä on samanlaista meininkiä.

Muistaakseni Liikun jäsenmaksu putoaa 27 euroon vuoden asiakkuuden päästä. Voin todellakin suositella salia jokaiselle perustreenarille, jotka ei maveta yli 200 kiloa tai harrasta painonnostoa.

Pelottavan tyhjältä alkaa näyttämään oma sali, vaikka menee pahimpaan ruuhka-aikaan. Tosin ehkä tänään poikkeuksellisen hiljainen päivä. Mutta olisi todella harmi, jos tarttis muualle vaihtaa.

Tuosta en ole samaa mieltä, että täällä olisi jotenkin huono salitarjonta. Jokaisella salilla on voinut vetää perustreenin ihan ongelmitta, missä ite oon käynyt, mutta tietysti jos salilla ravaaminen on puoli elämää, niin vaatimukset voi olla asteen kovemmat kuin itellä. Valinnan varaa pitäisi ainakin piisata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom